Advies: Daily driver 2- a 3K update: bmw gekocht!
-
Advies: Daily driver 2- a 3K update: bmw gekocht!
Vanwege aankomend woon-werk verkeer zoek ik voor een jaartje (ongeveer 10.000km) een auto.
Eisen:
- Benzine
- Beetje toonbaar (geen sjonnie apparaat of opa-mobiel)
- Airco
- 2000 tot 3000 euro
- Hoe nieuwer hoe beter
- Niet te zware motorisering ivm verzekering betaalbaar houden (eerste auto die ik op mijn naam ga zetten)
Zat zelf te denken aan een Golf 4 2.0... Betrouwbaar, koppel, betaalbaar. Alleen lusten die een aardig slokje benzine alsmede vaak ook olie.
Andere ideeën?
Eisen:
- Benzine
- Beetje toonbaar (geen sjonnie apparaat of opa-mobiel)
- Airco
- 2000 tot 3000 euro
- Hoe nieuwer hoe beter
- Niet te zware motorisering ivm verzekering betaalbaar houden (eerste auto die ik op mijn naam ga zetten)
Zat zelf te denken aan een Golf 4 2.0... Betrouwbaar, koppel, betaalbaar. Alleen lusten die een aardig slokje benzine alsmede vaak ook olie.
Andere ideeën?
Laatst gewijzigd door Mark N op 28 okt 2012, 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Re: Advies: Daily driver 2- a 3K
Golf 4 met 2.0ltr motor...(?) Neem gewoon een zuinig klein apparaat zoals bv een Panda van 2004-2005. Zuinig, licht en redelijk ruim. Is maar een voorbeeldje maar heb zelf een Panda als 2e auto gehad, vandaar 

- dvh
Of een Polo 1.4 mpi uit 2000. Dan heb je voor 2000 een kale en voor 3000 een luxere.
Redelijk zuinig en lage kosten om te houden/rijden.
Je zit qua segment tussen een e46 316/318 en een Panda in.. Mooie middenweg wellicht.
Redelijk zuinig en lage kosten om te houden/rijden.
Je zit qua segment tussen een e46 316/318 en een Panda in.. Mooie middenweg wellicht.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Moet het VAg zijn? Dan kan een Fox ook, kun je weer wat nieuwer. 206-je moet ook wel te krijgen zijn. Een Ka of Fiesta, een Punto een Alto of Swift. Nahja, het hele alfabet bij langs dan maar?

-
Polo is ook nog wel interessant idd. Panda is het niet voor mij.... Zijn die 206jes een beetje betrouwbaar? Dat is ook wel een leuk model.
- MartijnGizmo
Heb je een achterbank nodig? MX5...
- Martin van der Zwaard
Zou voor iets Japans gaan. En als het voor een jaartje is en puur woon-werk dan mag het misschien best een beetje suf hok zijn. Als ie maar betrouwbaar is.
-
Ergens wel mee eens. M'n boswachtertje is m'n meest betrouwbare auto ooit geweest. Enig nadeel van Japanse auto's is alleen wel dat de onderdelen zo nu en dan wat duurder uitvallen.Martin van der Zwaard schreef:Zou voor iets Japans gaan. En als het voor een jaartje is en puur woon-werk dan mag het misschien best een beetje suf hok zijn. Als ie maar betrouwbaar is.
- Martin van der Zwaard
Dat is zeker een nadeel. Maar aan de andere kant, je hebt niet vaak iets nodig dus per saldo ben je wellicht net zo duur/goedkoop uit als met een duitse auto.
Misses heeft een aantal jaren een Micra gehad en ding had nooit problemen. APK erop ieder jaar en een beurtje....meer niet.
Misses heeft een aantal jaren een Micra gehad en ding had nooit problemen. APK erop ieder jaar en een beurtje....meer niet.
- Kevin20v
Voor hetzelfde geld rij je een polo 

-
Die oude 2.0 8v zuipt als een tempelier.... Golf 4 2.0 is de enige auto waar ik ooit een carter van kapot gereden heb, zelfs 2x. Voorste dempers waren soep, en die auto was toen maar anderhalf jaar oud met <30k km erop.
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
9 antwoorden, en nog geen E36 voorbijgekomen?
Wat is hier aan de hand?
Wat is hier aan de hand?
- Richard430
Ik heb zelf een Nissan Almera 1.4 uit 1997, geen nieuwere auto. Dat klopt, met sportvelgjes redelijk toonbaar.
Oerbetrouwbaar, voorzien van distributieketting en ook nog eens redelijk zuinig. Ook zit er een heerlijk werkende airco in.
Aanschafprijs 1000-1500. Dan heb je een hele nette.
Oerbetrouwbaar, voorzien van distributieketting en ook nog eens redelijk zuinig. Ook zit er een heerlijk werkende airco in.
Aanschafprijs 1000-1500. Dan heb je een hele nette.
-
Meneer wil geen kosten maken. E36 is in mijn ogen nogsteeds een prachtwagen. Maar goedkoop in aanschaf is nog niet hetzelfde als goedkoop te rijden. Je blijft bij zo'n oude wagen op een gegeven moment onderdelen vervangen. Ik spreek uit ervaring. Koop een oude subaru zonder turbo. Niet spannend om te zien, maar betrouwbaarder wordt het niet.smiley schreef:9 antwoorden, en nog geen E36 voorbijgekomen?
Wat is hier aan de hand?
- Niels
- Auto: Prius+
Ik zou een Golf 4 (2.0) overslaan zoals al geopperd wordt. Een A4 of E46 is niet eens zo heel veel duurder om te rijden. Voor hetzelfde aanschaf bedrag rij je b.v. een nieuwere Alfa 147 en kwalitatief zijn die dingen echt niet slechter. Zelf hebben we een Ibiza gehad van 2002, is op zich ook niet zo raar maar wel van Golf 4 kwaliteit niveau dus er komt wel eens wat voorbij.
Bepaal eerst wat voor formaat auto je zoekt want tot 3K is genoeg te koop
Bepaal eerst wat voor formaat auto je zoekt want tot 3K is genoeg te koop

- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Het was meer een knipoog omdat die E36 altijd langskomt, ongeacht wat voor auto iemand zoekt, en ongeacht het budget.allen schreef:Meneer wil geen kosten maken. E36 is in mijn ogen nogsteeds een prachtwagen.
- Peter-Paul
Ik heb net een E46 316ti compact gekocht voor een vergelijkbaar bedrag, ook leuk!
- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Tenzij je perse een hatchback wilt:
http://www.driving-fun.com/occasions/29 ... 831km.aspx
Die airco mis je maar 10 a 15 dagen per jaar, en deze heeft arko!
Zo'n E36 moet je toch gehad hebben in een DF leven.... over een jaar vang je bijna hetzelfde weer terug zeker weten...
http://www.driving-fun.com/occasions/29 ... 831km.aspx
Die airco mis je maar 10 a 15 dagen per jaar, en deze heeft arko!
Zo'n E36 moet je toch gehad hebben in een DF leven.... over een jaar vang je bijna hetzelfde weer terug zeker weten...
- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
-
Ben zelf ook een klein beetje aan het orrienteren voor een opvolger voor mn daily,
Heb een beetje dezelfde eisen als jouw, alleen moet die niet te klein zijn. (liefst een station)
Ik zit zelf te denken aan een ford focus, gewoon een simpele 1.6.
Kwaliteit is naar mijn weten goed, goed te betalen in aanschaf en de runningcosts zijn volgens mij ook niet echt hoog.
Heb een beetje dezelfde eisen als jouw, alleen moet die niet te klein zijn. (liefst een station)
Kwaliteit is naar mijn weten goed, goed te betalen in aanschaf en de runningcosts zijn volgens mij ook niet echt hoog.
- daNpy
- Dennis Cavallino
Als betrouwbaarheid een issue is zou ik eerder hiervoor gaan:markm schreef:Ben zelf ook een klein beetje aan het orrienteren voor een opvolger voor mn daily,
http://link.marktplaats.nl/595898318 (Subaru Legacy Station 2.0 AWD LX uit 2000 met handbak, airco en 2 liter)
Verder is de Focus een prima keus natuurlijk. Stuurt lekker. 1.6 vind ik zelf net een tikkie te 'geknepen'. De 1.8 rijdt lekkerder en is voor een DF-er in de praktijk zuiniger, omdat je niet zo idioot diep 't gas in hoeft te trappen om vlot te rijden.
- dvh
Wij hebben het oude model Focus als familiebak.. een diesel wel te verstaan..
Het is de meest probleemloze auto die ik ooit heb gehad. Vorige week weer vlekkeloos door de apk.
Ik heb een navigator uitvoering. Welke origineel xenon, navigatie , 16'' , ect. heeft. Best een fijne auto voor , nu , weinig.

Het is de meest probleemloze auto die ik ooit heb gehad. Vorige week weer vlekkeloos door de apk.
Ik heb een navigator uitvoering. Welke origineel xenon, navigatie , 16'' , ect. heeft. Best een fijne auto voor , nu , weinig.
- Robin Hartog
Misschien als je je budget wat omhoog schroeft dat je Tom zijn 325ti over kan nemen. 

-
Zal wat meer info geven mbt mijn beweegredenen. Als eerste heb ik al eens een E36 gehad, evenals een E30 en een Clio 1 2.0 16v. Dat waren leuke auto's, maar niet echt betrouwbaar (op de E36 na) of echt netjes. Verder stopte ik daar veel te veel geld in. Het gaat me niet om geld besparen of voor de zuinigste auto te zoeken, maar wil gezien de onzekerheid in het eerste jaar qua werk niet meteen te veel er doorheen jagen voor een auto. Dat komt later wel!
Wat betreft de 2.0 golf. Ik ben erg bekend met het model en die motor. De meeste kleinere motoren zijn 16 kleppers en moet je flink in de toeren jagen. De 2.0 8v rijdt je erg rustig. Benzine zuipen en carter op vervelende plek is bekend ja.
Tenminste, dat was mijn redenering, ik zie hier een aantal heel goede tips voorbij komen. Zoals een Almera, zelf nooit aan gedacht.
Wat betreft de 2.0 golf. Ik ben erg bekend met het model en die motor. De meeste kleinere motoren zijn 16 kleppers en moet je flink in de toeren jagen. De 2.0 8v rijdt je erg rustig. Benzine zuipen en carter op vervelende plek is bekend ja.
Tenminste, dat was mijn redenering, ik zie hier een aantal heel goede tips voorbij komen. Zoals een Almera, zelf nooit aan gedacht.