Het eeuwige twijfeltopic.. 535i/A6

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
GTRene

Re: Het eeuwige twijfeltopic.. 535i/A6

Bericht door GTRene » 10 okt 2012, 20:29

Rebel schreef:Mon dieu, wat heeft die BMW een karrenwiel van 'n stuur :duh:
en dan zeggen ze wel eens, size doesn't matter :tooth:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 11 okt 2012, 23:39

@dvh, thanks voor je vergelijk! Ik ben het met je eens denk ik. Hoe langer ik er over nadenk.... als ik een A6 tegenover een 5er zet, kies ik voor de laatste. Ik weet dat het beter rijdt, omdat een BMW dat nou eenmaal doet :) Het rijgedrag van een 335i was ik echt verknocht aan en heb ik écht veel plezier in beleefd. Hij pastte alleen niet meer bij de kilometers en ik begon het comfort te missen. De 5 is daartussen een perfecte compromis.

De A8 vind ik een uitzondering. Het interieur is t.o.v. A6 veel mooier. De middenconsole loopt niet in een soort hoek (recht naar beneden en vervolgens recht naar achter) maar is wat schuin aflopend naar achter:

Afbeelding

Voor de A8 heb ik een zwak en de massage/comfortstoelen zijn onovertreffelijk. Maar dat komt ook met een prijs en zeker wat betreft de bijtelling.

Conclusie: ik ben er nog steeds niet over uit :) Dit is ook zo'n gave combinatie zeg:

Afbeelding

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 12 okt 2012, 08:33

Vorige week bij de Audi dealer hier in de nieuwe A6 gezeten. Stoelen waren heerlijk, maar de rest van het interieur werd ik gek van. Klokkenwinkel leek wel '3D' met die klokken die naar je tegemoet komen en dan iets verder weg het schermpje.. Nee, dan vind ik het interieur van de 5 veel rustiger.

Peric

Bericht door Peric » 13 okt 2012, 10:22

Allememachies! Dat interieur van die A8..
Moet je daarvoor een paar dagen op cursus om dat allemaal te leren ofzo?

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 13 okt 2012, 10:58

Peric schreef:Allememachies! Dat interieur van die A8..
Bij 't slagen krijg je deze helm en goggles.

Afbeelding

Maus335i

Bericht door Maus335i » 13 okt 2012, 11:10

Nee hoor, wijst zichzelf allemaal wel. Waarom vind iedereen een paar knopjes op een dash allemaal zo moeilijk? Koop dan een oldtimer met gas en rempedaal en that's it :D

Zal wel iets met de leeftijd zijn ;)

Robin

Bericht door Robin » 13 okt 2012, 11:14

Dan liever dit hoor. :D
Afbeelding

16 cylinder compressor. 520pk. 320kmh top. 1937. En 't is min of meer 'n Audi(Auto Union)

Peric

Bericht door Peric » 13 okt 2012, 11:39

Maus335i schreef:
Nee hoor, wijst zichzelf allemaal wel. Waarom vind iedereen een paar knopjes op een dash allemaal zo moeilijk? Koop dan een oldtimer met gas en rempedaal en that's it :D

Zal wel iets met de leeftijd zijn ;)
Nee hoor, was maar een geintje.. :)

En Robin, zeker weten dat ik liever die Auto Union heb dan een nieuwe A8.
WAT EEN GAAF DING!!

Maus335i

Bericht door Maus335i » 13 okt 2012, 11:48

Daar ben ik het dan wel weer mee eens :P Pure en brute kracht, geweldig!

Robin

Bericht door Robin » 13 okt 2012, 12:05

Ik heb hier 'n 'poster' ingelijst van zo'n C Type Bergrennwagen met dubbellucht achter. zoiets:
Afbeelding

En dit:
Afbeelding

Sorry voor offtopic...

Oof
Auto: Op zoek naar de volgende

Bericht door Oof » 13 okt 2012, 12:11

Excuses dan voor het verdere off topic.
Dubbel lucht op een race wagen. Nooit van gehoord is zoeken naar meer informatie.

Robin

Bericht door Robin » 13 okt 2012, 12:13

Oof schreef:Excuses dan voor het verdere off topic.
Dubbel lucht op een race wagen. Nooit van gehoord is zoeken naar meer informatie.
Dat lag eraan dat ze nog geen radiaalbanden toendertijd hadden en de banden dus TE smal waren zoals je ziet. 520 compressorpk's is vragen om geen tractie.(750kg wogen die karren) ...Dus gebruikten ze dubbellucht voor meer tractie bij deze Bergrennwagen op dat soort stages. Meer tractie dus.

Voor zover ik even denk waren dit 4 enorme TROMMELremmen ook.....

Radiaalbanden kwamen pas in 1946(Michelin)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Diagonaalband

Afbeelding

Oof

Bericht door Oof » 13 okt 2012, 12:34

Robin schreef:
Oof schreef:Excuses dan voor het verdere off topic.
Dat lag eraan dat ze nog geen radiaalbanden toendertijd hadden en de banden dus TE smal waren zoals je ziet. 520 compressorpk's is vragen om geen tractie.(750kg wogen die karren) ...Dus gebruikten ze dubbellucht voor meer tractie bij deze Bergrennwagen op dat soort stages. Meer tractie dus.

Voor zover ik even denk waren dit 4 enorme TROMMELremmen ook.....

Radiaalbanden kwamen pas in 1946(Michelin)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Diagonaalband

Afbeelding
Logisch verhaal zo. Wat een vermogen dan voor die tijd.

Om het voor Maurice nuttig te houden.
Heb zelf veel gedaan met operationeel lease van gebruikte Volvo's. Dikke auto's van een jaar oud met weinig kilometers.
Nieuwprijs was € 20.000 lager dus dat scheelt behoorlijk voor je bijtelling.
Leasetarief was ook beduidend lager omdat aanschaf tussen de € 15.000 en € 20.000 scheelde.

Bovengenoemde waren bedragen voor een XC90. Hoeveel het voor jouw scheelt weet ik zo niet.
Kan je altijd in contact brengen als je dat wilt.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 13 okt 2012, 12:37

Oof schreef:Om het voor Maurice nuttig te houden.
Heb zelf veel gedaan met operationeel lease van gebruikte Volvo's. Dikke auto's van een jaar oud met weinig kilometers.
Nieuwprijs was € 20.000 lager dus dat scheelt behoorlijk voor je bijtelling.
Leasetarief was ook beduidend lager omdat aanschaf tussen de € 15.000 en € 20.000 scheelde.

Bovengenoemde waren bedragen voor een XC90. Hoeveel het voor jouw scheelt weet ik zo niet.
Kan je altijd in contact brengen als je dat wilt.
Die vlieger gaat toch alleen op als de auto 15 jaar of ouder is?

Oof

Bericht door Oof » 13 okt 2012, 12:46

Zijn twee verschillende dingen Martijn.
Hierboven heb ik het over import uit Duitsland of een ander land en het voordeel wat er dan behaalt kan worden door een ''slimme'' invoer.

15 en ouder: De bijtelling wordt dan betaald over de dagwaarde en niet over nieuw waarde.
Dagwaarde mag je zelf bepalen als je het maar kan aantonen met een factuur of iets dergelijks.
Dit wel natuurlijk binnen bepaald grenzen. Belastingdienst is niet gek.

Rebel

Bericht door Rebel » 13 okt 2012, 14:45

ff OT, deze stond een aantal jaren geleden in Wolfsburg.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb ook nog ergens foto's uit Ingolstadt van mijn grootste favoriet, de Auto Union Type C Stromlinie,

Rebel

Bericht door Rebel » 13 okt 2012, 14:58

Geen Xenon meer, maar Full LED headlights...
Oja Maurice, en niet bij de dealer laten bezorgen, maar gebruik maken van de "Abholerlebnis" in Ingolstadt.
Echt een aanrader. Met 't vliegtuig naar Munchen, dan een of twee overnachtingen in een 5 sterren hotel, fabrieksbezoek, Museum, diner, auto-"uitleg" van dik een uur ( waarschijnlijk bij de A8 3uur :D ) en daarna via de Autobahn richting huis. En een perfecte lakbehandeling (in tegenstelling tot bij veel dealers)

Afbeelding

Kasteel

Bericht door Kasteel » 13 okt 2012, 17:48

Rebel schreef:
Petrolhead Tom schreef: ik vind de nieuwe A6 werkelijk een meesterlijk saaie auto. Als je absoluut niet op wilt vallen en door niemand gezien wil worden.... dan is de de A6 absoluut de auto.

Prachtige quote, alleen daarom ben ik al blij dat ik in zo'n saaie Audi rij. :thumbup: :lol:

Niet iedereen koopt zijn auto met de gedachte wat anderen ervan vinden. Ik kan Maurice zijn twijfels best begrijpen. Hij zit namelijk in tegenstelling tot jou in zo'n auto alwaar de grootste beleving afspeelt. Dat die BMW op Zandvoort enkele seconde sneller is.....en 6 km harder door de bocht gaat bij 220? poe...poe...we hebben niet allemaal dezelfde "racekwaliteiten" als sommige bmw-fappers op dit forum.
Zover als ik begrepen heb gebruikt Maurice deze auto niet om te driften of de buurt-aso uit te hangen. Dus dan is zo'n A6 echt geen belachelijke keus. Daarbij heeft de nieuwe A6 inderdaad enkele fraaie noviteiten aan opties.

:D

Afbeelding
Ben ik de enige die dit af-schu-we-lijk vind??

RutgerK

Bericht door RutgerK » 13 okt 2012, 18:27

Oof schreef:Zijn twee verschillende dingen Martijn.
Hierboven heb ik het over import uit Duitsland of een ander land en het voordeel wat er dan behaalt kan worden door een ''slimme'' invoer.

15 en ouder: De bijtelling wordt dan betaald over de dagwaarde en niet over nieuw waarde.
Dagwaarde mag je zelf bepalen als je het maar kan aantonen met een factuur of iets dergelijks.
Dit wel natuurlijk binnen bepaald grenzen. Belastingdienst is niet gek.
Ik ben benieuwd wat slimme invoer is in dit geval. Ik heb niet al te lang nagedacht over een auto zakelijk importeren om te gaan rijden, omdat mij steeds werd verteld dat toch de nieuwwaarde van de auto bijgeteld moet worden.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 14 okt 2012, 12:58

Ik weet ook niet beter dan dat je bijtelling betaald over de nieuwwaarde. Dat zou dus ook betekenen dat je met de juiste lease constructie zo'n beetje iedere auto tegen dagwaarde kunt bijtellen?

Maus335i

Bericht door Maus335i » 14 okt 2012, 20:39

Is mij ook niet bekend. Het enige wat ik onder "slimme" import versta is dingetjes als velgen wisselen etc. bij invoer. Maar dan kan je de bijtelling nog eens met een paar k verlagen misschien, maar das een druppel op de gloeiende plaat als je het mij vraagt.

Bij vd Akker staat een toffe A8 voor 89 met werkelijk alles er op en er aan. 20dkm gelopen en 2 jaar oud, maar bijtelling over 188k.... brrrr. Verhoudingen zijn compleet zoek.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 15 okt 2012, 08:39

Kasteel schreef:
Rebel schreef:
Petrolhead Tom schreef: ik vind de nieuwe A6 werkelijk een meesterlijk saaie auto. Als je absoluut niet op wilt vallen en door niemand gezien wil worden.... dan is de de A6 absoluut de auto.

Prachtige quote, alleen daarom ben ik al blij dat ik in zo'n saaie Audi rij. :thumbup: :lol:

Niet iedereen koopt zijn auto met de gedachte wat anderen ervan vinden. Ik kan Maurice zijn twijfels best begrijpen. Hij zit namelijk in tegenstelling tot jou in zo'n auto alwaar de grootste beleving afspeelt. Dat die BMW op Zandvoort enkele seconde sneller is.....en 6 km harder door de bocht gaat bij 220? poe...poe...we hebben niet allemaal dezelfde "racekwaliteiten" als sommige bmw-fappers op dit forum.
Zover als ik begrepen heb gebruikt Maurice deze auto niet om te driften of de buurt-aso uit te hangen. Dus dan is zo'n A6 echt geen belachelijke keus. Daarbij heeft de nieuwe A6 inderdaad enkele fraaie noviteiten aan opties.

:D

Afbeelding
Ben ik de enige die dit af-schu-we-lijk vind??
Nee.

RVV

Bericht door RVV » 15 okt 2012, 08:56

Vind ik wel een mooi interieur.

Verder lijkt het me een persoonlijke keuze. Koop de auto die je het fijnste gevoel geeft. De rest is allemaal ruis op de lijn.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 15 okt 2012, 09:26

RVV schreef:Vind ik wel een mooi interieur.

Verder lijkt het me een persoonlijke keuze. Koop de auto die je het fijnste gevoel geeft. De rest is allemaal ruis op de lijn.
Dat is het toch sowieso? Je moet een goed gevoel hebben bij je keuze. Wil je toch liever een ander model, maak dan een andere keuze. Volgens mij staat het voor Maurice al lang vast welk model zijn voorkeur geniet.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 15 okt 2012, 09:48

Er wordt vaak geroepen dat alle Audi's op elkaar lijken (en dat klopt ook :) ) Maar BMW kan er ook wat van tegenwoordig. En hoe vaker ik kijk naar de huidige 3-er en 5-er, hoe minder ze me kunnen bekoren. De touring gaat nog maar de sedans steeds minder. Ben ook geen Audi fan maar zo'n A8 is wel een super verschijning. Alleen valt die natuurlijk in de klasse van de 7-serie. Rijden in die apparaten heb ik geen benul van maar qua looks altijd zo'n A8! Daar steekt de rest, zeker de 5-er waar je in geïnteresseerd bent, maar erg flets bij af.

Plaats reactie