Apple TV
- Riceaux
Apple TV
Ik zat gisteren weer eens rond te neuzen op de Apple site en zag toen Apple TV voorbij komen. Nu lijkt me dit wel wat en ik was benieuwd of er hier mensen zijn die er ervaring mee hebben? En mensen die misschien alternatieven die beter zijn weten?
- Downforce Hans
Re: Apple TV
Stuur een PB naar Nandor, die heeft zo`n ding.......
- Rivanov
- Auto: '25 Tesla Model Y Juniper
Ik heb er ook één. Perfect ding voor je iTunes content te streamen en op YouTube e.d. te kijken.
Het is geen volwaardige mediaplayer, in de zin van dat je MKV's e.d. kunt streamen. Je kunt 'm wel jailbreaken en er Plex op plaatsen maar het heeft een gelimiteerde output van 720p en geen 1080p.
Dus je moet van te voren wel bedenken hoe je 'm wilt gebruiken.
Tevens is de AirPlay functie i.c.m. iPhone en iPad heerlijk.
Het is geen volwaardige mediaplayer, in de zin van dat je MKV's e.d. kunt streamen. Je kunt 'm wel jailbreaken en er Plex op plaatsen maar het heeft een gelimiteerde output van 720p en geen 1080p.
- Downforce Hans
Ik zou wel even wachten met bestellen want er komt een nieuwe uit wat ik begreep.
- Riceaux
Dus als ik het goed begrijp kan je er niet standaard gedownloade films mee streamen?Rivanov schreef:Ik heb er ook één. Perfect ding voor je iTunes content te streamen en op YouTube e.d. te kijken.
Ik dacht dat je bepaalde formaten wel kon streamen ermee? H.264 en mpeg4?
En hoe kun je er iets opzetten terwijl het geen hdd aan boord heeft?
- Nutkees
- Auto: Dodge Viper
Zelf heb ik een ACRyan staan met 1TB erin aan HDD.
Werkt perfect en service vanuit hun is ook goed, updates e.d. Speelt alles en streamen vanaf het netwerk is ook prima voor elkaar.
Voordeel is dat deze ook niet erg duur was. Er zullen vast betere zijn, maar dit apparaat doet alles waarvoor ik het wil gebruiken.
Werkt perfect en service vanuit hun is ook goed, updates e.d. Speelt alles en streamen vanaf het netwerk is ook prima voor elkaar.
Voordeel is dat deze ook niet erg duur was. Er zullen vast betere zijn, maar dit apparaat doet alles waarvoor ik het wil gebruiken.
- Rivanov
@DownforceHans: Just rumours. Niets concreets over bekend.Riceaux schreef:Dus als ik het goed begrijp kan je er niet standaard gedownloade films mee streamen?Rivanov schreef:Ik heb er ook één. Perfect ding voor je iTunes content te streamen en op YouTube e.d. te kijken.
Ik dacht dat je bepaalde formaten wel kon streamen ermee? H.264 en mpeg4?
En hoe kun je er iets opzetten terwijl het geen hdd aan boord heeft?
@Riceaux: Nee dat kan niet inderdaad. Je kunt alleen content die in je iTunes staat streamen. Dus MP3, MOV, MP4 en M4V.. Apple formaten dus. Tevens zitten er online functies in zoals Flickr, YouTube en Vimeo.
En je kunt direct films huren vanuit de iTunes Movie Store.
Wil je wel illegale films erop afspelen, dan moet je 'm jailbreaken en Plex erop zetten maar dat raadt ik je niet aan.
Ikzelf heb een AppleTV 2 voor m'n iTunes content en YouTube en om AirPlay te gebruiken vanaf m'n iPad en iPhone. En ik heb een Mac mini Server met Plex aan m'n TV hangen voor de 1080p .MKV's.
- ///Martijn
maar met airplay kun je dus in HD streamen naar je tv?
- Riceaux
@Rivanov: Dus in principe kan je wel films streamen maar moet je ze dus omzetten naar Apple formaten, met bijvoorbeeld handbrake?
- Rivanov
@///Martijn: Met AirPlay kun je content vanaf je iPad en iPhone streamen naar de Apple TV. Zoals muziek en YouTube video's. Tevens kun je met de iPad 2 en iOS 5 je volledige scherm van de iPad mirroren naar de Apple TV. Dus dan zie je op de TV exact hetzelfde als op de iPad. Ideaal voor games. 
@Riceaux: Exact, echter is het wel veel werk om al je video's om te zetten naar .MOV. Vandaar dat ik ook een Mac mini i.c.m. Plex heb om gewoon alles af te kunnen spelen zonder iets om te zetten. En dat ook in 1080p natuurlijk en sindskort heb ik een 55" 3D TV dus kan ik ook gewoon 3D downloads afspelen.

@Riceaux: Exact, echter is het wel veel werk om al je video's om te zetten naar .MOV. Vandaar dat ik ook een Mac mini i.c.m. Plex heb om gewoon alles af te kunnen spelen zonder iets om te zetten. En dat ook in 1080p natuurlijk en sindskort heb ik een 55" 3D TV dus kan ik ook gewoon 3D downloads afspelen.
- Martin van der Zwaard
Ik heb sinds gisteren een Apple TV 3 en het viel me op dat als je de regio naar USA zet, dat je veel meer keuze hebt in films etc in de iTunesstore.
Nu kan je daar met een NL Apple-ID geen aankopen doen
Ik heb even zitten zoeken op internet hoe mensen dat oplossen, en dan kom je er al snel achter dat je een USA Apple-ID moet aanmaken.
Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben?? Kan je dan een .nl mailadres gebruiken of is het verstandiger een hotmail of gmail daar voor aan te maken??
Zou graag even wat tips & trics hebben hiervoor zodat ik wat meer plezier van de Apple TV kan hebben totdat er iemand is die een jailbreak voor de Apple TV 3 heeft.
Nu kan je daar met een NL Apple-ID geen aankopen doen

Ik heb even zitten zoeken op internet hoe mensen dat oplossen, en dan kom je er al snel achter dat je een USA Apple-ID moet aanmaken.
Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben?? Kan je dan een .nl mailadres gebruiken of is het verstandiger een hotmail of gmail daar voor aan te maken??
Zou graag even wat tips & trics hebben hiervoor zodat ik wat meer plezier van de Apple TV kan hebben totdat er iemand is die een jailbreak voor de Apple TV 3 heeft.
-
Koop een amerikaanse itunes-giftcard : http://www.itunescode.nl/ ,
Of laat je er een meebrengen uit de States door bekenden.
Vervolgens account aanmaken op deze wijze:
http://www.onemorething.nl/2010/04/binn ... nes-store/
Et voila, werkt prima. Ik heb al enkele jaren een USA-account...meer keus en vaak voordeliger.
Of laat je er een meebrengen uit de States door bekenden.
Vervolgens account aanmaken op deze wijze:
http://www.onemorething.nl/2010/04/binn ... nes-store/
Et voila, werkt prima. Ik heb al enkele jaren een USA-account...meer keus en vaak voordeliger.
- Riceaux
Hoe bevalt de Apple TV 3 verder? Zag al op facebook dat je er 1 had. 

- Martin van der Zwaard
Kan er nog niet veel nuttigs over zeggen. Heb hem gisterenavond even aangesloten en zitten rommelen ermee. Maar wat ik gezien heb werkt het erg makkelijk.
Alleen dus even een USA-ID aanmaken anders heb je weinig keuze aan films etc.
Alleen dus even een USA-ID aanmaken anders heb je weinig keuze aan films etc.
- Martin van der Zwaard
@Rebel: ik een USA-ID aangemaakt hoor. Dat is inderdaad zo gedaan. Van de week maar eens een filmpje huren in de USA shop.
Maar heb ik nog een vraag. Je kan via de Apple TV een film huren. Maar waar blijft die als je op huren drukt?? Doe je dit via je iPhone of iPad dan wordt ie daarop gedownload en stream je hem naar de Apple TV. Of wordt ie bij huren automatisch in je iTunes gezet als je pc aan staat??
En wat betreft jailbreaken, zodra die beschikbaar is gaat ie er meteen op. Dan heb je alles voor niks.
Maar heb ik nog een vraag. Je kan via de Apple TV een film huren. Maar waar blijft die als je op huren drukt?? Doe je dit via je iPhone of iPad dan wordt ie daarop gedownload en stream je hem naar de Apple TV. Of wordt ie bij huren automatisch in je iTunes gezet als je pc aan staat??
En wat betreft jailbreaken, zodra die beschikbaar is gaat ie er meteen op. Dan heb je alles voor niks.
-
MKV streamen gaat prima naar de apple tv.
Airvideo openzetten op je PC/MAC map aanvinken waar je MKV staan. Via je iPhone/ipad airvideo app geef je zo de opdracht op naar je apple tv te streamen.
Werkt top.
Airvideo openzetten op je PC/MAC map aanvinken waar je MKV staan. Via je iPhone/ipad airvideo app geef je zo de opdracht op naar je apple tv te streamen.
Werkt top.
-
Goed was op zoek naar het MP draadje maar here goes:
heb de mijne ivm tijdgebrek al een tijd op Mp staan, halve reacties en gasten die niet op komen dagen, je kent het. Vannacht om 01:00 een mail, of ik hem nog heb, reactie terug, kan ik hem nu ophalen? Fuck het is donderdagnacht 01:30 dus ik denk een grap ofzo. Vraag z'n nummer en zeg dat ik hem om 08:00 m'n adres SMS en hij hem om 09:00 komt ophalen. Verwacht er niets van maar dude komt net op slippers binnenlopen en legt het geld neer. Zo in de tas en mee dat ding.
Mooi.
heb de mijne ivm tijdgebrek al een tijd op Mp staan, halve reacties en gasten die niet op komen dagen, je kent het. Vannacht om 01:00 een mail, of ik hem nog heb, reactie terug, kan ik hem nu ophalen? Fuck het is donderdagnacht 01:30 dus ik denk een grap ofzo. Vraag z'n nummer en zeg dat ik hem om 08:00 m'n adres SMS en hij hem om 09:00 komt ophalen. Verwacht er niets van maar dude komt net op slippers binnenlopen en legt het geld neer. Zo in de tas en mee dat ding.
Mooi.
-
HAHA EPIC! the dude?
-
de held, serieus. Turkse gast trouwens.
ik word wel eens flauw van MP publiek maar ook net voor 1100 schoenen verkocht via MP. Toch leuk!
ik word wel eens flauw van MP publiek maar ook net voor 1100 schoenen verkocht via MP. Toch leuk!
- Downforce Hans
Niet als je ze voor 1200 hebt ingekochtShakes schreef:de held, serieus. Turkse gast trouwens.

-
Oooh snap
Ot ik ga wel aan de tv3 tzt. Ben erg benieuwd naar de echte Apple tv. Die komt zeker
in de hut

Ot ik ga wel aan de tv3 tzt. Ben erg benieuwd naar de echte Apple tv. Die komt zeker
in de hut
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Vraagje aan de Apple TV gebruikers.
Kan je ook Safari gebruiken? Zit dat er standaard op? Ik zou dan namelijk wel Uitzendinggemist willen zien via de Apple TV. Is dat mogelijk?
Kan je ook Safari gebruiken? Zit dat er standaard op? Ik zou dan namelijk wel Uitzendinggemist willen zien via de Apple TV. Is dat mogelijk?
-
Mark, je kunt Uitzending gemist , RTL-XL of You-Tube HD filmpjes ..perfect bekijken in prima kwaliteit op 'n Apple TV.
Met de Ipad of Iphone in je hand op de bank gewoon het filmpje aanklikken en op je TV bekijken.... het gemak dient de mens.
Met de Ipad of Iphone in je hand op de bank gewoon het filmpje aanklikken en op je TV bekijken.... het gemak dient de mens.
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Oke, thanks!Rebel schreef:Mark, je kunt Uitzending gemist , RTL-XL of You-Tube HD filmpjes ..perfect bekijken in prima kwaliteit op 'n Apple TV.
Heb je dan nog een specifieke iPhone of iPad nodig (minimum vereiste?).