Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa
- RVV
Re: Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa
Vanuit ons Westers perspectief bekeken hebben we genoeg redenen om landen in/rondom het midden oosten binnen te vallen.
Maar je gelooft toch zelf niet dat het gedaan wordt om de bevolking daaro te "redden"? Omdat er bijv. met zuur op vrouwen wordt gegooid? Als dat de reden is dan kunnen we nog wel 101 regimes/landen op deze aardkloot omverwerpen.
En de landen die de Westerse wereld zijn binnengevallen.. is het er beter op geworden? Irak, Aghanistan? Of is het alleen nog maar een grotere teringbende geworden?
Maargoed het is een moeilijke discussie om te oordelen of wij vanuit ons westers perspectief terecht in het midden oosten zitten of hebben gezeten.
Maar vanuit een moslim perspectief kan ik me de negatieve gevoelens en haat richting het westen me wel voorstellen. Het getuigd ook van een enorme arrogantie dat wij westerlingen denken te kunnen bepalen wat goed is voor de arabische wereld. Ja wat goed is, is vooral goed voor ons zelf. Want onze olie behoefte lijkt wel onuitputtelijk. Daarom is de USA de grootste vrienden met S. Arabië. Geen mens die ich druk maakt om de vrouwen rechten in S. Arabië hoor. Warom wel dan om de vrouwenrechten in Aghanistan?
Feit is dat wij westerlingen (nu met de USA voorop) (toen met de Engelsen) al eeuwen lang en in het bijzonder de laatste 30/40 jaar een bepaalde invloed uit oefenen op het midden oosten.
Bevolkingen daaro zijn niet zo goed geïnformeerd als wij hier in het westen. Laten zich makkelijk opjutten door hun leiders. Het geloof als leidraad. Omdat ze niet beter weten? Zou kunnen.
Begrijp me goed, ik ben niet pro of contra moslim/Islam. Ik kijk er wat neutraler tegen aan, onderbuikgevoelens opzij schuiven. Wij moeten meer van de moslim wereld, dan de moslim wereld van ons. Dat gegeven zorgt voor veel ellende. Wie zijn schuld is dat? Ik weet het niet.
Maar je gelooft toch zelf niet dat het gedaan wordt om de bevolking daaro te "redden"? Omdat er bijv. met zuur op vrouwen wordt gegooid? Als dat de reden is dan kunnen we nog wel 101 regimes/landen op deze aardkloot omverwerpen.
En de landen die de Westerse wereld zijn binnengevallen.. is het er beter op geworden? Irak, Aghanistan? Of is het alleen nog maar een grotere teringbende geworden?
Maargoed het is een moeilijke discussie om te oordelen of wij vanuit ons westers perspectief terecht in het midden oosten zitten of hebben gezeten.
Maar vanuit een moslim perspectief kan ik me de negatieve gevoelens en haat richting het westen me wel voorstellen. Het getuigd ook van een enorme arrogantie dat wij westerlingen denken te kunnen bepalen wat goed is voor de arabische wereld. Ja wat goed is, is vooral goed voor ons zelf. Want onze olie behoefte lijkt wel onuitputtelijk. Daarom is de USA de grootste vrienden met S. Arabië. Geen mens die ich druk maakt om de vrouwen rechten in S. Arabië hoor. Warom wel dan om de vrouwenrechten in Aghanistan?
Feit is dat wij westerlingen (nu met de USA voorop) (toen met de Engelsen) al eeuwen lang en in het bijzonder de laatste 30/40 jaar een bepaalde invloed uit oefenen op het midden oosten.
Bevolkingen daaro zijn niet zo goed geïnformeerd als wij hier in het westen. Laten zich makkelijk opjutten door hun leiders. Het geloof als leidraad. Omdat ze niet beter weten? Zou kunnen.
Begrijp me goed, ik ben niet pro of contra moslim/Islam. Ik kijk er wat neutraler tegen aan, onderbuikgevoelens opzij schuiven. Wij moeten meer van de moslim wereld, dan de moslim wereld van ons. Dat gegeven zorgt voor veel ellende. Wie zijn schuld is dat? Ik weet het niet.
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
@ Rico: Met de USA voorop.....inderdaad.
Dit Christen/westen vs Moslim gedoe duurt al eeuwen dat weet jij ook.(en zeg jij ook. Weet je dat rond en het jaar 1000 tot 1200 na Chr de Moren in Spanje zaten. In 'Europa' dus. Daar zijn we mooi vanaf, nouja:))
http://nl.wikipedia.org/wiki/Moren
.
http://www.f30post.com/forums/showthread.php?t=745008
Met daaruit een post die ik wel duidelijk vind:
Dit Christen/westen vs Moslim gedoe duurt al eeuwen dat weet jij ook.(en zeg jij ook. Weet je dat rond en het jaar 1000 tot 1200 na Chr de Moren in Spanje zaten. In 'Europa' dus. Daar zijn we mooi vanaf, nouja:))
http://nl.wikipedia.org/wiki/Moren
.
http://www.f30post.com/forums/showthread.php?t=745008
Met daaruit een post die ik wel duidelijk vind:
Billy Joel zong al: "We didn't start the fire." En dat ben ik helemaal met 'm eens.This isn't about a damn video. Our country, from near the founding, have been fighting Islamist. The Barbary pirates were beaten down in Tripoli in 1801 by the Marines. Newsflash, they weren't mad that George Bush invaded Iraq.
The moral equivalency of "hurt feelings" over a crappy-made video vs. Muslims who actually behead or hang Americans from a bridge and burn their bodies on national tv is a sign of the biggest form of cowardice. You can not appease evil. PERIOD.
When you start to understand that they want nothing but to kill non-believers or have them bow before them - then you'll get why they get angry. When they bombed the Marine barracks in 1983 (newsflash, Bush wasn't to blame then either) - Reagan shot a missile up Ghaddafi's kid's ass and he was quiet for the next 25 years.
I miss the days when the USS New Jersey launched a 16-inch gun broadside against Libya and carpet-bombed them into submission. You f@#$ with the dragon, you get the tail.
- RVV
De belangen die wij als westerse sameleving hebben in het midden oosten zijn zodanig dat we er niet meer zonder kunnen. Olie is de bakermat van onze moderne samenleving. En we hebben zelf niet genoeg. Daarom zullen we zolang we het kunnen onze politieke/militaire/economische invloed blijven uitoefenen op het midden oosten waar aan 100% de Islam aan vast zit. Hebben we met het midden oosten te maken, dan hebben we het met de Islam te maken.
Dit is gewoon een feit, daar wil ik niet eens over oordelen, want ik profiteer er net zo hard van. De laptop waarop ik dit zit te typen is ook van aardolie gemaakt. Mijn auto's rijden ook op aardolie.
Dat de USA er alles aan doet om hun en de westerse belangen in de aardolie industrie te beschermen begrijp ik maar al te goed. Zonder dat zou onze samenleving in elkaar storten. Complete chaos valt over ons heen waarbij de chaos in het midden oosten een peuleschilletje is.
Ik veroordeel ook niet. Maar de harmoniebalans geven wij wel op deze manier keer op keer een schop.
Ja dan komt er weer eens een lullig filmpje langs of een paar cartoons.. moet allemaal kunnen volgens de vrijheid van meningsuiting.. ook mee eens hoor.. maar het is net de munitie die de radicalen nodig hebben om acties te ondernemen richting het westen. Ja dat veroordelen we ook allemaal, ook ik vind het te belachelijk voor woorden.., maar ik ben dan ook geen islamiet of radicaal extremist. Die hebben hun eigen waarheid. En die voeden wij om het even het hardst.
Robin jij en ik hebben ook mee gemaakt dat het communisme het grote probleem/kwaad was. In die tijd speelde het moslim radicalisme en extremisme niet eens. Af en toe werd er een vliegtuig gegijzeld. Maar het echte probleem voor het westen was de USSR en het communisme. Is het niet fucking frappant toen het communisme viel de wapeninsdustrie een forse tik op de neus kreeg (in zak en as).. er in 1990 een nieuwe vijand voor het vrije westen in de vorm van Saddam opstond ? Ik geloof niet echt in complot theoriën. Maar reken er maar op dat de eerste golfoorlog een belangrijke kiem was voor de groei van het moslim extremisme in het midden oosten.
Ik praat niks goed, maar kan vanuit bepaalde oosterse perspectieven me wel voorstellen waarom wij westerlingen de honden zijn. .. De vraag is? hoeveel schuld zijn we daar zelf aan als westerse maatschappij...
Ipv koffiedrinken ga ik zo eerst even de tank volgooien met benzine afkomstig uit het midden oosten
Dit is gewoon een feit, daar wil ik niet eens over oordelen, want ik profiteer er net zo hard van. De laptop waarop ik dit zit te typen is ook van aardolie gemaakt. Mijn auto's rijden ook op aardolie.
Dat de USA er alles aan doet om hun en de westerse belangen in de aardolie industrie te beschermen begrijp ik maar al te goed. Zonder dat zou onze samenleving in elkaar storten. Complete chaos valt over ons heen waarbij de chaos in het midden oosten een peuleschilletje is.
Ik veroordeel ook niet. Maar de harmoniebalans geven wij wel op deze manier keer op keer een schop.
Ja dan komt er weer eens een lullig filmpje langs of een paar cartoons.. moet allemaal kunnen volgens de vrijheid van meningsuiting.. ook mee eens hoor.. maar het is net de munitie die de radicalen nodig hebben om acties te ondernemen richting het westen. Ja dat veroordelen we ook allemaal, ook ik vind het te belachelijk voor woorden.., maar ik ben dan ook geen islamiet of radicaal extremist. Die hebben hun eigen waarheid. En die voeden wij om het even het hardst.
Robin jij en ik hebben ook mee gemaakt dat het communisme het grote probleem/kwaad was. In die tijd speelde het moslim radicalisme en extremisme niet eens. Af en toe werd er een vliegtuig gegijzeld. Maar het echte probleem voor het westen was de USSR en het communisme. Is het niet fucking frappant toen het communisme viel de wapeninsdustrie een forse tik op de neus kreeg (in zak en as).. er in 1990 een nieuwe vijand voor het vrije westen in de vorm van Saddam opstond ? Ik geloof niet echt in complot theoriën. Maar reken er maar op dat de eerste golfoorlog een belangrijke kiem was voor de groei van het moslim extremisme in het midden oosten.
Ik praat niks goed, maar kan vanuit bepaalde oosterse perspectieven me wel voorstellen waarom wij westerlingen de honden zijn. .. De vraag is? hoeveel schuld zijn we daar zelf aan als westerse maatschappij...
Ipv koffiedrinken ga ik zo eerst even de tank volgooien met benzine afkomstig uit het midden oosten

- Robin
Duidelijk verhaal hoor Rico, ook over de val van het communisme/de Muur en Saddam/US daarna.
Maar Lockerbie en bijv Salman Rushdie en zijn vervolging zijn dingen die ik ook 'los' zie van 'We moeten weer 'n slachtoffer hebben'.
Tja. En dat wij voor die bepaalde volkeren 'honden'zijn. Dat is dan wederzijds he....
Maar Lockerbie en bijv Salman Rushdie en zijn vervolging zijn dingen die ik ook 'los' zie van 'We moeten weer 'n slachtoffer hebben'.
Tja. En dat wij voor die bepaalde volkeren 'honden'zijn. Dat is dan wederzijds he....
-
Hey David
fijne dagen!
Jammer van het racisme van de Wilders-schapen in dit topic.
Kan iemand over de crisis beginnen aub, voor dat Hielke Teeuwen weer begint.

Jammer van het racisme van de Wilders-schapen in dit topic.
Kan iemand over de crisis beginnen aub, voor dat Hielke Teeuwen weer begint.

- Luco
Of iemand die het koningshuis ff wil bashen, het is tenslotte de derde dinsdag in september.
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Spannend was het allemaal niet blijkbaar.Luco schreef:Of iemand die het koningshuis ff wil bashen, het is tenslotte de derde dinsdag in september.
http://www.powned.tv/nieuws/politiek/20 ... nrede.html
- Hielke
350 Z schreef:
Kruistochten waren een een klein slagveld in tegenstelling tot wat de islam heeft veroorzaakt.
Zou eigenlijk verplichte lesstof moeten zijn op iedere school.
Christenfundamentalist van het zuiverste water. Dergelijke types staan in stijl en rethoriek het dichtst bij moslimextremisten. Met dit verschil dat moslims hun missie willen vervolmaken en dat deze broeder (zonder het te zeggen) pro aktief wil reageren.
-
In tegenstelling tot sommige voorspellingen hier, gaat er wel degelijk een Samsom/Rutten kabinet komen.
Ik ben ervan overtuigd dat ze beide hun uiterste best gaan doen en dat Nederland een evenwichtige regering krijgt.
Lang leve de democratie.....huray huray huray!
Ik ben ervan overtuigd dat ze beide hun uiterste best gaan doen en dat Nederland een evenwichtige regering krijgt.
Lang leve de democratie.....huray huray huray!

- Arthur
- Auto: Nr.51
Wie is Rutten? En dan Samsom wel goed schrijven 

- Robin
- Dennis Cavallino
Gisteren stond er een leuk artikel in nrc.next over de opstanden n.a.v. het filmpje over Mohammed. Dat in feite maar 0,006% van de Arabische bevolking (in tientallen landen) demonstreren, vlaggen verbranden en ambassades/consulaten bestormen. Velen ertussen zijn gewoon voetbal hooligans. Filmpje hadden ze nog niet gezien.
Moraal van 't verhaal: we geven ze teveel aandacht, die grijpen ze en wij (journalisten + de rest) maken er een groter verhaal van dan 't is.
Moraal van 't verhaal: we geven ze teveel aandacht, die grijpen ze en wij (journalisten + de rest) maken er een groter verhaal van dan 't is.
- GTRene
SuperRobin schreef:Mooi:
http://imgur.com/a/tlCyI

@Dennis, das een deel van het moraal...
hoorde ook dat sommigen betaald krijgen
en of velen worden opgestookt en min of meer "bevolen" in de naam van Islam of die Profeet om te demonstreren of te vernielen e.d.
gebruik makend van het slappe excuus nav die video.
- PD power
Als je even terug leest in dit topic, dan zie je dat dit al gemeld was, met iets andere woorden.Dennis Cavallino schreef:Gisteren stond er een leuk artikel in nrc.next over de opstanden n.a.v. het filmpje over Mohammed. Dat in feite maar 0,006% van de Arabische bevolking (in tientallen landen) demonstreren, vlaggen verbranden en ambassades/consulaten bestormen. Velen ertussen zijn gewoon voetbal hooligans. Filmpje hadden ze nog niet gezien.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Hero Brinkman, altijd mordicus tegen wachtgeld, accepteert nu zelf toch maar datzelfde wachtgeld. Tot zover de principes van een politicus.
Nu weet ik ook weer waarom ik politici per definitie nooit vertrouw.
Nu weet ik ook weer waarom ik politici per definitie nooit vertrouw.
- PD power
Hopelijk blijven we nu ook verstoten, van Dibi.......
- Luco
Volgens mij moeten ze als eerste zorgen dat het onderwijs beter wordt.
Ik heb nu een paar flitsen gezien van "de vierling" maar god o god wat zijn die wichten dom zeg.
Als dat onze toekomst is zie ik het somber in.
Volgens mij hebben ze 1 hersencel die ze met zijn vieren moeten delen
Ik heb nu een paar flitsen gezien van "de vierling" maar god o god wat zijn die wichten dom zeg.
Als dat onze toekomst is zie ik het somber in.
Volgens mij hebben ze 1 hersencel die ze met zijn vieren moeten delen

- PD power
Beter onderwijs, oke, maar dat begint bij mensen en biet bij geld, wat dat stoppen ze schijnbaar liever in een skybox.......
Geef zo nu en dan gastles, kan je vertellen dat het probleem niet bij de motivatie van de leerlingen ligt, maar wel bij wat er zo nu en dan voor de klas staat, als ze het wachten kunnen.......pffff
Geef zo nu en dan gastles, kan je vertellen dat het probleem niet bij de motivatie van de leerlingen ligt, maar wel bij wat er zo nu en dan voor de klas staat, als ze het wachten kunnen.......pffff
- 350 Z
Mischien maar geschiedkundige feiten die hij weergeeft liegen niet.Hielke schreef: Christenfundamentalist van het zuiverste water. Dergelijke types staan in stijl en rethoriek het dichtst bij moslimextremisten. Met dit verschil dat moslims hun missie willen vervolmaken en dat deze broeder (zonder het te zeggen) pro aktief wil reageren.
- Dennis Cavallino
Ik snap werkelijk niet waar de verminderde somberheid vandaan komt. Als de koopkracht komende jaren daalt en de huizenmarkt ook verder weg zakt, waarom denken ze dan dat er opeens meer huizen verkocht worden? Ik mis zeker iets?Huizenbezitters zijn dit kwartaal voor het eerst in een jaar tijd wat minder somber geworden over de ontwikkelingen op de huizenmarkt.
Dat blijkt uit de woonindex van ING, waarvan de nieuwste stand donderdag werd gepubliceerd. De huiseigenaren zijn vooral positiever geworden over het aantal woningen dat volgens hen in de komende maanden wordt verkocht. De verwachtingen ten aanzien van de persoonlijke financiële situatie bleven ongewijzigd. Ondanks het verbeterde sentiment zijn er in totaal nog altijd meer mensen negatief over de huizenmarkt dan positief.
Circa 70 procent van de huizenbezitters denkt dat het eigen huis door de crisis minder waard is geworden. Slechts 3 procent verwacht dat de waarde ondanks alle problemen op de woningmarkt verder is opgelopen. Iets meer dan de helft denkt dat de waarde van de woning nog altijd hoger is dan de uitstaande hypotheekschuld. Een kwart verwacht 'onder water' te staan, wat wil zeggen dat de schuld nu hoger is dan de waarde van het huis.
De scherpere regels voor de hypotheekrenteaftrek uit het Lenteakkoord dwingen starters om hun plannen aan te passen, aldus ING. Een op de vijf ondervraagde starters verwacht door de verplichte aflossing en de beperking van het bedrag dat mag worden geleend de komende jaren niet meer in staat te zijn een eigen huis te kopen. Ruim 40 procent van de starters gaf aan het liefst dit jaar nog tot koop over te gaan, om op die manier nog gebruik te kunnen maken van de huidige regels.
- dvh
De zon schijnt , waarom ook niet.
Na 3 of meer jaar thuis hebben zitten bibberen jeukt het weer bij de mensen om wat credit te gaan verspelen.
crisismoe, oftewel, je leeft maar een keer. Gewoon doen.
Ik ga trouwens ook verhuizen! Niet prive maar zakelijk.
Ook niet ver weg.. Gewoon een paar pandjes verderop in de straat.
Ik zat nog vast aan een rotsvast pre-crisiscontract..
Heb nu een erg mooie deal kunnen maken... Ben helemaal in mijn nopjes!
Crisis kan ook heel erg voordelig zijn...
Na 3 of meer jaar thuis hebben zitten bibberen jeukt het weer bij de mensen om wat credit te gaan verspelen.
crisismoe, oftewel, je leeft maar een keer. Gewoon doen.
Ik ga trouwens ook verhuizen! Niet prive maar zakelijk.
Ook niet ver weg.. Gewoon een paar pandjes verderop in de straat.
Ik zat nog vast aan een rotsvast pre-crisiscontract..
Heb nu een erg mooie deal kunnen maken... Ben helemaal in mijn nopjes!
Crisis kan ook heel erg voordelig zijn...
-
OnlineMartijn_bmw
beter lezenDennis Cavallino schreef:Ik snap werkelijk niet waar de verminderde somberheid vandaan komt. Als de koopkracht komende jaren daalt en de huizenmarkt ook verder weg zakt, waarom denken ze dan dat er opeens meer huizen verkocht worden? Ik mis zeker iets?Huizenbezitters zijn dit kwartaal voor het eerst in een jaar tijd wat minder somber geworden over de ontwikkelingen op de huizenmarkt.
Dat blijkt uit de woonindex van ING, waarvan de nieuwste stand donderdag werd gepubliceerd. De huiseigenaren zijn vooral positiever geworden over het aantal woningen dat volgens hen in de komende maanden wordt verkocht. De verwachtingen ten aanzien van de persoonlijke financiële situatie bleven ongewijzigd. Ondanks het verbeterde sentiment zijn er in totaal nog altijd meer mensen negatief over de huizenmarkt dan positief.
Circa 70 procent van de huizenbezitters denkt dat het eigen huis door de crisis minder waard is geworden. Slechts 3 procent verwacht dat de waarde ondanks alle problemen op de woningmarkt verder is opgelopen. Iets meer dan de helft denkt dat de waarde van de woning nog altijd hoger is dan de uitstaande hypotheekschuld. Een kwart verwacht 'onder water' te staan, wat wil zeggen dat de schuld nu hoger is dan de waarde van het huis.
De scherpere regels voor de hypotheekrenteaftrek uit het Lenteakkoord dwingen starters om hun plannen aan te passen, aldus ING. Een op de vijf ondervraagde starters verwacht door de verplichte aflossing en de beperking van het bedrag dat mag worden geleend de komende jaren niet meer in staat te zijn een eigen huis te kopen. Ruim 40 procent van de starters gaf aan het liefst dit jaar nog tot koop over te gaan, om op die manier nog gebruik te kunnen maken van de huidige regels.

- Dennis Cavallino
Ik heb het heel goed gelezen, ik begrijp misschien ook wel perfect wat er staat.
Het is allemaal ALS-MISSCHIEN-HOPELIJK-WILLEN en andere mitsen en maren.
Ik zou als ik starter was geweest ook liever dit jaar een deal sluiten dan volgend jaar, maar krijgt 't maar eens voor elkaar bij je bank met de financiering...
Kortom, als ze 't willen, waarom doen ze 't niet? (retorische vraag)
Daarnaast help ik 't iedereen hopen dat er komende maanden meer huizen worden verkocht.
@Dvh: wanneer is 't feest? :drinking:
Het is allemaal ALS-MISSCHIEN-HOPELIJK-WILLEN en andere mitsen en maren.
Ik zou als ik starter was geweest ook liever dit jaar een deal sluiten dan volgend jaar, maar krijgt 't maar eens voor elkaar bij je bank met de financiering...
Kortom, als ze 't willen, waarom doen ze 't niet? (retorische vraag)
Daarnaast help ik 't iedereen hopen dat er komende maanden meer huizen worden verkocht.
@Dvh: wanneer is 't feest? :drinking:

-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Precies. En heb je in dit pand wel de ruimte om je helicopter uit te laten?Dennis Cavallino schreef:@Dvh: wanneer is 't feest? :drinking:

- dvh
Eerste week 2013 ga ik over
Mooie landingsbaan achter in de (stads)tuin. 3 verdiepingen a150m2 per verdieping.
Alles nieuw. Nieuw interieur , nieuwe vloer, nieuw lab, ect.
Het mooiste is nog mijn nieuwe huur. Dat wordt elke maand feest straks
Ik zal tzt wel wat fototjes posten van mijn nieuwe plekje.. En iedereen is uiteraard van harte welkom voor een glaasje H2O water
Mooie landingsbaan achter in de (stads)tuin. 3 verdiepingen a150m2 per verdieping.
Alles nieuw. Nieuw interieur , nieuwe vloer, nieuw lab, ect.
Het mooiste is nog mijn nieuwe huur. Dat wordt elke maand feest straks

Ik zal tzt wel wat fototjes posten van mijn nieuwe plekje.. En iedereen is uiteraard van harte welkom voor een glaasje H2O water