Facebook feestje in Haren :-(

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Bert ///M3

Re: Facebook feestje in Haren :-(

Bericht door Bert ///M3 » 22 sep 2012, 16:26

Het is wereldwijd in het nieuws. Russia Today had er vanmiddag ook al een item over.

http://rt.com/news/dutch-town-party-riot-722/

Rebel

Bericht door Rebel » 22 sep 2012, 17:26

Gisteravond op tv was goed te zien hoe mensen in politiekleding met fotoapparatuur incl. flitser tussen de ME rondliepen. Blijkbaar zoveel mogelijk relschoppers vastleggen op film. Dus mocht je nu veilig thuis zitten, kun je misschien altijd nog een oproepje verwachten als je je echt misdragen hebt.

WireWess

Bericht door WireWess » 22 sep 2012, 18:25

Gisteren in de livestream zag ik al iemand met een 360graden camera lopen.
Filmpje gevonden:
http://www.eenvandaag.nl/binnenland/413 ... _voorkomen_

GTRene

Bericht door GTRene » 22 sep 2012, 18:26

wellicht kijken ze ter controle ook al die namen en foto's na van profielen van facebook die wilden komen, toen drukten ze daar makkelijk op immers nog niks vernielt...nu staan ze er waarschijnlijk tussen.

Macboy

Bericht door Macboy » 22 sep 2012, 18:45

Ik ga me maar niet uitdrukken wat ik vind van de groep DF-ers hier die serieus menen dat het ook maar een beetje de schuld is van dat meisje. En dan is het ook voor het eerst dat ik me niet uitdruk ... hopelijk zegt dat genoeg.

HansD

Bericht door HansD » 22 sep 2012, 18:56

Dit soort acties moet je uithalen bij de guardia civil. Dat is geen pappen en nat houden.
In Spanje gebeurt zoiets idd nooit. http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/ ... nden.dhtml. Daar zijn er wel 11 opgepakt, dat zijn er nog minder dan in Haren :wink: .

Dit soort dingen zijn ook in Duitsland en Frankrijk al voorgekomen. Het resultaat van een kansloze gefrustreerde groep die elke gelegenheid aangrijpt om deze frustraties te uiten. Wat niet wegneemt dat die burgemeester het wel wat serieuzer mogen nemen van tevoren.

Tom

Bericht door Tom » 22 sep 2012, 19:13

HansD schreef:Wat niet wegneemt dat die burgemeester het wel wat serieuzer mogen nemen van tevoren.
Hij had 3 dranghekken neergezet :lol:

RVV

Bericht door RVV » 22 sep 2012, 19:27

Macboy schreef:Ik ga me maar niet uitdrukken wat ik vind van de groep DF-ers hier die serieus menen dat het ook maar een beetje de schuld is van dat meisje. En dan is het ook voor het eerst dat ik me niet uitdruk ... hopelijk zegt dat genoeg.

Vind ik iets te makkelijk, ze vond het best wel stoer, pas toen ze meer dan 3000 uitnodigingen had staan, begon het te dagen dat het wel eens serieus kon gaan worden. Zo onschuldig is het schaapje niet. Het lijkt nu een beetje alsof ze de boze wolf is tegen gekomen die als grootmoeder was verkleed.

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 22 sep 2012, 19:28

Ik snap nog steeds niet dat de ME als een stel honden met hun staart tussen hun benen hebben gestaan... vuur openen op die gasten met rubber kogels (en de echte irritantjes zoals de jonges die je constant in beeld zag gister op rtv noord met die fietsen met echte kogels lek schieten, mist niemand wat aan), ik vond het een laffe optreden van de ME

Hielke

Bericht door Hielke » 22 sep 2012, 19:33

RVV schreef:
Macboy schreef:Ik ga me maar niet uitdrukken wat ik vind van de groep DF-ers hier die serieus menen dat het ook maar een beetje de schuld is van dat meisje. En dan is het ook voor het eerst dat ik me niet uitdruk ... hopelijk zegt dat genoeg.

Vind ik iets te makkelijk, ze vond het best wel stoer, pas toen ze meer dan 3000 uitnodigingen had staan, begon het te dagen dat het wel eens serieus kon gaan worden. Zo onschuldig is het schaapje niet. Het lijkt nu een beetje alsof ze de boze wolf is tegen gekomen die als grootmoeder was verkleed.
Aha, ik dacht ook dat het slechts om het dom aanvinken van een optie ging. Hoe dan ook, er was geen mens meer op de wereld die dacht dat het om een echt feestje ging.

dvh

Bericht door dvh » 22 sep 2012, 20:02

Jeroen K. schreef:Ik snap nog steeds niet dat de ME als een stel honden met hun staart tussen hun benen hebben gestaan... vuur openen op die gasten met rubber kogels (en de echte irritantjes zoals de jonges die je constant in beeld zag gister op rtv noord met die fietsen met echte kogels lek schieten, mist niemand wat aan), ik vond het een laffe optreden van de ME
Hoe agressiever de ME optreed, des te meer agressie ontvang je van de jongeren.
Die worden gewoon helemaal maf. En de ME is hopeloos in de minderheid. Als 1000 man met stenen beginnen te gooien en winkels plunderen , daar doe je op dat moment niks tegen.

alt

Bericht door alt » 22 sep 2012, 20:08

Dit krijg men met één (blond?) feestboekmeisje, één pluchezitter (VVD), de ME en een paar duizend jongeren met opgekropte hormonen.
Gelukkig bestaat er het internet, zodat men had kunnen weten hoe dit in andere landen zou af kunnen lopen.
Ik zou niet graag deze pluchezitter (dhr. Bats) willen zijn.
In beide opzichten met deze situatie (slecht luisteren naar deskundigen) en zijn toekomst (burgemeester op Rottemeroog).
Maar gelukkig gaat de dhr. Bats het gebeuren evolueren.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 22 sep 2012, 20:09

Ja, de ME moet thee, koekjes en de bijbel uit gaan lopen delen, gegarandeerd dat het allemaal met een sisser afloopt.......

Luco

Bericht door Luco » 22 sep 2012, 20:10

dvh schreef:
Jeroen K. schreef:Ik snap nog steeds niet dat de ME als een stel honden met hun staart tussen hun benen hebben gestaan... vuur openen op die gasten met rubber kogels (en de echte irritantjes zoals de jonges die je constant in beeld zag gister op rtv noord met die fietsen met echte kogels lek schieten, mist niemand wat aan), ik vond het een laffe optreden van de ME
Hoe agressiever de ME optreed, des te meer agressie ontvang je van de jongeren.
Die worden gewoon helemaal maf. En de ME is hopeloos in de minderheid. Als 1000 man met stenen beginnen te gooien en winkels plunderen , daar doe je op dat moment niks tegen.
Op de Jeroen manier is dat plunderen zo over.

Even een gaitling op een pickup, op volle toeren laten draaien en maaien maar :tooth:

Afbeelding

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 22 sep 2012, 20:12

Ach, wat is er mis met een beetje water? :mrgreen:

Afbeelding

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 22 sep 2012, 20:12

alt schreef:Dit krijg men met één (blond?) feestboekmeisje, één pluchezitter (VVD), de ME en een paar duizend jongeren met opgekropte hormonen.
Gelukkig bestaat er het internet, zodat men had kunnen weten hoe dit in andere landen zou af kunnen lopen.
In beide opzichten met deze situatie (slecht luisteren naar deskundigen) en zijn toekomst (burgemeester op Rottemeroog).
Wat een onzin zeg om de politieke geaardheid van de burgemeester aan te halen.........

PD power

Bericht door PD power » 22 sep 2012, 20:22

We kunnen er lang en breed over lullen, maar zoals Romo al aangaf, zijn hier alleen maar de relschoppers de schuldigen, de rest heeft hooguit voor licht variabele invloed gezorgd,

HansD

Bericht door HansD » 22 sep 2012, 20:30

Downforce Hans schreef:
alt schreef:Dit krijg men met één (blond?) feestboekmeisje, één pluchezitter (VVD), de ME en een paar duizend jongeren met opgekropte hormonen.
Wat een onzin zeg om de politieke geaardheid van de burgemeester aan te halen.........
Mwah, als het een PVDA burgemeester was geweest waren de geijkte fora weer overstroomt met reacties over knuffelen, theedrinken, pamperen, ed. En nu mag er niets over gemeld worden? Persoonlijk interesseert de politieke voorkeur me overigens weinig, het gaat om de daden.

Joy

Bericht door Joy » 22 sep 2012, 20:33

Op GeenStijl stond een reactie die het geheel wel aardig omvat:
'Zoals eerder gezegd: wat mij betreft hadden al de bezoekers van Haren gisteren de trein in gerost mogen worden met een enkeltje eindbestemming in een heropvoedingskamp. Onrendabel genetisch afval. De ouders van deze onopgevoede wanproducten mogen op dezelfde trein alsnog hetzelfde ritje maken. Als je je baringsproduct een beetje fatsoenlijk opgevoed zou hebben, zou het niet in ze opkomen om te gaan rellen en hulpverleners te lijf te gaan. Het falen van opvoeding in Nederland in combinatie met de narcistische egootjes van de "ben ik in beeld" jeugd samengevat in een avondje Haren. Domheid, kuddegedrag, narcisme en middelmatigheid regeert in dit land. De gemiddelde scholier krijgt geen 3 volzinnen achter elkaar zonder stijl- en spellingsfouten opgeschreven en schakelt liever in op hersendodende rommel als GTST en Sterren springen op zaterdag dan op een Discovery Channel. Allemaal grootgebracht door ouders die al vanaf 3 maanden aan het polderen geslagen zijn met hun koters. Resultaat: allemaal egotrippende niet zelf-kritische losgeslagen jongeren met een schizofreen zelfbeeld die denken het wel even te kunnen bepalen. Het wordt tijd dat pa en ma weer eens de touwtjes in handen krijgen, dat de jeugd weer gewoon op school dingen uit het hoofd moet leren en dat het gezag er snoeihard met de knuppel overheen gaat en al die asociale prinsjes en prinsesjes weer eens wat realiteitszin en reflectie bij gaan brengen. Als dit volk de toekomst van ons land moet voorstellen, kunnen we het echt schudden.'

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 22 sep 2012, 20:34

Als het een PVDA burgemeester was geweest dan had hij het waarschijnlijk niet beter gedaan........verder maakt het me ook niet uit...........

Luco

Bericht door Luco » 22 sep 2012, 20:37

Hebben we eigenlijk ook ergens een pvv burgemeester?

Kunnen we daar een feestje bouwen.
De Marokkanen krijgen dan toch de schuld :tooth:

Hielke

Bericht door Hielke » 22 sep 2012, 20:39

Mannen het is simpel. Door de meelopers (veruit de grootste groep) brood en spelen te geven ( samenkomst ergens op de hei met bier en muziek) had je het echte tuig geïssoleerd en was het veel simpeler geweest tegen deze groep (als ze dan nog de moed hadden) onder de duim te houden. Iedere burgemeester met een beetje ervaring had dit scenario uit de kast getrokken. De VVD burgemeester uit Haren leeft klaarblijkelijk nog in een andere tijd.

RVV

Bericht door RVV » 22 sep 2012, 20:49

Hielke schreef:
RVV schreef:

Aha, ik dacht ook dat het slechts om het dom aanvinken van een optie ging. Hoe dan ook, er was geen mens meer op de wereld die dacht dat het om een echt feestje ging.

Jonge kids ontlenen heel veel status aan Facebook. Veel vrienden is hot, maar ook en nog veel belangrijker, trending zijn. Hoe populairder je bent des te hoger je op de statusladder staat. Hoe meer aandacht je krijgt des te meer je over facebook gaat. En hoe krijg je aandacht? Juist door dit soort tools op Facebook te gebruiken. Een Viral start niet vanaf dag 1, het groeit heel langzaam in het begin, iets sneller maar nog steeds onder de controle van het uitschakelen en verwijderen. Op dat moment zijn een paar honderd mensen die aangeven dat ze komen. DAT was het moment dat het offline moest. Want een meisje van 15 snapt echt wel dat er geen paar honderd man langskomen. Dan was het ook stille dood gestorven. Maar het meisje voelde zich heel populair zodanig dat ze het open heeft laten staan en het kon groeien naar 3000 genodigden. Nou reken maar dat je megastoer bent onder je vriendinnen/school/sportclub etc.. Toen is ze gewaarschuwd dat het niet meer beheersbaar zou zijn. Pas toen is het offline gehaald, en tja dan staan er slimmeriken op die de regie over nemen en de viral echt laten groeien.. De controle was toen volledig zoek.

Ja vanaf dat moment kon het meisje er idd niets meer aan doen. Niemand meer.

Maar er zijn zeker 2 tot 3 momenten geweest dat het sweet sixteen feestje niet realistisch kon zijn. Want een meisje van 15 snapt echt wel dat er hooguit 20 tot 30 kinderen op haar feestje kunnen komen. En dat is al belachelijk veel. Maar offline halen ho maar.

Zoals het nu gebracht wordt, vind ik even TE makkelijk. Onder het mom van per ongeluk een verkeerd vinkje.

S-RS
Auto: Renooit

Bericht door S-RS » 22 sep 2012, 20:52

Robin schreef:Mijn vrouw kwam DONDERDAGAVOND dus niet gistersavond met de trein vanuit A'dam Centraal naar Heerenveen, toen zat ze al met 'n > 200 jongeren in 'n trein die naar Haren /Groningen zouden, ze was bang door die drukte d'r trein te missen, ze heeft gevraagd aan een van de jongeren hoe en wat. We gaan naar Groningen naar 'n meisje wat 16 wordt. Eerst snapte ze d'r geen bal van. Dat was dus de avond ervóór.

Ze kwam er gistermiddag pas achter dat het dát feestje dus was. De jongeren waren trouwens zeer leuk/correct vermakelijk bij haar in die trein. Maar wel chaotisch en druk.
Die groep heb ik ook gezien toen ze aankwamen op CS Groningen. Het waren er zeker 300+ en eenmaal aangekomen in Groningen was de alcohol al aardig ingedaald. Echte lieverdjes waren het niet meer :wink:

Hielke schreef:Mannen het is simpel. Door de meelopers (veruit de grootste groep) brood en spelen te geven ( samenkomst ergens op de hei met bier en muziek) had je het echte tuig geïssoleerd en was het veel simpeler geweest tegen deze groep (als ze dan nog de moed hadden) onder de duim te houden. Iedere burgemeester met een beetje ervaring had dit scenario uit de kast getrokken. De VVD burgemeester uit Haren leeft klaarblijkelijk nog in een andere tijd.
De oplossing op zich zou best kunnen werken. Maar het einde lijkt mij dan echt zoek. Dan maakt half Nederland straks Project X feestjes aan door het hele land, want de gemeente organiseert wel even een feest. Haren 'dicht' gooien zoals RVV al opperde lijkt me dan een beter plan.

HansD

Bericht door HansD » 22 sep 2012, 20:54

Als het een PVDA burgemeester was geweest dan had hij het waarschijnlijk niet beter gedaan.......
Dat ben ik met je eens.
Mannen het is simpel. Door de meelopers (veruit de grootste groep) brood en spelen te geven ( samenkomst ergens op de hei met bier en muziek) had je het echte tuig geïssoleerd en was het veel simpeler geweest tegen deze groep (als ze dan nog de moed hadden) onder de duim te houden. Iedere burgemeester met een beetje ervaring had dit scenario uit de kast getrokken. De VVD burgemeester uit Haren leeft klaarblijkelijk nog in een andere tijd.
Misschien wel maar dan was het commentaar niet van de lucht geweest dat de overheid toegeeft aan tuig. Dit konden ze niet goed doen.
Brood en spelen is overigens ook geen garantie, zie Hoek van Holland of het bevrijdingsfestival in Rotterdam.

Plaats reactie