
Schrapen in stijl: BMW F30 320dA EDE Sportline
-
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
Re: Schrapen in stijl: BMW F30 320dA EDE Sportline
Echt le sex !


-
- Berichten: 664
- Lid geworden op: 14 mei 2009, 20:59
Re: Schrapen in stijl: BMW F30 320dA EDE Sportline
Ach dan kom jij de foto's toch de volgende keer maken.... Zet hem maar vol in het zonnetje...wordt vast een top plaatje..Rebel schreef:
Sja, als ik dan toch iets mag zeggen. Deze foto's zijn niet echt geweldig, toch? De interieurfoto's uitgezonderd.
Vanwaar de foto op zo'n schaduwplaats in de donker gemaakt?
Of is dat om te camoufleren dat de achterramen zwaar getint zijn en de voorramen niet? Want dit valt in de zon natuurlijk veel meer op
Zie je trouwens veel, dat ze bij getinte achterramen de auto op deze wijze fotograferen. Schuin van voren of schuin van achteren onder een bepaalde hoek, zodat die lichte voorramen niet opvallen.
Het interieur en de velgen zien er in ieder geval fraai uitVan dat "gangester"-glas ben ik niet zo'n voorstander, maar dat had ik ook al bij Robin aangegeven. Kwestie van smaak.
Ruiten zijn overigens voor en achter getint..... maar we zijn niet allemaal kenners natuurlijk...


-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Re: Schrapen in stijl: BMW F30 320dA EDE Sportline
Voorramen uiteraard binnen de wettelijke normen. ( dus lichter als achter )
- Joop
- Berichten: 9067
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: Schrapen in stijl: BMW F30 320dA EDE Sportline
Ik had nog een paar foto's gemaakt overigens, wel vol in de zon
...








- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Re: Schrapen in stijl: BMW F30 320dA EDE Sportline
Maar ja, weer schuin van voren gefotografeerd he, toch wel typisch! Hoe durf je.
Schitterend ding, Tristan.
Schitterend ding, Tristan.

-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Re: Schrapen in stijl: BMW F30 320dA EDE Sportline
Passende Titel; schrapen in stijl. Erg mooie wagen Tristan!
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Schrapen in stijl: BMW F30 320dA EDE Sportline
Mooie foto's, Joop! 

-
- Berichten: 55297
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Schrapen in stijl: BMW F30 320dA EDE Sportline
Rebel moet niet zo zeuren. Topding Tristan!
Wat Rebel rijdt is vergelijkbaar met dit


Wat Rebel rijdt is vergelijkbaar met dit


- Arthur
- Berichten: 43202
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Schrapen in stijl: BMW F30 320dA EDE Sportline
Da's toch Romo's vriendin? 

- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Schrapen in stijl: BMW F30 320dA EDE Sportline
Ik kwam deze foto's nog tegen van die Baanvelgen-doppelgänger:



- JP
- Berichten: 34399
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: Schrapen in stijl: BMW F30 320dA EDE Sportline
+1 !RVV schreef:Sow echt mooi!Tristan schreef:Velgen zijn binnen.
http://www.baanvelgen.com/blog/bbs-ch-r ... t-titanium
Auto komt deze week binnen (of is al binnen) en dan over 2 weken afleveren.
Wat is eigenlijk de breedte van de banden geworden? Veel breder dan standaard?
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Re: Schrapen in stijl: BMW F30 320dA EDE Sportline
MartijnGizmo schreef:Ik kwam deze foto's nog tegen van die Baanvelgen-doppelgänger:
Fraaie foto's
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Schrapen in stijl: BMW F30 320dA EDE Sportline
Hoorde zojuist dat Rebel zelfs vanuit Limburg komt om foto's te maken.
Gouwe vent, die Rebel!
Gouwe vent, die Rebel!
-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Re: Schrapen in stijl: BMW F30 320dA EDE Sportline
Prachtige wagen geworden Tristan,maar dat leer moet ik ff aan wennen....outside = 
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Schrapen in stijl: BMW F30 320dA EDE Sportline
Heb dealer gevraagd om de 16' winterset om te ruilen naar een 18' winterset. 16' vond ik toch veel te 'iel' onder de auto. Deze set hadden ze nog liggen:

Staat net even wat fraaier voor in de wintermaanden.
Staat net even wat fraaier voor in de wintermaanden.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Schrapen in stijl: BMW F30 320dA EDE Sportline
Echt een knappe kar zeg. Die BBS'en zijn ook goddelijk.
Een BMW blijft toch geweldig in het wit, maakt bijna niet eens meer uit welk model.
Een BMW blijft toch geweldig in het wit, maakt bijna niet eens meer uit welk model.
- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Schrapen in stijl: BMW F30 320dA EDE Sportline
Hoe heb je de uitlaat uiteindelijk opgelost? Is dit een aftermarket demper en skirt? Of uit de BMW schappen?
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Schrapen in stijl: BMW F30 320dA EDE Sportline
Origineel BMW (Performance). Bumper hebben ze iets uitgezaagd en keurig sierrandje omheen gedaan.FreudeamFahren schreef:Hoe heb je de uitlaat uiteindelijk opgelost? Is dit een aftermarket demper en skirt? Of uit de BMW schappen?
- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Schrapen in stijl: BMW F30 320dA EDE Sportline
Erg fraai en precies wat den aersch nodig heeft!
-
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 16 okt 2008, 08:19
Re: Schrapen in stijl: BMW F30 320dA EDE Sportline
Erg mooi ding!!
- LaurensM
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 21 sep 2010, 12:13
Re: Schrapen in stijl: BMW F30 320dA EDE Sportline
Mooie auto. Wit staat erg goed met de grijze velgen. Tikkeltje verlaagd, prima!
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Schrapen in stijl: BMW F30 320dA EDE Sportline
* Update na 20.000 km
Vandaag over de 20.000 km gegaan. Tot nu toe 1 probleem gehad en dat was waterlekkage achter de bijrijders stoel. Dit kwam door een slechte kitnaad waardoor er tijdens het rijden water naar binnen stroomde. Dit is uiteraard onder garantie verholpen. Voor de rest geen problemen gehad.
Qua rijden bevalt de F30 prima. Met 163pk geen bandentrekker maar zeker vlot genoeg. Mijn gevoel zegt nog steeds dat dit papieren pk's (de groene leugen) zijn en in werkelijkheid meer is. I.c.m. de automaat schiet de auto uit de startblokken dat mening GTI, Cooper S verrast. Wel merk je dat boven de 4000 rpm de fut er wel uit is. Toch wel anders dan de 123d die rustig tot 5000 rpm zonder dip door accelereerde. Mis ik het vermogen? Nee, niet echt. Rij tegenwoordig alleen maar over de N-wegen van/naar de zaak, dus hard rijden zit er toch niet in. Maar auto is gewoon lekker vlot, 200 km/u zit er zo op. Daarna gaat het wat trager, maar goed, deze snelheden zijn in NL bijna onmogelijk.
Ondanks de verlaging i.c.m Adaptief M-onderstel is de auto zeer comfortabel in comfort stand, iets harder in Sport maar nog steeds niet spijkerhard. Wegligging is wel top met o.a. hulp van de RE050A's. Onderstuur komt heel laat op. Overstuur is alleen mogelijk in wat langzame, krappe bochten. Power oversteer in droog is niet van de orde. Maar wegligging is absoluut geweldig.
Minpunten? Ja, toch wel. De Sport steering is fijn, doet de auto gevoelsmatig krimpen Echter, in Sport stand gaat het sturen zwaarder, gevoelsmatig wat te zwaar. Helaas kun je het niet programmeren dat je in Sport stand (onderstel + automaat + gasrespons in sport) en stuur in normale (comfort) stand. Dat zou de ideale setting zijn om sportief te rijden. Verder start hij elke keer in Eco-pro, wat prima is voor in de stad. Maar liever heb ik dat hij start in comfort. Verder vind ik het motorblok niet bijster stil. Bij flink accelereren komt er een flinke brom uit het vooronder.
Qua looks vind het een schitterende auto. M-pakket mis ik absoluut niet op de auto. De Sportline heeft meer hoogglans zwarte accenten wat bv. het M-pakket niet heeft, dat is weer grijs plastic. Dus vind het wat chiquer overkomen.
Qua mod's heb ik alleen nog een Performance kofferbak spoiler gemonteerd. Ik zit nog steeds te denken aan de chip, maar soms denk ik dat ik het extra vermogen ook niet echt nodig heb.
Kortom, nog steeds in me nopjes met de auto.
Vandaag over de 20.000 km gegaan. Tot nu toe 1 probleem gehad en dat was waterlekkage achter de bijrijders stoel. Dit kwam door een slechte kitnaad waardoor er tijdens het rijden water naar binnen stroomde. Dit is uiteraard onder garantie verholpen. Voor de rest geen problemen gehad.
Qua rijden bevalt de F30 prima. Met 163pk geen bandentrekker maar zeker vlot genoeg. Mijn gevoel zegt nog steeds dat dit papieren pk's (de groene leugen) zijn en in werkelijkheid meer is. I.c.m. de automaat schiet de auto uit de startblokken dat mening GTI, Cooper S verrast. Wel merk je dat boven de 4000 rpm de fut er wel uit is. Toch wel anders dan de 123d die rustig tot 5000 rpm zonder dip door accelereerde. Mis ik het vermogen? Nee, niet echt. Rij tegenwoordig alleen maar over de N-wegen van/naar de zaak, dus hard rijden zit er toch niet in. Maar auto is gewoon lekker vlot, 200 km/u zit er zo op. Daarna gaat het wat trager, maar goed, deze snelheden zijn in NL bijna onmogelijk.
Ondanks de verlaging i.c.m Adaptief M-onderstel is de auto zeer comfortabel in comfort stand, iets harder in Sport maar nog steeds niet spijkerhard. Wegligging is wel top met o.a. hulp van de RE050A's. Onderstuur komt heel laat op. Overstuur is alleen mogelijk in wat langzame, krappe bochten. Power oversteer in droog is niet van de orde. Maar wegligging is absoluut geweldig.
Minpunten? Ja, toch wel. De Sport steering is fijn, doet de auto gevoelsmatig krimpen Echter, in Sport stand gaat het sturen zwaarder, gevoelsmatig wat te zwaar. Helaas kun je het niet programmeren dat je in Sport stand (onderstel + automaat + gasrespons in sport) en stuur in normale (comfort) stand. Dat zou de ideale setting zijn om sportief te rijden. Verder start hij elke keer in Eco-pro, wat prima is voor in de stad. Maar liever heb ik dat hij start in comfort. Verder vind ik het motorblok niet bijster stil. Bij flink accelereren komt er een flinke brom uit het vooronder.
Qua looks vind het een schitterende auto. M-pakket mis ik absoluut niet op de auto. De Sportline heeft meer hoogglans zwarte accenten wat bv. het M-pakket niet heeft, dat is weer grijs plastic. Dus vind het wat chiquer overkomen.
Qua mod's heb ik alleen nog een Performance kofferbak spoiler gemonteerd. Ik zit nog steeds te denken aan de chip, maar soms denk ik dat ik het extra vermogen ook niet echt nodig heb.
Kortom, nog steeds in me nopjes met de auto.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Schrapen in stijl: BMW F30 320dA EDE Sportline
Wat vind jij van het geluid van buitenaf? Ik vond het echt geen stille auto. De e90 die we hiervoor hadden was een stuk stiller.
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Schrapen in stijl: BMW F30 320dA EDE Sportline
Buitenaf weet ik niet. Interessert me ook niet zo hoe hij van buiten klinkt. Bij een diesel toch köt.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Schrapen in stijl: BMW F30 320dA EDE Sportline
Nee ik bedoel tijdens het rijden. Windgeluid en banden geluid.