E30 conversies en andere BMW, pre 1991, modellen

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 1680
Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
Locatie: Hengelo

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door Jan-Willem » 12 sep 2012, 18:46

GTRene schreef:het is ook niet veel gewicht, doch het zit boven aan de kar...en dus op een "verkeerd" punt...hefboom zeg maar.

ik weet niet wat voor remmen eronder zitten?
wellicht wat van een zwaardere auto,
dat met goede remblokjes zou voldoende moeten zijn wat past achter die velgen voor die auto denk...
Pff kom ik aan met mijn toekomstige 284mm remmen set, nu zijn die schijven van een mini wel 3keer zo duur als de schijven die ik nu heb :P

Ik zou ondertussen een e30 laten staan als die geen schuifdak heeft denk wel de fijnste optie op een e30 na een sper :D
Tot de 80km/h helemaal open en op de snelweg kantelen.
Het scheelt trouwens 7kilo.

Maar als je langer bent dan 1,90 dan zit je al wel snel met je hoofd tegen het dak, gelukkig heb ik daar geen last van.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door GTRene » 21 sep 2012, 13:44

wat denken jullie van zo'n soort systeem? zo te lezen lijkt zoiets best interessant.

iemand op GT40s.com stuurde dit in...

electro boost braking...klinkt als een mooi systeem en nog lichter ook...dus wellicht ook voor racers?
denk ook eens bv aan de ruimte bij een motor conversie als E30 met V8, daar wordt de brake booster? dat ijzer geval e.d. dan naar voren geplaatst e.d., dat hoeft dan niet met dit systeem lijkt me :D

Afbeelding

pagina 1

http://abspowerbrake.com/maincatalog_frameset039.html

snap er niet alles van, maar lijkt best interessant en staat niet verkeerd.

Afbeelding
ABS Power Brake's unique Electric High Power Electric Brake System is designed to install easily, look great and perform even better. The master cylinder is designed to be a direct replacement for the factory master cylinder in nearly any application. It looks great mounted on the firewall of any street rod, classic, muscle car or hot rod. We also offer new brackets to add an under-dash or under-floor pedal to nearly any vehicle. The system requires no engine vacuum. This means that engines with aggressive camshafts, superchargers and turbochargers can now have a power brake system that outperforms any on the market.

The system includes a compact electric power supply which is the source of the boost for the braking system. Measuring only 8" x 6" x 6" this unit can be hidden anywhere in the vehcile, in any orientation, just so long as it is below the brake fluid reservoir. It has two hydraulic connections, the gravity feed from the reservoir and the high pressure assist line that gets plumbed back to the port on the master cylinder with the accumulator inline. The integral pressure switch and relay come pre-wired, requiring only a ground, a battery connection and a keyed ignition connection. The whisper quiet power unit draws 14 amps at maximum pressure and is quieter than most aftermarket electric fuel pumps.

We designed the system with performance and safety in mind. The use of a 1 3/16" bore means we can provide enough fluid for even the most complex systems with multi-piston calipers, while still being able to create 1600-1800 psi brake line pressure during normal operation and over 2000 psi at maximum output. The boost circuit includes a hydraulic accummulator which works like a capacitor does in an electrical circuit. It stores up the pressure and allows for a very smooth actuation of the brakes. It also provides a reserve of pressure to assist the brakes in the event of a failure of the vehicle electrical system. You will have 10-15 full-assist stops before the pedal slowly starts to get harder as the pressure drops in the boost circuit. If you get to zero pressure on the boost circuit you will then have manual brakes. Designed, to O.E.M. standards, we recommend DOT5 silicone based brake fluid, but the system willwork perfectly with DOT3 or DOT4 if being added to an existing system. We use NAPA Brand DOT5 fluid for all new systems installed at our shop. You always have brakes.
http://abspowerbrake.com/ehpm.html

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door GTRene » 24 sep 2012, 11:52

prachtig deze 427 (7 liter :shock: ) V8 in de 5-serie (1975)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ziet er strak uit (wel ff pookhoes maken) en een echte sleeper, althans dat verwacht je niet in zo'n oude 5 :df:

http://bringatrailer.com/2008/07/16/e39 ... i-hot-rod/

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2854
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door FreudeamFahren » 25 sep 2012, 10:09

Ondertussen aan de andere kant van 't Kanaal...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door GTRene » 25 sep 2012, 10:22

netjes, is dat een 328i motor oid?

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2854
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door FreudeamFahren » 25 sep 2012, 10:23

Yup, M52B28 met enkel Vanos.

Hansv (Hans van Velzen)
Berichten: 721
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
Locatie: IJmuiden

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 26 sep 2012, 01:59

Ha, die FaF;

Zo te zien met een inlaatspruitstuk van een M50B25. Zal wel aardig hard hollen. Mooie sleeper.

Gebruikersavatar
Niels v/d burgh
Berichten: 2168
Lid geworden op: 31 okt 2010, 10:49
Auto: Zweedse diesel
Locatie: Noord- NL

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door Niels v/d burgh » 27 sep 2012, 18:22

Ook leuk, zit nog wel wat werk in.

http://link.marktplaats.nl/599322504

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 1680
Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
Locatie: Hengelo

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door Jan-Willem » 27 sep 2012, 18:27

GTRene schreef:wat denken jullie van zo'n soort systeem? zo te lezen lijkt zoiets best interessant.

iemand op GT40s.com stuurde dit in...

electro boost braking...klinkt als een mooi systeem en nog lichter ook...dus wellicht ook voor racers?
denk ook eens bv aan de ruimte bij een motor conversie als E30 met V8, daar wordt de brake booster? dat ijzer geval e.d. dan naar voren geplaatst e.d., dat hoeft dan niet met dit systeem lijkt me :D

Afbeelding

pagina 1

http://abspowerbrake.com/maincatalog_frameset039.html

snap er niet alles van, maar lijkt best interessant en staat niet verkeerd.

Afbeelding
ABS Power Brake's unique Electric High Power Electric Brake System is designed to install easily, look great and perform even better. The master cylinder is designed to be a direct replacement for the factory master cylinder in nearly any application. It looks great mounted on the firewall of any street rod, classic, muscle car or hot rod. We also offer new brackets to add an under-dash or under-floor pedal to nearly any vehicle. The system requires no engine vacuum. This means that engines with aggressive camshafts, superchargers and turbochargers can now have a power brake system that outperforms any on the market.

The system includes a compact electric power supply which is the source of the boost for the braking system. Measuring only 8" x 6" x 6" this unit can be hidden anywhere in the vehcile, in any orientation, just so long as it is below the brake fluid reservoir. It has two hydraulic connections, the gravity feed from the reservoir and the high pressure assist line that gets plumbed back to the port on the master cylinder with the accumulator inline. The integral pressure switch and relay come pre-wired, requiring only a ground, a battery connection and a keyed ignition connection. The whisper quiet power unit draws 14 amps at maximum pressure and is quieter than most aftermarket electric fuel pumps.

We designed the system with performance and safety in mind. The use of a 1 3/16" bore means we can provide enough fluid for even the most complex systems with multi-piston calipers, while still being able to create 1600-1800 psi brake line pressure during normal operation and over 2000 psi at maximum output. The boost circuit includes a hydraulic accummulator which works like a capacitor does in an electrical circuit. It stores up the pressure and allows for a very smooth actuation of the brakes. It also provides a reserve of pressure to assist the brakes in the event of a failure of the vehicle electrical system. You will have 10-15 full-assist stops before the pedal slowly starts to get harder as the pressure drops in the boost circuit. If you get to zero pressure on the boost circuit you will then have manual brakes. Designed, to O.E.M. standards, we recommend DOT5 silicone based brake fluid, but the system willwork perfectly with DOT3 or DOT4 if being added to an existing system. We use NAPA Brand DOT5 fluid for all new systems installed at our shop. You always have brakes.
http://abspowerbrake.com/ehpm.html
Ziet er goed uit!

Het is trouwens geen beun oplossing die rembekrachtiger verplaatsen, BMW doet het zelf ook bij de e34 540i
Afbeelding

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door Petrolhead Tom » 27 sep 2012, 18:28

Niels v/d burgh schreef:Ook leuk, zit nog wel wat werk in.

http://link.marktplaats.nl/599322504
Zal die luchtinlaat origineel AC Schnitzer zijn? ;) :coffee:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door GTRene » 27 sep 2012, 18:48

Petrolhead Tom schreef:
Niels v/d burgh schreef:Ook leuk, zit nog wel wat werk in.

http://link.marktplaats.nl/599322504
Zal die luchtinlaat origineel AC Schnitzer zijn? ;) :coffee:
lol, die ziet er idd als een zelffabrikaat uit :D

alhoewel (ff opgezocht) deze er toch net zo uit ziet :-) dus zou zo maar eens juist kunnen zijn, doch door de lak wat goedkoop lijkend?
M30B37 (3627 cm3 met 193 kW/262 pk en 345 Nm)
Afbeelding

der moet wel het en der wat aan gebeuren, doch als je daar wat doorheen kijkt lijkt het me wel een gaaf ding opzich voor ongeveer dat bedrag.

@Jan Willem, dat van die E34 vergeet ik altijd :D doch die hebben dat ook gedaan uit ruimte gebrek bij het schutbord ala conversie later van E30 V8 zeg maar.

in theorie zou het een leuke oplossing zijn, ook qua gewicht en het gewicht wat er is zit tussen de wielen wat ook beter is, daarbij lijkt zo'n soort houder ook nog fraaier dan de plastic bakjes.

Gebruikersavatar
Joostt
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 nov 2010, 22:18

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door Joostt » 01 okt 2012, 22:41

De motorruimte van m'n e30 is bijna klaar, luchtfilter inlaat moet er nog op, de bekabeling moet nog netjes worden gemaakt en verder wat kleine dingetjes.

Afbeelding
Afbeelding

De onderkant is ook bijna klaar, hier zie je ook meteen de zelfgemaakte uitlaat etc:
Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door GTRene » 01 okt 2012, 23:26

wat mooi clean zo allemaal :thumbup:

Gebruikersavatar
Joostt
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 nov 2010, 22:18

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door Joostt » 06 okt 2012, 18:37

het interieur is ook bijna klaar :D

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door GTRene » 06 okt 2012, 18:58

:shock: mooi hoor... :kikker:

Gebruikersavatar
Niels v/d burgh
Berichten: 2168
Lid geworden op: 31 okt 2010, 10:49
Auto: Zweedse diesel
Locatie: Noord- NL

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door Niels v/d burgh » 06 okt 2012, 20:37

Prachtig :thumbup: :thumbup:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22518
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door Niels » 06 okt 2012, 20:52

Super :thumbup:

indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door indobesar » 06 okt 2012, 23:13

Prachtig Joostt!

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door Xave30 » 06 okt 2012, 23:21

:thumbup:

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door Marc R » 07 okt 2012, 13:38

Very nice Joost.

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2854
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door FreudeamFahren » 08 okt 2012, 13:45

Niet ieders smaak (mijzelf incluis) maar m.n. onder de kap toch wel erg knap! :thumbup:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door GTRene » 08 okt 2012, 16:55

onder de kap idd prachtig, veel nieuw spul gebruikt ook.
buitenkant kan wat anders/beter doch denk dat de foto's ook beter kunnen zodat ie er wat beter uitkomt?

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door Petrolhead Tom » 08 okt 2012, 17:05

Dat ziet er eens anders uit dan de meest ombouw projectjes. Ik snap dat niet zo goed. Waarom de moeite doen van het ombouwen en er vervolgens een oude radiator inflikkeren en een hoop oude meuk gebruiken die binnen de kortste keren toch het loodje legt.

peter87
Berichten: 99
Lid geworden op: 18 jun 2010, 15:00

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door peter87 » 08 okt 2012, 20:09

bijzondere plek voor de abs module ook.
zal niet meer op de originele plek passen zo te zien. ook twijfel ik of het wel een standaard e30 m3 abs module is, misschien een wat recentere? e36? e46?

tegenwoordig werken ze met CANbus, dus dan krijg je ze niet zomaar meer aan de praat. e46 misschien net nog niet.

Jeroen E21
Berichten: 544
Lid geworden op: 24 okt 2008, 10:24
Locatie: Woerden

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door Jeroen E21 » 09 okt 2012, 11:26

Geen conversie maar wel een pre-1991 BMW genaamd 320iS:

http://www.driving-fun.com/occasions/29 ... 000km.aspx

Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], liquidpopcorn en 5 gasten