Bye bye, zwaai zwaai, Spotify
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Bye bye, zwaai zwaai, Spotify
Er zitten hier ook veel gebruikers begreep ik onlangs, nou geniet er nog maar even van dan, zo lang het duurt..........
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nie ... emen.dhtml
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nie ... emen.dhtml
- MartijnGizmo
Re: Bye bye, zwaai zwaai, Spotify
Zou ik toch erg jammer vinden, gebruik het dagelijks met veel plezier, zowel thuis als in de auto.
- Fedmas
- Auto: G21 330e
Zou ik echt ontzettend vervelend vinden! Gebruik het nu bijna 2 jaar denk ik, heb al zeker een jaar Premium, kan niet meer zonder!
-
Dat hebben ze dan goed gedaan, haha
Goed nieuws voor itunes, die dan misschien straks weer een aantal klanten zien terugkomen.
Goed nieuws voor itunes, die dan misschien straks weer een aantal klanten zien terugkomen.
- dvh
Hello Youtube
-
Zou erg jammer zijn, geweldige dienst...
Maar lijkt mij dat ze wel overgenomen worden door een andere partij, al is het de vraag of de prijzen dan hetzelfde blijven.
Maar lijkt mij dat ze wel overgenomen worden door een andere partij, al is het de vraag of de prijzen dan hetzelfde blijven.
Vind ik geen alternatief.dvh schreef:Hello Youtube
-
OnlineMartijn_bmw
Zou balen zijn 

-
Grappig, ben het dit weekend voor het eerst gaan gebruiken..
- Fernando
Ze houden dus 2 centen over van elke dollar die ze verdienen, de rest gaat rechtstreeks naar de muziekmafia. WTF!!! Dit is gewoon niet winstgevend te maken zonder gebruikers te verliezen, ik ga iig niet meer dan die €10 per maand betalen...
- Maus335i
Heb zo'n gevoel dat zodra Spotify 2 euro per maand meer zou vragen, ze nog steeds 2ct overhouden. De rest pikken de plantenbonzen wel in.Fernando schreef:Ze houden dus 2 centen over van elke dollar die ze verdienen, de rest gaat rechtstreeks naar de muziekmafia. WTF!!! Dit is gewoon niet winstgevend te maken zonder gebruikers te verliezen, ik ga iig niet meer dan die €10 per maand betalen...
-
Als de muziekindustrie ook maar een beetje slim is, participeren ze in Spotify waardoor het kan blijven bestaan. Kan alleen in hun eigen voordeel werken denk ik zo. Maar goed, het verleden heeft uitgewezen dat de muziekindustrie alles behalve innovatief is. 

- RVV
Verbaasde niets. Vind het ook ergens hypocriet dat muziek ineens niets meer mag kosten omdat het via een streamdienst wordt aangeboden. Ooit verkocht ik in de platen/CD winkels van mijn ouders Singeltjes (45 toeren) voor 6 gulden per stuk. Een LP koste toen fl. 24,95. Later kwamen de CD singles voor fl. 14,95. En CD's zaten rond de 40 gulden. Ander medium en andere tijden. Maar muziek had iets waardevols. Je kocht speciaal die muziek omdat je het geld waard vond. Wat je niets waard vond luisterde je hooguit via de radio. CD's zijn anno 2012 achterhaald. Maar muziek heeft nog steeds waarde. Noem me dom, maar ik koop dan misschien geen CD's meer maar koop wel mijn muziek via iTunes. Gratis downloaden kan ook, triljard sites die het aanbieden. Maar ik vind muziek waardevol. En ben ook bereid om daar voor te betalen. Ik luister ook alleen maar naar muziek die ik betaald heb. Op die manier kan ik de muziek ook veel meer waarderen. Zal ook zeker met mijn achtergrond te maken hebben. Groot geworden met 2 muziekwinkels, vader die muziekproducent was wetende wat het allemaal koste om muziek te produceren. Vind ik ook dat de muziekindustrie/artiesten het geld moet verdienen wat ze nodig hebben om weer mooie muziek te maken. Leuk en aardig om de muziekindustrie weg te zetten als de grote graaiers tov spotify. Maar dat tientje min 2 cent per maand voor praktisch onbeperkt muziek luisteren is praktisch gratis. Dat moet je als weldenkende eindgebruiker toch ook wel snappen lijkt me. Probleem is dat het product spotify gewoon veel te goedkoop is! Muziek kan nu eenmaal niet gratis zijn. Onbeperkt muziek luisteren zou zeker 40 tot 50 euro paar maand moeten kosten wil er een normaal business model op kunnen draaien. Alle eindgebruikers worden straks slachtoffer van hun eigen "gierigheid" om maar geen geld te betalen voor het product muziek. Muziek is geen wegwerp product. Beschouw je het wel zo. Dan raak je het snel kwijt. En dat blijkt wel uit het zware weer waar spotify nu in zit.
-
Klopt 100% Rico. Ben zelf ook een muziekliefhebber en heb een enorme collectie CD's.
De laatste jaren koop ik alles via Itunes. Na Napster, Limewire, etc kregen we Spotify. Ieder normaal denkend persoon kon dit voorspellen. De bedenkers zullen inmiddels hun zakken goed gevuld hebben.
De laatste jaren koop ik alles via Itunes. Na Napster, Limewire, etc kregen we Spotify. Ieder normaal denkend persoon kon dit voorspellen. De bedenkers zullen inmiddels hun zakken goed gevuld hebben.
- Downforce Hans
De betweters weten het allemaal (achteraf) weer beter.........
Had een topic geopend over het bestaansrecht van Spotify voor dat dit nieuws in de krant stond,niet achteraf.
In ieder geval weten we nu wel allemaal dat Rebel een enorme collectie cd`s heeft,wat natuurlijk erg fijn voor hem is........

Had een topic geopend over het bestaansrecht van Spotify voor dat dit nieuws in de krant stond,niet achteraf.
In ieder geval weten we nu wel allemaal dat Rebel een enorme collectie cd`s heeft,wat natuurlijk erg fijn voor hem is........

-
Klopt Hans, maar het is wel allemaal WERELD-muziek....Je weet wel, geld gaat allemaal naar goede doelen, Afrika, India, enzo....Dus heel erg verantwoord zeg maar. 

- RVV
Hans ik zeg dat het me niet verbaast. Ik heb het nooit begrepen dat je voor maar 10 euro per maand onbeperkt muziek kunt luisteren. Omdat ik nog nooit gebruik heb gemaakt van de diensten van spotify heb ik me ook nooit verdiept in het achterliggende businessmodel. Van mij mag spotify blijven bestaan. En ik gun iedere eindgebruiker het gemak van de streamdienst. Maar blijkbaar kan het niet meer gratis worden aangeboden (tientje per maand zie ik als gratis. Middagje parkeren in de binnenstad ben ik al meer kwijt aan parkeergeld). Maar voor niets gaat de zon op. Maar trek het eens door naar je eigen handel. Zou jij jou diensten moeten aanbieden voor kraanwaterprijzen dan gaat de tent ook snel op slot.
-
Alleen de muziekindustrie wil blijkbaar niets anders. Ze kunnen alleen maar zielig doen. Elk nieuw initiatief schieten ze af of gaat met tegenzin. Eigen initiatieven zijn er ook niet. Punt is dat sinds internet met alle mogelijkheden tot illegale muziek Spotify wel de eerste is die legaal een groot publiek trekt dat er weer voor wil betalen. Alleen is het blijkbaar nooit genoeg. Ik vind 10 euro een hele redelijke prijs maar meer dan 20 euro heb ik er ook weer niet voor over.
- Macboy
Wat raar allemaal zeg. Je kunt toch een business model erop los schieten en je weet toch van tevoren wat je kwijt bent aan de platenbazen ?
Ik dacht altijd al dat spotify een idee was van de platenmaatschappijen ! Wat dom dat ze nog niet hebben gedaan. Onbegrijpelijk echter en dat valt niet goed te praten Rico. Moderniseren moeten we allemaal dus waarom platenmaatschappijen niet ? Je kunt daarmee toch geld verdienen ? Win-win situatie zou je zeggen.
Zelfs een dombo zou moeten snappen dat 1 miljoen keer €10 per maand meer op zou moeten leveren dan 1 miljard YouTube kijkers die niks betalen.
Ik dacht altijd al dat spotify een idee was van de platenmaatschappijen ! Wat dom dat ze nog niet hebben gedaan. Onbegrijpelijk echter en dat valt niet goed te praten Rico. Moderniseren moeten we allemaal dus waarom platenmaatschappijen niet ? Je kunt daarmee toch geld verdienen ? Win-win situatie zou je zeggen.
Zelfs een dombo zou moeten snappen dat 1 miljoen keer €10 per maand meer op zou moeten leveren dan 1 miljard YouTube kijkers die niks betalen.
- Fernando
Maar wanneer snappen die mafiabazen van de muziekindustie nou eens dat het huidige model ten dode is opgeschreven? Wat de consument tegenwoordig wil is een dienst als Spotify en de muziekindustrie zou het moeten omarmen en zich moeten aanpassen aan wat de consument en artiest wil: goede kwaliteit muziek voor een schappelijke prijs waarbij de inkomsten bij de artiesten terecht komt, zonder dat het merendeel aan de strijkstok blijft hangen van bobo's die er weinig aan hebben bijgedragen. Bedenk dat er minder geld nodig zal zijn voor productie van CD's en hun distributie/retailers, dus investeer dat "vrijgekomen" geld in distributie en verkoopkanalen als Spotify. Just my 2 cents... 

- Martijn M
False.Macboy schreef:Zelfs een dombo zou moeten snappen dat 1 miljoen keer €10 per maand meer op zou moeten leveren dan 1 miljard YouTube kijkers die niks betalen.
Via YouTube hengelen artiesten echt bakken met geld binnen... Kijk eens hoeveel advertenties er op zo'n pagina staan... Dat loopt ook wel binnen.
- Jules
- Auto: F31 320d|1100 Evo SP|848Evo
Spotify is geweldig en een tientje per maand is een mooi bedrag, daar ga je niet illegaal voor downloaden.
Bij een verdubbeling daarvan, of zelfs 50 euro per maand vragen ervoor zal iedereen echt wel weer gaan downloaden...
Mensen die muziek willen kopen doen dat toch wel (blijkt maar weer uit eerdere reacties hier), dit is gewoon een mooie manier om toch geld (ook al is het weinig) te vangen uit het 'illegaal download' segment
Bij een verdubbeling daarvan, of zelfs 50 euro per maand vragen ervoor zal iedereen echt wel weer gaan downloaden...
Mensen die muziek willen kopen doen dat toch wel (blijkt maar weer uit eerdere reacties hier), dit is gewoon een mooie manier om toch geld (ook al is het weinig) te vangen uit het 'illegaal download' segment
- RVV
Ik praat niets goed. Ik zeg alleen maar dat muziek niet als wegwerp product moet worden beschouwd, maar als iets waardevols. Als de eindgebruiker er geen geld voor over heeft dan moet diezelfde eindgebruiker ook niet gaan miepen als die het niet meer kan kopen voor een paar knaken.Onbegrijpelijk echter en dat valt niet goed te praten Rico. Moderniseren moeten we allemaal dus waarom platenmaatschappijen niet ? Je kunt daarmee toch geld verdienen ? Win-win situatie zou je zeggen.
iTunes vind ik overigens een businessmodel wat juist perfect aansluit bij de zogenaamde modernisatie van de muziekindustrie! Dat is ook echt een win/win situatie. Dankzij iTunes krijgen artiesten ook echt de kans om een heel breed publiek te bereiken.
- RVV
Verbazingwekkend om te lezen dat de muziekindustrie uit maffiabazen bestaat en dat de artiesten een soort van uitgebuit volk is. Zonder het een bestaat het ander niet. Of wou je soms in een garagebox naar je favoriete artiest gaan luisteren? Of tijdens de plaatselijke talentenjacht?
Achter de artiest staat een complete keten die er voor kan zorgen dat jij als eindgebruiker naar die artiest kan luisteren. Maar het moest op een gegeven moment gratis, omdat internet die optie aanbood. Want alles op/rond/van internet is toch immers gratis??
Weet je wat ik denk? De Nederlander was niet alleen de uitvinder van het koperdraad, maar ook van het aanbieden van muziek via internet
Achter de artiest staat een complete keten die er voor kan zorgen dat jij als eindgebruiker naar die artiest kan luisteren. Maar het moest op een gegeven moment gratis, omdat internet die optie aanbood. Want alles op/rond/van internet is toch immers gratis??
Weet je wat ik denk? De Nederlander was niet alleen de uitvinder van het koperdraad, maar ook van het aanbieden van muziek via internet

-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Van de cd was al redelijk bekend dat er maar 1 euro naar de artiest ging.
Met mp3/streaming zijn de productiekosten helemaal bij niks meer. Blijft opnamekosten over.
Wat mij betreft gaan die dinosaurussen compleet naar de klote, met hun standvastige gedoe.
Bij meer en meer artiesten vallen de schellen van de ogen. Geld verdien je met concerten, en muzien in eigen beheer. 90% overhead betalen op al je inkomsten is van de ratten besnuffelt.
Met mp3/streaming zijn de productiekosten helemaal bij niks meer. Blijft opnamekosten over.
Wat mij betreft gaan die dinosaurussen compleet naar de klote, met hun standvastige gedoe.
Bij meer en meer artiesten vallen de schellen van de ogen. Geld verdien je met concerten, en muzien in eigen beheer. 90% overhead betalen op al je inkomsten is van de ratten besnuffelt.
-