Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa
- GTRene
Re: Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa
das een oneindige cirkel...
lonen die stijgen,
producten en diensten worden dan duurder...
neveneffect export moeilijker enz enz...
lonen die stijgen,
producten en diensten worden dan duurder...
neveneffect export moeilijker enz enz...
- Dennis Cavallino
Dat zegt iedereen, maar ik betwist dat.
Je vergeet sowieso een belangrijke:
Interne markt!
Met hoge lonen houd je je een regio/land in ieder geval aan de praat. Wij denken in NL dat wij alles te danken hebben aan export, maar dat is kolder. Wij zijn veel slimmer dan dat. Ook zijn wij in NL één van de duurste landen qua loonkosten, toch verkopen wij heel veel aan landen waar lonen vele malen lager liggen. Wij doen gewoon slim zaken en de kwaliteit is goed.
Daarnaast komt er veel meer bij kijken dan alleen loonkosten die bepalen of wij aan andere landen kunnen verkopen. Naast prijs, is vooral valutakoers, kwaliteit en betrouwbaarheid belangrijk om met ons zaken te doen, maar ook snelheid, transportkosten etc.. Voor veel landen waarmee wij zaken doen worden we al steeds goedkoper. Daarnaast geloof ik in onze aanpassingskracht. Hebben we de afgelopen eeuwen wel bewezen als volkje.
Waarom wij lonen niet snel laten stijgen in NL, komt omdat ons pensioengeld dan minder snel stijgt ten opzichte van inflatie. Nu die pensioenen toch al niet zo lekker blijken te lopen denk ik er 't mijne van....
Toch denk ik dat 't tijd wordt om ons hele systeem kritisch tegen het licht te houden en eens goed te kijken naar de nadelen van loonmatiging. Meer loon heeft gewoon veel voordelen, zoals koopkracht, minder risico's voor banken om geld uit te lenen, snellere afbouw van schulden (mits men daarin door regelgeving wordt gedwongen). Als we daarbij consumptie meer gaan belasten, zoals de BTW verhoging van over 2 weken (!), en inkomensbelasting + vermogensbelasting gaan reduceren, dan blijven wij veel kopen, bouwen we meer privé vermogen op, wordt verstandig omgaan met geld beloond en toch komt 't dan in de staatskas waardoor we niet hoeven te toornen aan ons solidariteitsgevoel.
Als we lonen rond inflatie houden, dan gaan we er allemaal op achteruit. Want ons solidaire stelsel wordt te duur. Banken gaan dan nog altijd geen geld uitlenen. Deflatie zorgt voor uitstel van investeringen en aankopen. Etc.
Ben ik nou de enige die dat inziet?
Je vergeet sowieso een belangrijke:
Interne markt!
Met hoge lonen houd je je een regio/land in ieder geval aan de praat. Wij denken in NL dat wij alles te danken hebben aan export, maar dat is kolder. Wij zijn veel slimmer dan dat. Ook zijn wij in NL één van de duurste landen qua loonkosten, toch verkopen wij heel veel aan landen waar lonen vele malen lager liggen. Wij doen gewoon slim zaken en de kwaliteit is goed.
Daarnaast komt er veel meer bij kijken dan alleen loonkosten die bepalen of wij aan andere landen kunnen verkopen. Naast prijs, is vooral valutakoers, kwaliteit en betrouwbaarheid belangrijk om met ons zaken te doen, maar ook snelheid, transportkosten etc.. Voor veel landen waarmee wij zaken doen worden we al steeds goedkoper. Daarnaast geloof ik in onze aanpassingskracht. Hebben we de afgelopen eeuwen wel bewezen als volkje.
Waarom wij lonen niet snel laten stijgen in NL, komt omdat ons pensioengeld dan minder snel stijgt ten opzichte van inflatie. Nu die pensioenen toch al niet zo lekker blijken te lopen denk ik er 't mijne van....
Toch denk ik dat 't tijd wordt om ons hele systeem kritisch tegen het licht te houden en eens goed te kijken naar de nadelen van loonmatiging. Meer loon heeft gewoon veel voordelen, zoals koopkracht, minder risico's voor banken om geld uit te lenen, snellere afbouw van schulden (mits men daarin door regelgeving wordt gedwongen). Als we daarbij consumptie meer gaan belasten, zoals de BTW verhoging van over 2 weken (!), en inkomensbelasting + vermogensbelasting gaan reduceren, dan blijven wij veel kopen, bouwen we meer privé vermogen op, wordt verstandig omgaan met geld beloond en toch komt 't dan in de staatskas waardoor we niet hoeven te toornen aan ons solidariteitsgevoel.
Als we lonen rond inflatie houden, dan gaan we er allemaal op achteruit. Want ons solidaire stelsel wordt te duur. Banken gaan dan nog altijd geen geld uitlenen. Deflatie zorgt voor uitstel van investeringen en aankopen. Etc.
Ben ik nou de enige die dat inziet?
- GTRene
ik denk dat je idd wat belangrijke punten mist, doch snap ik wel wat je "bedoeld"
je kan het ook anders doen...
veel efficiënter werken, zorgkosten omlaag brengen door de boel goed op orde te brengen en de verspilling aan te pakken maar ook het frauderen daar.
stel dat je de lonen zo laat, doch producten en diensten wat goedkoper maakt en minder subsidies e.d. verstrekt...dan kun je toch meer kopen en zijn zaken/diensten minder duur en zijn we nog concurrerender ook.
althans iets in die trend.
maar meer loon en hogere btw e.d. gaat al snel naar hetzelfde niveau als nu doch gaan er dan grotere bedragen doorheen en slechter voor bv de export en weer duurder voor de baas.
of je zou de lonen van de zogenaamde toppers en zelfverrijkers moeten aanpakken en dat onder de andere medewerkers verdelen, zo zou het wel iets kunnen werken met wat je wil
je kan het ook anders doen...
veel efficiënter werken, zorgkosten omlaag brengen door de boel goed op orde te brengen en de verspilling aan te pakken maar ook het frauderen daar.
stel dat je de lonen zo laat, doch producten en diensten wat goedkoper maakt en minder subsidies e.d. verstrekt...dan kun je toch meer kopen en zijn zaken/diensten minder duur en zijn we nog concurrerender ook.
althans iets in die trend.
maar meer loon en hogere btw e.d. gaat al snel naar hetzelfde niveau als nu doch gaan er dan grotere bedragen doorheen en slechter voor bv de export en weer duurder voor de baas.
of je zou de lonen van de zogenaamde toppers en zelfverrijkers moeten aanpakken en dat onder de andere medewerkers verdelen, zo zou het wel iets kunnen werken met wat je wil
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Hem? Wie , die kale of die student? Of allebei?smiley schreef:Van Geenstijl. Vondt hem wel leuk.
Vont is trouwens met 'n t. Als je gedoopd bendt
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Als ik om mijn neerlans afgefakkelt wil worden ga ik wel naar gummen
De fotoshop is wel ok. De heren zelf doen me niet zoveel.
-
Robin
Was 'n geintje man.smiley schreef:Als ik om mijn neerlans afgefakkelt wil worden ga ik wel naar gummen![]()
- PD power
Inflatie en bijbehorende rentestanden, zijn natuurlijk al heel lang tegen gehouden, dit zal zich wreken als dit niet los gelaten wordt.
Hierdoor zal trouwens de woningmarkt worden vlot getrokken
Afscheid van griekenland nemen, dat weet inmiddels iedere boeren pummel.
Andere landen zullen moeten laten zien, dat ze de dicipline die ooit is afgesproken, toen het euro avontuur is begonnen, zoniet, gewoon afscheid nemen, anders is het einde zoek, en wordt slecht gedrag beloond, dit is al veel te lang een feit.
Wat betreft Midden oosten en de bijbehorende Geloofsperikelen, is het daar al heel lang een "zootje" ben bang dat dit ook niet anders wordt, wel triest dat er nog steeds mensen met middeleeuws gedachte goed, zoveel macht kunnen gebruiken, vandaar dat ik Hielke z'n reactie wel kan snappen, ben trouwens goed bekend in die gebieden, 1 op 1 heel aardige mensen, maar liegen is daar een onderdeel van het cultureel erfgoed, denk dat we over 20 jaar blij zijn dat mensen als Foruyn en Wilders hebben bestaan.
Je kan het idd vergelijken met het christendom in de middeleeuwen, denk niet dat we daar naar terug moeten willen, dus zul je deze machten moeten bestrijden.
Hierdoor zal trouwens de woningmarkt worden vlot getrokken
Afscheid van griekenland nemen, dat weet inmiddels iedere boeren pummel.
Andere landen zullen moeten laten zien, dat ze de dicipline die ooit is afgesproken, toen het euro avontuur is begonnen, zoniet, gewoon afscheid nemen, anders is het einde zoek, en wordt slecht gedrag beloond, dit is al veel te lang een feit.
Wat betreft Midden oosten en de bijbehorende Geloofsperikelen, is het daar al heel lang een "zootje" ben bang dat dit ook niet anders wordt, wel triest dat er nog steeds mensen met middeleeuws gedachte goed, zoveel macht kunnen gebruiken, vandaar dat ik Hielke z'n reactie wel kan snappen, ben trouwens goed bekend in die gebieden, 1 op 1 heel aardige mensen, maar liegen is daar een onderdeel van het cultureel erfgoed, denk dat we over 20 jaar blij zijn dat mensen als Foruyn en Wilders hebben bestaan.
Je kan het idd vergelijken met het christendom in de middeleeuwen, denk niet dat we daar naar terug moeten willen, dus zul je deze machten moeten bestrijden.
-
Rebel
Hielke schreef:Rebel, we hebben met de uitspattingen van de Islam NU te maken.
Niet met die van het Christendom vroeger.
En dan over die olieprijzen. Wil Nederland de overstap naar kernenergie en elektrische auto's aktief inzetten? Ik zie het niet. Wil Nederland net zoals de Duitsers op grote schaal naar wind en zonne-energie overstappen. Nee hoor. Willen de Chinezen en andere groeilanden meer en meer olie? Reken maar van yes. Basic economies. Vraag en aanbod. Kijk er niet vreemd van op dat de prijs aan de pomp over een aantal jaren het dubbele is van nu.
Hielke ik heb totaal geen overlast van die mensen. Jij blijkbaar wel, vandaar die diepgewortelde frustratie? Ik vraag me nu wel af waarom en door welke gebeurtenis jij zo fel bent?
Ik vind opmerkingen als "apen", "opruimen" "platgooien" echt niet kunnen. Of is dit een "Hans Teeuwen-act" van je?
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Het intussen beruchte, maar IMO nietszeggende, filmpje, wordt door de top in Arabische landen misbruikt om de bevolking op te ruien, daarmede haar eigen positie in stand te houden, dan wel te versterken.
Pure strategie, niets meer, niets minder.
Iran, Perzië, de bakermat van onze beschaving, zeer slim, zeer vooruitstrevend, een bevolking die smacht naar het vieren van de Islam teugels. Ze hebben het verdiend, de Ayatollahs en andere machthebbers gedragen zich als verlichtte despoten waar Lodewijk XIV nog een puntje aan kon zuigen.
Pure strategie, niets meer, niets minder.
Iran, Perzië, de bakermat van onze beschaving, zeer slim, zeer vooruitstrevend, een bevolking die smacht naar het vieren van de Islam teugels. Ze hebben het verdiend, de Ayatollahs en andere machthebbers gedragen zich als verlichtte despoten waar Lodewijk XIV nog een puntje aan kon zuigen.
- Hielke
Ik wil de geitenneukers alleen maar hun rechtmatige plaats in de geschiedenisboeken doen toekomen Rebel.
Daarvoor hoef ik geen overlast van ze te hebben. Mijn opa en Colijn hadden ook geen overlast van de Duitsers in 1939. Fortuyn had ook geen overlast van Marokkanen in 2002. Tel Aviv heeft ook geen overlast van de jurken in Teheran. Je moet de dreiging alleen wel kunnen en willen herkennen.
Daarvoor hoef ik geen overlast van ze te hebben. Mijn opa en Colijn hadden ook geen overlast van de Duitsers in 1939. Fortuyn had ook geen overlast van Marokkanen in 2002. Tel Aviv heeft ook geen overlast van de jurken in Teheran. Je moet de dreiging alleen wel kunnen en willen herkennen.
-
Rebel
Fortuyn? Oja, die werd overhoop geschoten door een Nederlandse milieu-activist...
Sja, verder gebruik je straffe taal. Ik vind het redelijk kortzichtig van je.
-
Shakes
Heb het vandaag ook aangekaart in de les. No worries geen makrokraans kind dat erover valt.
- RVV
Over dat geitenneuken ?Shakes schreef:Heb het vandaag ook aangekaart in de les. No worries geen makrokraans kind dat erover valt.
- Hielke
Vergeleken met de vuiligheid uit de monden van die apen schrijf ik pure poëzie neer Rebel. Met Fortuyn bedoel ik natuurlijk Van Gogh. Doet er ook niet toe. Die milieuactivist was ook een knuffelaar uit het foute kamp.Rebel schreef:Fortuyn? Oja, die werd overhoop geschoten door een Nederlandse milieu-activist...
Luister, het is simpel, ik heb het al zo vaak gezegd. Mensen zijn in de basis goed. Belgen, Turken, Afganen, Iraniërs, Hollanders. Het zijn de ideologieën die de kleine minderheden, die tot het slechte geneigd zijn, vrijbrieven geven. In het geval van de islam helemaal. Een milde, vredelievende vorm van de islam bestaat niet. Daarvoor is de ontstaansgeschiedenis van het boek te duidelijk. Zonder de 'kruistocht' van Mohammed tegen andersdenkenden was het nooit iets geworden met z'n ideëen. Met het boek in de hand komt een moslimextremist bij de tenuitvoerbrenging van zijn daden het dichtst bijnde oerbedoeling: medogenloos optreden tegen andersdenkenden. Openlijk afstand doen van deze daden door gematigde moslims staat gelijk aan het ontkennen van de koran. Het gebeurt daarom niet.
- RVV
Mensen zijn in de basis NIET goed en NIET slecht.
Mensen zijn ingericht op zelfbehoud van datgene wat hun dierbaar is. Daaronder valt hun eigen gezondheid en veiligheid en indien van toepassing de gezondheid en veiligheid van zijn directe naasten.
Goed of slecht kan daarbij niet worden toegepast. Voorbeeld ben je goed of slecht als je drie mensen moet doden om je eigen kind te redden? Goed in je eigen ogen maar weer slecht in de ogen van de directe naasten van de mensen die je moet doden.
Goed of slecht is ingegeven door het begrip beschaving. Beschaving zijn normen, waarden en (spel)regels waarmee we met elkaar omgaan. Dit werkt tot op zekere hoogte. Zodra je eigen veiligheid of die van je directe naasten in geding is, laat je heel rap de jou bekende beschavingsregels van je af vallen.
Is de haat van een moslim die zijn familie bij een bombardement door de NAVO heeft verloren jegens het westen goed of slecht? Alles heeft met perspectief te maken. Onze regels zijn niet hun regels, wij vinden hun regels en beschaving achterlijk, zij vinden onze regels en beschaving achterlijk. Hoe je er zelf in staat, is grotendeels afhankelijk van waar je bent geboren.. In het Friese fierljeppenkuttenveen of in alachamgeitenbab.
Mensen zijn ingericht op zelfbehoud van datgene wat hun dierbaar is. Daaronder valt hun eigen gezondheid en veiligheid en indien van toepassing de gezondheid en veiligheid van zijn directe naasten.
Goed of slecht kan daarbij niet worden toegepast. Voorbeeld ben je goed of slecht als je drie mensen moet doden om je eigen kind te redden? Goed in je eigen ogen maar weer slecht in de ogen van de directe naasten van de mensen die je moet doden.
Goed of slecht is ingegeven door het begrip beschaving. Beschaving zijn normen, waarden en (spel)regels waarmee we met elkaar omgaan. Dit werkt tot op zekere hoogte. Zodra je eigen veiligheid of die van je directe naasten in geding is, laat je heel rap de jou bekende beschavingsregels van je af vallen.
Is de haat van een moslim die zijn familie bij een bombardement door de NAVO heeft verloren jegens het westen goed of slecht? Alles heeft met perspectief te maken. Onze regels zijn niet hun regels, wij vinden hun regels en beschaving achterlijk, zij vinden onze regels en beschaving achterlijk. Hoe je er zelf in staat, is grotendeels afhankelijk van waar je bent geboren.. In het Friese fierljeppenkuttenveen of in alachamgeitenbab.
- Hielke
Typisch gevalletje van cultuurrelativisme Rico. Onder dat mom kun je ieders daden goedpraten. Not my cup of tea.
Hoe ik over de rechten van anderen denk? Ieder mens heeft het recht om wild met z'n armen in het rond te zwaaien. Maar het recht van dat zwaaien houdt daar op waar de neus van een ander begint.
In de tussentijd gun ik iedere moslimextremist een mooie nieuwe set Federals voor z'n pelgrimstocht naar Mekka.
Hoe ik over de rechten van anderen denk? Ieder mens heeft het recht om wild met z'n armen in het rond te zwaaien. Maar het recht van dat zwaaien houdt daar op waar de neus van een ander begint.
In de tussentijd gun ik iedere moslimextremist een mooie nieuwe set Federals voor z'n pelgrimstocht naar Mekka.
- RVV
Goed, wat is ons recht om als westerse wereld, complete rigimes in het midden oosten omver te werpen? Om honderdduizenden soldaten te sturen om als bezettingsmacht op te treden? In verschillende landen in het midden oosten?
Welke haat koesterde wij in de 2e wereldoorlog richting de duitsers? En als de nederlandse ondergrondse een duits peleton in een hinderlaag kapotschoot.. Wie vond dat onder de NL landgenoten nou echt erg?
Nou niet beginnen dat wij valide handelden..
Vergeet niet dat wij als westerse wereld letterlijk met militair machtsvertoon in hun achtertuin aanwezig zijn. In hun ogen zijn wij niet anders dan de duitsers in de 2e wereldoorlog in onze ogen toen.
Welke haat koesterde wij in de 2e wereldoorlog richting de duitsers? En als de nederlandse ondergrondse een duits peleton in een hinderlaag kapotschoot.. Wie vond dat onder de NL landgenoten nou echt erg?
Vergeet niet dat wij als westerse wereld letterlijk met militair machtsvertoon in hun achtertuin aanwezig zijn. In hun ogen zijn wij niet anders dan de duitsers in de 2e wereldoorlog in onze ogen toen.
-
Rebel
RVV schreef:Goed, wat is ons recht om als westerse wereld, complete rigimes in het midden oosten omver te werpen? Om honderdduizenden soldaten te sturen om als bezettingsmacht op te treden? In verschillende landen in het midden oosten?
- PD power
Lekker makkelijk mannen, ga eens een paar jaar die kant op, dan weet je waarom, als er nooit was in gegerepen, had het westen de schuld gekregen dat ze de andere kant op kijken.....helaas hebben mensen een heel slecht laner termijn geheugen, en vergeten hoe dingen ontstaan.Rebel schreef:RVV schreef:Goed, wat is ons recht om als westerse wereld, complete rigimes in het midden oosten omver te werpen? Om honderdduizenden soldaten te sturen om als bezettingsmacht op te treden? In verschillende landen in het midden oosten?
Net zoals hier heb je de schreeuwers die je op TV ziet, de gemiddelde inwoner wil vaak heel wat anders.
-
Robin
Toch wel met Hielke en z'n armzwaai/neus analogie en PD eens.
Eerste post Rico hierboven is ook prima.
Analogie met Duisters in WWII vind ik onlogisch. Totaal verschillende werelden/ideologieen....
Maar WWII wordt er altijd even bijgesleept. Godwin.
Maar het recht van ons vs hun om hun landen binnen te vallen? Misschien om hun in toom te houden? Om 'n 'balans'te krijgen?
Dit zijn twee retorische vragen. Anders waren we vroeger allemaal Frans/Duits/Russisch geweest of nu Moslim.(Dus ik draai de boel om, omdat Hitler pro Arab/Moslim was: Een vijand van onze vijand (Joden)is onze vriend zegmaar)
Het zijn niet alleen die MO landen. De Islam/RK kerk/Protestanten/Joden, ze zitten overál....
Waarbij ik die eerste toch wel 't pittigst vind....
Bij de roots aanpakken denk ik.
Of ik 't daar altijd mee eens ben is punt twee.
Eerste post Rico hierboven is ook prima.
Analogie met Duisters in WWII vind ik onlogisch. Totaal verschillende werelden/ideologieen....
Maar WWII wordt er altijd even bijgesleept. Godwin.
Maar het recht van ons vs hun om hun landen binnen te vallen? Misschien om hun in toom te houden? Om 'n 'balans'te krijgen?
Dit zijn twee retorische vragen. Anders waren we vroeger allemaal Frans/Duits/Russisch geweest of nu Moslim.(Dus ik draai de boel om, omdat Hitler pro Arab/Moslim was: Een vijand van onze vijand (Joden)is onze vriend zegmaar)
Het zijn niet alleen die MO landen. De Islam/RK kerk/Protestanten/Joden, ze zitten overál....
Waarbij ik die eerste toch wel 't pittigst vind....
Bij de roots aanpakken denk ik.
Of ik 't daar altijd mee eens ben is punt twee.
- 350 Z
Kruistochten waren een een klein slagveld in tegenstelling tot wat de islam heeft veroorzaakt.
Zou eigenlijk verplichte lesstof moeten zijn op iedere school.
- GTRene
ik zal zo die film eens kijken, kan trouwens zijn dat ik die al gezien heb
anyways...
het is nogal een verschil of je je uitlaat over dat ze je land "onrechtmatig" binnen vallen en of je kroost verdedigt ter overleving.
dan dat je vind dat je "godsdienst" nee dat is het niet eigenlijk,
dat je je Profeet (die kinder...Mohammed) welke je altijd zo vereerd en aanbid,
wat over gesproken wordt en dit in hun ogen "beledigend" terwijl het in huidige tijden gezien vaak wel zo ging.
en of dat jij vind dat je in je eer gekrenkt wordt en je vrouw dus maar vermoord of je eigen kind verminkt of de kinderen die naar school willen met zuur overgooit of een bom in die school legt van je eigen volk of de vrouwen maar onderdrukt enz enz.
het is dus nogal een verschil of je land wordt binnen gevallen om landjepik oid en jij je dan verdedigt onder dat mom...en of je kinderen beschermt onder het mom van dat kunnen ze niet zelf...
dan dat je ze verminkt oid omdat je vind dat ze dat type geloof?? niet mogen verliezen, hun grip op oid...die scary dingen die machtsdruk van onderdrukking e.d.
zoiets dan
anyways...
het is nogal een verschil of je je uitlaat over dat ze je land "onrechtmatig" binnen vallen en of je kroost verdedigt ter overleving.
dan dat je vind dat je "godsdienst" nee dat is het niet eigenlijk,
dat je je Profeet (die kinder...Mohammed) welke je altijd zo vereerd en aanbid,
wat over gesproken wordt en dit in hun ogen "beledigend" terwijl het in huidige tijden gezien vaak wel zo ging.
en of dat jij vind dat je in je eer gekrenkt wordt en je vrouw dus maar vermoord of je eigen kind verminkt of de kinderen die naar school willen met zuur overgooit of een bom in die school legt van je eigen volk of de vrouwen maar onderdrukt enz enz.
het is dus nogal een verschil of je land wordt binnen gevallen om landjepik oid en jij je dan verdedigt onder dat mom...en of je kinderen beschermt onder het mom van dat kunnen ze niet zelf...
dan dat je ze verminkt oid omdat je vind dat ze dat type geloof?? niet mogen verliezen, hun grip op oid...die scary dingen die machtsdruk van onderdrukking e.d.
zoiets dan
-
Robin
Zoiets Rene. Dus de 'eer' wordt gekrenkt door 'n film, dus knallen we de US ambassade incluis de ambassadeur naar de Filistijnen. En dan nog afvragen waarom daarop weer repressailles volgen?
Waar twee kijven twee schuld ofzo.
Zal straks dat filmpje van 350Z bekijken....
Waar twee kijven twee schuld ofzo.
Zal straks dat filmpje van 350Z bekijken....
- GTRene
Had ik toch nog niet gezien, erg interessant.350 Z schreef:
Kruistochten waren een een klein slagveld in tegenstelling tot wat de islam heeft veroorzaakt.
Zou eigenlijk verplichte lesstof moeten zijn op iedere school.
jammer dat er geen ondertiteling onder staat, met men kop krijg ik niet alles mee
doch meeste wel.
Van de kruistochten had ik al wel gehoord, deze versie dan (niet die wij geleerd hebben en wat ze ons voor spiegelden zoals zoveel...)
idd een must see for all.
- dvh
Tijd voor wat educatie.
Groetjes vanuit de Eiffel