Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
dvh

Re: Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa

Bericht door dvh » 25 sep 2012, 13:50

De ING-economen raden huishoudens aan grote aankopen vóór 1 oktober te doen.
Pfffffrrrrtt......
Ik had ook ING-econoom kunnen worden en dit wijze advies de wereld in kunnen helpen.

Staat er ook bij hoe lang ze de casus bestudeerd hebben om tot deze conclusie te komen ?

:bignews:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 25 sep 2012, 13:52

En hoeveel bonus ze hiervoor krijgen? :)

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 25 sep 2012, 14:02

Het mooiste is nog dat ze kunnen zeggen dat 't in Q3 opeens verrassend goed ging met de retail omzetten. Leuk voor de positivo's.

In Q4 dalen die omzetten, alleen plussen de winkels met accijnsgoederen dan nog net even. Leuk voor de positivo's en de depri's. Allebei een beetje nieuws.

In Q1 '13 wordt 't dus een aardig minnetje. Dag positivo's!

Je hoeft geen ING econoom te zijn om dat te snappen.

dvh

Bericht door dvh » 25 sep 2012, 20:46

Zuid-Europese lente !

Afbeelding
Thousands are attending the rally close to Madrid's parliament building, which is being defended by hundreds of riot police
Continue reading the main story
Eurozone crisis

Crisis in graphics
How eurozone crisis affects you
What really caused the euro crisis?
Q&A: Bonds and eurobonds
Spanish police have baton-charged protesters attending a rally against austerity dubbed "Occupy Congress".

http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-19712203

dvh

Bericht door dvh » 25 sep 2012, 21:12

http://eskup.elpais.com/1348597352-72aa ... c0624df022

Hier treed de ME iets assertiever op......

dvh

Bericht door dvh » 25 sep 2012, 21:31

Afbeelding
Sheople

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Corporate Puppet

Afbeelding
Oil Debt

Afbeelding

daNpy

Bericht door daNpy » 25 sep 2012, 21:52

Ik ben wel eens beniewd hoeveel de prijzen straks stijgen met die 2% BTW verhoging.
Iets wat 100 euro kost en dus 19 euro BTW op zit (81 ex), gaat dit straks netjes 102,60 kosten (81.05 ex)? :hmmm: :hmmm:

dvh

Bericht door dvh » 25 sep 2012, 21:53

Jep.

Maar dat zal natuurlijk wat minder duidelijk gaan. Ondernemers kiezen er veelal voor zelf de btw verhoging te betalen.. At start that is. Daarna zal het simpelweg wat veranderen.. je zal het niet eens doorhebben.. Maar het gaat wel duurder worden.

Maar dat wordt het toch wel.. BTW verhoging of niet.

Shakes

Bericht door Shakes » 25 sep 2012, 21:59

Zolang de inflatie rond de 6% zit maak ik me niet druk om die 2, of was het 1.68% extra.....

GTRene

Bericht door GTRene » 25 sep 2012, 22:07

lol @ plaatjes David :tooth:

HansD

Bericht door HansD » 25 sep 2012, 22:09

Ik/wij als leverancier van consumentenelektronica hebben ervoor gekozen om onze inkoopprijzen 2% te verlagen zodat de ondernemer zijn marge kan blijven maken op de commerciële goingprijs. Uit verhalen over de concurrenten blijkt dat wij een minderheid zijn.
Retailers houden elkaar allemaal scherp in de gaten en ik ga ervan uit dat de meesten de verhoging in Q4 voor hun rekening -moeten- nemen.

Per 1 januari zal er een nieuw prijzenrondje bepaald worden met nieuwe goingprijzen. Die gaan vast niet omlaag :wink: .

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 25 sep 2012, 22:12

De crisis hebben we nu enkele jaren, nu komt het geweld: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... l#comments

De geschiedenis herhaalt zich.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 25 sep 2012, 22:27

Robin schreef:Rebel, ik snap de spreekster wel 'n beetje en/maar bedenk ook dat sinds internetverkopen/crisis het niet altijd eenvoudig is je te verplaatsen in bepaalde klanten(was 't daarvóór ook al niet) want ze zijn nu wel vaak erg mondig en kortaf en zeggen je gewoon in 't gezicht:Ik koop 't wel op internet.

Dit even zwartwit en geldt niet voor iedereen, ik ben zelf consument, maar de prijs is het bewijs bijna en de mondigheid(understatement) van bepaalde klanten is van dien aard dat je d'r alleen maar triest van wordt zegmaar.

Kijk hoe banken hun klanten(ons) behandelen...?

Wanneer zal de wal 't schip keren?

Over de kwaliteit van 'n product: Dat zou zomaar in mekaar gezet kunnen zijn door diezelfde klant die zich klote behandeld voelt om 17:45 door 'een winkelier'.....

De cirkel is ronder dan we denken....

DISCLAIMER: Ik behandel 'n klant altijd correct, tot het punt dat de klant zelf niet meer redelijk doet natuurlijk. Klant is dan wel koning , maar dan moet hij/zij zich wel zo gedragen.

En: Zoals ik me verplaats in de klant en daardoor mensenkennis krijg/heb, zou ik zeggen: Verplaats u ook eens als klant in winkelpersoneel dan, wisselwerking die helpt.
We hebben het er al vaker over gehad, maar ik ben het deels met je eens. Er zijn inderdaad klanten die grof in de mond kunnen zijn, maar op de 27.000 klanten die we hebben zijn het er hooguit een paar. En ook die klanten krijgen we uiteindelijk wel tevreden. Niet moeilijk doen over een opzegging die net te laat binnenkomt of een betaling die net te laat komt. De aanmaningskosten laten we vallen of we trekken de factuur terug uit het incassotraject. Ik heb zelfs bij een schrijnend geval zelf voor de incassokosten opgedraaid.

Die flexibiliteit naar je klanten toe doet wonderen, ook de boze. Ik als ondernemer stel me flexibel op, daardoor doen mijn werknemers dat ook. Daar worden klanten blij van en dat komt de werksfeer ten goede. En een goede werksfeer maakt werknemers weer blij.

Ik denk dat je de klanten krijgt die je verdient. Uiteindelijk komen ze bij je om iets af te nemen, waarom zoeken ze je anders op.... Als ze vervolgens niks afnemen is dat over het algemeen (niet altijd!) aan jezelf te wijten. Aanbod is niet goed, gevoel is niet goed, contact is niet goed.... verzin het maar. Zaken doen draait ENORM om de "gun" factor.

Net als Wouter loopt het bij ons al bijna 10 jaar storm. Waarom? Omdat we ons niet halsstarrend opstellen, wat veel bedrijven nog steeds doen. Die oldskool manier van zaken doen bestaat over 10 jaar niet meer. Weggejaagd door ondernemen 2.0: eerlijk en transparant zaken doen. Je zit waar je zit door je klanten, niet door jezelf imo.

Mijn DISLAIMER: niet naar jou persoonlijk natuurlijk Robin, ook al lijkt dat misschien wel zo. Verhaal is gericht op het algemeen.
Laatst gewijzigd door Maus335i op 25 sep 2012, 22:31, 4 keer totaal gewijzigd.

GTRene

Bericht door GTRene » 25 sep 2012, 22:28

@Spanje bv, zal voor sommigen ook best moeilijk zijn als je niet verder terug "kan" en je ziet dat bv wat banken oid lekker doorgaan? en je je in de hoek gedreven voelt oid, ja dan kan het overgaan op?

in Syrie zal straks wel veel werk zijn voor bouwbedrijven e.d., maja das niet de "juiste" manier...

in Europa zal het op den duur best weer goed gaan, maar denk meer tijdelijk...
eerst gaan velen veel minderen door bv moelijk rondkomen...
dus weinig kopen of vernieuwen e.d.
dan nog verder terug... dan kom je ergens op een punt of door omstandigheden dat er weer vrij veel gedaan en verkocht wordt...

de markt moet zich niet zo blind staren op groei (vaak mede vanwege aandeelhandel/houders e.d.)
beter is iets stabiel houden zodat iedereen een normaal leven kan hebben, niet van die grote verschillen en of pieken en dalen...magoed das een beetje een Utopie denk :)

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 25 sep 2012, 22:33

Zo ist Maus. En eens in de zoveel weken/maanden verbazen we ons, onder het genot van een uitsmijter weer over de waardeloze instelling van veel traditioneel ingestelde bedrijven en de puinzooi die zij ervan maken. :) Heerlijk.

Waar anderen falen excelleren nu juist de bedrijven die het wel voor elkaar hebben en de klant op nummer 1 hebben staan. De crisis heeft ook absoluut zijn voordelen. Natuurlijke selectie noemen we dat.

Rebel

Bericht door Rebel » 25 sep 2012, 22:46

Tot zover de commercial-break van SoHosted en dan schakelen we nu weer terug naar de studio in Hilversum .. :D

dvh

Bericht door dvh » 25 sep 2012, 22:52

Afbeelding

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 25 sep 2012, 22:59

@Maus en Wouter:Prima verhaal. De klant is natuurlijk de kern. En dat weten we ook, we verlenen service als geen ander in de regio, al zeg ik 't zelf, tov de concurrentie. En/maar mijn klanten zijn 9/10 gewone privé eindgebruikers, geen business to business. Ook is 'n winkel geen kantoor of andersom. \

Gunfactor was altijd erg belangrijk en nog steeds, maar door de crisis wordt de gunfactor vaker bepaald door de (gevuldheid van de) portemonee.

Zojuist las ik deze quote waar ik 't helemaal mee eens ben:
Paying more for a better product only hurts once, but settling for less hurts a little every time you see it.
Maar maak dat de algemene 'consument' met 'n beperkt budget en internettoegang/gemak, maar eens duidelijk.

@dvh, misschien bestaat mijn klantenkring wel voor de helft uit sheople denk ik wel eens en als ik zo op straat kijk is 90% van de NLer sheople , of wat?:tooth:

dvh

Bericht door dvh » 25 sep 2012, 23:04

En terug naar Spanje.....

Geef die journalisten ook eens een pak rammel.......
@dvh, misschien bestaat mijn klantenkring wel voor de helft uit sheople denk ik wel eens en als ik zo op straat kijk is 90% van de NLer sheople , of wat?:tooth:
Jep.......
Maak me er zelf ook schuldig aan..
Maar ik ben er dan nog van bewust..... :tooth: ( weet niet of dat iets uit maakt.......... )

Rebel

Bericht door Rebel » 25 sep 2012, 23:09

Spaanse ME heeft wel meer guts als de Nederlandse :D
Fotografen maken het wel erg bont zeg :lol:

Rebel

Bericht door Rebel » 25 sep 2012, 23:15

Beste remedie tegen aanklachten jegens de politie is dat de ME zich onherkenbaar moet camoufleren. Liefst personen met gelijke lichaamslengte en postuur. Allemaal zwarte schoensmeer door het gezicht, helmen, en kleding zonder herkenbare nummers of andere opmerkelijke punten. Dan kan de rechter nooit een persoon veroordelen als hij te lang blijft doormeppen. Dan is het, een voor allen, allen voor een.

Robin

Bericht door Robin » 26 sep 2012, 07:54

Tja nu ik die beelden van DVH in Madrid zie, en ik ben verre van overheidsbemoeizucht, heb ik toch 't dee dat dat volk daar ongeveer alleen maar staat om chaos te creeren.

Ik weet ook zo even niet of ik vóór de demonstranten ben of tégen. Om het politiek correct te zeggen.

Toen ik zag hoe die ME er werd weggehaald/schopt bij die demonstrant had ik even 't idee die gatlinggun van Luco(draadje Haren) te lenen eerlijk gezegd. :bag:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 26 sep 2012, 08:31

Wouter81 schreef:De crisis hebben we nu enkele jaren, nu komt het geweld: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... l#comments

Tetten! :drieling:

Robin

Bericht door Robin » 26 sep 2012, 08:36

Dennis Cavallino schreef:
Wouter81 schreef:De crisis hebben we nu enkele jaren, nu komt het geweld: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... l#comments

Tetten! :drieling:
Make love not war ofzo. Wie van de journo's gaat er als eerste overheen. :kikker:

Dame is niet verkeerd trouwens :thumbup:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 26 sep 2012, 08:38

De stakers hebben niet veel te verliezen, maar ze weten dondersgoed wat ze kwijt zijn. Dus willen ze wel wat risico's nemen om een verandering teweeg te brengen.

Uiteraard loopt 't geteisem (anarchisten/punkers/krakers/hooligans etc.) voorop, maar ze worden massaal gesteund.

Griekenland gaat vandaag ook staken.

<zet "I predict a riot" op van de Kaiser Chiefs>

Plaats reactie