Misselijkmakende nieuwsberichten

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Misselijkmakende nieuwsberichten

Bericht door Wouter81 » 25 sep 2012, 14:35

Door de constante stroom van nieuwsberichten raak je best wel afgestompt. Weinig nieuws meer wat indruk maakt, hoe erg de berichten soms ook zijn. Maar soms, dan lees je zo'n bericht wat je wel raakt. Toen ik dit net las werd ik spontaan misselijk en verdrietig. Om te janken gewoon.
Syrische kinderen zijn het slachtoffer van 'walgelijke' martelingen, worden ontvoerd en gevangen gehouden, en zijn ophoudelijk getuige van extreem geweld. Dat staat in een rapport van Save the Children, een internationale hulporganisatie die wereldwijd opkomt voor de belangen van kinderen.

De organisatie zegt 'schokkende getuigenissen' te hebben verzameld. Bijna elk kind waar mee is gesproken, heeft gezien hoe een familielid is vermoord. Khalid (15) vertelt hoe hij samen met 'meer dan honderd' anderen werd vastgehouden in het gebouw waar hij vroeger naar school ging. De kinderen moesten twee dagen lang rechtop staan, en kregen geen eten of drinken. Daarna werd Khalid verhoord. Hij werd aan zijn polsen opgehangen en geslagen. 'De meesten verloren na een uur het bewustzijn. Degenen die meer dan twee uur werden opgehangen, overleefden het niet.'

Een andere tiener beschrijft hoe hij elektrische schokken kreeg, en werd opgesloten in een ruimte die vol lag met ontbindende lichamen.

De 16 jaar oude Wael was opgesloten met een klein kind. 'Er was een jongetje dat Ala'a heette. Hij was pas 6 en hij snapte niet wat er gebeurde', vertelt hij. 'Volgens mij werd dat jongetje meer gemarteld dan alle anderen in de kamer. Hij kreeg drie dagen lang geen eten of water en hij was zo zwak, dat hij telkens weer flauw viel. Hij werd regelmatig geslagen. Ik zag hem sterven. Hij overleefde het drie dagen, en ging toen gewoon dood. Hij was de hele tijd doodsbang. Ze behandelden zijn lichaam alsof hij een hond was.'
Dit is toch godverdomme niet te filmen.... dat je als volwassenen verdomme kinderen van 6 gaat martelen. Waar zijn we op deze wereld mee bezig. :'(

Niall

Re: Misselijkmakende nieuwsberichten

Bericht door Niall » 25 sep 2012, 14:45

Ik denk dat je het beste kan vergelijken met de terreur van de Nazi's en Stalin. Mensen dwingen tot wanstaltige dingen en daardoor ze chanteerbaar maken.

Mensen van zo een regime willen onder geen enkel bedwang afstaan doen van de macht en dito rijkdom, kijk naar Khadaffi, nu komen daar ook de verhalen naar boven wat hij deed met zijn volk.
Assad komt ook van een minoriteits stam zoals Khadaffi en Hussein, welke rijk worden van elkaar. Woord vriendjespolitiek is niet in NL uitgevonden maar in zulke landen.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 25 sep 2012, 14:48

Verschrikkelijk! Dat zijn geen mensen dat zijn beesten. Met scherp op schieten.

RVV

Bericht door RVV » 25 sep 2012, 14:53

uhm.. kritische noot...

Vooropgesteld dat het idd walgelijk is...maar is het ook daadwerkelijk gebeurd?

*Staat in een rapport van Save the Children...*

Kan zijn dat je afgestompt bent door de constante stroom van nieuws ellende.. maar de tijd dat ik alles voor zoete koek slikte qua nieuwsellende is ook al ver achter me..

Ik mis nog net het giro nummer van Save the children :ongeveer als: ...

Luco

Bericht door Luco » 25 sep 2012, 14:58

Volgens mij ook niks nieuws, die martelingen.
Natuurlijk is het heel erg, maar je leest elke dag verschrikkelijke dingen.

Shakes

Bericht door Shakes » 25 sep 2012, 15:48

Prins Friso bewoog na kus van Mabel'

22 september 2012, Zaterdag

Nobelprijswinnaar voor de vrede Desmond Tutu heeft gisteren verteld dat prins Friso licht heeft bewogen toen zijn vrouw prinses Mabel hem onlangs een kus gaf. Dit zei de goede vriend van Mabel vrijdagavond in het programma College Tour.

Tutu vertelde dat hij en de prinses elkaar regelmatig spreken. Dit doet hij 'om haar te laten weten dat we van haar houden'. Volgens het lid van de koninklijke familie is de nobelprijswinnaar 'in deze zware tijden een grote steun'.

De twee kennen elkaar van hun werkzaamheden bij vredesorganisatie The Elders. Hier was Mabel topvrouw maar stopte met haar functie toen Friso in coma raakte.

Prins Friso werd in februari tijdens het skiën in Lech bedolven onder een lawine. Hij liep daardoor hersenschade op en ligt sindsdien in een coma. De kans dat hij ooit weer bijkomt is volgens deskundigen onwaarschijnlijk.
:please:

HansD

Bericht door HansD » 25 sep 2012, 15:49

Het is natuurlijk verschrikkelijk -als het waar is- maar dit soort zaken gebeuren dagelijks op meerdere plekken in de wereld. In Afrika is het al jaren schering en inslag in steeds verschillende landen, over het algemeen zie ik de rijke westerse bevolking niet de straat opgaan om ertegen te protesteren of actie te ondernemen.

Sterker nog als er Syrische/Iraakse/Somalische/noem maar op vluchtelingen aankomen in NL staat de helft van het land op zijn achterste poten dat we ze niet op kunnen vangen en ze zo snel mogelijk teruggestuurd moeten worden.

HansD

Bericht door HansD » 25 sep 2012, 15:51

Shakes schreef:
Prins Friso bewoog na kus van Mabel'

22 september 2012, Zaterdag

Nobelprijswinnaar voor de vrede Desmond Tutu heeft gisteren verteld dat prins Friso licht heeft bewogen toen zijn vrouw prinses Mabel hem onlangs een kus gaf. Dit zei de goede vriend van Mabel vrijdagavond in het programma College Tour.

Tutu vertelde dat hij en de prinses elkaar regelmatig spreken. Dit doet hij 'om haar te laten weten dat we van haar houden'. Volgens het lid van de koninklijke familie is de nobelprijswinnaar 'in deze zware tijden een grote steun'.

De twee kennen elkaar van hun werkzaamheden bij vredesorganisatie The Elders. Hier was Mabel topvrouw maar stopte met haar functie toen Friso in coma raakte.

Prins Friso werd in februari tijdens het skiën in Lech bedolven onder een lawine. Hij liep daardoor hersenschade op en ligt sindsdien in een coma. De kans dat hij ooit weer bijkomt is volgens deskundigen onwaarschijnlijk.
:please:
Redelijk misselijkmakend idd.Vast uit de Telegraaf gequote.

Ik dacht toch dat dat gangstersletje beter was in een kus des doods :D .

PD power

Bericht door PD power » 25 sep 2012, 19:17

HansD schreef:Het is natuurlijk verschrikkelijk -als het waar is- maar dit soort zaken gebeuren dagelijks op meerdere plekken in de wereld. In Afrika is het al jaren schering en inslag in steeds verschillende landen, over het algemeen zie ik de rijke westerse bevolking niet de straat opgaan om ertegen te protesteren of actie te ondernemen.

Sterker nog als er Syrische/Iraakse/Somalische/noem maar op vluchtelingen aankomen in NL staat de helft van het land op zijn achterste poten dat we ze niet op kunnen vangen en ze zo snel mogelijk teruggestuurd moeten worden.
Wie zegt dat het vluchtelingen zijn......ohja dat mag je natuurlijk niet zeggen, is niet politiek correct, ben in zowel Irak als Somalië geweest, kan je wel vertellen, de mensen die echt moeilijk hebben, vluchten niet, om 2 redenen, vaak omdat ze het niet kunnen, ten tweede omdat ze het niet willen, wat hier komt is van een heel andere orde, op de een aantal vrouwen na.
Wil je deze mensen echt helpen, dan moet je dat lokaal doen, en niet met geld, maar met kennis en vrijwillige inzet.
Opbouwen doe je van onderaf en niet van bovenaf, kan wel kotsen op die zgn hulporganisaties, hoe erg ook, deel Rico zijn zorgen, omdat ik het gezien heb.

HansD

Bericht door HansD » 25 sep 2012, 20:04

Of het vluchtelingen zijn of niet kun je net zomin beoordelen als ik, daar hebben we het IND voor. Die beslist dat.

Ik lees de verhalen wel over het vrijwillig lokaal inzetten van je kennis en kunde. Hou je ons op de hoogte?

JP

Bericht door JP » 25 sep 2012, 20:07

In de categorie misselijkmakende nieuwsberichten.....;
Man gooit zich met tweejarig dochtertje onder vrachtwagen
Een Franstalige Belg vertrok gistermiddag bij hem thuis in Wezembeek-Oppem met de auto, samen met zijn tweejarige dochtertje. Hij reed naar de Brusselse ring en parkeerde zijn voertuig op de pechstrook van de binnenring. Hij stapte samen met zijn dochtertje uit, en begon langs de pechstrook te wandelen.

De man moet het verkeer nauwlettend in het oog gehouden hebben. Rond 15.30 uur, op het moment dat er een zware vrachtwagen passeerde, zou hij zichzelf met zijn dochtertje onder de wielen van het voertuig geworpen hebben. De truckchauffeur kon onmogelijk nog stoppen.

Het meisje was op slag dood. Toen de hulpdiensten ter plekke kwamen, leefde de man nog. Hij werd in kritieke toestand naar het universitair ziekenhuis Saint-Luc in Sint-Lambrechts-Woluwe overgebracht.

De bijgeroepen politie ontdekte vrij snel dat het niet om een verkeersongeval ging. Uit de eerste officiële vaststellingen blijkt dat de vader een poging tot zelfdoding ondernomen zou hebben en dat hij zijn dochtertje daarin meesleepte. In de auto vond de politie een afscheidsbrief van de vader. De tekst wees er duidelijk op dat de man zichzelf en zijn dochter bewust van het leven wilde beroven. De brief was kort, maar uit de tekst zou gebleken zijn dat de man huwelijksproblemen had: ‘Mijn vrouw zal wel weten waarom’.
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 9_00302803

Later is de vader ook overleden....

GTRene

Bericht door GTRene » 25 sep 2012, 20:20

iii wat een verhaal... :shock:

en goed verhaal PD, zo zie ik het meeste ook.

PD power

Bericht door PD power » 26 sep 2012, 08:53

HansD schreef:Of het vluchtelingen zijn of niet kun je net zomin beoordelen als ik, daar hebben we het IND voor. Die beslist dat.

Ik lees de verhalen wel over het vrijwillig lokaal inzetten van je kennis en kunde. Hou je ons op de hoogte?
Normaal heb ik geen zin om daar over op te scheppen, maar dit heb ik al een paar jaar gedaan, en idd als vrijwilliger, dus voor eten, drinken en een bed, dus geen huis en geen eigen auto......misschien ook iets voor jou, krijg je een totaal ander beeld over de mensen die hier zgn als vluchteling komen.......

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 26 sep 2012, 08:58

Sinds ik zelf kinderen heb ben ik een stuk gevoeliger voor zulke berichten over kleine kinderen. Kan je je toch niet voorstellen, dat iemand een onschuldig kind wat aandoet. :?

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 26 sep 2012, 09:44

Oeps Hans, touché...
PD power schreef:
HansD schreef:Of het vluchtelingen zijn of niet kun je net zomin beoordelen als ik, daar hebben we het IND voor. Die beslist dat.

Normaal heb ik geen zin om daar over op te scheppen, maar dit heb ik al een paar jaar gedaan, en idd als vrijwilliger, dus voor eten, drinken en een bed, dus geen huis en geen eigen auto......misschien ook iets voor jou, krijg je een totaal ander beeld over de mensen die hier zgn als vluchteling komen.......

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 26 sep 2012, 09:46

Heb ik ook Wouter. Nooit gedacht dat het zo zou werken maar blijkbaar "doet" het toch iets met je.
Wouter81 schreef:Sinds ik zelf kinderen heb ben ik een stuk gevoeliger voor zulke berichten over kleine kinderen. Kan je je toch niet voorstellen, dat iemand een onschuldig kind wat aandoet. :?

GTRene

Bericht door GTRene » 26 sep 2012, 12:15

Arthur schreef:Heb ik ook Wouter. Nooit gedacht dat het zo zou werken maar blijkbaar "doet" het toch iets met je.
Wouter81 schreef:Sinds ik zelf kinderen heb ben ik een stuk gevoeliger voor zulke berichten over kleine kinderen. Kan je je toch niet voorstellen, dat iemand een onschuldig kind wat aandoet. :?
stelletje Pappa's :tong: ;-)

RVV

Bericht door RVV » 26 sep 2012, 13:44

LOL Wouter heeft nog onschuldige kinderen, over 3/4 jaar komt wel het moment dat je ze achter het behang wilt plakken :devil: :D

HansD

Bericht door HansD » 26 sep 2012, 17:15

PD power schreef:

Ik ook maar dan in Azië (Laos bij artsen zonder grenzen). Akkoord, dat was geen oorlogsgebied maar een groot feest kun je het niet noemen.
Laten we het er maar op houden dat onze ervaringen niet tot dezelfde mening over dit onderwerp heeft geleid.

Plaats reactie