Facebook feestje in Haren :-(

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Downforce Hans

Re: Facebook feestje in Haren :-(

Bericht door Downforce Hans » 22 sep 2012, 08:59

Fabian schreef:
Shakes schreef:Ach Rico, je weet nu hoe je DF dagen een stuk drukker kunt krijgen :wink:

Jammer voor de bewoners, triest zelfs. Geef de schuld maar aan de overheid en de media. Zij hebben het opgeblazen tot ongekende hoogte.
En zo is het.
Beetje makkelijk..................... :hmmm:
Dit soort dingen zijn in het buitenland al een paar keer eerder gebeurt zonder dat er veel bekendheid door overheid en media aan is gegeven en liep compleet uit de hand.
Volgens mij was er ook zo`n geintje in zuid Frankrijk waar een villa compleet verbouwd werd en waar de schade voor de eigenaar was.
Stel dat het niet in de media was gekomen dan hadden ipv 20 misschien 10 duizend man rondgelopen en dat er geen 600 man maar 60 man M.E. paraat waren geweest,dan had de ramp misschien nog groter geweest.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 22 sep 2012, 09:08

Robin Hartog schreef:Verklaar me voor gek, maar ik krijg weer zo'n gevoel van dat de ME er ook wat mee te maken heeft dat het uit de hand liep.

Overigens praat ik het niet goed wat er is gebeurd; lopen echt een aantal randdebielen rond van heb ik jou daar..
Ja joh,natuurlijk had de ME er wat mee te maken :please:

De ME begint te meppen wanneer mensen hun bevelen niet opvolgen.
Je ziet het wel vaker op tv wanneer er doorlopen geroepen wordt dat er altijd een paar zijn die een beetje stoer gaan lopen doen en dwars gaan liggen.
Die debielen gaan dan lopen klagen dat ze een mep hebben gekregen en dat de ME begonnen is met slaan.
Ik zeg, in elkaar rossen die gasten en daarna een paar weken vast zetten.

Luco

Bericht door Luco » 22 sep 2012, 09:18

Het is allemaal de schuld van die verdomde i phone.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 22 sep 2012, 09:19

Luco schreef:Het is allemaal de schuld van die verdomde i phone.

De 4 of de 5?

Luco

Bericht door Luco » 22 sep 2012, 09:21

die met facebook erop :lol:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 22 sep 2012, 09:26

Ik zit zo te denken om dit de volgende keer te voorkómen(moeilijk)
Ideeen:
a) Merthe moet voorgeleid worden en 'n boete ofzo betalen aan Gemeente Haren/Gr?
zodat de jeugd ziet dat dit het gevolg kan zijn, of is dat niet terecht? :hmmm:
b) OF Facebook 'n claim aan de broek hangen van(tig) miljoen? :hmmm:
c)OF.......weetikveel.

Die reljongeren kun je achteraf amper meer aanpakken denk ik?

--->Hoe kun je hieruit 'n waarschuwing de wereld in slingeren dat dit niet de bedoeling is?

Ik zeg dit uit minimale ervaring met risicovoetbalwedstrijden in mijn woonplaats(winkel/appartement in centrum en 500m verderop stadion, dus ik weet wel in 't klein wat er hier soms gebeurt, MEbusjes hier door de straat)

:coffee:
Laatst gewijzigd door Robin op 22 sep 2012, 09:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Rupie

Bericht door Rupie » 22 sep 2012, 09:27

Robin schreef:50 man ME hebben wij hier ook om 't weekend bij risicowedstrijden zegmaar. 600 is beter. Liever 6000 ME ers en hakken wat mij betreft. Dat 't een lering is dat dit de laatste keer is ofzo.
Prachtig dit. Mocht je nog twijfelen aan bepaalde dingen dan bevestigd dit gebeuren toch wel weer heel veel. Een oplossing wat mij betreft inderdaad en dat is zo hard mogelijk hakken.

Alle grapjassen die geen kwaad in de zin hadden maar wel zijn komen opdagen hadden beter moeten weten.

Robin

Bericht door Robin » 22 sep 2012, 09:29

Ruben schreef:
Robin schreef:50 man ME hebben wij hier ook om 't weekend bij risicowedstrijden zegmaar. 600 is beter. Liever 6000 ME ers en hakken wat mij betreft. Dat 't een lering is dat dit de laatste keer is ofzo.
Prachtig dit. Mocht je nog twijfelen aan bepaalde dingen dan bevestigd dit gebeuren toch wel weer heel veel. Een oplossing wat mij betreft inderdaad en dat is zo hard mogelijk hakken.

Alle grapjassen die geen kwaad in de zin hadden maar wel zijn komen opdagen hadden beter moeten weten.
Tja Ruben ik snap je sarcasme(denk ik?) Maar lees mijn betoog hierboven even.

Als je andere ideeen heb , lees ik dat graag op je Facebookpagina. :D

Luco

Bericht door Luco » 22 sep 2012, 09:40

Ruben schreef:

Als je inderdaad echt geen kwaad in de zin had, dan had je daar niks, maar dan ook niks te zoeken.
Er is uitgebreid verteld dat er GEEN feestje zou zijn.
Ga je dan toch, vraag ik me af waarom?

Elk gezond denkend mens weet dat er relschoppers op af gaan komen, als je dan toch bewust kiest om te gaan omdat je dat wel eens wilt zien of meemaken moet je ook niet zeiken als je een paar klappen krijgt met de wapenstok.

Robin

Bericht door Robin » 22 sep 2012, 09:51

Inderdaad Luco.

PD power

Bericht door PD power » 22 sep 2012, 09:56

Tis heel simpel, d'r zijn gewoon een paar klootzakken die altijd alles vergallen, die zijn, toen het nog allemaal "rustig" verliep, met vernielen begonnen, ja dan heb je als politie toch geen keus meer, beetje makkelijk om de politie de schuld te geven.
Had de zgn "softe moraalridders" hier wel willen zien, als ze bij hun thuis de boel komen vernielen, incl auto's, met de wetenschap, dat dit geen verzekering dekt..... :kotsen:

Volgens mij zijn er redelijk wat beelden gemaakt hoop dat ze iedereen pakken en persoonlijk aansprakelijk stellen, met een weekend huisarrest van 3 jaar.
En niet weer van die softe aanpak, want dat dat niet helpt, weten we inmiddels al,
Laatst gewijzigd door PD power op 22 sep 2012, 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 22 sep 2012, 09:58

Leger erop af sturen en wat van die relschoppers kapotschieten. Dergelijk tuig mag permanent verwijderd worden uit de maatschappij.

Rupie

Bericht door Rupie » 22 sep 2012, 09:59

We zitten weer op DF koers :tong:

Shakes

Bericht door Shakes » 22 sep 2012, 09:59

Ehm nee niet helemaal. Verschillende "bekende" Nederlanders hadden al aangegeven die kant op te gaan en ook waren er "artiesten" die zouden optreden. Staat allemaal op twitter.
Dat mensen de keus maken die kant op te gaan staat ze vrij. Natuurlijk zouden wij, op leeftijd inmiddels, 3 keer nadenken bij de gevolgen maar in zo'n dorp is er al jaren niets te doen behalve spijkerpoepen op vrijdagavond in de dorpskern.
Ik praat het niet goed maar we hebben het over een grote groep jeugd (10K) en 30/40 relschoppers (voetbal supporters?) die het verpesten voor de rest. Overigens vind ik het walgelijk dat je bezittingen van een ander moet vernielen voor je eigen plezier. Stuk opvoeding ontbreekt.....

Robin

Bericht door Robin » 22 sep 2012, 10:01

@ Wouter , ik wilde het hier niet neertypen maar zei 't zonet wel tegen m'n collega's die 't wel met jouw en mijn beleving eens waren. :D

@Ruben. Prima argumentatie kerel. :kikker:

@ Nandor, dus als BNers en artiesten gaan is 't goed? Neen. Same story dus.

Ik en 'n aantal DFers ken Haren als dorp aardig, als je wil feesten ga je naar de stad Groningen. Haren is 'n sjiek net dorp. Geen feest nodig. Niet op die manier.

Shakes

Bericht door Shakes » 22 sep 2012, 10:06

Robin,

dat zeg ik niet maar als je 16 bent en je favoriete artiest tweet "ich bin dabei, graties feesjuh" dan stop je toch gewoon op de fiets naar die toko. Like I said wij denken drie keer na maar dat moeten zij nog leren.

Rupie

Bericht door Rupie » 22 sep 2012, 10:07

Don't feed the troll. Of jij het nou bent Robin of ik zelf, maar ik zal dan toch maar even happen.

Juist ja, Facebook :kikker:

Volgens mij is mijn bovenstaande reactie de enige juiste op rechts DF. Jouw gedachtengang riekt naar linkse sentimenten :kikker:

Wie moet wat voorkomen. Mensen moeten gewoon normaal doen. Ouders moeten verbieden dat hun kinderen er heen gaan en mochten ze toch gaan dan kunnen de gevolgen wel eens pijnlijk zijn voor een paar dagen. Ik heb werkelijk een bloedhekel aan dot soort dingen want het toont hoe dun het laagje beschaving van de mens is in het algemeen.

Facebook zuigt wat dat betreft in mijn ogen ook. Een vinkje plaatsen omdat je het privé wilt houden lijkt natuurlijk iets kleins, maar komt volledig voort uit de commerciële gedachte van Facebook.

Ben blij dat ik niet in Haren woon. Succes met de afhandeling voor de bewoners. Afgezien dat ze het kunnen lijen ( :kikker: ) zuigt het natuurlijk gewoon keihard.

Over tot de orde van de dag. Vanavond weer je kind een aai over de bol geven, het journaal kijken en roepen hoe slecht de wereld wel niet is en maandag weer braaf in de file naar het werk en ogen dicht voor wat er achter gesloten deuren (ogen?) schuil gaat. Ik sluit mijn ogen voor nu ook weer even.

dvh

Bericht door dvh » 22 sep 2012, 10:07

600 ME'ers ? Pfff dat hebben wij in Veen elk jaar met 1500 inwoners tijdens oud en nieuw :lol:

Robin

Bericht door Robin » 22 sep 2012, 10:09

Shakes schreef:Robin,

dat zeg ik niet maar als je 16 bent en je favoriete artiest tweet "ich bin dabei, graties feesjuh" dan stop je toch gewoon op de fiets naar die toko. Like I said wij denken drie keer na maar dat moeten zij nog leren.
Zal wel en snap ik, maar er werd RUIM van tevoren door Burgemeester en wethouders gemeld overal det er GEEN FEEST is.

Als je daar dus toch met je onnozele kop naartoe gaat/ bent moet je zoals Luco zegt ook de consequenties(schrijf je dat zo?) onder ogen zien.

Mnrk
Auto: R53 tracktool

Bericht door Mnrk » 22 sep 2012, 10:10

Wauw...25 mensen gearresteerd! Poe poe!

De ME had ze gewoon lens moeten schoppen, kijken hoe snel dat het feestje afgelopen is.
Afgelopen vakantie naar Italië geweest en de Carabinieri bezig gezien, zo moet dat ME!

Overigens is dat ook de taak van de ME geloof ik, daar waar verstoring van de openbare orde is, wat kontschoppen geven?

Shakes

Bericht door Shakes » 22 sep 2012, 10:12

Dat is niet wat ik heb begrepen. Las volgens mij gister nog dat er een oud voetbalterrein gebruikt zou worden als alternatief voor de wijk waarin het feest zou zijn.

Weet je alles is te manipuleren door de media. Eerst brengen ze het onder de aandacht en nu zullen ze zeggen dat de gevolgen vreselijk zijn terwijl ze in het veroorzaken een grote rol hebben gespeeld.

Robin

Bericht door Robin » 22 sep 2012, 10:13

Ruben schreef: Mensen moeten gewoon normaal doen. Ouders moeten verbieden dat hun kinderen er heen gaan en mochten ze toch gaan dan kunnen de gevolgen wel eens pijnlijk zijn voor een paar dagen.
Klopt.

Mijn posts die rieken naar linkse sentimenten? Waar? :bag:

dvh

Bericht door dvh » 22 sep 2012, 10:19

De media heeft het groot gemaakt, niet de socialmedia.
Er wordt al weken berichtgeving over geplaatst op nieuwsites, journaal , radio en tv.
En dan is het zover, en staat de ME al strakgespannen langs de lijn.

Gek , dat het dan uit de hand loopt.

Weet je hoe je dit had kunnen oplossen ?
Als de gemeente gewoon een grote tent had geplaatst, muziek erin en goedkope drank. Dannwas de sfeer een heel stuk gemoedelijker gebleven dan dit.

In Veen was het jaren zo rond oud en nieuw dat er brand gesticht werd op een kruispunt midden in het dorp. Heel het dorp was aanwezig, aanliggende dorpen ook. Gewoon .. Sensatie .. Verder nooit wat aan de hand. Buiten de rotzooi en de geluidsoverlast.. Maar goed.. Nieuwe burgemeester, mediaaandacht en vervolgens jaren lang rellen en (ME) drama als gevolg.

Tegenwoordig staat er vanuit de gemeente een feesttent op dat kruispunt. Worden er vreugdevuren georganiseerd samen met een vuurwerkshow. En het probleem is opgelost.

Creeer je sensatie, dan krijg je negatieve sensatie.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 22 sep 2012, 10:20

Op FaceBook zag ik gisteren al een hoop berichten voorbij komen van mensen die heen gingen. Vriend van mij is er aan het begin van de avond voor de gein langs gereden, stikte daar van de mensen terwijl er niks te doen was. De ME stond toen al klaar. Was dus op wachten op het moment dat het fout zou gaan.

Later kwamen de berichten en foto's voorbij en ben ik RTV Noord gaan kijken. Wat een achterlijke droeftoeters! :wtf:
Werkelijk waar ALLES werd gesloopt en het meeste werd richting ME gegooid. RTV Noord was er lange tijd met live beelden bij.

Wat me opviel was dat de relschoppers, die in elk geval op camera waren, niet bepaald doorsnee jeugd waren. Kale koppen, sjaals om het gezicht, donkere jassen etc.
Meer voetbaltuig dan doorsnee jeugd dus.

Dit "foutje" had best een leuk en spontaan feestje kunnen worden, alhoewel er toch wel erg veel mensen op af kwamen. Maar het sportveld was volgens mij al toegewezen als uitvalsbasis en er waren al een aantal artiesten die wilden optreden, had best wat kunnen worden.

Ik hoop iig. dat ze nog een hoop van die relschoppers weten op te sporen en financieel uitwringen om de kosten enigszins te dekken.

RVV

Bericht door RVV » 22 sep 2012, 10:58

Kom vaak in Haren, gisteren nog geweest voor wat aankopen. Als er een dorp is die dit niet verdiend is het Haren wel. Het is een grote triestheid. Optreden van de ME is denk ik wel goed geweest. Het had nog veel meer uit de hand kunnen lopen.

1 ding snap ik niet. WAAROM werd Haren niet hermetisch afgesloten ? Treinen niet laten stoppen in Haren, maar door laten rijden naar Groningen, geen bussen naar Haren, snelweg A28 afsluiten, rijkstraat weg afsluiten.

Haren kent maar 3 toegangswegen. Eentje vanaf Groningen stad, A28 en de Rijksstraat weg vanaf Glimmen maar die hadden ze vanaf de A28 afslag Eelde ook kunnen afzetten. Daar hadden ze 'smiddags gewoon zware controle neer moeten zetten. Geen inwoner van Haren? Linea recta weer terug.

Vind het een grote inschattingsfout van het gemeentebestuur en Burgermeester.

Plaats reactie