Om daarna te beginnen over een smartphone van 50,- die in de hoofdlijnen hetzelfde kan.RVV schreef:Als je koopt omdat je hem wilt, prima breng ik niks tegen in. Maar klaag dan niet dat het allemaal zo duur is geworden. En dat de subsidies (=lening) op het toestel zo beroerd zijn. Overigens zie ik een iphone niet in dezelfde lijn als bv een Rolex of een Porsche. Dat vind ik luxe artikelen, voor luxe artikelen geld geen prijsperceptie. Die koop je ook niet omdat je ze nodig hebt maar omdat je ze wilt. Dan klaag je ook niet over de prijs. Een iphone zie ik als een tool, een stuk gereedschap die veel dagelijkse dingen een stuk makkelijker en vooral sneller maakt. Een iphone is eigenlijk een soort van zwitsers victorinox zakmes. In ieder geval zeker geen luxe artikel of statussymbool. Nogmaals ik snap best waarom je een nieuwe iphone wilt/aanschaft maar doe dat ook gewoon ipv honderdduizend rekensommetjes met drie cijfers achter de komma over 5 jaar uitgerekend om te zien waarbij je uiteindelijk 25 euro besparing hebt. Dat maakt het gewoon zielig.
Een iPhone is hèt hippe statussymbool van deze tijd.