Max driving fun + dagelijks inzetbaar + 15-20k

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5441
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Max driving fun + dagelijks inzetbaar + 15-20k

Bericht door Kasteel » 01 apr 2007, 19:15

Ik rijd op het moment Subaru, auto bevalt me goed, maar wil in mijn volgende auto (nog) meer driving fun. Wil tot max 20k gaan voor me auto, maar vraag me echt af wat er nou te vinden is wat dit gaat overtreffen.
Dingen die mij gelijk voorbij kwamen waren:
- Speedster, nadeel is echter dat het eigenlijk al weer net niet in die klasse ligt, dus beperkte keuze en ideaal qua dagelijkse inzetbaarheid is het niet (werk in pak), maar daar is nog overheen te komen
- Honda s2000, lastig zoeken voor budget, lijkt me verders wel perfect qua eisen
- e36 m3, voor budget moet een hele strakke te vinden zijn. Weet alleen niet zeker of het in standaard trim de kick van de Sub overtreft, qua rijden lijkt het me i.i.g. wat puurder (maar nog niet te vergelijken met bovenstaande).
- Evo 6, hoorde laatste dat Evo die op EM had gestaan voor rond de 20 weg is gegaan, lijkt me sterk dat zoiets nog een keer voorkomt :(.
- diverse lichte fwd's; heb wel eens gekeken naar Mini's en CTR, maar weet niet of dat 'm gaat worden.

Nadeel van mezelf is dat ik niet zo'n testpiloot ben en van alle bovenstaande zeer weinig (mee)gereden heb. Maar mochten er mensen hier toevoegingen hebben of argumenten voor/tegen voor bovenstaande, zijn deze van harte welkom.

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6774
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Bericht door Opa » 01 apr 2007, 20:55

Ik denk dat de Evo IV'en steeds meer voor rond de 20k te koop komen te staan. :)

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 01 apr 2007, 21:18

EVO dacht ik ook als eerste aan ja.

E36 M3 is natuurlijk ook wel leuk :wink: Maar daar moeten imho standaard wel wat dingen aan gebeuren om hem 'goed' te krijgen. Maar dat is natuurlijk maar net wat je er van verwacht :) Plus dat ze langzamerhad wat ouder worden, als je een '99 hebt dan heb je evengoed een auto van al 8 jaar oud.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 01 apr 2007, 21:33

Tja maar 1 echte mogelijkheid, ga eens 2 dagen sturen in een Z3 M coupe dan wil je niet anders voor het geld :lol: the best sporty thing for the money and very rare too!!
iets verlagen en minimaal 18 maar liever dikke 19inch en je hebt een goed communicerend moster veel beter dan een sub! daar heb ik er ook 2 van gehad...en veel sneller ook 8)

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 01 apr 2007, 21:36

Lukt dat voor onder de 20K?

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5441
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Bericht door Kasteel » 01 apr 2007, 21:44

Met bpm ed iig niet vrees ik :D. Z3 coupe 2.8/3.0 lijkt me opzich ook wel wat, maar de zoektocht naar de goede lijkt niet mee te zullen gaan vallen dan.
Evo was idd altijd de te verwachte opvolger, maar prijs ligt vaak nog vrij hoog en of het echt het summum is, wordt ook nog wel eens aan getwijfeld.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 01 apr 2007, 22:19

als je via duitsland 1 haalt van 1998 zit er nog zo'n 2.000,- bpm op plus kentekenkosten zeg max 2.300,-euro en er staan er wel een paar, begint vanaf 16.000,-euro dus dat moet lukken anders beetje handelen, voor een 2.8 of 3.0 zou ik niet gaan...dan zit je altijd net onder de M en dat blijft je bezig houden, altijd excuses verzinnen of opnoemen...gewoon een M kopen klaar :lol:
Het kan maar natuurlijk is het aanbod onder de 20K gering..maar wat wil je tis ook een supercar zeg maar...tijdloos, maar hoe meer geld je te besteden hebt des te betere of met meer opties kun je kopen, mar met een beetje mazzel en inzet, kan het maar zo.

http://www.autoscout24.nl/dut/list.asp? ... ion=Zoeken

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 02 apr 2007, 18:09

Waar ligt bij jou de kick? Ligt de nadruk op vermogen of op stuureigenschappen? Zoek je bruut geweld of moet het ook nog comfort bieden. Dat zijn denk ik een beetje de vragen die je jezelf moet afvragen.

En Z3 2.8 is natuurlijk mooi maar je zult geen kick van het vermogen krijgen als je uit een 200+pk turbo auto stapt. Wel is het een RWD (for what it's worth) bijvoorbeeld. Als je uit een (getunede?) impreza komt moet je je afvragen of zelfs een M versie je wel een kick geeft aangezien dit een atmo is.

Je kunt willen doorgroeien in het "rally segment" zeg maar en dan is de stap naar iets nieuwers het meest logisch. Zoek je het een beetje luxer dan is denk ik een S4 een goeie. Zoek iets meer racy dan moet je richting M3 gaan denk ik :wink:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 02 apr 2007, 18:20

Niels schreef:Waar ligt bij jou de kick? Ligt de nadruk op vermogen of op stuureigenschappen? Zoek je bruut geweld of moet het ook nog comfort bieden. Dat zijn denk ik een beetje de vragen die je jezelf moet afvragen.

En Z3 2.8 is natuurlijk mooi maar je zult geen kick van het vermogen krijgen als je uit een 200+pk turbo auto stapt. Wel is het een RWD (for what it's worth) bijvoorbeeld. Als je uit een (getunede?) impreza komt moet je je afvragen of zelfs een M versie je wel een kick geeft aangezien dit een atmo is.

Je kunt willen doorgroeien in het "rally segment" zeg maar en dan is de stap naar iets nieuwers het meest logisch. Zoek je het een beetje luxer dan is denk ik een S4 een goeie. Zoek iets meer racy dan moet je richting M3 gaan denk ik :wink:
geloof me, een Z3 m coupe geeft een grotere kick dan eensubaru en ik spreek uit eigen ervaring...en veel meer sportauto

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 02 apr 2007, 18:26

Z3M Coupe waarschijnlijk ook meer dan een M3. De Z3M is veel linker op de limiet dan een M3 (geen beschermengeltjes hè...)

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6774
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Bericht door Opa » 02 apr 2007, 18:31

Ik zou gewoon de Evo nemen, daar ben je in de regen ook nog snel mee. 8)
En 't wil nog weleens regenen in Nederland. :wink:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 02 apr 2007, 19:17

Joop schreef:Z3M Coupe waarschijnlijk ook meer dan een M3. De Z3M is veel linker op de limiet dan een M3 (geen beschermengeltjes hè...)
Klopt, of je moet de laatste versie nemen met S54 M3 motor(E46) die is maar 1 jaar gemaakt van 2001 tot in 2002 en 281 stuks gebouwd LHD met EU goedkeuring, dat type heeft DSC3 en dat werkt erg mooi op de Z3 M coupe, die phoenixgele die ik 2 jaar had die heeft dat systeem ook, en meer mooie dingen :lol:
de types van 1998 tot in 2001 zijn met de E36 M3 motor en zonder dat soort dingen en die kunnen scary zijn als je op de limiet plots het gas loslaat maarja...dat hebben wel meer BMW's

een subaru Impreza is natuurlijk wel safer...maar wat wil je, overal stampen regen of niet, of beleven en iets zeldzaams en mooi vormgegeven hebben...en zeggen, ik heb een Z3 m coupe of ik heb een Subaru WRX? een Lancer EVO is ook niet meer wat het was...die auto's zijn een beetje geweest, dat zie je ook op straat, that era is almost gone, tuurlijk zijn het sterke goede snelle auto's maar toch...

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 02 apr 2007, 19:25

GTRene schreef:...de types van 1998 tot in 2001 zijn met de E36 M3 motor en zonder dat soort dingen en die kunnen scary zijn als je op de limiet plots het gas loslaat maarja...dat hebben wel meer BMW's
...
Vooral de oudere BMW's... Wel erg leuk hoor.

Qua vormgeving is de Z3 Coupe wel erg uniek in zijn soort. Gewoon mooi van lelijkheid zeg maar. Erg gaaf dus (vooral de achterzijde van de M-uitvoering).

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6774
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Bericht door Opa » 02 apr 2007, 19:49

maar wat wil je, overal stampen regen of niet
Ja natuurlijk. [img:29:15]http://www.speedcars.nl/forum/images/sm ... on_yes.gif[/img]

En een Evo VI blijft een unieke en brute auto, maar ieder z'n smaak. :wink:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 02 apr 2007, 20:03

GTRene schreef:geloof me, een Z3 m coupe geeft een grotere kick dan eensubaru en ik spreek uit eigen ervaring...en veel meer sportauto
Jij ben gewoon bevooroordeeld Rene :mrgreen: maar ik wist wel welke ik zou kiezen :wink: Maar het blijft gewoon voorkeur. Een Z3 M is gewoon een hele andere auto dan een 4x4 Rally kanon. Een Z3 zul je veel "bewuster" moeten rijden terwijl b.v. een Lancer Evo gewoon altijd vermogen heeft en altijd grip. Allebei hun charmes, kicks maar (zoals gezegd) ook voorkeur.


Kijk we kunnen allemaal wel onze voorkeur uitspreken maar dat heeft geen zin natuurlijk en je komt daar ook nooit uit. Het gaat erom naar welke kicks iemand op zoek is.

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 02 apr 2007, 20:16

Kasteel, wat je al zegt, een speedster vind je niet snel voor 20k, maar heel soms wel te vinden voor dat geld hoor.
Als ik je ergens tegenkom moet je maar eens een rondje rijden in die van mij, kan je eens kijken of het wat voor je is, en of je kan leven met 150pk...

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5441
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Bericht door Kasteel » 02 apr 2007, 21:55

@ Maik, dat sla ik zeker niet af!
Er wordt terecht aangehaald dat er een groot verschil zit in turbo+4wd vs luxe rwd vs licht spartaans rwd. Dat is ook eigenlijk het grote punt waarover ik twijfel. Nadeel van bijvoorbeeld de Evo 6 vind ik dat het ten eerste al weer een auto is die op leeftijd begint te komen, aanbod schaars is (betaalbaar betekent vaak teveel km voor zo'n auto in mijn situatie) en ik weet niet of het nou echt veel meer lol biedt. Natuurlijk heb ik de grootste lol met 4wd, ook in de regen, maar de droom die de Evo vroeger was, begint wat af te nemen. (hoewel het weer keihard borrelt als ik de witte Evo 6 RS2 zie bij Moree).
Zeldzaamheid is voor mij van minder belang, zijn namelijk de meeste auto's van de bovenstaande wel in meer of mindere mate; neemt niet weg dat een z3 m roadster/coupe me zwaar kan bekoren, twijfel alleen of er een goede te vinden is, maar zoektocht in denk ik de moeite waard.

@ Niels
Auto moet eigenlijk zowel vermogen als stuureigeschappen en comfort bieden, maar als de auto in een bepaald onderdeel gewoon zwaar uitblinkt, telt de rest vanzelf niet meer zo zwaar ;).

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 02 apr 2007, 22:50

Tja eerlijk is eerlijk, ik heb nog nooit een Lancer Evo gehad, wel een Lancer Turbo, de voorloper :lol:
Maar heb wel vele rally 4wd kanonnen gehad dus ik praat uit ervaring,

2x Subaru Impreza Turbo's

6x Nissan Sunny GTI-R met 220<>300 pk

4x Lancia Delta Integrale(ook een EVO-2) met 200<>240pk

1x Ford Siera Cosworth

1x Toyota Celice 4wd Turbo

volgens mij waren dat de 4wd ex rally car modellen voor op de weg, dan heb ik nog vele 2wd auto's gehad waar ze ook wel rally's mee reden zoals bv Ford Escort RS2000 mk2 gehad met rubberneus en Fiat Ritmo 130TC abarth ook een stuk of 3 maarja heb in m'n leven al heeeeeeeeeeel veel auto's gehad, de laatste paar jaar wat rustiger en houd ze wat langer maar die auto's zijn ook veel lekkerder :lol:
En dus ja, een Z3 M coupe geeft een veel beter gevoel dan een 4wd, alleen als het regent enzo mis ik wel eens 4wd :roll:

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 03 apr 2007, 09:53

De TVR van Andrew niet iets voor je?

René130i
Berichten: 5506
Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
Locatie: Friesland www.130i.nl

Bericht door René130i » 03 apr 2007, 11:05

Dennis Cavallino schreef:De TVR van Andrew niet iets voor je?
8) Dat lijkt me pas DF 8)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 03 apr 2007, 11:17

Rene / Hazze schreef:
Dennis Cavallino schreef:De TVR van Andrew niet iets voor je?
8) Dat lijkt me pas DF 8)
Klopt dat zijn echte DF cars, heb er 2 gehad een TVR V8S en een Griffith V8, beide heerlijk om te tuffen en dan gaspedaal naar beneden en genieten van de sound en power, wel een korte powerband maar wel speels, boven de 200 niet echt fijn meer qua gevoel maargoed, ga wel voor een V8 om het echte TVR gevoel te krijgen...voor 20k beetje pingelen moet je er 1 kunnen krijgen(LHD) zoals een 1994 Grif of Chimeara, je zitdan wel aan de onderkant van de prijzen.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 03 apr 2007, 11:25

Ja daarom moet je die van Andrew nemen, die is in TOPSTAAT en voor 15k!

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Max driving fun + dagelijks inzetbaar + 15-20k

Bericht door RVV » 03 apr 2007, 13:28

Kasteel schreef: - diverse lichte fwd's; heb wel eens gekeken naar Mini's en CTR, maar weet niet of dat 'm gaat worden.

.
Ik heb zelf een Cooper S gehad, FWD, niet mijn lievelings aandrijfsysteem. Maar wel een auto die me ongekend driving fun bood. Ongelovelijk fijn sturend karretje, volwassen genoeg om geen sleutelhanger te zijn en klein genoeg om er veel handzaam plezier van te hebben. Vooral op bochtige weggetjes was het 1 groot feest. Indertijd had ik ook een Audi S3 en die was met zijn AWD plotsklaps saai geworden.

Ik zou zeggen ga eens proefrijden in een Cooper S.

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5441
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Bericht door Kasteel » 03 apr 2007, 13:38

TVR :D:D, dat zie ik nog ff niet zitten, durf dat echt niet aan qua onderhoud ed; zal ongetwijfeld hoop fun bieden, maar lijkt me niet een auto om 20k per jaar mee te gaan rijden...

@ Mini Cooper S, als er een keer een betaalbare in de omgeving staat ga ik er zeker wel eens bij kijken. Vond dat vanaf de introductie altijd een leuke auto. Alleen wel heel jammer van de verkopers hier bij Mini hier je niet eens met je willen praten als je met een Impreza aan komt zetten :(...

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer

Bericht door Nutkees » 03 apr 2007, 14:34

tja ik moet ook zeggen dat een MCoupe een goede keuze is.

Heb al in veel auto's gereden en op een of andere manier vindt ik de Mcoupe toch het meeste hebben van alles.

Ik rij er dagelijks in en rij bij normaal gedrag makkelijk 1:9 / 1:10. Heb je een iets zwaardere voet haal je nog 1:8

Vermogen heb je op elk moment en op elke gaspositie, echt zeeeeer fijn. Ervaring leert dat dat bij veel auto's (vooral turbo) dat niet het geval is.

Ook rustig rijden is echt heerlijk bij de auto en het geweldig mooie interieur is ook fijn en daar zit je tenslotte toch altijd in.

Daarnaast kan je de kont nog eens een zwieper geven wanneer je maar wilt en met een andere ophanging maak je het een exige ook nog erg moeilijk in de bochten.


En tja ook in ben een beetje bevooroordeeld, maar ik heb nog nooit in een auto gereden dat lekkerder was dat de MCoupe. Daarbij is hij waardevast en uniek. Ook heb ik nog nooit een programma of testrapport gezien of gelezen waarin ze niet positief waren over deze auto....

Maar inderdaad, het model moet je aanstaan en je moet gewoon verliefd zijn op de looks, anders wordt het nooit een mooie relatie!

Quote:

Handling wise, I dont know, its perfect. If you were an hooligan its perfection!



Van Topgear. Maar zoiets werd er gezegd.. :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Wimo en 12 gasten