What about Dubai
- dvh
Re: What about Dubai
Dubai, beetje de arabische Las Vegas.
Zal er waarschijnlijk nooit komen.
Zal er waarschijnlijk nooit komen.
- Dennis Cavallino
Nee geen smiley vergeten en ook geen waarde oordeel. Gewoon een beschouwing. Feit is dat velen hier niet zo snel 4,5 mille aan een vakantie uitgeven en wel aan de afschrijving van hun nieuwe auto. Dat moet iedereen lekker zelf weten, toch? De één hecht geen waarde aan luxe vakanties in een bestemming a la Dubai, de ander hecht geen waarde aan overdadige luxe in zijn auto. Ieder z'n keuze. Met geld en budget heeft het imho niets te maken lijkt mij, of ik schat sommigen verkeerd in.Downforce Hans schreef:Wat een kromme vergelijking zeg.........ik neem maar aan dat je de smiley vergeten bent want dit kan je niet menen.Dennis Cavallino schreef:Nee, maar ze kunnen allemaal wel een nieuwe auto aftikken die na 10 dagen al meer heeft afgeschreven dan die 4,5 mille.
Het is maar net wat je belangrijk vindt in 't leven.
- GTRene
de auto ben je dan de eerste eigenaar en ook al heb je in theorie het waardeverlies als je hem "zou" verkopen, doch je hebt dan nog de auto als je gewoon verder rijd/houd.
stel je bewaard die auto in een cocon voor 30 jaar als nog bijna nieuw zijnde, en verkoopt hem daarna met dikke winst dat kan ook nog
de vakantie is weg foetsie en kan je echt niks meer mee, das het verleden zeg maar, wellicht dat die vergelijking daarom "krom" is...
stel je bewaard die auto in een cocon voor 30 jaar als nog bijna nieuw zijnde, en verkoopt hem daarna met dikke winst dat kan ook nog

de vakantie is weg foetsie en kan je echt niks meer mee, das het verleden zeg maar, wellicht dat die vergelijking daarom "krom" is...
- Dennis Cavallino
Ja maar tijdens vakanties worden de beste ideeën geboren. Dat zal geheid veel meer opleveren dan je auto 30 jaar stallen.GTRene schreef:de auto ben je dan de eerste eigenaar en ook al heb je in theorie het waardeverlies als je hem "zou" verkopen, doch je hebt dan nog de auto als je gewoon verder rijd/houd.
stel je bewaard die auto in een cocon voor 30 jaar als nog bijna nieuw zijnde, en verkoopt hem daarna met dikke winst dat kan ook nog![]()
Of je kunt dan mooi op je gemak bedenken WELKE auto je 30 jaar wilt stallen.

Volgens mij kun je beter geld investeren in andere zaken als je gegarandeerd rendement wilt behalen, dan in 't kopen van een nieuwe auto en die meteen stallen. Zeker in NL is 't gewoon niet interessant door de belastingen. Belastingen hebben geen waarde. Dus de eerste jaren zal de waarde van je auto enkel dalen. Ik ken geen enkele belegger die ergens in investeert om de eerste jaren iets minder waarde te laten worden. Alleen hele zeldzame auto's verdwijnen in collecties, maar zelfs die zie je meestal na een x-aantal jaar voor minder dan de aanschafprijs te koop.
- GTRene
I know, moest ff denken aan die E30 M3 sport evo 2.5 waar ze nu bijna 85<>95K voor betalen met zeg 20.000km en goede staat, destijds kosten ze iets van 120.000,-gulden oid?
maar dat was dus meer als grap bedoelt, waar het om ging was meer dat je de auto nog hebt voor je fun/plezier of van A naar B, doch je vakantie is weg niks noppes meer bijwijze van.
Ik zou oo niet snel nieuw kopen hoor, daar niet van
en dat was ook hoofdzakelijk om vooral dat eerste jaar die dikste afschrijving (normaal gesproken)
magoed, sommige willen beslist de eerste eigenaar zijn en ja ook sommige betalen veel geld voor dure tijdelijke vakantie's, each to there own, enige verschil bij het 1 heb je nog wat (auto) bij het andere niet.
de 1 gaat naar een chefkok restaurant en betaald 50<>100,-euro per etentje, de ander gaat naar de Chinees en betaalt 8.50,-euro en kan daar 4x van eten
ik behoor in de laatste vergelijking tot die laatste cattogorie
het is maar wat je er voor over hebt denk.
maar dat was dus meer als grap bedoelt, waar het om ging was meer dat je de auto nog hebt voor je fun/plezier of van A naar B, doch je vakantie is weg niks noppes meer bijwijze van.
Ik zou oo niet snel nieuw kopen hoor, daar niet van

magoed, sommige willen beslist de eerste eigenaar zijn en ja ook sommige betalen veel geld voor dure tijdelijke vakantie's, each to there own, enige verschil bij het 1 heb je nog wat (auto) bij het andere niet.
de 1 gaat naar een chefkok restaurant en betaald 50<>100,-euro per etentje, de ander gaat naar de Chinees en betaalt 8.50,-euro en kan daar 4x van eten

ik behoor in de laatste vergelijking tot die laatste cattogorie

het is maar wat je er voor over hebt denk.
-
Dennis heeft volkomen gelijk. Ik ben straks weer 10 dagen naar NYC. Van de zomer naar Portofino en in het najaar 2 weken Miami. Veel belangrijker dan dat stuk blik op wielen. Naarmate je ouder wordt ga je dit steeds meer waarderen. Maar ik heb er geen problemen mee als mensen veel geld in auto's pompen. De Nederlandse Staat heeft dat geld hard nodig (zeker komende jaren) 

-
Ik citeer werelds bekendst filosoof De Herder: "Mensch wordt wijs, het is de hoochste tijd, reis reis reis..."
- Dennis Cavallino
Portofino had ik na een paar uur wel gezien. Wel hebben wij daar van een lekkere lunch genoten. Maar goed, je moet daar wel een keer geweest zijn om te kunnen zeggen dat 't beter vertoeven is dan Monaco. En een Riva V8 galmt er lekkerder in die kleine haven.
Om te overnachten is 't er wel fraai. 's Avonds lekker eten, zonsondergang checken vanaf één van de heuvels (al is zonsondergang mooier te aanschouwen vanuit Vernazza) en
Tip: zet je auto neer in Santa Margherita Ligure en neem vanaf daar de boot naar Portofino. Scheelt je onnodig lang in de file staan en wachten op een zeldzaam parkeerplaatsje. Tenzij je een hotel met P hebt geboekt natuurlijk. Daarnaast is het 'Zwitserleven-gevoel' gewoon groter als je met een boot de haven in vaart.

Om te overnachten is 't er wel fraai. 's Avonds lekker eten, zonsondergang checken vanaf één van de heuvels (al is zonsondergang mooier te aanschouwen vanuit Vernazza) en
Tip: zet je auto neer in Santa Margherita Ligure en neem vanaf daar de boot naar Portofino. Scheelt je onnodig lang in de file staan en wachten op een zeldzaam parkeerplaatsje. Tenzij je een hotel met P hebt geboekt natuurlijk. Daarnaast is het 'Zwitserleven-gevoel' gewoon groter als je met een boot de haven in vaart.
-
We komen er al de nodige jaren Cav. Boot hangt (tot Rapallo) achter de Audi 
Spelevaren, zonnen en wandelen (cinque terra)
Zal ik ff een foto in zwembroek plaatsen met mijn captain iglo-pet? Of krijg ik dan weer een ban?

Zal ik ff een foto in zwembroek plaatsen met mijn captain iglo-pet? Of krijg ik dan weer een ban?

-
Zolang die pet op je hoofd zit en niet ergens aan hangt zal het niet zo ver lopenRebel schreef:We komen er al de nodige jaren Cav. Boot hangt (tot Rapallo) achter de Audi

-
De prijzen van appartementen en huizen in Dubai stijgen weer aanzienlijk. Tevens heeft projectontwikkelaar Emaar het startsein gegeven voor enkele nieuwe grote bouwprojecten. Dubai 2.0 komt er aan.
Laatst gewijzigd door Rebel op 16 sep 2012, 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ik heb niet alles gelezen, 5 pagina's nu even niet, maar vergis je niet in wat er zich achter de schermen afspeelt achter alle mooie gebouwen, auto's, winkelcentra, hotels etc.
-
Och vooruit,
ik vond de kosten alleszins te doen. Had een hotel met alle toeters en bellen voor weinig en vervoer ging per taxi. Wil daar nog wel een tussenstop maken vanuit Bangkok en dan een week of wat rondtrekken. Slapen in de woestijn.....vet!
ik vond de kosten alleszins te doen. Had een hotel met alle toeters en bellen voor weinig en vervoer ging per taxi. Wil daar nog wel een tussenstop maken vanuit Bangkok en dan een week of wat rondtrekken. Slapen in de woestijn.....vet!
-
Emirates blijft groeien. Sinds augustus ook op schiphol een geduchte concurent van KLM met dagelijkse A380 vluchten naar Dubai.
-
De keus tussen Emirates en KLM is niet de moeilijkste 

-
Voorheen was KLM een stuk goedkoper. Nu ben ik met Emirates goedkoper uit.
Dat doen ze dan toch niet verkeerd, die arabieren.
Dat doen ze dan toch niet verkeerd, die arabieren.
-
Tja, wil ik van huis naar Curacao vliegen ben ik goedkoper uit via de "logische" route Dusseldorf-Amsterdam-Willemstad dus dat KLM duurder is en zich uit de markt prijst hebben ze aan zichzelf te danken. Om het nog maar niet te hebben over het verschil in service....
-
Volgende week ben ik samen met mijn partner in Dubai. Moest toch even melden dat ik het topic even goed heb doorgenomen! Bedankt voor de info.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Met Emirates heb ik goede ervaringen, zowel qua service personeel als voeding , met Quatar Airways iets minder (thuisbasis Doha, haalt het ook niet bij Dubai,Emirates)
Het vliegveld in Dubai is nu net zo`n beetje klaar, in het verleden werd je nog met een bus heen en weer gereden, de gates waren nog in aanbouw...........en dan zag je 20-40-60 en nog meer toestellen netjes naast de runway geparkeerd staan, allemaal Boeing 777 en Airbus 330 en 340, intussen ook de 380...........het kon en kan niet op, lekker goedkoop kerosine tanken uiteraard............dat trekt geen enkele westerse maatschappij...........
Het vliegveld in Dubai is nu net zo`n beetje klaar, in het verleden werd je nog met een bus heen en weer gereden, de gates waren nog in aanbouw...........en dan zag je 20-40-60 en nog meer toestellen netjes naast de runway geparkeerd staan, allemaal Boeing 777 en Airbus 330 en 340, intussen ook de 380...........het kon en kan niet op, lekker goedkoop kerosine tanken uiteraard............dat trekt geen enkele westerse maatschappij...........
-
Vliegveld klaar?
Dan is het potdomme tijd voor een nieuwe man. Erg fijn vliegveld trouwens.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Shakes schreef:Vliegveld klaar?
Er wordt dacht ik aan een nieuw vliegveld gewerkt, even zoeken.............
yep;
http://en.wikipedia.org/wiki/Al_Maktoum ... al_Airport
Bron; http://en.wikipedia.org/wiki/Dubai_Inte ... al_AirportDubai International Airport will be complemented by Al Maktoum International Airport (Dubai World Central International Airport), a new 140 km2 (54 sq mi) airport that will help handle the influx of travellers well into the future.[16] It began cargo operations on 27 June 2010[17] and was expected to begin passenger operations in March 2011[18][19] but has been further delayed to 2012.[20]
Dit maakt duidelijk hoe de groei daar er in zit;
http://en.wikipedia.org/wiki/World%27s_ ... er_traffic
-
Dat vind ik toch wel gaaf daar. De drive om continu te verbeteren, innovatief bezig zijn, kan niet kennen we niet. Fascinerend. Nogmaals ik ben echt zwaar tegen de moderne slavernij aldaar maar hier heb ik wel respect voor.
- romo
Geld speelt daar (vooralsnog) geen enkele rol.............en dan is de sky the limit......... 

-
Ik vlieg begin volgend jaar met een A380 van Emirates naar Dubai 
Slavernij valt wel mee Shakes. Betreffende arbeiders komen uit landen en streken waar het voor hun veel slechter is.
In Dubai verdienen ze tenminste nog geld en ze worden echt niet gedwongen.

Slavernij valt wel mee Shakes. Betreffende arbeiders komen uit landen en streken waar het voor hun veel slechter is.
In Dubai verdienen ze tenminste nog geld en ze worden echt niet gedwongen.

-
Nou ja het is een kleine stap van uitbuiting naar slavernij. Denk dat er flink wat hulpjes uit de filippijnen het met me eens zijn. Zie ook Koeweit om maar wat te noemen.