Facebook feestje in Haren :-(

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Re: Facebook feestje in Haren :-(

Bericht door smiley » 23 sep 2012, 15:18

Macboy schreef:Wel blijft het raar dat het er maar 50 waren ...
Ik wacht de regelgeving even af, die op basis van dit feestje gewijzigd wordt, maar in potlood noteer ik toch even dat dit een strategische keuze geweest kan zijn om de rellen te gebruiken.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 23 sep 2012, 17:44

MartijnGizmo schreef:Excessief geweld is nooit een antwoord natuurlijk, het lost ook zelden iets op. Een menselijke adrenaline-rush van zo'n ME-er valt te begrijpen, maar je bent en blijft een professional. En gelukkig mag ook in dit land het leger nooit tegen eigen volk ingezet worden...
Ik heb eens een uitzetting van studenten in Groningen (geloof ik) ergens op film gezien. Ben helaas het fragment kwijt.... ook een paar studenten die kansloos liepen te huilen dat de ME ze stokslagen had gegeven. Als je bewust bevelen negeert van de ME tijdens oproer krijg je het gewoon te verduren. Zo moeilijk is dat toch niet? 1+1=2.

Opzouten betekent opzouten, als je stoer genoeg bent om het op te nemen tegen de ME moet je ook op de blaren durven zitten en niet gaan liggen janken. Eens een vent, altijd een vent.. toch?

Kan me echt zo opvreten aan dat zielige gedoe :P Niet persoonlijk natuurlijk Martijn.

Als ik de ouders van die 15 jarige was kan je maar beter als de wiedeweerga verhuizen uit Haren. Of er nou iets kwalijk te nemen valt of niet, als je als ondernemer tig jaar hebt gewerkt aan een winkel die met de grond gelijk is gemaakt doet dat je vast wel wat. Daarnaast een stukje opvoeding weggelegd voor de ouders, laat het een les zijn....

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 23 sep 2012, 17:49

Nee Maus maar dat is Nederland.

Als de politie in de berm staat te flitsen en je een bekeuring sturen dan moeten ze wat nuttigs gaan doen en boeven vangen. Delen ze wat klappen uit aan vernielzuchtige jeugd dan is het excessief en treden ze te hard op :lol:

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 23 sep 2012, 18:17

In het Midden Oosten hakken ze je hand af als je iets steelt, dat weerhoudt mensen ook niet van crimineel gedrag. Iedereen roept dat de ME harder moet slaan, ja, en dan? Mensen die om de hoek stonden hadden nog niet eens door dat er vooraan gereld werd, en toen kwamen er ineens woest meppende ME'ers langs. Net als die radioverslaggever van RTVNoord die tegen de vlakte ging, ondanks z'n pershesje en zendapparatuur. Ik keur de acties in Haren absoluut af, maar ik vind (excessief) geweld nooit goed...

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 23 sep 2012, 18:31

Het maakt me geen reet uit dat die ME'ers een paar van die toffe gastjes in elkaar rossen. Als je niet in de buurt bent van zo'n "feestje" krijg je ook geen klappen. Makkelijk zat, excessief geweld of niet.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 23 sep 2012, 18:40

Ga niet die acht pagina's terug lezen maar hoeveel van die achterlijken waren er nu eigenlijk?

Maus335i

Bericht door Maus335i » 23 sep 2012, 18:50

Arthur schreef:Ga niet die acht pagina's terug lezen maar hoeveel van die achterlijken waren er nu eigenlijk?
3 tot 5000 heb ik begrepen...

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 23 sep 2012, 18:59

:shock:

KW

Bericht door KW » 23 sep 2012, 19:50

Maus335i schreef:
Arthur schreef:Ga niet die acht pagina's terug lezen maar hoeveel van die achterlijken waren er nu eigenlijk?
3 tot 5000 heb ik begrepen...
Ik heb het getal van zeker 8000 langs zien komen.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 23 sep 2012, 20:29

Petrolhead Tom schreef:Het maakt me geen reet uit dat die ME'ers een paar van die toffe gastjes in elkaar rossen. Als je niet in de buurt bent van zo'n "feestje" krijg je ook geen klappen. Makkelijk zat, excessief geweld of niet.
Je loopt op de verkeerde plek, dus moet je in mekaar gerost worden. Ze zoeken nog vrijwilligers in Noord-Korea geloof ik... :tong:

RVV

Bericht door RVV » 23 sep 2012, 20:29

ook een paar studenten die kansloos liepen te huilen dat de ME ze stokslagen had gegeven. Als je bewust bevelen negeert van de ME tijdens oproer krijg je het gewoon te verduren. Zo moeilijk is dat toch niet? 1+1=2.

Deze dus, had net een portie klappen gehad en op het moment zei hij "maar de ME begon" :mrgreen:
Bijlagen
haren kansloos5.jpg
haren kansloos5.jpg (87.16 KiB) 1357 keer bekeken

EvdP
Auto: Volg de Skoda rijder

Bericht door EvdP » 23 sep 2012, 20:34

Ik zal mijn forumnaam maar even eer aan doen...
JP schreef:Hebben de NL'se ME'rs ook niet een persoonlijk nummer op hun uitrusting? In het buitenland is dit normaal om zo bij een vermoeden van excessief geweld men de desbetreffende ME'er dan adhv zijn nummer aangeklaagd kan worden.......... :goodnight:
Het doel heiligt wat mij betreft de middelen. Op het moment dat je de ME ziet dan heb je daar al helemaal niets te zoeken. Je krijgt echt tijd zat om weg te lopen. Blijf je staan dan krijg je klappen. Eigen schuld dikke bult. Het is toch van de zotte dat je een ME er zou moeten kunnen aanklagen. Hou toch op. Ze slaan al niet meer met een harde wapenstok. Ik heb meerdere malen de aankomst van de trein met Ajax supporters voor de Kuip gezien en ik moet zeggen dat oom agent (lees, de ME) erg lang wacht met ingrijpen.

Waterkanon, traangas en rubberen kogels. Opzouten met die zooi. Ik heb er geen medelijden mee. Ik heb ooit ook als vrijwilleger meegedaan aan de rampenoefening in de Euroborg en je ziet dan hoe snel relatief brave kindertjes tot uitermate vervelende dingen in staat zijn. In de kiem smoren. Hoe onschuldig ben je nog als je er tussen staan, "niets" doet en dan een klap krijgt? JE hebt er helemaal niets te zoeken en je maakt mij echt niet wijs dat je dat niet doorhebt. Ik ben ook bij het laatste kampioensfeest van feyenoord geweest en je hebt heel erg snel door dat het mis gaat. Een sfeeromslag merk je wel.

Verder ben ik vredelievend en ben ik geen voorstander van geweld. Alleen kan het helaas niet anders met zulke "feestjes" en mensen.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 23 sep 2012, 20:37

MartijnGizmo schreef:
Petrolhead Tom schreef:Het maakt me geen reet uit dat die ME'ers een paar van die toffe gastjes in elkaar rossen. Als je niet in de buurt bent van zo'n "feestje" krijg je ook geen klappen. Makkelijk zat, excessief geweld of niet.
Je loopt op de verkeerde plek, dus moet je in mekaar gerost worden. Ze zoeken nog vrijwilligers in Noord-Korea geloof ik... :tong:
Het lijkt me dat je inderdaad op de verkeerde plek loopt als je oog in oog staat met een ME die met stok en schild op je af komt. Ik maak me wel zorgen als menig student niet begrijpt dat je maar beter weg kan rennen naar huis als je merkt dat het uit de hand loopt. Zoveel IQ heb je daar toch niet voor nodig? :)

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 23 sep 2012, 20:51

Jup, gepast geweld is hier vaak wel nodig, maar ik had het over:
ME'er bleef maar trappen. En schreeuwen. Dat hij van zijn collega's af moest blijven. Jongere lag compleet weerloos op grond #projectx
Dat vind ik gewoon niet ok. Is voor mij niet anders dan uitsmijters die in een steegje een dronken feestganger even afrossen...

Maar voor de goede orde: ik begeef mezelf inderdaad ook gewoon niet op plekken waar ME nodig is. ;)

EvdP
Auto: Volg de Skoda rijder

Bericht door EvdP » 23 sep 2012, 20:59

Ik ga niets goedpraten maar ook ME ers zijn mensen.

En ik blijf er bij dat je ook weg kan lopen voordat de ME gaat meppen. Ik vind wel, even rationeel, dat als iemand ligt je er vanaf moet blijven. Maar hou dat maar eens vol als er stenen, fietsen, dranghekken en verkeersborden je kant op vliegen.

Nogmaals, ik ga hier niemands gedrag goedpraten maar weglopen kan echt.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 23 sep 2012, 21:01

Maus335i schreef:
MartijnGizmo schreef:
Het lijkt me dat je inderdaad op de verkeerde plek loopt als je oog in oog staat met een ME die met stok en schild op je af komt. Ik maak me wel zorgen als menig student niet begrijpt dat je maar beter weg kan rennen naar huis als je merkt dat het uit de hand loopt. Zoveel IQ heb je daar toch niet voor nodig? :)
Precies.

Luco

Bericht door Luco » 23 sep 2012, 21:03

MartijnGizmo schreef:Jup, gepast geweld is hier vaak wel nodig, maar ik had het over:
ME'er bleef maar trappen. En schreeuwen. Dat hij van zijn collega's af moest blijven. Jongere lag compleet weerloos op grond #projectx
Dat vind ik gewoon niet ok. Is voor mij niet anders dan uitsmijters die in een steegje een dronken feestganger even afrossen...

Maar voor de goede orde: ik begeef mezelf inderdaad ook gewoon niet op plekken waar ME nodig is. ;)
Dat is 1 zin, weet jij waarom die uberhaupt getrapt werd?
Bleef maar trappen, ja ach 1 keer, 2 keer, 3 keer ik maak het er niet uit op.

Maar weer typisch nederland inderdaad, staan ze te flitsen zijn het klootzakken, handhaven ze de orde zijn het klootzakken, doen ze niks zijn het klootzakken.
Wat ze ook doen, het zijn klootzakken en doen het nooit goed.

Ze moeten natuurlijk eerst netjes vragen of ze met een relschopper te maken hebben voor ze mogen slaan/schoppen.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 23 sep 2012, 21:33

Ik weet weer precies waarom ik politiek getinte topics probeer te vermijden: ik noem niemand een klootzak, ik vind alleen dat excessief geweld nooit goed is.

HansD

Bericht door HansD » 23 sep 2012, 21:54

Ik heb meerdere malen de aankomst van de trein met Ajax supporters voor de Kuip gezien en ik moet zeggen dat oom agent (lees, de ME) erg lang wacht met ingrijpen.
Helemaal met je eens, dat ingrijpen duurde vaak veel te lang. Op ajacieden kan niet snel en hard genoeg ingeslagen worden :wave: .

Maus335i

Bericht door Maus335i » 23 sep 2012, 22:17

MartijnGizmo schreef:Ik weet weer precies waarom ik politiek getinte topics probeer te vermijden: ik noem niemand een klootzak, ik vind alleen dat excessief geweld nooit goed is.
Mwah, gewoon wat relativeren toch? Luco moet je altijd met een korrel zout nemen :mrgreen:

Bezoek toch met enige regelmaat wedstrijden van Ajax, maar zodra de wedstrijd is afgelopen loop ik meteen richting auto. Wat heb ik verder nog op dat terrein te zoeken? Staat over het algemeen vrij veel ME, niet de meest relaxte plek om eens uitgebreid een feestje te gaan vieren.

Zo zie ik dit geval van Haren ook. Al die lui die een mep hebben gekregen van de ME..... wat had je daar uberhaupt te zoeken eigenlijk?

Luco

Bericht door Luco » 23 sep 2012, 22:25

MartijnGizmo schreef:Ik weet weer precies waarom ik politiek getinte topics probeer te vermijden: ik noem niemand een klootzak, ik vind alleen dat excessief geweld nooit goed is.
Martijn, ik geef alleen maar aan dat dit wel de algemene tendens is. Ze doen het nooit goed.
Niet speciaal richting jouw, en wat is excessief geweld?
Is voor iedereen weer anders, voor de een is dat een schop al, voor de ander is een gaitling nog niet excessief genoeg :lol:

Macboy

Bericht door Macboy » 23 sep 2012, 23:16

Excessief geweld keur ik ook af. Iedereen hier natuurlijk.

Maar relschoppers hun hersenen inslaan is voor mij passend geweld. Niet excessief.

Robertdj

Bericht door Robertdj » 24 sep 2012, 08:35

Net Giel op de radio. Hij schuift de schuld af op de gemeente, "het had een leuk feestje kunnen worden, maar de gemeente zette ME neer."

Right Giel, jammer dat je collega dj Timur wel excuses heeft aangeboden. (for what it's worth)

Martijn M

Bericht door Martijn M » 24 sep 2012, 08:43

Tsja, Giel... Dat is ook gewoon een klapmongool :?

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 24 sep 2012, 09:00

Door z'n bril ziet 'ie het niet helemaal helder. :ken ik jou:

Plaats reactie