Toyota GT 86 en Subaru BRZ
- Knot
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Laat maar komen die STI, vooral de laatste foto!
300pk dan begint het ergens op te lijken.
300pk dan begint het ergens op te lijken.
- Youp
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Er staat al een lading spul te koop in Duitsland met 0-1000km voor 26-28k. Importeren kost op dit moment welgeteld 7k. Voor ongeveer 34k heb je dus al een vlamnieuwe GT86 op Neerlandsch bodem staan. Iets met ferme slok van flinke borrel... Zeg maar 15-20%...
Het is dat ik geen 34k heb rondslingeren voor een nieuwe 100km/dag daily, anders was het een no-brainer.
Het is dat ik geen 34k heb rondslingeren voor een nieuwe 100km/dag daily, anders was het een no-brainer.
-
KoenM schreef:Maar weer even ontopic..
Best lekker zo
- Barend
- Auto: F20 m135i
Afgelopen weekend twee dagen in de GT-86 in de Eifel mogen rijden.. De auto maakt wel enthousiast hoor! Geen enkele keer vermogen gemist, harder dan 243 km/h op de digitale teller wil ie niet, maar dat is ook maar een bijzaak natuurlijk.
In de Eifel gewoon altijd rond de 5000 toeren blijven hangen is bocht-na-bocht volop drivingfun! Tussen de 5- en de 7000 toeren is het echt een beest.. Dat gretige geluid, dat vermogen dat naar de achterbanden toe gaat. Verslavend hoor!
De achterkant zet zich mooi in de betere bochten, en je hoeft niet je best te doen om hem dwars te krijgen.
Ook een rondje Nordschleife mogen doen, achter Sandor van Es aan, helaas best druk. Maar wat een geweldige ervaring!
Maar toch, hij is gewoon 7000,- tot 10000,- euro te duur, kwamen we achter na verschillende gespreken met wat mensen.. In Duitsland levert Toyota hem voor minder dan 30000,- euro!
Jammer voor Toyota in Nederland, het had een heerlijk succes kunnen worden.
In de Eifel gewoon altijd rond de 5000 toeren blijven hangen is bocht-na-bocht volop drivingfun! Tussen de 5- en de 7000 toeren is het echt een beest.. Dat gretige geluid, dat vermogen dat naar de achterbanden toe gaat. Verslavend hoor!
De achterkant zet zich mooi in de betere bochten, en je hoeft niet je best te doen om hem dwars te krijgen.
Ook een rondje Nordschleife mogen doen, achter Sandor van Es aan, helaas best druk. Maar wat een geweldige ervaring!

Maar toch, hij is gewoon 7000,- tot 10000,- euro te duur, kwamen we achter na verschillende gespreken met wat mensen.. In Duitsland levert Toyota hem voor minder dan 30000,- euro!
- Mathieu
Leuk verslag, maar volgens SRKD is het helemaal niets.
Dus.........................
- Petrolhead Tom
Slotje dan maar?Mathieu schreef:Leuk verslag, maar volgens SRKD is het helemaal niets.
- Downforce Hans
Heb geen zin om al die pagina`s terug te lezen maar welke moet je nou hebben, de toyo of de Sub.
Ik heb hele goede ervaringen met Subaru dus daar zou mijn voorkeur naar uit gaan......
Ik heb hele goede ervaringen met Subaru dus daar zou mijn voorkeur naar uit gaan......
- MartijnGizmo
De Toyota heeft iets gunstigere veren, maar dat verschil is niet heel groot en alleen op de limiet merkbaar. Ik zou de BRZ er niet om laten staan iig...
- Barend
- Auto: F20 m135i
Was de Suub niet ietsje goedkoper? Dan zou ik die nemen.. 

- Mathieu
Gunstigere veren? Hoe moet je dit zien?MartijnGizmo schreef:De Toyota heeft iets gunstigere veren, maar dat verschil is niet heel groot en alleen op de limiet merkbaar. Ik zou de BRZ er niet om laten staan iig...
- Youp
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Barend schreef:Afgelopen weekend twee dagen in de GT-86 in de Eifel mogen rijden.. De auto maakt wel enthousiast hoor! Geen enkele keer vermogen gemist, harder dan 243 km/h op de digitale teller wil ie niet, maar dat is ook maar een bijzaak natuurlijk.
Ook een rondje Nordschleife mogen doen, achter Sandor van Es aan, helaas best druk. Maar wat een geweldige ervaring!![]()
Lees eens 2 posts boven die van jou...

-edit-
En als je hem nieuw koopt in Duitsland en direct importeert ben je ook nog zo'n 4 a 5k goedkoper uit.
- MartijnGizmo
De GT86 is voor zachter en achter harder, daardoor net een tikje minder onderstuurt op de limiet naar het schijnt:Mathieu schreef:Gunstigere veren? Hoe moet je dit zien?MartijnGizmo schreef:De Toyota heeft iets gunstigere veren, maar dat verschil is niet heel groot en alleen op de limiet merkbaar. Ik zou de BRZ er niet om laten staan iig...
Ik heb alleen de GT86 gereden, dus kan er niets zinnigs over zeggen. Wel over het vermogen, wat op zich prima is, al had wat meer koppel onderin prettig geweest...Car: Front OE Spring Rate:
BRZ 27 N/mm (153 lbs/in)
GT86 23 N/mm (131 lbs/in)
Rear OE Spring Rate:
BRZ 34 N/mm (195 lbs/in)
GT86 37 N/mm (211 lbs/in)
Ik vind gewoon dat je net wat meer lol zou hebben als de grenzen van het onderstel bereikbaarder waren. Je moet nu echt constant voluit gaan (waar de motor niet zo enthousiast bij klinkt) om het onderstel een beetje uit te dagen, op de openbare weg niet altijd even leuk. Stel: je bent lekker aan het boenderen en ineens blijkt een bocht toch iets krapper, geen probleem, beetje liften, neus duikt lekker naar binnen, achterkant zet zich een beetje... maar de toeren dalen net teveel, waardoor de motor wat te ver onder z'n powerband zakt, je eerst weer terug naar 2 moet, enz. Die 200pk is op zich voldoende, maar de manier waarop overtuigt mij nog niet helemaal.
Interieur/afwerking etc vind ik goed genoeg, zitpositie is ook erg prettig. De prijs is wel jammer in Nederland overigens...
Bijvoorbeeld in Canada:
- Subaru BRZ 27.295 CAD (€ 21.584)
- VW Golf 2.5 Sportline 29.057 CAD (€ 22.977)
- Honda Civic Coupe SI 25.990 CAD (€ 20.552)
- MINI Cooper 28.950 CAD (€ 22.892)
- BMW 320i Sedan 35.900 CAD (€ 28.388)
Met zomaar wat auto's die jongeren leuk vinden erbij ter vergelijking... Voor zo'n prijs gaat het natuurlijk heel anders lopen dan hier, wat je ook wel terug zult zien qua aftermarket en tuning etc.

- Macboy
Voor twijfelaars let op de interieur verschillen !!
Toyota heeft mooier interieur vind ik (dash). Ook het exterieur overigens maar dat vind ik minder belangrijk.
Toyota heeft mooier interieur vind ik (dash). Ook het exterieur overigens maar dat vind ik minder belangrijk.
- MartijnGizmo
Op kleur/materiaal na gelijk overigens:
BRZ

GT86

BRZ
GT86
- Downforce Hans
Zo op de foto ga ik voor het subaru interieur.........
- Macboy
Jongens alsjeblieft ... moet ik alles voorkauwen ? Mooiste tellerunit überhaupt.

- Dennis Cavallino
MartijnGizmo schreef:De GT86 is voor zachter en achter harder, daardoor net een tikje minder onderstuurt op de limiet naar het schijnt:Mathieu schreef:Gunstigere veren? Hoe moet je dit zien?MartijnGizmo schreef:De Toyota heeft iets gunstigere veren, maar dat verschil is niet heel groot en alleen op de limiet merkbaar. Ik zou de BRZ er niet om laten staan iig...
Ik heb alleen de GT86 gereden, dus kan er niets zinnigs over zeggen. Wel over het vermogen, wat op zich prima is, al had wat meer koppel onderin prettig geweest...Car: Front OE Spring Rate:
BRZ 27 N/mm (153 lbs/in)
GT86 23 N/mm (131 lbs/in)
Rear OE Spring Rate:
BRZ 34 N/mm (195 lbs/in)
GT86 37 N/mm (211 lbs/in)
Ik vind gewoon dat je net wat meer lol zou hebben als de grenzen van het onderstel bereikbaarder waren. Je moet nu echt constant voluit gaan (waar de motor niet zo enthousiast bij klinkt) om het onderstel een beetje uit te dagen, op de openbare weg niet altijd even leuk. Stel: je bent lekker aan het boenderen en ineens blijkt een bocht toch iets krapper, geen probleem, beetje liften, neus duikt lekker naar binnen, achterkant zet zich een beetje... maar de toeren dalen net teveel, waardoor de motor wat te ver onder z'n powerband zakt, je eerst weer terug naar 2 moet, enz. Die 200pk is op zich voldoende, maar de manier waarop overtuigt mij nog niet helemaal.
Zelf houd ik bij dit soort auto's altijd liever van een stevig geveerd front en zachte setup achter. Redelijke old school set up met mijn old school rijstijl (trailbraken, of voor de bocht al dwars gesmeten).
Als benchmark pak ik even een paar van mijn eigen auto's:
Mijn V360 reed 't lekkerste verlaagde GLT setup voor en origineel achter
Porsche 924 S met originele Sportdempers voor en achter standaard
E30 325 had voor veel stijvere veren en demping dan achter
Dus ik zou de Subaru setup 't lekkerste moeten vinden in de meeste omstandigheden (ik vind op de limiet rijden nog leuker in wisselende weeromstandigheden).
- Enrico
Macboy schreef:Voor twijfelaars let op de interieur verschillen !!

Doe mij de Toyota met supercharger kit.... over een paar jaar.... als import.... voor een redelijk prijs...
- Mathieu
Bij mij precies het omgekeerde.
De BRZ ziet er aan de voorzijde dikker uit.
Voor mij de BRZ.
De BRZ ziet er aan de voorzijde dikker uit.
Voor mij de BRZ.
- Enrico
goed kijken naar de BRZ neus.... die is te klein!
in het echt ziet er nog meer buiten proportie...
GT86 lijkt wel een geheel

in het echt ziet er nog meer buiten proportie...
GT86 lijkt wel een geheel
Laatst gewijzigd door Enrico op 17 okt 2012, 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
- Youp
-
lol, wat een filmpje weer 

- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Autobild (DE) meldt dat Auto News (USA) meldt dat er een turbo onderweg is voor 2014...
http://www.autobild.de/artikel/subaru-b ... 85892.html
http://www.autonews.com/apps/pbcs.dll/a ... -brz-turbo
Aangezien de Amerikaan het over 2014 model heeft kon het trouwens wel zomer 2013 worden.
http://www.autobild.de/artikel/subaru-b ... 85892.html
http://www.autonews.com/apps/pbcs.dll/a ... -brz-turbo
Aangezien de Amerikaan het over 2014 model heeft kon het trouwens wel zomer 2013 worden.
Laatst gewijzigd door Spijkerhard op 25 okt 2012, 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Deze week de Toyota zien rijden. Kan veel commentaar geven op de prijs en het vermogen maar het uiterlijk is gewoon dikke prima!