Forum of Facebook
-
- Peric
Re: Forum of Facebook
En-en..
Ik gebruik beide op lage frequentie. FB om in contact met vrienden in het buitenland te blijven, DF om onzin uit te kramen en onzin te lezen..
(tóch check ik beide wel op dagelijkse basis)
Doe op FB geen overmatige dingen, heel weinig eigenlijk. Ik hoef niet zo nodig heel de wereld deelgenoot te maken van ons reisje vorige week. Mijn vriendin zet er wél foto's op en tagt mij dan. Als het me niet bevalt 'untag' ik ze wel weer.
Hier op het forum ben ik natuurlijk geheel zelf verantwoordelijk wat hier staat van mij.
Zoals ik schreef vorige week op reis geweest, 3 dagen geen internet gehad, best hoor.. 't Bepaalt m'n leven niet.
Als ik zou moeten kiezen wordt 't toch FB, dat is dan vanwege het contact met vrienden en familie.
Ik gebruik beide op lage frequentie. FB om in contact met vrienden in het buitenland te blijven, DF om onzin uit te kramen en onzin te lezen..

Doe op FB geen overmatige dingen, heel weinig eigenlijk. Ik hoef niet zo nodig heel de wereld deelgenoot te maken van ons reisje vorige week. Mijn vriendin zet er wél foto's op en tagt mij dan. Als het me niet bevalt 'untag' ik ze wel weer.
Hier op het forum ben ik natuurlijk geheel zelf verantwoordelijk wat hier staat van mij.
Zoals ik schreef vorige week op reis geweest, 3 dagen geen internet gehad, best hoor.. 't Bepaalt m'n leven niet.
Als ik zou moeten kiezen wordt 't toch FB, dat is dan vanwege het contact met vrienden en familie.
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Hopelijk na de trip.Peric schreef:Mijn vriendin zet er wél foto's op
http://www.security.nl/artikel/41950/Po ... ebook.html
- Peric
Dat zeker, want vóór de trip hebben we er nog geen foto's van.. 
Neuh, wij zijn niet zo onnozel dat we iedereen laten weten dat er ingebroken kan worden van dan tot dan.

Neuh, wij zijn niet zo onnozel dat we iedereen laten weten dat er ingebroken kan worden van dan tot dan.
- Dennis Cavallino
Als ze goed opletten weten ze dat er bij ons niets te halen valt. 

- Martijn_bmw
absoluut forum! FB heb ik wel maar vind er minder aan dan het DF forum 

-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
De kwaliteit van Facebook volgt ongeveer evenredig hun aandelenkoers.
-
Ach FB is prima. Maak er veel gebruik van voor mijn werk en vrienden wereldwijd. Vind het echt een uitvinding.
Forum is ook prima. Ken veel mensen al 10+ jaar inmiddels en heb er ervaringen door opgedaan die niemand me meer afneemt !
Forum is ook prima. Ken veel mensen al 10+ jaar inmiddels en heb er ervaringen door opgedaan die niemand me meer afneemt !
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Forum, ik zit op een stuk of 4 wereldwijd, meer dan zat.
Social media doet me niets, ik vind het meer een Prive/Story gebeuren waarin mensen in al hun goedgelovigheid alles maar melden waar geen zinnig mens iets mee wil/kan, behalve de baas waar je net vorige week gesolliciteerd had
FB, Linkedin en weet ik wat al niet meer, ik pas er beleefd voor.......DF is meer dan zat IMHO
Social media doet me niets, ik vind het meer een Prive/Story gebeuren waarin mensen in al hun goedgelovigheid alles maar melden waar geen zinnig mens iets mee wil/kan, behalve de baas waar je net vorige week gesolliciteerd had

FB, Linkedin en weet ik wat al niet meer, ik pas er beleefd voor.......DF is meer dan zat IMHO
-
- Auto: M3P, 130i
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=F7pYHN9iC9I&hd=1[/youtube]
- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
wij van forum, adviseren forum.....
Ik vind het forum voor een specifieke hobby wel veel handiger, overzichtelijker, doorzoekbaar enzo.
Als voorbeeld waarvoor Facebook wel handig leek: Ik zit al 8 weken te wachten op de reparatie van m'n Note
, en via de Facebook pagina van KPN ben ik nu een aantalzaken aan het "escaleren". Da's wel aardig via de webcare services van de KPN, en ze proberen er wel wat aan te doen.
Maar het incident verdwijnt via "de tijdlijn" geheel op de achtergrond. Het heeft op die manier geen body, en is niet naar voren te halen.
Met een forum stof je bijv. een Mijn auto draadje zo weer "onder uit de doos" met een schopje en een udate. En je zoek op een trefwoord, krijg je alles redelijk gestructureerd voor je kiezen.
Wat dat betreft zal Facebook veel meer in het moment leven, veel minder structuur...
Of topic, wat een ellende bedrijf is Webcare zeg.....
Ik vind het forum voor een specifieke hobby wel veel handiger, overzichtelijker, doorzoekbaar enzo.
Als voorbeeld waarvoor Facebook wel handig leek: Ik zit al 8 weken te wachten op de reparatie van m'n Note

Maar het incident verdwijnt via "de tijdlijn" geheel op de achtergrond. Het heeft op die manier geen body, en is niet naar voren te halen.
Met een forum stof je bijv. een Mijn auto draadje zo weer "onder uit de doos" met een schopje en een udate. En je zoek op een trefwoord, krijg je alles redelijk gestructureerd voor je kiezen.
Wat dat betreft zal Facebook veel meer in het moment leven, veel minder structuur...
Of topic, wat een ellende bedrijf is Webcare zeg.....
-
Ik heb geen hyves, facebook of twitter.
Ben alleen lid van "DF" en het "Gardena-Tuingereedschap-Forum"
Voorheen ook actief op het "Parkieten-Forum" maar daar hebben ze me dit jaar een ban gegeven van 3 jaar.
Voorheen ook actief op het "Parkieten-Forum" maar daar hebben ze me dit jaar een ban gegeven van 3 jaar.
- Bert ///M3
Forum is leuk om wat over auto's en algemene dingen te posten en het laat wat meer tekst toe, dus posts die ergens dieper op in gaan.
Facebook is meer een tool om wat contacten te onderhouden en wat te chatten etc.
Forums en Facebook staan elkaar dus niet in de weg. Het grote voordeel van Facebook is dat je er niet voor achter een PC hoeft te zitten, het is dmv android/iPhone apps ook heel makkelijk bereikbaar op je telefoon. De meeste forums ook wel maar lastiger. Je zit te etteren op een te klein scherm en het is meestal niet met 1 tik bereikbaar op telefoons. Plus je gaat ook geen lang verhaal zitten typen op een telefoon dat werkt ook niet.
Facebook is meer een tool om wat contacten te onderhouden en wat te chatten etc.
Forums en Facebook staan elkaar dus niet in de weg. Het grote voordeel van Facebook is dat je er niet voor achter een PC hoeft te zitten, het is dmv android/iPhone apps ook heel makkelijk bereikbaar op je telefoon. De meeste forums ook wel maar lastiger. Je zit te etteren op een te klein scherm en het is meestal niet met 1 tik bereikbaar op telefoons. Plus je gaat ook geen lang verhaal zitten typen op een telefoon dat werkt ook niet.
- Dennis Cavallino
Moet je het maar niet met de parkiet van de oprichter doen, waar de mede oprichter ook al overheen gaat.Rebel schreef:Ik heb geen hyves, facebook of twitter.

-
Hier sluit ik mij wel bij aan.Bert ///M3 schreef:Forum is leuk om wat over auto's en algemene dingen te posten en het laat wat meer tekst toe, dus posts die ergens dieper op in gaan.
Het zijn twee verschillende dingen. Forums zijn zo ingericht dat je kunt discussiëren. Je kunt elkaar quoten terwijl je bij Facebook alleen korte reacties kunt plaatsen. En elk topic zweeft bij Facebook los in de rondte. Een forum heeft meer structuur, zo interesseer ik mij niet zo in klassiekers en sla dat hele onderwerp over.
Facebook en andere social media vind ik wel voordelen hebben. Je blijft op de hoogte van bekenden... als aanvulling op normaal contact is dat prima/leuk.
Wel vind ik de kwaliteit op Facebook achteruit gaan, kut spelletjes, uitnodigingen die je moet wegklikken, bedrijven die je vrienden vragen zooi te delen of liken etc.
Van fora's vind ik het jammer dat ze niet met de tijd mee gaan... qua user interface kan het stukken beter. Ik geloof wel dat ik daar een mooie oplossing voor kan verzinnen maargoed, heb genoeg andere dingen te doen en geloof niet dat er veel geld mee te verdienen is

- DDX
Facebook, hyves, linkedin, twitter doe ik allemaal niet aan.
(heel soms search.twitter.com om even te kijken wat er in de buurt speelt)
Gewoon ouderwets forums bezoeken en ook nog beetje ouderwets irc.
En voor contact gewoon irl, telefoon of mail.
Geen tijd/zin in al die social media sites.
(heel soms search.twitter.com om even te kijken wat er in de buurt speelt)
Gewoon ouderwets forums bezoeken en ook nog beetje ouderwets irc.
En voor contact gewoon irl, telefoon of mail.
Geen tijd/zin in al die social media sites.
- Macboy
FaceBook is een beetje onzin voor dit soort zaken.
Gewoon eindelijk een applicatie gebruiken dat DF ook op een mobiel te gebruiken valt. Waarom zo moeilijk doen als de oplossing zo simpel is ? Maak het forum eens wat moderner en laat het effectiever werken zodat je meer kan chatten dan posten.
Met je mobiel blijft gewoon erg lastig. Daar zit de oplossing. Nergens anders denk ik.
Wat jullie ?
Gewoon eindelijk een applicatie gebruiken dat DF ook op een mobiel te gebruiken valt. Waarom zo moeilijk doen als de oplossing zo simpel is ? Maak het forum eens wat moderner en laat het effectiever werken zodat je meer kan chatten dan posten.
Met je mobiel blijft gewoon erg lastig. Daar zit de oplossing. Nergens anders denk ik.
Wat jullie ?
- DDX
Waarom zou je df mobiel willen bezoeken ?
-
Omdat internet tegenwoordig op elk device toegankelijk is (computers, tablets, telefoons, tv's, koelkasten
). Tijd dat een website alleen bekeken werd op een volwaardige computer is voorbij.
Op DF komt 1 op de 5 bezoekers vanaf een mobiel. En ik denk dat die cijfers exclusief tablets is (wat ook geen mobiel is natuurlijk).

Op DF komt 1 op de 5 bezoekers vanaf een mobiel. En ik denk dat die cijfers exclusief tablets is (wat ook geen mobiel is natuurlijk).
- DDX
1 op 5 is best veel, ben ik vast ouderwets maar mobiel kijk ik naar sites als flitsservice.nl. buienradar m.ns.nl oid.
En lange verhalen op forums lees ik wel op een pc

-
@ Tom, mijn tablet word wel altijd als mobiel gezien....
Snap dat nooit, want zit gewoon tuis op mijn eigen netwerk... M'n laptop is toch ook draadloos en word niet gezien als mobiel?! Voor sommige sites echt onhandig, kan je niet fatsoenlijk zien zonder een AP te installeren...
Snap dat nooit, want zit gewoon tuis op mijn eigen netwerk... M'n laptop is toch ook draadloos en word niet gezien als mobiel?! Voor sommige sites echt onhandig, kan je niet fatsoenlijk zien zonder een AP te installeren...
- Snipe
Ik weet niet welke site je bedoelt, maar als ik dat intyp krijg ik een reisplanner voor de trein.DDX schreef:1 op 5 is best veel, ben ik vast ouderwets maar mobiel kijk ik naar sites als flitsservice.nl. buienradar m.ns.nl oid.
-
Dennis Cavallino schreef:Moet je het maar niet met de parkiet van de oprichter doen, waar de mede oprichter ook al overheen gaat.Rebel schreef:Ik heb geen hyves, facebook of twitter.
Knurft

Laatst gewijzigd door Rebel op 06 okt 2012, 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Dat ligt aan de sites die je bekijkt. De een ziet alles wat op iOS draait als mobiel, de ander doet het beter en maakt vervolgens onderscheid tussen iPhone en iPad.ErikS schreef:@ Tom, mijn tablet word wel altijd als mobiel gezien....
Hoe de statistiek van DF dat doet weet ik niet, neem aan exclusief tablets.
- GTRene
ik Twitter niet en of Whats Up? niet , zou ook niet weten hoe/wat en wil dat er ook niet bij anders wordt ik al
Ik zit ook niet op Internet met men telefoon, ik begrijp ook niet goed dat anderen daar zo goed in zijn met zo'n priegel scherm
sommige zaken zijn wel handig dat het op je foon qua Internet doch gebruik dat niet ivm kosten en niet genoeg verstand er van en of weer vergeten en dan kosten...dus nope.

Ik zit ook niet op Internet met men telefoon, ik begrijp ook niet goed dat anderen daar zo goed in zijn met zo'n priegel scherm

sommige zaken zijn wel handig dat het op je foon qua Internet doch gebruik dat niet ivm kosten en niet genoeg verstand er van en of weer vergeten en dan kosten...dus nope.