Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Voor alle koikarpers en andere rauwe auto's uit het land van de rijzende zon.
Plaats reactie

Welke kies jij? Toyota GT86 of de Subaru BRZ

Toyota GT86
71
48%
Subaru BRZ
77
52%
 
Totaal aantal stemmen: 148

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40229
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door Knot » 13 sep 2012, 08:45

Laat maar komen die STI, vooral de laatste foto!

300pk dan begint het ergens op te lijken.

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door Youp » 02 okt 2012, 15:44

Er staat al een lading spul te koop in Duitsland met 0-1000km voor 26-28k. Importeren kost op dit moment welgeteld 7k. Voor ongeveer 34k heb je dus al een vlamnieuwe GT86 op Neerlandsch bodem staan. Iets met ferme slok van flinke borrel... Zeg maar 15-20%...

Het is dat ik geen 34k heb rondslingeren voor een nieuwe 100km/dag daily, anders was het een no-brainer.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door allen » 02 okt 2012, 16:34

KoenM schreef:Maar weer even ontopic..

Best lekker zo

Afbeelding
:wave:

Gebruikersavatar
Barend
Berichten: 1883
Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:48
Auto: F20 m135i
Locatie: Breda

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door Barend » 02 okt 2012, 17:02

Afgelopen weekend twee dagen in de GT-86 in de Eifel mogen rijden.. De auto maakt wel enthousiast hoor! Geen enkele keer vermogen gemist, harder dan 243 km/h op de digitale teller wil ie niet, maar dat is ook maar een bijzaak natuurlijk.

In de Eifel gewoon altijd rond de 5000 toeren blijven hangen is bocht-na-bocht volop drivingfun! Tussen de 5- en de 7000 toeren is het echt een beest.. Dat gretige geluid, dat vermogen dat naar de achterbanden toe gaat. Verslavend hoor!
De achterkant zet zich mooi in de betere bochten, en je hoeft niet je best te doen om hem dwars te krijgen.

Ook een rondje Nordschleife mogen doen, achter Sandor van Es aan, helaas best druk. Maar wat een geweldige ervaring! :D

Maar toch, hij is gewoon 7000,- tot 10000,- euro te duur, kwamen we achter na verschillende gespreken met wat mensen.. In Duitsland levert Toyota hem voor minder dan 30000,- euro!

Jammer voor Toyota in Nederland, het had een heerlijk succes kunnen worden.

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door Mathieu » 02 okt 2012, 17:19

Leuk verslag, maar volgens SRKD is het helemaal niets.
Dus.........................

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door Petrolhead Tom » 02 okt 2012, 17:26

Mathieu schreef:Leuk verslag, maar volgens SRKD is het helemaal niets.
Dus.........................
Slotje dan maar?

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12608
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door Downforce Hans » 02 okt 2012, 18:07

Heb geen zin om al die pagina`s terug te lezen maar welke moet je nou hebben, de toyo of de Sub.
Ik heb hele goede ervaringen met Subaru dus daar zou mijn voorkeur naar uit gaan......

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door MartijnGizmo » 02 okt 2012, 18:15

De Toyota heeft iets gunstigere veren, maar dat verschil is niet heel groot en alleen op de limiet merkbaar. Ik zou de BRZ er niet om laten staan iig...

Gebruikersavatar
Barend
Berichten: 1883
Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:48
Auto: F20 m135i
Locatie: Breda

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door Barend » 02 okt 2012, 18:34

Was de Suub niet ietsje goedkoper? Dan zou ik die nemen.. ;)

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door Mathieu » 02 okt 2012, 20:35

MartijnGizmo schreef:De Toyota heeft iets gunstigere veren, maar dat verschil is niet heel groot en alleen op de limiet merkbaar. Ik zou de BRZ er niet om laten staan iig...
Gunstigere veren? Hoe moet je dit zien?

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door Youp » 03 okt 2012, 10:46

Barend schreef:Afgelopen weekend twee dagen in de GT-86 in de Eifel mogen rijden.. De auto maakt wel enthousiast hoor! Geen enkele keer vermogen gemist, harder dan 243 km/h op de digitale teller wil ie niet, maar dat is ook maar een bijzaak natuurlijk.

In de Eifel gewoon altijd rond de 5000 toeren blijven hangen is bocht-na-bocht volop drivingfun! Tussen de 5- en de 7000 toeren is het echt een beest.. Dat gretige geluid, dat vermogen dat naar de achterbanden toe gaat. Verslavend hoor!
De achterkant zet zich mooi in de betere bochten, en je hoeft niet je best te doen om hem dwars te krijgen.

Ook een rondje Nordschleife mogen doen, achter Sandor van Es aan, helaas best druk. Maar wat een geweldige ervaring! :D

Maar toch, hij is gewoon 7000,- tot 10000,- euro te duur, kwamen we achter na verschillende gespreken met wat mensen.. In Duitsland levert Toyota hem voor minder dan 30000,- euro!

Jammer voor Toyota in Nederland, het had een heerlijk succes kunnen worden.

Lees eens 2 posts boven die van jou... ;)

-edit-

En als je hem nieuw koopt in Duitsland en direct importeert ben je ook nog zo'n 4 a 5k goedkoper uit.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door MartijnGizmo » 03 okt 2012, 11:34

Mathieu schreef:
MartijnGizmo schreef:De Toyota heeft iets gunstigere veren, maar dat verschil is niet heel groot en alleen op de limiet merkbaar. Ik zou de BRZ er niet om laten staan iig...
Gunstigere veren? Hoe moet je dit zien?
De GT86 is voor zachter en achter harder, daardoor net een tikje minder onderstuurt op de limiet naar het schijnt:
Car: Front OE Spring Rate:
BRZ 27 N/mm (153 lbs/in)
GT86 23 N/mm (131 lbs/in)

Rear OE Spring Rate:
BRZ 34 N/mm (195 lbs/in)
GT86 37 N/mm (211 lbs/in)
Ik heb alleen de GT86 gereden, dus kan er niets zinnigs over zeggen. Wel over het vermogen, wat op zich prima is, al had wat meer koppel onderin prettig geweest...

Ik vind gewoon dat je net wat meer lol zou hebben als de grenzen van het onderstel bereikbaarder waren. Je moet nu echt constant voluit gaan (waar de motor niet zo enthousiast bij klinkt) om het onderstel een beetje uit te dagen, op de openbare weg niet altijd even leuk. Stel: je bent lekker aan het boenderen en ineens blijkt een bocht toch iets krapper, geen probleem, beetje liften, neus duikt lekker naar binnen, achterkant zet zich een beetje... maar de toeren dalen net teveel, waardoor de motor wat te ver onder z'n powerband zakt, je eerst weer terug naar 2 moet, enz. Die 200pk is op zich voldoende, maar de manier waarop overtuigt mij nog niet helemaal.

Interieur/afwerking etc vind ik goed genoeg, zitpositie is ook erg prettig. De prijs is wel jammer in Nederland overigens...

Bijvoorbeeld in Canada:
- Subaru BRZ 27.295 CAD (€ 21.584)
- VW Golf 2.5 Sportline 29.057 CAD (€ 22.977)
- Honda Civic Coupe SI 25.990 CAD (€ 20.552)
- MINI Cooper 28.950 CAD (€ 22.892)
- BMW 320i Sedan 35.900 CAD (€ 28.388)

Met zomaar wat auto's die jongeren leuk vinden erbij ter vergelijking... Voor zo'n prijs gaat het natuurlijk heel anders lopen dan hier, wat je ook wel terug zult zien qua aftermarket en tuning etc. :)

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door Macboy » 03 okt 2012, 11:46

Voor twijfelaars let op de interieur verschillen !!

Toyota heeft mooier interieur vind ik (dash). Ook het exterieur overigens maar dat vind ik minder belangrijk.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door MartijnGizmo » 03 okt 2012, 11:55

Op kleur/materiaal na gelijk overigens:

BRZ
Afbeelding

GT86
Afbeelding

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12608
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door Downforce Hans » 03 okt 2012, 12:36

Zo op de foto ga ik voor het subaru interieur.........

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door Macboy » 04 okt 2012, 11:56

Jongens alsjeblieft ... moet ik alles voorkauwen ? Mooiste tellerunit überhaupt.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door Dennis Cavallino » 04 okt 2012, 12:11

MartijnGizmo schreef:
Mathieu schreef:
MartijnGizmo schreef:De Toyota heeft iets gunstigere veren, maar dat verschil is niet heel groot en alleen op de limiet merkbaar. Ik zou de BRZ er niet om laten staan iig...
Gunstigere veren? Hoe moet je dit zien?
De GT86 is voor zachter en achter harder, daardoor net een tikje minder onderstuurt op de limiet naar het schijnt:
Car: Front OE Spring Rate:
BRZ 27 N/mm (153 lbs/in)
GT86 23 N/mm (131 lbs/in)

Rear OE Spring Rate:
BRZ 34 N/mm (195 lbs/in)
GT86 37 N/mm (211 lbs/in)
Ik heb alleen de GT86 gereden, dus kan er niets zinnigs over zeggen. Wel over het vermogen, wat op zich prima is, al had wat meer koppel onderin prettig geweest...

Ik vind gewoon dat je net wat meer lol zou hebben als de grenzen van het onderstel bereikbaarder waren. Je moet nu echt constant voluit gaan (waar de motor niet zo enthousiast bij klinkt) om het onderstel een beetje uit te dagen, op de openbare weg niet altijd even leuk. Stel: je bent lekker aan het boenderen en ineens blijkt een bocht toch iets krapper, geen probleem, beetje liften, neus duikt lekker naar binnen, achterkant zet zich een beetje... maar de toeren dalen net teveel, waardoor de motor wat te ver onder z'n powerband zakt, je eerst weer terug naar 2 moet, enz. Die 200pk is op zich voldoende, maar de manier waarop overtuigt mij nog niet helemaal.

Zelf houd ik bij dit soort auto's altijd liever van een stevig geveerd front en zachte setup achter. Redelijke old school set up met mijn old school rijstijl (trailbraken, of voor de bocht al dwars gesmeten).

Als benchmark pak ik even een paar van mijn eigen auto's:
Mijn V360 reed 't lekkerste verlaagde GLT setup voor en origineel achter
Porsche 924 S met originele Sportdempers voor en achter standaard
E30 325 had voor veel stijvere veren en demping dan achter

Dus ik zou de Subaru setup 't lekkerste moeten vinden in de meeste omstandigheden (ik vind op de limiet rijden nog leuker in wisselende weeromstandigheden).

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3873
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door Enrico » 17 okt 2012, 20:59

Macboy schreef:Voor twijfelaars let op de interieur verschillen !!

Toyota heeft mooier interieur vind ik (dash). Ook het exterieur overigens maar dat vind ik minder belangrijk.
:beer: absolut. Ik heb de Gt86 en BRZ in het echt nu gezien en de neus van de BRZ klopt niet. Er is iets die hem niet in porportie houdt met de rest van de wagen. Dat optische onbalans heb ik bij de Toyota niet....
Doe mij de Toyota met supercharger kit.... over een paar jaar.... als import.... voor een redelijk prijs...

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door Mathieu » 17 okt 2012, 21:10

Bij mij precies het omgekeerde.
De BRZ ziet er aan de voorzijde dikker uit.

Voor mij de BRZ.

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3873
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door Enrico » 17 okt 2012, 21:26

goed kijken naar de BRZ neus.... die is te klein!

Afbeelding

in het echt ziet er nog meer buiten proportie...

GT86 lijkt wel een geheel

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Enrico op 17 okt 2012, 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3873
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door Enrico » 17 okt 2012, 21:31

Afbeelding

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door Youp » 25 okt 2012, 11:59


Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door Aernoudt » 25 okt 2012, 12:05

lol, wat een filmpje weer :mrgreen:

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4053
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door Spijkerhard » 25 okt 2012, 20:46

Autobild (DE) meldt dat Auto News (USA) meldt dat er een turbo onderweg is voor 2014...

http://www.autobild.de/artikel/subaru-b ... 85892.html

http://www.autonews.com/apps/pbcs.dll/a ... -brz-turbo

Aangezien de Amerikaan het over 2014 model heeft kon het trouwens wel zomer 2013 worden.
Laatst gewijzigd door Spijkerhard op 25 okt 2012, 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door Shakes » 25 okt 2012, 20:53

Deze week de Toyota zien rijden. Kan veel commentaar geven op de prijs en het vermogen maar het uiterlijk is gewoon dikke prima!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten