Ik zet net even te kijken bij die veiling van die 275 GTB:
https://www.bva-auctions.com/auction/lot/5867/2441168
Daar staat dit bij:
Omschrijving
Ferrari 275 GTB (alu long nose body) Datum eerste toelating: 28 februari 1965, datum eerste afgifte Nederland: 22 mei 1997, vervaldatum APK: 23 maart 2014, chassisnummer: FERRARI275GTB07463 afgelezen km stand: 20.828 km, kenteken: DR-07-24, kleur: rosso corsa, interieur: zwart leder, sleutels: 1 set, v.v. autoalarm. De aangeboden auto kreeg in februari 1965 een Italiaanse eerste eigenaar. Later verhuisde de auto naar Amerika waar hij zo'n twee decennia verbleef. In deze periode werd een "long nose" voorkant aangebracht. Begin jaren 90 werd de auto in Nederland geïmporteerd en werd een "ground off" restauratie uitgevoerd door ter zake gespecialiseerde restauratiehuizen in Nederland. Daarbij werd de auto voorzien van een geheel nieuwe aluminium "long nose" carrosserie. Deze carrosserie werd vervaardigd door specialist Ferrari-carrosseriebouwer Alwin Hietbrink. Van 2004 tot 2006 was de auto in Belgisch eigendom, De auto is in 2012 nog APK gekeurd door Ferrari dealer Munsterhuis in Hengelo. De auto is voorzien van een toolkit.Alwin Hietbrink is nog bezit van de originele stalen short nose carrosserie. De originele stalen short nose carrosserie is niet bij deze kavel inbegrepen. Documentatie: De Ferrari 275 GTB (serienummer 06003) werd geïntroduceerd op de autosalon van Parijs in 1964. Het ontwerp van de hand van Pininfarina wordt beschouwd als één van zijn meest geslaagde modellen. De auto's werden afgebouwd in de fabriek van Scaglietti. De V12 3285 cc motor produceert 280 PK bij 7500 toeren/min. In de twee jaar dat de 275 GTB werd geproduceerd werden 660 exemplaren gebouwd. Aanvankelijk bezat de 275 GTB een "short nose", echter vanwege instabiliteit aan de voorkant van de auto bij hoge snelheden werd vanaf chassisnummer 07707, na 237 “short nose" exemplaren, de "long nose" versie gebouwd. De opvolger in 1966 was de 275 GTB/4.
Dat maakt toch dat die auto gewoon geen klap waard is? Een originele GTB is geld waard. Maar dit is gewoon een verbouwd hok?