Film: Urban Outlaw (Porsche 911 verzamelaar Magnus Walker)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Dennis Cavallino

Film: Urban Outlaw (Porsche 911 verzamelaar Magnus Walker)

Bericht door Dennis Cavallino » 15 okt 2012, 09:18

De film Urban Outlaw beleefde eind september haar première op het filmfestival in Londen. Nu is hij voor iedereen te zien.

http://www.reelhouse.org/mos/urbanoutlaw/

Afbeelding

URBAN OUTLAW is a portrait of Magnus Walker, the rebel Porsche customizer who turned a hobby into an obsession, and an obsession into a successful business. From a workshop in downtown Los Angeles, Magnus obsessively harvests fragments from donor 911s, grafting them onto vintage frames to create one-off automobiles with the spirit of Ferdinand Porsche but an ethos entirely his own.

Petrolhead Tom

Re: Film: Urban Outlaw (Porsche 911 verzamelaar Magnus Walke

Bericht door Petrolhead Tom » 15 okt 2012, 09:23

Oh yes! Vanmiddag bij thuiskomst direct kijken! :wave:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 15 okt 2012, 11:57

" I am not the regular looking Porsche guy ... " :blink:

Leuke film over de Ontdekking van de Hemel:
Jonko klappen in een 911

:boogie:

Rupie

Bericht door Rupie » 15 okt 2012, 13:23

Apple TV :wave:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 15 okt 2012, 13:38

W888i FTW

:coffee:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 15 okt 2012, 16:16

Volgens mij verwacht ik teveel van de wereld. Net als die Oostenrijker die zich gisteren op de aarde stortte vond ik dit enigszins tegenvallen. Ik vind zijn Porsche's ook niet echt mooi klinken. Een beetje jezelf hypen en meer van dat soort egostrelerij. Ja, meneer Walker je hebt een geniale collectie en een te gek uiterlijk met dito pandje maar praat niet alleen over jezelf.

Tristan

Bericht door Tristan » 15 okt 2012, 16:21

Hoe bevalt je leven, valt ook tegen zeker? :tong:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 15 okt 2012, 16:22

Tristan schreef:Hoe bevalt je leven, valt ook tegen zeker? :tong:
Eigenlijk wel perfect moet ik zeggen! :D Ik had hier alleen iets meer van verwacht, volgens mij ook geheel terecht als je ziet wat voor collectie de beste man in zijn schuur heeft staan.

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 15 okt 2012, 17:55

Net zitten kijken. Gaaf filmpje over een toch wel aparte man met schitterende collectie Porsches.
Maar had van mij inderdaad wel wat meer in mogen zitten over zijn auto's.

Macboy

Bericht door Macboy » 15 okt 2012, 22:51

Volgens mij snappen jullie niet dat de docu over hem gaat niet over Porsche !

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 15 okt 2012, 23:14

Dat snap ik wel, maar Magnus is bekend door zijn enorme voorliefde voor het merk en de daarbij horende collectie. En van die laatste krijg je maar weinig te zien.

Joy

Bericht door Joy » 15 okt 2012, 23:57

Niks meegekregen van de hype maar ik zie hier een kerel die zijn droom najaagt en daar tot nu toe aardig in lijkt te slagen. Zijn persoonlijke verhaal is minstens zo interessant als zijn Porsche creaties. Loved it. :thumbup:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 16 okt 2012, 09:04

De reactie van Tom begrijp ik ook niet zo goed. Ik zal even mijn visie geven.

Het is een prachtig gefilmde documentaire. Het camerawerk, de montage en de mix tussen rijdende shots, interviews en de profielschets vind ik mooi gedaan. Ik heb de film samen met Marijke gekeken. Zij kende heel de persoon Magnus Walker niet. Ook van de recente hype wist ze niets. Ze herkende wel veel terug van de autoliefhebberij. Zoals 't stuk waarin hij uitlegt dat je tijdens een stevige rit in je hoofd eigenlijk bizar rustig wordt. Dat kent ze van mij ook.

De bedoeling van de maker was om er een film van +- 3 minuten van te maken. De filmer (die gewoon gevraagd had of 'ie even langs mocht komen om te mogen filmen) zag na afloop in dat hij een bijzonder verhaal als dit niet in 3 minuten kwijt kon. Juist het narcistische van Magnus vind ik wel cool, want welke volwassen vent laat zich nou filmen achter een naaimachine? Ik had dat James Dean of Steve McQueen niet zo snel zien doen, om maar twee coole Porsche rijders te noemen. Magnus houdt van zichzelf, dat is wel duidelijk, maar mag hij? Wie zou er niet in zijn schoenen willen staan? Gewoon een leven leiden met de insteek dat je wel ziet waar 't schip strandt. Zonder opleiding. Zonder te voldoen aan een rolmodel dat je soms vanuit huis of school wordt opgelegd. Hij heeft zijn pad bewandeld met succes.

Dat had 'ie van tevoren niet kunnen bedenken, dat moest gewoon zo gaan. Ik benijd zulke mensen. Zelf laveer ik ook tussen het nastreven van maximale vrijheid en geluk, maar tegelijkertijd de verplichtingen die je hebt als je je 'normaal' wilt opstellen in deze maatschappij. Met alle beperkingen van dien. Het huisje-boompje-beestje geluk is mooi, maar niet spannend en uitdagend genoeg als je de drive hebt om meer uit 't leven te halen. Juist door te zien dat je soms dingen los moet laten in je kop en gewoon ergens voor moet gaan, dat inspireert mij. Daar is deze docu een toonbeeld van.

Mooiste shot: als 'ie volgas langs de slaapzakken vol zwervers en containers vol afval rijdt. Het laat L.A. en het Art District perfect zien. Al die mensen hebben een kans. Magnus begon ook met niets (lees: geld) en eigenlijk is 'ie nog steeds dezelfde persoon. Hij heeft dezelfde vrijheid en instelling als toen 'ie in L.A. aankwam. Juist dat komt mooi naar voren in deze docu.

Tot slot. Porsches klinken sowieso niet prachtig. Ze maken herrie. Dat moet je voelen. Pas dan wordt 't mooi. Die sensatie is heel anders dan in andere sportwagens. Typisch 911, luchtgekoeld uiteraard. Dat is perfect in beeld gebracht. Hulde. Dus dit voldoet ruimschoots aan de verwachtingen.

Rupie

Bericht door Rupie » 16 okt 2012, 09:54

Juist het narcistische van Magnus vind ik wel cool, want welke volwassen vent laat zich nou filmen achter een naaimachine?
Dat maakt de docu juist minder leuk. De man heeft geen uitstraling imo, misschien dan inderdaad wel omdat ie zo zelfingenomen is.

Maar verder leuke docu.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 16 okt 2012, 19:05

Ruben schreef:
Juist het narcistische van Magnus vind ik wel cool, want welke volwassen vent laat zich nou filmen achter een naaimachine?
Dat maakt de docu juist minder leuk. De man heeft geen uitstraling imo, misschien dan inderdaad wel omdat ie zo zelfingenomen is.

Maar verder leuke docu.
Ik vond het gewoon zwaar tegenvallen. Type wel of niet maakt me dan niet zoveel uit. Hij weet zijn liefde voor zijn Porsche's op mij niet echt over te brengen.

Macboy

Bericht door Macboy » 17 okt 2012, 01:54

Prachtig verwoord Dennis :thumbup:

Magnus Opus

///Joost

Bericht door ///Joost » 22 okt 2012, 22:23

Ik heb m net ook gekeken en inderdaad Dennis, je verwoordt het perfect. Ik heb zelf ook een zwak voor het merk (eerste auto 944) en zal ook tzt een 911 hebben, dat is zeker. Het is voor mij de ultieme wagen.

De docu vond ik gewoon superboeiend. Ik heb van begin tot eind gekeken en interessant genoeg kwam ook mijn meissie meekijken. Beide hebben we een liefde voor LA en tevens kon ik 'r af en toe uitleggen wat het een en ander autotechnisch betekende. De prachtig gefilmde docu gaat ook juist over Magnus en niet zozeer over Porsche. Het is gewoon een enthousiaste kerel met een grote voorliefde voor de 911 en dat weet ie feilloos onder woorden te brengen. Sommigen noemen dat zelfingenomen, ik noem het gepassioneerd. Ja, hij is met niets begonnen, ja hij heeft nu een fantastisch bedrijf waar menigeen jaloers op is. Dat ie over zichzelf praat komt ook door de docu natuurlijk.
Ik herkende ook dingen als het Pelican forum, waar ik post en veel $$$ heb gespendeerd voor m'n eigen 944. Er is in Cali ook een zeer grote Porsche community, en het leeft daar veel meer dan hier in NL. Misschien dat dat er ook mee te maken heeft dat men daar niet meteen z'n oordeel klaar heeft.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 20 nov 2012, 09:13

Ik vond het filmpje van Walker bij Leno echt helemaal geweldig. Ik begin nu ook meer te begrijpen wat die Walker voor een kerel is. Toch wel erg gaaf.

Wat Joost zegt geloof ik direct. Als je hier in Nederland een dikke auto rijdt vind iedereen er direct iets van. Dat is in Amerika natuurlijk veel minder het geval.

Macboy

Bericht door Macboy » 20 nov 2012, 13:04

De rest van de wereld ook niet hoor, dat is typisch Nederlands.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 20 nov 2012, 13:35

Macboy schreef:De rest van de wereld ook niet hoor, dat is typisch Nederlands.
+1 Dat gemiddelde nivelerende Nederlandsachtige is écht vreselijk. Maar wij zijn nu eenmaal de calvinistische boekhouders van Europa.
Beetje zoals dat verschil tussen Italianen en Zwitsers:
De Italianen hebben Michelangelo, de Zwitsers de ...... koekoeksklok :goodnight:

Jurjen
Auto: 987S / 955

Bericht door Jurjen » 03 apr 2013, 02:16

Kijk eens wie ik tegen kwam vorige week in LA net buiten de Disney Concert Hall. The man himself!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

edit: Op de laatste foto zie je 'm net terugrennen van het maken van deze plaat.

http://magnuswalker911.blogspot.com/201 ... dgang.html" onclick="window.open(this.href);return false;

///Joost

Bericht door ///Joost » 03 apr 2013, 09:02

Mooi man! Celeb spotting...altijd lachen! :D

Martijn M

Bericht door Martijn M » 03 apr 2013, 09:20

Lachen!

Flamman

Bericht door Flamman » 03 apr 2013, 21:00

Dennis,

Prachtig verwoordt en ook helemaal meeeens. :thumbup:

TLRS

Bericht door TLRS » 05 apr 2013, 22:16

Volgens mij is het probleem in nederland niet (alleen) de auto maar de uitstraling of houding van die persoon. Veel mensen rijden (of reden > leasemeuk en ecokoektrommels) een bepaalde auto voor de buren, so to speak. "Kijk mij eens". Die mensen kopen voor zichzelf gewoon de verkeerde auto, denk ik dan. Kijk naar wat je nodig hebt, kan en wil.. en doe jezelf een plezier.. neem je vrijheid.

En dat is precies wat die Magnus doet. Hij verteld alleen op een, voor mij, boeiende manier hoe het is begonnen en hoe hij te werk gaat. Hij komt gewoon real over, open minded en vrij. Hij volgt zijn eigen gevoel, hij is creatief en doet dat op een manier die anderen toevallig boeit. Zo zouden meer mensen in het leven moeten staan, als je het mij vraagt.

En als iemand het dan niet leuk of interessant vind, kijk er dan toch gewoon niet naar. I know he wouldn't! :peace:

Plaats reactie