Mijn M6 met Hamann spoilers

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Corvette

Bericht door Corvette » 31 mar 2007, 02:33

He Maik,

stap maar eens een keer bij mij in die Tupperware bak" als je het leuk vind :?:

Corvette

Maik

Bericht door Maik » 31 mar 2007, 09:17

Ga ik zeker een keer doen Cor! Wat een spontane gasten zijn die Vette mannen zeg :idea: :)

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 31 mar 2007, 09:51

Die duitsers pikken alles van anderen.
Ze hebben ook nog steeds de radio en de fiets van mijn opa. :lol:
Zo`n m5 0f 6 ziet er prima uit hoor van binnen maar dat doen ze om de prestaties op het circuit te compenseren.
Nu zijn ze al weer met een csl bezig.
Een gewone 6 red het helemaal niet,een m6 ook al niet en de csl zal het ook niet gaan redden.
Dus dan maar een mooi interieur. :mrgreen:
Ik snap die frustratie van die beemer boys wel hoor.

Grtz,Hanz06

Ik zie je staks Cor :wink:

M-bitious

Bericht door M-bitious » 01 apr 2007, 21:12

Appels en peren Chevke. De z06 is natuurlijk ook niet een standaard Corvetje. Een M6 is natuurlijk zowel van binnen als van buiten een fraaiere auto. En het blijft lachen dat de ultieme Amerikaanse sportwagen een probleem heeft met een Grand Tourer als de M6. Het zou wat zijn als BMW een pure sportwagen zou bouwen. Kijk maar eens naar Audi. Als ze in de R8 de V10 met turbo's inlepelen is het gebeurd met The American Dream. De Corvette levert een uitstekend pakket voor een zeer lage prijs. 't ziet er alleen niet uit :lol: Zal ook wel de reden zijn dat je geen avatar met foto gebruikt. Geeft niets hoor, je hoeft je er echt niet voor te schamen.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 01 apr 2007, 21:41

Voor uw informatie,in een gallardo zit een v10 en die red het ook niet tegen een standaard z06.
Zoek maar ff op op youtube ,dus niks gebeurt met de american dream. :lol:
Zorg jij nou maar dat je er bij ben op de cbr07 dan kunnen we het even recht zetten.
Ik hoop dat je leer gestikte dash board tegen het zout van je tranen bestand is,want het wordt hoogst waarschijnlijk janken voor je :mrgreen:

Grtz,Hanz06 :wink:

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 01 apr 2007, 22:14

Mwah, een Corvette doet toch leuk mee tussen de 'grote jongens':

http://www.youtube.com/watch?v=B16LnWPFZ7k

:wink:

RVV

Bericht door RVV » 01 apr 2007, 23:01

1 ding moet ik zeggen, ik heb diep ontzag voor het product corvetteZ06 met de prestatie/prijs verhouding.

Een M6 kaal zit op 160000 euro ofzo en met toeters en bellen ga je zo richting 180000 euro.

Een corvette is iets van 115000 euro en er is geen auto op de markt die een Corvette een poepje laat ruiken. Oke een Veryon, maar dan houd het wel op.

Fasteddie

Bericht door Fasteddie » 01 apr 2007, 23:07

't ziet er alleen niet uit
ai, Frank...i have to disagree....de M6 in het zwart of de Z06 in het zwart.....nou heb ik jouw M6 nog niet IRL gezien en het zal ongetwijfeld een plaatje zijn !!!, maar wat er zaterdag bij Kroymans onder een stoffen doek te voorschijn kwam..... :shock: ...misschien dat het jouw mening ook wat bijschaaft :wink:

En zowel in de M6 als in de Z06 van Hans ff plaats genomen....de Z06 fits like a glove :mrgreen:

*morgen sta ik bij de Beier ook weer de zwarte M6 te bewonderen hoor :mrgreen:

M-bitious

Bericht door M-bitious » 02 apr 2007, 00:27

HANZ06 schreef:Voor uw informatie,in een gallardo zit een v10 en die red het ook niet tegen een standaard z06.
Zoek maar ff op op youtube ,dus niks gebeurt met de american dream. :lol:
Zorg jij nou maar dat je er bij ben op de cbr07 dan kunnen we het even recht zetten.
Ik hoop dat je leer gestikte dash board tegen het zout van je tranen bestand is,want het wordt hoogst waarschijnlijk janken voor je :mrgreen:

Ik heb het over de motor die waarschijnlijk in de Audi RS6 komt, de V10 uit de Gallardo met twin-turbo. Dat redt de Z06 niet.

Jullie moeten toch beter leren lezen. Ik hoef niet naar CBR om te zien of de Z06 sneller is. Dat heb ik in dit draadje al een keer of 3 gezegd. MIJN smaak is dat IK de Corvette geen mooie auto vind. Ik zou er nooit 1 kopen, ook niet als ik hem kado kreeg. Ik ben dik tevreden met mijn M6, die gezien zijn prestaties en complete uitrusting in verhouding ook niet duur is. Z06 is aanbieding van het jaar. Als ik een sportauto koop, ga ik eerder voor een gallardo of R8. Puur kwestie van smaak. Niets mis mee.

M-bitious

Bericht door M-bitious » 02 apr 2007, 00:30

Rico v Velzen schreef:1 ding moet ik zeggen, ik heb diep ontzag voor het product corvetteZ06 met de prestatie/prijs verhouding.

Een M6 kaal zit op 160000 euro ofzo en met toeters en bellen ga je zo richting 180000 euro.

Een corvette is iets van 115000 euro en er is geen auto op de markt die een Corvette een poepje laat ruiken. Oke een Veryon, maar dan houd het wel op.
Porsche GT, Ferrari Enzo, Koenigsegg, Pagani Zonda, Lamborghini LP640 om er een paar te noemen, maar die kosten een paar knikkers extra.

RVV

Bericht door RVV » 02 apr 2007, 00:36

M-bitious, maar dan ng rijden die auto's een Z06 niet tot schaamte.

Verder snap ik je punt precies als BMW rijder, een Z06 is toch een beetje de Subaru GTT/STI danwel Lancer EVO onder de supercars.

Om in de iets lagere regionen te blijven, al stoppen/halen ze 400pk uit een EVO, hij zal nooit dat niveau van een E46 M3 bereiken, dat bedoel ik niet denigrerend of arrogant, maar de verschillen "overall" zijn te groot om de auto's alleen op ondelinge prestaties af te rekenen.

Opa

Bericht door Opa » 02 apr 2007, 01:06

De bekende appels met peren.....het ligt er maar net aan wat je met een auto wilt doen en ervan verwacht.
Degene die echt voor de sportiviteit gaat zal voor de Evo kiezen en degene die daarbij ook nog wat luxe wil die gaat voor de M3.

Joop

Bericht door Joop » 02 apr 2007, 01:08

Sportiviteit in een EVO/WRX is ook iets anders dan sportiviteit in een M3, 't is niet enkel de extra luxe neem ik aan.

Opa

Bericht door Opa » 02 apr 2007, 01:11

Ik heb nooit in een M3 gereden, maar 't lijkt mij toch ook een vrij sportieve auto.
Ik heb vroegâh een paar 323i's gehad, maar dat is al heeeeel lang geleden. :wink:

M-bitious

Bericht door M-bitious » 02 apr 2007, 07:03

De nadruk ligt hier nogal op acceleratie, terwijl auto's natuurlijk op veel meer dan pk's moeten worden beoordeeld.

Maik

Bericht door Maik » 02 apr 2007, 08:06

Acceleratie
Bochtsnelheid
aanschafprijs
afschrijving

Vette - M6: 4-0

:wink:

M-bitious

Bericht door M-bitious » 02 apr 2007, 10:07

Techniek
Comfort
Ergonomie
Versnellingsbak
Kwaliteit

Vette - M6: 4-5 :lol:

M-bitious

Bericht door M-bitious » 02 apr 2007, 10:08

Oja uiterlijk

Vette - M6: 4-10 :lol: :lol: :lol:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 02 apr 2007, 10:38

M-bitious schreef:Techniek
Comfort
Ergonomie
Versnellingsbak
Kwaliteit

Vette - M6: 4-5 :lol:

techniek :?:

Met zoveel techniek en zelfs 10 cilinders er niet meer uit kunnen krijgen dan een zoals je zelf zegt een simpele v8.
Juist niet iets om trots op te zijn franki.

kwaliteit :?: veel electronische problemen en een smg bak die vaak kapot gaat.
Na 5 keer launch control blokkeerd de computer deze funktie omdat anders de bak oververhit raakt en het dan verder af laat weten.
Juist niet iets om trots op te zijn.

Comfort zal best beter zijn maar mag het de bmw is minimaal 40,000 euro duurder.
Als ik er 20,000 euro extra aan de corvette uitgeeft is hij minimaal zo luxe en comfortabel als jou m6 en ben ik nog steeds 20,000 goedkoper.

Ergonomie :!: Alles zit in de corvette op de juiste plaats en alles zit er ook op zoals heads up display.navigatie,zelf dimmende binnen en buiten spiegels voice control,electrische stoel en stuur verstelling met geheugen,
lederen stoelen,climate controle,cruise controle en nog veel meer.

De buiten kant is natuurlijk aan smaak onderhevig en je kan hem mooi vinden of niet.
Maar kennelijk ben jij dat ook niet over jou m6 want anders hang je er geen aftermarket spoiler zooi aan en 20 inch tonka toy wielen waar hij echt niet beter van gaat rijden. :lol:
Eigenlijk is zo`n 6 serie voor "posers"die het blits vinden om op een verjaardag of feestje te kunnen zeggen dat ze 20 inch velgen hebben en dat de auto wel 330 km per uur gaat(als ze geluk hebben)
Maar ik ben er van overtuigd dat jij niet zo iemand bent,Frank

De z06 wint op alle punten met een straatlengte voorsprong,of je het nu leuk vind of niet Frank,als je een echte rijdersauto liefhebber bent tenminste. :wink:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 02 apr 2007, 10:51

M6 en Z06 zijn toch niet echt vergelijkbaar?

M6 is snelle GT, reiswagen pur sang. Z06 is supersporter. 8)

Ben geen Corvette fan maar heb de Z06 van Harry Dijkstra eens in het echt bewonderd en ben diep onder de indruk, wat een monster.

GTRene

Bericht door GTRene » 02 apr 2007, 11:38

Wouter81 schreef:M6 en Z06 zijn toch niet echt vergelijkbaar?

M6 is snelle GT, reiswagen pur sang. Z06 is supersporter. 8)

Ben geen Corvette fan maar heb de Z06 van Harry Dijkstra eens in het echt bewonderd en ben diep onder de indruk, wat een monster.
Moet je nagaan wat zo'n Z06 LS7 block doet met nu 550pk in een lichtgewicht als een Ultims GTR hier wat foto's hij is nog niet helemaal klaar maar een monster met onder de 1000kg reken daar maar op :twisted:
[img:874:661]http://www.electronicfiles.net/files/68 ... nished.jpg[/img]
[img:909:742]http://www.electronicfiles.net/files/68 ... le%201.jpg[/img]

hier de eerste start van het monster, maar er moeten nog wat zaken gedaan worden...

http://www.electronicfiles.net/files/68 ... rt%202.wmv

owja en zo ziet zo'n snelle bak er helemaal uit
[img:400:300]http://www.damox.com/cars/thumbs/Ultima ... TR_red.jpg[/img]
[img:1024:768]http://forum.avtoindex.com/foto/data/me ... tima_1.jpg[/img]

de Ultima GTR is currently holder of the world record van 0 naar 160 en weer naar 0 onder 10sec geloof ik?

M-bitious

Bericht door M-bitious » 02 apr 2007, 12:09

*** Oh we gaan opeens serieus worden! Dacht dat het hier om de gein ging? Begin ik dan toch een gevoelige snaar te raken? :twisted:

techniek
Met zoveel techniek en zelfs 10 cilinders er niet meer uit kunnen krijgen dan een zoals je zelf zegt een simpele v8. Juist niet iets om trots op te zijn franki.
*** Dat is natuurlijk onzin: De M heeft 2 liter minder nodig om hetzelfde aantal pk’s te leveren. De V10 wordt ook elke keer uitgeroepen tot beste motor van de wereld, kan de Vette niet zeggen :!:

kwaliteit
veel electronische problemen en een smg bak die vaak kapot gaat.
Na 5 keer launch control blokkeerd de computer deze funktie omdat anders de bak oververhit raakt en het dan verder af laat weten.
Juist niet iets om trots op te zijn.
*** Dat is natuurlijk onzin: De M heeft geen enkel elektronisch probleem en mijn bak doet het 100%. Hij schakelt veel sneller dan de Corvette bak, en is niet te kloppen bij het perfect terugschakelen en tussengas geven. En hebben we een keer geen zin, dan gaat ie op automaat, lekker in de files. De kwaliteit van de materialen die BMW gebruikt kan de Vette alleen maar van dromen. Wat een horror interieur :shock:

Comfort
zal best beter zijn maar mag het de bmw is minimaal 40,000 euro duurder.
Als ik er 20,000 euro extra aan de corvette uitgeeft is hij minimaal zo luxe en comfortabel als jou m6 en ben ik nog steeds 20,000 goedkoper.
*** Dat is natuurlijk onzin: Dat de Corvette een prijs voordeel heeft heb ik al toegegeven, maar het gaat om standaard auto’s en dan is de M6 als GT veel comfortabeler. 8)

Ergonomie
Alles zit in de corvette op de juiste plaats en alles zit er ook op zoals heads up display.navigatie,zelf dimmende binnen en buiten spiegels voice control,electrische stoel en stuur verstelling met geheugen, lederen stoelen,climate controle,cruise controle en nog veel meer.
*** Dat is natuurlijk onzin: Veel teveel goedkope knopjes in de Corvette, kan ik ergonomisch niet goed vinden. Opties heeft weinig met ergonomie te maken. De M6 lijst is desalniettemin veel uitgebreider.

De buiten kant is natuurlijk aan smaak onderhevig en je kan hem mooi vinden of niet.
Maar kennelijk ben jij dat ook niet over jou m6 want anders hang je er geen aftermarket spoiler zooi aan en 20 inch tonka toy wielen waar hij echt niet beter van gaat rijden. Eigenlijk is zo`n 6 serie voor "posers"die het blits vinden om op een verjaardag of feestje te kunnen zeggen dat ze 20 inch velgen hebben en dat de auto wel 330 km per uur gaat(als ze geluk hebben)
*** Dat is natuurlijk onzin: Ik individualiseer (sorry moet je maar ff woordenboek pakken) elke auto die ik koop, zou ik ook met een Corvette doen. Overigens rijd ik op 21 inch, waar de auto wel degelijk nog beter van is gaan rijden. Poser verhaal is altijd afhankelijk van de poseur en niet van de auto. Uiteraard weet je heel goed dat de auto 330 op de klok zet. Over achterkant gesproken, bij de Corvette konden ze niet kiezen, dus hebben ze achterzijde maar een rechte chop gegeven. Jouw kont is niet mooier dan de mijne :lol:

Maar ik ben er van overtuigd dat jij niet zo iemand bent,Frank
*** Dat is natuurlijk geen onzin :!:

De z06 wint op alle punten met een straatlengte voorsprong,of je het nu leuk vind of niet Frank,als je een echte rijdersauto liefhebber bent tenminste.
*** Dat is natuurlijk onzin: De Corvette is een sportwagen pur sang (ff Frans woordenboek pakken) en trekt dus ander volk aan dan een M6. Derhalve gaan wij het ook nooit eens worden, alleen ben ik zo sportief om die paar pro’s van de Corvette regelmatig te beamen (andere woordenboek weer).

Rij voorzichtig Chevke
Laatst gewijzigd door M-bitious op 02 apr 2007, 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.

RVV

Bericht door RVV » 02 apr 2007, 12:46

Met alle respect maar laten we de persoonlijke tintjes achterwege, her moet wel geinig blijven ;-) keuzes voor dit soort autos word voor 95 procent ingegeven door emotionele voorkeuren en 5 procent door de technische capaciteiten van de auto. Een M6 rijder is geen domkop en een Z06 rijder ook niet anders reden jullie zowiezo niet in auto's van dit caliber toch ;-). en voor ieder zijn de keuzes weloverwogen. Een auto is overigens zo goed als de bestuurder ervan. auto afkammen ala, maar respecteer iemand zijn persoonlijke keuze. want beide auto's zijn voor niemand een straf.

M-bitious

Bericht door M-bitious » 02 apr 2007, 13:19

helemaal mee eens :lol:

GTRene

Bericht door GTRene » 02 apr 2007, 13:34

I think so too :wink:

Plaats reactie