Red Bull Stratos - hes about to jump!
-
OnlineWJ
- EmielS60
Re: Red Bull Stratos - hes about to jump!
Net op tijd.
Wauw...

Wauw...

- Mnrk
- Auto: R53 tracktool
Echt vet! Hoe snel dat hij ook versnelde nadat ie gesprongen was...
-
Felix is niet voor de poes....echte bikkel!!
- Petrolhead Tom
Echt heel gaaf! Wat een held!
- Dennis Cavallino
Daarboven heb je toch wel echt een vet uitzicht, maar ik zou denk ik weer terug mijn stoel in zijn gedoken. Deurtje dicht en dan hopen dat niemand zit te kijken.... 

-
Toch wel heel vet
Bizar als je daar op dat randje staat, wat een shot toen die eraf stapte

Bizar als je daar op dat randje staat, wat een shot toen die eraf stapte
- ///Joost
Echt kippevel! Vooral het feit dat het een live stream was, gaf het een extra dimensie. Dan ken je echt totaal geen angst, als je dit doet. Echt respect. Hele mooie beelden.
Ik voorzie een verwijzing in het horlogedraadje...
Ik voorzie een verwijzing in het horlogedraadje...

- Fedmas
- Auto: G21 330e
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Vanaf vanmiddag een uur of 16:00u al gekeken helemaal tot het eind, geweldig!
- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Ook gevolgd, was even bang dat ie de verkeerde kant op zou vallen
, heel bijzonder om te zien ...
Ben

Ben
- RVV
Viel dankzij dit topic binnen. Bizar gewoon, ik had niet verwacht dat het zo goed zou aflopen. Gelukkig maar.
- KW
Heb het laatste uur ook gevolgd. Jammer dat de livestream bij mij gigantisch bokte, zelfs op lagere resoluties, zwaar frustrerend.
Ook het aantal kijkers zien toenemen tot ik meen ruim 8,5 miljoen tegelijk voor die ene livestream... Goed te merken dat zelfs mega-server-youtube dat soort aantallen nog altijd niet goed aan kan.
Maar gelukkig precies tussen 2 lange buffers door heb ik hem kunnen zien springen. Echt wow! Maarja, of je nou van 5 km, 10 km, of 39 km hoogte springt maakt dan ook niet meer uit, als die parachute niet open gaat ben je hoe dan ook dood
En of je nou 500 of 1200 km/u naar beneden pleurt, verschil zul je denk ik ook niet echt meer merken.
Ben benieuwd of hij gehoorbescherming had, lijkt me dat het nogal veel windgeruis veroorzaakt langs je helm en pak.
Ook het aantal kijkers zien toenemen tot ik meen ruim 8,5 miljoen tegelijk voor die ene livestream... Goed te merken dat zelfs mega-server-youtube dat soort aantallen nog altijd niet goed aan kan.
Maar gelukkig precies tussen 2 lange buffers door heb ik hem kunnen zien springen. Echt wow! Maarja, of je nou van 5 km, 10 km, of 39 km hoogte springt maakt dan ook niet meer uit, als die parachute niet open gaat ben je hoe dan ook dood

Ben benieuwd of hij gehoorbescherming had, lijkt me dat het nogal veel windgeruis veroorzaakt langs je helm en pak.
- Peric
Hij zal toen 'ie de geluidsbarriere doorgebroken heeft geen last gehad hebben van windgeruis, want er er is geen zuurstof in de stratosfeer. Dat komt pas in de Troposfeer. En daar val je niet harder dan ong. 220 km/u voor zover ik weet..
Verder onvoorstelbaar dat 'ie zo'n snelheid bereikt heeft met alleen z'n lichaam..
Verder onvoorstelbaar dat 'ie zo'n snelheid bereikt heeft met alleen z'n lichaam..
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Voor mij ook een beetje reden om te kijken is dat het wellicht echt de geschiedenisboeken ingaat. Kun je toch zeggen dat je het live gezien hebt.
Beetje het idee (al is die prestatie nog even een paar stappen groter) als de eerste man op de maan. Hoor ik mijn ouders nog wel eens over, dat iedereen toen aan de tv gekluisterd zat. Als er dan nu zo eens in de zoveel tijd een opzienbarende prestatie wordt neergezet, dan is het wel mooi als je dat hebt meegemaakt.

-
Was wel 20 secs vertraging. Zodat ze het beeld op zwart konden zetten mocht ie desintegreren in de geluidsbarriere 
Toch vind ik Kittinger een veel grotere held (die ouwe lul die voor piet snot in missionc ontrol zat). Die deed namelijk hetzelfde in 1962!!

Toch vind ik Kittinger een veel grotere held (die ouwe lul die voor piet snot in missionc ontrol zat). Die deed namelijk hetzelfde in 1962!!
- ///Joost
Ja, wat Kittinger deed was natuurlijk ongelofelijk in die tijd. Het feit dat er nu veel meer media vormen zijn, helpt wel met de exposure van deze recordpoging natuurlijk. Feit is, het zijn allebei daredevils met grote ballen van staal.
Overigens was 'die ouwe lul' de enige die met Baumgartner mocht communiceren gedurende zijn sprong.
Het verschil:
Kittinger bereikte 900+ km/h tegen 1300+ van Baumgartner.
Kittinger sprong van 31 km, Baumgartner van 39 km.
Overigens was 'die ouwe lul' de enige die met Baumgartner mocht communiceren gedurende zijn sprong.
Het verschil:
Kittinger bereikte 900+ km/h tegen 1300+ van Baumgartner.
Kittinger sprong van 31 km, Baumgartner van 39 km.
- Robertdj
Ook wel gaaf dat ze bewust het record voor de langste vrije val aan Kittinger hebben gelaten.
- ///Joost
Was dat inderdaad bewust? Wat is eigenlijk de reden dat ze 'al' na 4/5 minuten hun parachute openen? Gaat het anders te hard?Robertdj schreef:Ook wel gaaf dat ze bewust het record voor de langste vrije val aan Kittinger hebben gelaten.
- Roy RS
vraag me af hoe ze die 900 km/u vastgesteld hebben, was nou niet echt high tech toen. Ergens is ditzelfde in 62 doen toch wel iets spannender, dit is allemaal gesimuleerd en getest op de grond door hightech compu's, toen was het echt "kijk maar of je het overleeft" denk ik.
- Robertdj
Nee, als je eenmaal door de stratosfeer heen bent rem je ,door de luchtweerstand, af tot max +- 220km/u. Hij zat 15s? van het record van Kittinger af.///Joost schreef:Was dat inderdaad bewust? Wat is eigenlijk de reden dat ze 'al' na 4/5 minuten hun parachute openen? Gaat het anders te hard?Robertdj schreef:Ook wel gaaf dat ze bewust het record voor de langste vrije val aan Kittinger hebben gelaten.
- ///Joost
Dat begrijp ik, maar ondanks dat je afremt, kun je toch gewoon je vrije val door laten gaan, of mis ik iets?Robertdj schreef:Nee, als je eenmaal door de stratosfeer heen bent rem je ,door de luchtweerstand, af tot max +- 220km/u. Hij zat 15s? van het record van Kittinger af.///Joost schreef:Was dat inderdaad bewust? Wat is eigenlijk de reden dat ze 'al' na 4/5 minuten hun parachute openen? Gaat het anders te hard?Robertdj schreef:Ook wel gaaf dat ze bewust het record voor de langste vrije val aan Kittinger hebben gelaten.
- RVV
Booooh schreef:Ook gevolgd, was even bang dat ie de verkeerde kant op zou vallen, heel bijzonder om te zien ...
Ben
Wel grappig dat je dat schrijft. bij 39 kilometer hoogte begin je al bijna te denken dat die vanuit de ruimte is gesprongen. Maar dat duurt nog eventjes..Als je ongeveer tweehonderd kilometer boven de aarde bent, is er geen weerstand meer. Daar is dus geen lucht die je snelheid afremt.
- JP
- Robertdj