Ook dat geldt voor elke massagestoel!Joost H. schreef:Enige wat die stoel oplevert is een extra stop om te schijten.
Het eeuwige twijfeltopic.. 535i/A6
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Het eeuwige twijfeltopic.. 535i/A6
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Re: Het eeuwige twijfeltopic.. 535i/A6
Moreel gezien moet Maurice gewoon die 5-serie kopen. Webhosting leveren aan een BMW-forum en dan een nieuwe Audi aanschaffen zou wel heel erg wrang zijn. Die gebruikte S8 is hem nog vergeven, maar met een nieuwe A6 komt hij natuurlijk niet weg. Hebben ze rolluiken bij Sohosted? 

- Sjoerd
- Berichten: 1428
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05
Re: Het eeuwige twijfeltopic.. 535i/A6
Je kan geen slechte keuze maken; beide zijn gewoon steengoede auto's.
Een mogelijk voordeel voor Audi is dat die motor goed onder garantie te tunen is; heb je toch zomaar 400pk! (Ik neem dan aan dat je voor de 3.0TFSI gaat?)
Ik zou trouwens ook een diesel overwegen. Ik heb die nog niet gereden in beide maar ik geloof graag dat die beter rijden dan de benzine varianten.
Lekker rijden; en vooral zelf de keuze maken!
Een mogelijk voordeel voor Audi is dat die motor goed onder garantie te tunen is; heb je toch zomaar 400pk! (Ik neem dan aan dat je voor de 3.0TFSI gaat?)
Ik zou trouwens ook een diesel overwegen. Ik heb die nog niet gereden in beide maar ik geloof graag dat die beter rijden dan de benzine varianten.
Lekker rijden; en vooral zelf de keuze maken!
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Het eeuwige twijfeltopic.. 535i/A6
Dat opent perspectieven voor de F30 M3 / F82 M4..........RVV schreef:Shakes schreef:Ok, het was eigenlijk al geen optie om de M5 niet een beetje te kietelen dus dan mag hij zeker van de lijst.
We proberen het opnieuw: Een nieuwe M3?
Het viel me op dat een nieuwe M3 coupe ondertussen net zo duur is als een nieuwe M5.beide rond de 130k dan is er toch ook niemand meer die een M3 nieuw koopt. Gewoon 50000 euro duurder dan een M3 in 2005 koste.
OT; aan beide kan je je niet bekopen, rijden, en je kont laten beslissen.....
- Sjoerd
- Berichten: 1428
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05
Re: Het eeuwige twijfeltopic.. 535i/A6
Als onderstel vind ik Active Steering met M sport veren het lekkerst rijden. Adaptive Drive vind ik niet lekker (op geeneen auto trouwens).
Voor interieur is een lederen dashboard erg begeerlijk! Maakt het in combinatie met alcantara dakhemel af!
Ik zou overigens nog even wachten; het lijkt me dat na de actie van BMW op dit moment er nieuwe opties beschikbaar komen zoals LED verlichting en B&O speakers.
Vergeet bij BMW geen surround view te bestellen. Ik kan niet meer zonder. Comfort Access is weggegooid geld; je kan al keyless starten
Voor interieur is een lederen dashboard erg begeerlijk! Maakt het in combinatie met alcantara dakhemel af!
Ik zou overigens nog even wachten; het lijkt me dat na de actie van BMW op dit moment er nieuwe opties beschikbaar komen zoals LED verlichting en B&O speakers.
Vergeet bij BMW geen surround view te bestellen. Ik kan niet meer zonder. Comfort Access is weggegooid geld; je kan al keyless starten
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Het eeuwige twijfeltopic.. 535i/A6
Niet mee eens. Je loopt alsnog te grabbelen naar de sleutel om de deuren te openen en hebt dan een sleutel in je hand die je niet op een praktische manier kwijt kan. Vind Comfort Access veel boeiender dan keyless starten.Sjoerd schreef:Vergeet bij BMW geen surround view te bestellen. Ik kan niet meer zonder. Comfort Access is weggegooid geld; je kan al keyless starten
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Het eeuwige twijfeltopic.. 535i/A6
Dat laatste is inderdaad bijzonder irritant. De auto start zonder sleutel maar je moet wel met sleutel de deuren openen anders kan je niet starten en daarna kan je de sleutel niet kwijt ...
De nieuwe A6 3.0TDI heb ik 2 dagen gereden en was een zeer prettige en fijne auto maar kan nooit tippen aan de looks en algehele sportiviteit van een 5-serie en M-pakket.
Leuke keuzes in elk geval !
De nieuwe A6 3.0TDI heb ik 2 dagen gereden en was een zeer prettige en fijne auto maar kan nooit tippen aan de looks en algehele sportiviteit van een 5-serie en M-pakket.
Leuke keuzes in elk geval !
-
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
Re: Het eeuwige twijfeltopic.. 535i/A6
Wat een problemen......en dan sterven er wereldwijd mensen van de honger........
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Het eeuwige twijfeltopic.. 535i/A6
Sinds wanneer is dat?
- Arthur
- Berichten: 43048
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
-
- Berichten: 55099
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Het eeuwige twijfeltopic.. 535i/A6
Owned by Ruben, Nandor. 

- Sjoerd
- Berichten: 1428
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05
Re: Het eeuwige twijfeltopic.. 535i/A6
Ik heb daar een broekzak voorsteve smith schreef:Niet mee eens. Je loopt alsnog te grabbelen naar de sleutel om de deuren te openen en hebt dan een sleutel in je hand die je niet op een praktische manier kwijt kan. Vind Comfort Access veel boeiender dan keyless starten.Sjoerd schreef:Vergeet bij BMW geen surround view te bestellen. Ik kan niet meer zonder. Comfort Access is weggegooid geld; je kan al keyless starten

Ik heb altijd mijn sleutel in mijn zak; ik heb er ook geen verdere sleutels aan hangen, alleen de auto sleutel. Aangezien ik 9 van de 10 keer altijd mijn koffer bij mij heb en die in de kofferbak gaat open ik die al van afstand.
Speciaal voor de taalpuristen:
Dan 'grabbel' ik even in mijn zak en doe alles op de tast. (Degene met de flauwste opmerking hierover krijgt van mij een kaartje voor Fc Twente)
-
- Berichten: 55099
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Het eeuwige twijfeltopic.. 535i/A6
Ik heb Comfort Acces/Keyless. Vind IK dus wél 'n musthave tov surroundview(heb ik niet lol) , en ik 'kan' niet meer zonder, ideaal.
A6 vs 535i. A6 mits goed aangekleed met mooie wielen vind ik 'n heel mooie auto. 535i heb ik gehad, ook mooi, degelijk stil, comfy. Maar niet zozeer sportief.
Zelf rijden en oordelen.
A6 vs 535i. A6 mits goed aangekleed met mooie wielen vind ik 'n heel mooie auto. 535i heb ik gehad, ook mooi, degelijk stil, comfy. Maar niet zozeer sportief.
Zelf rijden en oordelen.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Het eeuwige twijfeltopic.. 535i/A6
Ik heb niets met hooligans, dus geen trek in flauwe opmerkingen. Voor een dagelijkse auto zou ik gewoon de mooiste kiezen. In mijn geval zou dat een A6 avant zijn, maar iemand zonder smaak zou net zo makkelijk tevreden kunnen zijn met de 5 serie, inclusief die lelijke lijn tussen de motorkap en de gril. Zal nog even opmerken dat ik de 'niet' Avant versie van de A6 ook lelijk vind.
-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Re: Het eeuwige twijfeltopic.. 535i/A6
Die F10 sleutel kan natuurlijk in dat speciale gleufje bij de bekerhouders. Mooi is anders, want je rijdt dus altijd met die geopende klep.
ACC zou ik schrappen en voor AFS gaan. ACC werkt nog steeds rampzalig, zeker als je ook van op comfort rijden houdt.
Dubbel glas in de A6 zou ik niet al te hoge verwachtingen van hebben. Heb het in de A8L zitten, en verbaas me continue over het omgevingsgeluid dat naar binnen dringt. Heb vaak de neiging om te controleren of de ramen niet op een kiertje staan?
Oh ja, surround view in de F10. In het begin vond ik het prachtig, werkt ook veel beter dan bij een soortgelijk systeem van Audi. Maar uiteindelijk zijn het de piepjes icm je ogen in de spiegels waar je op rijdt.
ACC zou ik schrappen en voor AFS gaan. ACC werkt nog steeds rampzalig, zeker als je ook van op comfort rijden houdt.
Dubbel glas in de A6 zou ik niet al te hoge verwachtingen van hebben. Heb het in de A8L zitten, en verbaas me continue over het omgevingsgeluid dat naar binnen dringt. Heb vaak de neiging om te controleren of de ramen niet op een kiertje staan?
Oh ja, surround view in de F10. In het begin vond ik het prachtig, werkt ook veel beter dan bij een soortgelijk systeem van Audi. Maar uiteindelijk zijn het de piepjes icm je ogen in de spiegels waar je op rijdt.
-
- Berichten: 55099
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Het eeuwige twijfeltopic.. 535i/A6
allen schreef:Ik heb niets met hooligans, dus geen trek in flauwe opmerkingen.
Dat worden dus twee vrijkaartjes.allen schreef: maar iemand zonder smaak zou net zo makkelijk tevreden kunnen zijn met de 5 serie
Gefeliciteerd.
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Re: Het eeuwige twijfeltopic.. 535i/A6
Kan iemand een kopie maken van al dit soort discussies op DF, en dan op een harde schijf de ruimte inschieten. Lijkt me schitterend als onze nazaten dit achter 100 jaar terug kunnen lezen.
Verder hulde voor de A6-gladiatoren die temidden van deze BMW-leeuwenkuil hun voorkeur durven uit te spreken
Verder hulde voor de A6-gladiatoren die temidden van deze BMW-leeuwenkuil hun voorkeur durven uit te spreken

- Joël D.
- Berichten: 3590
- Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
- Locatie: Gouda
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Het eeuwige twijfeltopic.. 535i/A6
Als hij serieus was en ik daadwerkelijk twee vrijkaartjes heb gewonnen wil ik deze beschikbaar stellen voor een Df'er die 100 euro doneert aan een goed doel in zijn / haar eigen gemeente. Bijvoorbeeld een instantie die bejaarden, zieken en / of gehandicapten helpt. Zelf ben ik dan bereid om nog eens 100 euro daar aan uit te geven.Robin schreef:allen schreef:Ik heb niets met hooligans, dus geen trek in flauwe opmerkingen.Dat worden dus twee vrijkaartjes.allen schreef: maar iemand zonder smaak zou net zo makkelijk tevreden kunnen zijn met de 5 serie
Gefeliciteerd.

-
- Berichten: 55099
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Het eeuwige twijfeltopic.. 535i/A6
allen schreef: Als hij serieus was en ik daadwerkelijk twee vrijkaartjes heb gewonnen wil ik deze beschikbaar stellen voor een Df'er die 100 euro doneert aan een goed doel in zijn / haar eigen gemeente. Bijvoorbeeld een instantie die bejaarden, zieken en / of gehandicapten helpt. Zelf ben ik dan bereid om nog eens 100 euro daar aan uit te geven.
Shakes schreef:Wat een problemen......en dan sterven er wereldwijd mensen van de honger........


- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Het eeuwige twijfeltopic.. 535i/A6
Nou Nandor ik dacht precies hetzelfde toen ik het typte maar serieus die sleutel oplossing is letterlijk irritanter dan een zoektocht naar een keuken. Dat laatste kennen we allemaal maar dat over die sleutel wens ik echt niemand toe ...
- Sjoerd
- Berichten: 1428
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05
Re: Het eeuwige twijfeltopic.. 535i/A6
Allen, ik was niet serieus, dat ben ik.
Zullen we voor de rest maar weer on topic gaan en de rebel(se) posts het ronde archief in (kn)allen? Er zijn er genoeg die op basis van ervaring of mening Maurice een advies kunnen geven. Daarom zijn we hier toch?
Zullen we voor de rest maar weer on topic gaan en de rebel(se) posts het ronde archief in (kn)allen? Er zijn er genoeg die op basis van ervaring of mening Maurice een advies kunnen geven. Daarom zijn we hier toch?
- Arthur
- Berichten: 43048
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het eeuwige twijfeltopic.. 535i/A6
Maurice, moet het een, voor de hand liggende BMW of Audi worden? Neem aan dat je bij moet tellen bij operational lease (weet niet wat dat inhoudt...)? Doe eens raar en neem een Fisker Karma "ofzo".
En weer wat normaler; Lexus GS ook niet wat? Of te weing DF?
En weer wat normaler; Lexus GS ook niet wat? Of te weing DF?
- Maus335i
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
- Locatie: Groningen
Re: Het eeuwige twijfeltopic.. 535i/A6
Hmm, in de prijslijst van de nieuwe 5er staat niets over dubbelglas. Op de A6 kan je het wel bestellen.. De "actieve zetels" heb ik in de M5 afgelopen week kunnen proberen, maar vind ik een doelloze optie. Dat is niets vergelijk met de massagestoelen in de A6/A8, waarbij de rugleuning 8 knoppen heeft (van je onderrug tot aan je schouders) die ronddraaien en op en neer bewegen. Wanneer je in zo'n stoel hebt gezeten kom je er niet meer uit.steve smith schreef:Dit stukje snap ik niet helemaal.
Dubbel glas op A6 is al heel lang leverbaar, er staat hier een 2.4 uit 2002 waar het in zit.
Op een 5 is het vanaf aanvang e39 in 1996 leverbaar.
Massagestoelen op een 5 sinds aanvang F10 leverbaar, ze heten activsitze en zijn een uitbereiding op de comfortzetels.
De massagestoelen in de A6 komen niet cheap... op de 535 zou ik het achterwege laten. Scheelt een hoop poen

Sjoerd: wat betreft je opmerking over nieuwe opties bij de 5er.... zijn die er inmiddels niet? B&O is bestelbaar vanaf de update in Juli, ook de navigatie heeft een update gekregen: http://www.f30post.com/forums/showthread.php?t=691510 B&O zou ik er overigens bij bestellen, maar die kan je op de site nog niet configureren. In de prijslijst staat hij al wel.
Comfort access kan ik écht niet meer zonder

Active Cruise Control heb ik op de S8 ook zitten (al heet het daar Adaptive Cruise Control..... plz) en ik zou het niet meer willen missen. Hoewel het af en toe buggy is in de S8 (vrachtwagen in de bocht oppikken) is het echt hemels in druk verkeer. Afgelopen week hebben we bijna 800km teruggereden uit Munchen waarbij we nauwelijks hebben kunnen doorrijden. Op zo'n afstand krijg je binnen notime een stalen knie omdat je continu met je gas moet spelen. Dat hoeft niet met ACC: houdt netjes afstand met je voorligger. Ik ben er aan gewend door de A8L W12, op de 335i mistte ik deze optie echt... en nu op de S8 ben ik er weer dolblij mee. De nieuwe ACC's gaan zelfs een stap verder: hij stopt ook voor je. Waar vroeger de ACC uit ging onder de 30 km/u (zowel BMW als Audi) blijft de ACC nu actief tot 0 km/u. Zodra je persoon voor je weer optrekt, kruipt je eigen auto mee. Filerijden wordt zo wel een heel stuk aangenamer hoor. Nee, die komt er sowieso op!
Leren dashboard is inderdaad een aanrader Sjoerd! Die neem ik mee denk ik. Alcantara hemel idem, nu ook in de S8 en het staat echt heel mooi!
AFS vind ik niet fijn. De 335i van Erik heeft het ook, maar het bevalt me voor geen meter. In mijn eigen 335i had ik het niet en ik had meer het gevoel "logisch" contact met het wegdek te hebben. Zeker voor die 1700 euro laat ik die optie GRAAG links liggen

En @Marcel, ik herken je klacht mbt dubbel glas niet. In de S8 heb ik het ook zitten (had het ook in de W12) en dat beviel me echt super. Bij 200+ kan je nog steeds een prima conversatie houden op normaal dB niveau zeg maar. Maar ook bij 130/140 (NL snelheden) heb je amper het idee te rijden. Die rust in de cockpit vind ik wel belangrijk, omdat ik vaak ritten van 3/400km per dag maak. Dan wil je niet elke keer afgepeigerd thuis afhaken of weer op kantoor zitten.
En Nandor... helemaal gelijk natuurlijk


Als het budget het toelaat heb ik wel een absolute winnaar voor ogen: nieuw model A8 4.2 FSI. Diesel is niet mijn ding en bespaard ook nauwelijks. Ik heb het nog niet voor elkaar gekregen om met een vergelijkbaar dieselmodel "echt" zuiniger te rijden. Waarschijnlijk komt dat omdat ik 95% snelweg kilometers maak en het dan toch al bijna geen fuck uit maakt, plus dat ik over het algemeen 160 rij. En dan maken ook de meeste diesels nog wel wat toeren. De M550d (ok... niet het meest gemiddelde model) deed gemiddeld 1 op 7, terwijl ik met de 335i al tegen de 1 op 10 zat. Benieuwd wat ik met een 335d zou hebben gereden, gemiddelde testverbruiken komen rond de 1 op 11,5/1 op 12. Zet daar de hogere aanschafwaarde en wegenbelasting tegenover en je bent amper goedkoper uit met 40dkm per jaar (leasetarieven zijn vergelijkbaar, kan er niks aan doen).
Van de week even langs vd Akker, kijken of het mogelijk is om een A8 2e hands operational te leasen. Als dat niet lukt kan ik dat in ieder geval uit mn hoofd zetten

Thanks voor de tips tot zover!!
Laatst gewijzigd door Maus335i op 01 okt 2012, 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
Re: Het eeuwige twijfeltopic.. 535i/A6

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten