Apple TV

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
2000USA

Re: Apple TV

Bericht door 2000USA » 04 okt 2012, 22:22

Ook wel benieuwd naar?
Hier een iPad 1 en de wens voor een Apple tv.
Ik wil hem ook op mijn home cinema aansluiten, en dan via iPhone/iPad , muziek of online radio afspelen (zonder dat de tv aanstaat)
Ik ben alleen bang hem niet goed aangesloten te krijgen tussen de home cinema (zit met scart op de decoder, en hdmi op tv), decoder hdd (1x scart naar hc, 1x scart naar tv). Dan rest alleen een 3.5 Jack in de home cinema, maar dat lijkt me ook niet werken als je ook beeld wil....

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 04 okt 2012, 22:27

Moet gewoon werken als je minimaal iOS 4 heb; dat deed het bij tenminste vlekkeloos. En ik denk dat inmiddels bijna niemand meer iOS 4 heeft maar al naar 5 is gegaan. :)

Rebel

Bericht door Rebel » 04 okt 2012, 23:20

Mark, werkt met iedere Ipad (dus ook 1) en vanaf Iphone 4 met iedere Iphone.
Vanaf Ipad 2 werkt ook Airplay mirroring. Dan kun je diverse spellen op je ipad spelen terwijl je tv als scherm functioneert. Tevens kun je diverse toepassingen op je ipad op je tv weergeven, safari, etc.

Apple TV 3 is een prima apparaat voor weinig geld. Foto's op je Ipad of Iphone met je vingers voorbij scrollen terwijl je ze op TV bekijkt. Muziek, films, youtube, Trailers, Itunesfestival, etc.

Rupie

Bericht door Rupie » 05 okt 2012, 00:05

Volgens verkoper in Deventer werkt het niet met iPad 1... Maar ja, das Deventer hè..

Edit: Althans het mirroren van safari iig, dat vond ik persoonlijk wel een vereiste.

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 05 okt 2012, 00:38

Ruben schreef:Volgens verkoper in Deventer werkt het niet met iPad 1... Maar ja, das Deventer hè..

Edit: Althans het mirroren van safari iig, dat vond ik persoonlijk wel een vereiste.
Dat laatste vind ik ook ja. Ik heb ook een iPad 1.
Maar ja, werkt het nou wel of niet? Rob, weet jij dat uit eigen ervaring?

Rebel

Bericht door Rebel » 05 okt 2012, 07:21

Mark. Ik heb zowel de allereerste ipad 1 als de nieuwe (3). En Airplay werkt ook perfect op de 1. Foto's,filmpjes, Muziek You Tube, uitzending gemist, etc het verschijnt allemaal op je Apple TV met de ipad 1.
Mirroring had ik ook duidelijk omschreven in mijn bovenstaand bericht dat dit niet op de 1 werkte. Pas vanaf de ipad 2. (zie vorig bericht) ;-)

P.s. Ik heb naast de iphone 4S ook nog steeds de 1e Iphone, met alu achterkant. (uit NYC) Puntgaaf
Werkt nog perfect. Dat Apple spul is gewoon TE goed ;-)

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 05 okt 2012, 08:38

Apple TV2 met JB en 1Channel/IceFilms, meer heb je tegenwoordig niet nodig.
VOD, Mediacenter, alles in één.

AppleTV2 icm met iPad1/iPhone3GS streamt inderdaad gewoon alle content met de TV.

Mochten er mensen zijn met vragen, stuur maar een PB-tje

Jules
Auto: F31 320d|1100 Evo SP|848Evo

Bericht door Jules » 08 okt 2012, 00:01

Ik ben ook al een tijdje aan het rondkijken naar wat nou de ideale manier is om films, series en muziek te streamen maar ik blijf het lastig vinden, is er niet ergens een mooi overzicht met duidelijke uitleg?

Het gaat voor mij om gedownloade series/films vanaf laptop en spotify vanaf iphone of laptop

Eric H heb jij misschien een korte uitleg van wat jij nu geïnstalleerd hebt? Misschien ook wel leuk voor andere lezers hier :)

Rebel

Bericht door Rebel » 08 okt 2012, 07:08

Jules, met een Apple TV 3(!) kun je zonder andere toepassingen al deze films! Muziek en series perfect streamen vanaf je pc. (ook HD)

Eric H

Bericht door Eric H » 08 okt 2012, 08:22

Jules schreef:
Eric H heb jij misschien een korte uitleg van wat jij nu geïnstalleerd hebt? Misschien ook wel leuk voor andere lezers hier :)
Hierbij even een copy-paste van mijn bericht aan een mede forummer :

Als je een AppleTV2 hebt dan kun je deze inderdaad jailbreaken.
( dit is met de AppleTV3 (nog) niet mogelijk )
Met deze Jailbreak kun je o.a. XBMC installeren.

Binnen het XBMC pakket kun je vervolgens een aantal add-ons toevoegen.
De add-ons Icefilm en 1channel zorgen er inderdaad voor dat je online film kunt kijken.

Dus downloaden ( via torrents of usenet ) is helemaal niet meer nodig.
Alle films die via die kanalen ( Torrent of Usenet ) worden aangeboden zijn gewoon vanaf internet te streamen.

Ik heb mijn AppleTv2 gejailbreakt met ATV Flash Black ( http://firecore.com/atvflash-black )
Dit is een betaald pakket, maar werkt bijzonder gebruiksvriendelijk en installeert gelijk een aantal handige programma's, waaronder XBMC.

Voor het toevoegen van add-ons is er genoeg informatie te vinden op www.iphoneclub.nl

Een add-on kun je een beetje vergelijken met een repository die je via Cydia toevoegt aan je gejailbreakte iPhone of iPad.
Zo'n repository geeft je weer toegang tot aanvullende handige programma's.

Rebel

Bericht door Rebel » 08 okt 2012, 08:29

Buiten het feit dat een Apple TV3 meer mogelijkheden en toepassingen heeft is een Apple TV2 nergens meer te koop. Uiteraard kun je voor een gebruikte kijken op Ebay of Marktplaats. Er zijn genoeg mensen die er vanaf willen sinds de 3 is uitgekomen.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 08 okt 2012, 09:23

Ik kon met mijn apple tv3 niet van mijn mac naar mijn tv streamen omdat mijn mac van pakweg 2009 daar niet geschikt voor zou zijn.
Dus simpel gezeg met de remote van Apple tv kan in wel de films en foto`s van mijn mac naar mijn tv halen maar achter mijn mac kan ik niks naar mijn tv zenden.
Had handig geweest als de verkoper dat even tegen me gezegd had bij de aankoop.
Met Airparrot kan het wel.

http://www.elbay.net/nl/content/airplay ... -airparrot

Misschien dat iemand er wat aan heeft, of dat er andere manieren zijn om het voor elkaar te krijgen.

Grtz,Hanz06

Eric H

Bericht door Eric H » 08 okt 2012, 11:03

Rebel schreef:Buiten het feit dat een Apple TV3 meer mogelijkheden en toepassingen heeft is een Apple TV2 nergens meer te koop. Uiteraard kun je voor een gebruikte kijken op Ebay of Marktplaats. Er zijn genoeg mensen die er vanaf willen sinds de 3 is uitgekomen.

Op marktplaats worden ze zelfs aangeboden vanaf € 150,-....
Er is echt een levendige handel ontstaan in ATV2 aangezien de ATV3 nog niet de jailbreaken is.

Andre

Bericht door Andre » 08 okt 2012, 11:05

Moet je mountain lion op je mac installeren. Dan kan je je buro blad naar je tv/apple tv zenden.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 08 okt 2012, 11:07

Andre schreef:Moet je mountain lion op je mac installeren. Dan kan je je buro blad naar je tv/apple tv zenden.
Niet bij oudere machines:
AirPlay Mirroring is available with iPad 2 or later; iPhone 4S; iMac (Mid 2011 or newer), Mac mini (Mid 2011 or newer), MacBook Air (Mid 2011 or newer), and MacBook Pro (Early 2011 or newer) with Mountain Lion.
Dan kun je Airparrot gebruiken zoals Hans eerder beschreef.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 08 okt 2012, 11:12

Andre schreef:Moet je mountain lion op je mac installeren. Dan kan je je buro blad naar je tv/apple tv zenden.
Ik heb mountain lion op mijn mac.
In de states waren er een heleboel mensen die het zelfde probleem hadden.
Die dachten (en was hun verteld) dat wanneer ze moutain lion zouden installeren dat het dan wel zou werken, maar dit was niet het geval.
Die hebben ook allemaal na een hoop gezeur het geld terug gekregen wat ze voor ML betaald hadden.
Het schijn met de processor te maken hebben als ik het goed begrepen heb.

Jules

Bericht door Jules » 08 okt 2012, 12:31

Rebel schreef:Jules, met een Apple TV 3(!) kun je zonder andere toepassingen al deze films! Muziek en series perfect streamen vanaf je pc. (ook HD)
ik wil geen iTunes gebruiken trouwens, werkt het dan ook?

Jules

Bericht door Jules » 08 okt 2012, 12:34

Eric H schreef:
Jules schreef:
Hierbij even een copy-paste van mijn bericht aan een mede forummer :

Als je een AppleTV2 hebt dan kun je deze inderdaad jailbreaken.
( dit is met de AppleTV3 (nog) niet mogelijk )
Met deze Jailbreak kun je o.a. XBMC installeren.

Binnen het XBMC pakket kun je vervolgens een aantal add-ons toevoegen.
De add-ons Icefilm en 1channel zorgen er inderdaad voor dat je online film kunt kijken.

Dus downloaden ( via torrents of usenet ) is helemaal niet meer nodig.
Alle films die via die kanalen ( Torrent of Usenet ) worden aangeboden zijn gewoon vanaf internet te streamen.

Ik heb mijn AppleTv2 gejailbreakt met ATV Flash Black ( http://firecore.com/atvflash-black )
Dit is een betaald pakket, maar werkt bijzonder gebruiksvriendelijk en installeert gelijk een aantal handige programma's, waaronder XBMC.

Voor het toevoegen van add-ons is er genoeg informatie te vinden op http://www.iphoneclub.nl

Een add-on kun je een beetje vergelijken met een repository die je via Cydia toevoegt aan je gejailbreakte iPhone of iPad.
Zo'n repository geeft je weer toegang tot aanvullende handige programma's.
Dit klinkt interessant inderdaad.. vergt wel een behoorlijk snelle internetverbinding om hd films te streamen gok ik? Maar niet meer downloaden klinkt heerlijk :D Kun je hem meteen streamen of moet je eerst een hele tijd bufferen?
Ben benieuwd of ze die apple tv 3 nog gaan kraken, duurt al behoorlijk lang heb ik het idee...

Eric H

Bericht door Eric H » 08 okt 2012, 12:55

Jules,

Ik heb een 60mb abbo bij UPC en dat werkt snel genoeg.
Bufferen hangt ook een beetje af van de snelheid van de "verzendende partij"
Maar in de regel spelen 9 van de 10 films probleemloos af.
Ook het toevoegen van ondertitels werkt 9 van de 10 keer probleemloos.

Ik heb in mijn thuisnetwerk nog een drietal locaties waar films staan ( 2 mediaplayers met HD en een Synology ) en hier kun je in XBMC ook een mooie library van laten bouwen.
Op die manier maakt het niet meer uit waar in je netwerk een film staat, je kunt ze allemaal vanaf 1 punt starten.

Voorheen moest ik echt nadenken waar toch ook al weer die ene film stond.
Stond die nou op de mediaplayer in de slaapkamer of toch op de Synology.....of toch op de mediaplayer van de dochter.... ???

Nu heb ik, in XBMC, een centrale database vanwaaruit ik elke film ( en serie ) kan vinden en opstarten/afspelen. Ongeacht waar die zich in het netwerk bevind.

Vanuit de Jailbreak community komen er spaarzaam wat berichten door dat de ATV3 op het punt staat om gejailbreaked te worden, echter een definitieve, voor de massa, probleemloos te gebruiken jailbreak is er nog niet.
En dat terwijl de ATV3 toch al weer geruime tijd op de markt is.
Schijnt toch allemaal net even beter dicht getimmerd te zitten......

Andre

Bericht door Andre » 08 okt 2012, 13:08

Ik heb ook atv3 dus jailbreak gaat niet.

Andere oplossing.

XBMC geinstalleerd op mac air en stream via airplay naar apple tv3.

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 08 okt 2012, 14:58

Heb sinds dit weekend ook de Apple TV3 geinstalleerd. Moet echter nog veel uitvinden met airplay enz voor mijn Macbook en iPhone. Nog geen idee hoe het allemaal werkt.

Rupie

Bericht door Rupie » 08 okt 2012, 17:54

Vandaag gekocht en de boel een beetje aan het ontdekken. Uitzending gemist werkt iig goed, zowel via iPad app als website op een iPad 1. Heb nog even gedacht om een Mac mini te kopen, maar ga misschien uiteindelijk ook nog voor een MacBook Air. Maar nu zo via de iPad geweldig. Embedded YouTube filmpjes hier op DF worden ook gewoon rechtstreeks afgespeeld. Mijn Windows laptop wordt nog niet herkend, dus daar moet ik nog even naar kijken. En dan ben ik ook benieuwd of ik alleen dingen via iTunes kan afspelen of ook via andere programma's. Ik heb nu overigens de Remote app geïnstalleerd en iig via die weg herkent ie de laptop nog niet. Maar Remote app is aardig zinloos volgens mij. Zeer weinig functionaliteit. Gewoon iTunes, YouTube of wat dan ook op je iPad gebruiken. Ik accepteer voor nu maar even dat ik niet kan internetten via de iPad 1 op de tv via Apple tv 3, geen AirPlay symbool te vinden in Safari.

indobesar

Bericht door indobesar » 08 okt 2012, 23:14

Ruben schreef:Vandaag gekocht en de boel een beetje aan het ontdekken. Uitzending gemist werkt iig goed, zowel via iPad app als website op een iPad 1. Heb nog even gedacht om een Mac mini te kopen, maar ga misschien uiteindelijk ook nog voor een MacBook Air. Maar nu zo via de iPad geweldig. Embedded YouTube filmpjes hier op DF worden ook gewoon rechtstreeks afgespeeld. Mijn Windows laptop wordt nog niet herkend, dus daar moet ik nog even naar kijken. En dan ben ik ook benieuwd of ik alleen dingen via iTunes kan afspelen of ook via andere programma's. Ik heb nu overigens de Remote app geïnstalleerd en iig via die weg herkent ie de laptop nog niet. Maar Remote app is aardig zinloos volgens mij. Zeer weinig functionaliteit. Gewoon iTunes, YouTube of wat dan ook op je iPad gebruiken. Ik accepteer voor nu maar even dat ik niet kan internetten via de iPad 1 op de tv via Apple tv 3, geen AirPlay symbool te vinden in Safari.
Proficiat Ruben. Zoals eerder genoemd kan mirroring vanaf de iPad 2.

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 09 okt 2012, 00:50

Ik denk dat ik dit weekend ook maar een AppleTV aanschaf. Dan zie ik het vanzelf wel :).

Ik begrijp in ieder geval dat er dus verschil is tussen Airplay en Mirroring. Het eerste is dat je iets stuurt naar je TV wat je niet ziet op je iPad? En het tweede is iets wat je ook op je iPad ziet, maar ook nog een keer op je TV. Snap ik het zo goed?

indobesar

Bericht door indobesar » 09 okt 2012, 09:13

Plaats reactie