Rent-Racecar
- Knot
Rent-Racecar
http://www.rent-racecar.de/preise2007.html
Wat vinden we hiervan? Ik vind het wel gaaf, maar nogal aan de prijs. Ook jammer dat ze op 250km limiteren, oke ze moeten wel, maar ik ga dan dus ook niet een rondje omgeving afkoelen/koel rijden al zou die auto het wel fijn vinden denkik.
Rondje ring kost je nog aardig wat knaken dan op zo'n dag. Zeg dat je 20 ronden maakt met een E36 325i, de huurprijs van 465 euro, je rondenkaartjes, je brandstof... loopt aardig op nog!
Wat vinden we hiervan? Ik vind het wel gaaf, maar nogal aan de prijs. Ook jammer dat ze op 250km limiteren, oke ze moeten wel, maar ik ga dan dus ook niet een rondje omgeving afkoelen/koel rijden al zou die auto het wel fijn vinden denkik.
Rondje ring kost je nog aardig wat knaken dan op zo'n dag. Zeg dat je 20 ronden maakt met een E36 325i, de huurprijs van 465 euro, je rondenkaartjes, je brandstof... loopt aardig op nog!
- MartijnGizmo
- Knot
Tsja, ik vind het ook wel handig hoor, maar het is wat aan de prijs laten we eerlijk zijn en als je m op zn dak legt moet je echt nog wel wat duiten op tafel komen leggen.
Zelf zou ik nooit met een gestripte auto/kooi etc dat eind heen en weer willen rijden, stallen kost ook weer geld enz enz enz, dus het is leuk voor 2x per jaar ofzo zo'n hok een dagje te nemen.
Zelf zou ik nooit met een gestripte auto/kooi etc dat eind heen en weer willen rijden, stallen kost ook weer geld enz enz enz, dus het is leuk voor 2x per jaar ofzo zo'n hok een dagje te nemen.
- Bert ///M3
- MX5T
- Tom van H.
Jaco Velders verhuurt ook e30's en e36's voor de ring.
Als ik het goed begrepen heb zijn de auto's bij hem volledig verzekerd, terwijl je bij rent-racecar een verklaring moet tekenen dat het op eigen risico gaat (neem aan dat de auto's wel WA-dekking op de ring hebben, wat anders als je een carrera gt aanrijd oid?).
Als ik het goed begrepen heb zijn de auto's bij hem volledig verzekerd, terwijl je bij rent-racecar een verklaring moet tekenen dat het op eigen risico gaat (neem aan dat de auto's wel WA-dekking op de ring hebben, wat anders als je een carrera gt aanrijd oid?).
- Knot
Even klikken en lezenDieseltourist schreef: Als je 20 rondjes kunt doen voor €465 met een 192pk-auto dan ben je mi zeer goedkoop uit.

Maargoed, 465 voor 10 ronden en beetje heen en weer met die auto + 15 ronden kaart waar er dan een paar blijven staan en 100 euro brandstof kost een dagje sturen je dus 800 euro.
Ik zou dan denk eerder een halve dag pakken en die paar extra km's nemen, maar het zal erom hangen.
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
- Joop
- Joost
Bij Rent a racecar ben je alleen verzekerd voor schade bij derden en niet aan de huurauto zelf (in ieder geval beter dan helemaal onverzekerd rond rijden, waar sommige andere verhuurders nog wel eens een handje van hebben).
Alle schade aan de huurauto betaal je dus zelf.
Ook vangrailschade moet zelf betaald worden.
20 ronden voor 465 euro gaat natuurlijk niet lukken.
465 euro is alleen de huur van de auto. Daar komen de ronden zelf nog bij.
Alle schade aan de huurauto betaal je dus zelf.
Ook vangrailschade moet zelf betaald worden.
20 ronden voor 465 euro gaat natuurlijk niet lukken.
465 euro is alleen de huur van de auto. Daar komen de ronden zelf nog bij.
- MX5T
Had dat inderdaad even gemist......slordig.Even klikken en lezen 250km vrij, dus helaas weinig koelrijden voor hun.
Met die 250 km kun je heen / terug naar de ring en 11 rondjes doen (=ca 1,5 uur driving-fun), benzine en baanhuur ca €235.......€700 = 65/ronde, blijft voor zo'n auto nog heel aanvaardbaar omdat je van de sores af bent als je hem weer (onbeschadigd) inlevert.
En de tweede keer in 2007 huur je de M3 dan heb je meer kick voor ca 85/ronde

Koelrijden.........als je in de file op DH rijdt valt er ook niks te koelrijden
- Tom van H.
@Knot, website van Jaco is http://www.nurburgrescue.com , hier staat niets op over zijn huurauto's dus dan moet je er even een mailtje aan wagen. Zeg maar dat ik je gestuurd heb!
- duifjes.com
- Knot
Grappig, niet eens mijn eigen bevindingen gepost toen.. alsnog dan maar, een copy/paste:
Ze hebben een E36 318 compact, een E46 318 compact, E36 325i coupe, E90 320si sedan, E92 325i coupe (die wil ik de volgende keer proberen), 2x Golf 5 GTI, Megane sport, E36 M3, 350Z en er komt een E92 M3 aan.
Begrijpelijk dat ze wilden starten met de E36 318ti compact omdat ik daar voor het eerst kwam. Hebben ze eenmaal een goed gevoel bij je en ze zien dat je de auto niet mishandeld, de remmen netjes laat koelen (uitlopen na galgenkopf enz), meld als er iets aan de auto moet gebeuren en niet inleveren en denken ik zeg niks. Ik vond het echt hele aardige mensen. Volgende keer de E36 325i of de E92 325i coupe als ze dat zelf ook goed vinden.
De schade:
Wilde eigenlijk een halve dag huren, normaal zijn dat 08:00-12:00 en 13:00-17:00 maar omdat het maandag toch alleen de middag was maakte het niet zoveel uit hoe laat ik de auto terug bracht, was dus half 7 geworden ofzo
Zijn maar overeengekomen dat ik een hele dag huurde kwam voordeliger uit.
Hele dag 318ti is 360 euro met 250km vrij, daarna 1,20 per kilometer (dus al snel 25 euro per rondje ring). Heb 15 ronden opgemaakt (terwijl ik er maar 6 of 8 wilde gaan rijden).
Autohuur met extra km 480 euro
15 rondenkaart 220 euro
Brandstof 80 euro
Totaal 780 euro... het is veel geld maar het is wel afgehandeld en comfortabel terug naar huis ipv in een bekooid hok.
Ze hebben een E36 318 compact, een E46 318 compact, E36 325i coupe, E90 320si sedan, E92 325i coupe (die wil ik de volgende keer proberen), 2x Golf 5 GTI, Megane sport, E36 M3, 350Z en er komt een E92 M3 aan.
Begrijpelijk dat ze wilden starten met de E36 318ti compact omdat ik daar voor het eerst kwam. Hebben ze eenmaal een goed gevoel bij je en ze zien dat je de auto niet mishandeld, de remmen netjes laat koelen (uitlopen na galgenkopf enz), meld als er iets aan de auto moet gebeuren en niet inleveren en denken ik zeg niks. Ik vond het echt hele aardige mensen. Volgende keer de E36 325i of de E92 325i coupe als ze dat zelf ook goed vinden.
De schade:
Wilde eigenlijk een halve dag huren, normaal zijn dat 08:00-12:00 en 13:00-17:00 maar omdat het maandag toch alleen de middag was maakte het niet zoveel uit hoe laat ik de auto terug bracht, was dus half 7 geworden ofzo

Hele dag 318ti is 360 euro met 250km vrij, daarna 1,20 per kilometer (dus al snel 25 euro per rondje ring). Heb 15 ronden opgemaakt (terwijl ik er maar 6 of 8 wilde gaan rijden).
Autohuur met extra km 480 euro
15 rondenkaart 220 euro
Brandstof 80 euro
Totaal 780 euro... het is veel geld maar het is wel afgehandeld en comfortabel terug naar huis ipv in een bekooid hok.
- Knot
Re: Rent-Racecar
http://www.rent-racecar.de/preise2007.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Inmiddels hebben ze de R32DSG eruit gedaan (die wilde ik eigenlijk gaan proberen).... de E92 325i coupe is weg.
Nieuwkomers zijn de VW Scirocco TFSI (220pk), de BMW E90 330i sedan (272pk), de BMW E46 M3 (343pk), de 997 GT3 CS (415pk).
Zat nog eens uit te rekenen, vorig jaar was ik voor de 318ti 780 euro kwijt voor een dag sturen. Nu lijken me de Golf5 GTI en de Scirocco het meeste waar voor hun geld, huurprijs en extra kilometerbedragen.
Denk dat ik als het mogelijk is dit jaar voor de Scirocco ga kijken, moet een nieuw hok zijn dus redelijk fris.
Autohuur 1 dag Scirocco 2.0TFSI = € 530
15 ronden ticket = € 250
100L brandstof = € 125
extra km's (zeker 80) = € 160
Ben je al € 1065 verder en dan nog 2 tankjes om heen en weer te komen, 3x uit eten, overnachting etc... neem maar een goede 1300 euro mee dus... maar het is wel lekker, comfortabel heen en weer en daar lekker knallen.
Vraag me af wat ze als schadebedrag reserveren... bij de E36 was dit 5000 euro als je m plat zou rijden. Neem aan dat ze voor een Scirocco toch wel 25k willen hebben met alle modificaties... dan rij je toch iets voorzichtiger als je daar je poot onder hebt gezet.
Inmiddels hebben ze de R32DSG eruit gedaan (die wilde ik eigenlijk gaan proberen).... de E92 325i coupe is weg.
Nieuwkomers zijn de VW Scirocco TFSI (220pk), de BMW E90 330i sedan (272pk), de BMW E46 M3 (343pk), de 997 GT3 CS (415pk).
Zat nog eens uit te rekenen, vorig jaar was ik voor de 318ti 780 euro kwijt voor een dag sturen. Nu lijken me de Golf5 GTI en de Scirocco het meeste waar voor hun geld, huurprijs en extra kilometerbedragen.
Denk dat ik als het mogelijk is dit jaar voor de Scirocco ga kijken, moet een nieuw hok zijn dus redelijk fris.
Autohuur 1 dag Scirocco 2.0TFSI = € 530
15 ronden ticket = € 250
100L brandstof = € 125
extra km's (zeker 80) = € 160
Ben je al € 1065 verder en dan nog 2 tankjes om heen en weer te komen, 3x uit eten, overnachting etc... neem maar een goede 1300 euro mee dus... maar het is wel lekker, comfortabel heen en weer en daar lekker knallen.
Vraag me af wat ze als schadebedrag reserveren... bij de E36 was dit 5000 euro als je m plat zou rijden. Neem aan dat ze voor een Scirocco toch wel 25k willen hebben met alle modificaties... dan rij je toch iets voorzichtiger als je daar je poot onder hebt gezet.
- Niels
- Auto: Prius+

Ik ging voor de TT denk ik. Je hebt dan het gevoel om in iets meer bijzonders te rijden dan in de Scirocco en weliswaar dezelfde motor maar volgens mij wel een beter totaal pakket. Misschien dat de TT wel wat extra heeft m.b.t. het onderstel. Overigens is een 325i wel net zo duur. Aardig aan de prijs maar misschien dan ook weer een lager eigen risico en RWD, moet jou toch aanspreken lijkt me

- Erik dB
1300 euro? Klinkt als een hoop geld, en ik heb al iemand gevonden die er net zo over denkt:

- Niels
- Auto: Prius+
- Hielke
Ik begrijp eigenlijk niet goed waarom een aantal Ring liefhebbers niet een Ringauto met elkaar gaan delen. Een E36 M3 achtige bijvoorbeeld. Goed prepareren en daar laten staan. Kan volgens mij nooit goedkoper en samen zo'n projectje hebben is ook leuk.
- Knot
Tsja, Hielke... alles leuk en aardig, tot je onenigheid krijgt of iemand schade maakt ofzo. Ik weet wel dat je met mij geen ringauto zou moeten willen delen 
Niels, je kunt ook de Golf V GTI pakken maar die is al langer in de roulatie en ik weet hoe die over de ring hoeken. De TT vind ik een beetje een homo auto en de Scirocco is een nieuw model, ik ken de auto nog niet, en hij is ook nog eens fris in het programma bij hun. Onderstel zal van de Scirocco wel in orde zijn neem ik aan en het zal niet slechter zijn dan dat van de GTI lijkt me. De E46 vind ik een beetje gedateerd... zoveel geld voor een 325'je... dan pak ik liever de Scirocco. RDW boeit me niet zo met ongeveer 200pk, ik vind een Hot hatch/FWD dan lekkerder sturen over de Nordschleife als we niet gesperd gaan driften.

Niels, je kunt ook de Golf V GTI pakken maar die is al langer in de roulatie en ik weet hoe die over de ring hoeken. De TT vind ik een beetje een homo auto en de Scirocco is een nieuw model, ik ken de auto nog niet, en hij is ook nog eens fris in het programma bij hun. Onderstel zal van de Scirocco wel in orde zijn neem ik aan en het zal niet slechter zijn dan dat van de GTI lijkt me. De E46 vind ik een beetje gedateerd... zoveel geld voor een 325'je... dan pak ik liever de Scirocco. RDW boeit me niet zo met ongeveer 200pk, ik vind een Hot hatch/FWD dan lekkerder sturen over de Nordschleife als we niet gesperd gaan driften.
Laatst gewijzigd door Knot op 14 jan 2009, 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Dat is op te lossen door vooraf afspraken te maken waaraan jullie je houden.
Veroorzaker schade betaalt alles met fatsoenlijke onderdelen etc.
Bij total loss wordt benadeelde gecompenseerd. Als je dat soort dingen gewoon vooraf al bespreekt, vastlegt kunnen er geen problemen over ontstaan.
Natuurlijk is het wel handig als beide personen al een beetje op dezelfde lijn zitten.
Veroorzaker schade betaalt alles met fatsoenlijke onderdelen etc.
Bij total loss wordt benadeelde gecompenseerd. Als je dat soort dingen gewoon vooraf al bespreekt, vastlegt kunnen er geen problemen over ontstaan.
Natuurlijk is het wel handig als beide personen al een beetje op dezelfde lijn zitten.
- Joy
Nee dat schiet niet op. Stel dat de motor in elkaar draait tijdens een rit van Knot dan denken de anderen meteen dat ie 'm op Flugplatz zoveel airtime heeft gegeven dat er geen olie meer voorhanden was.