Van België naar Zürich: DKV tankstations

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Jussi

Van België naar Zürich: DKV tankstations

Bericht door Jussi » 14 sep 2012, 09:55

DF'ers,

Dit weekend ga ik mijn nieuwe wagen in Zürich halen. We zouden uit Antwerpen vertrekken en op aanraden van de verkoper best Zwitserland vermijden en via Duitsland rijden (A61). Dit is 100km verder en 20 minuten langer dan de snelste route via Google te volgen. Is dit de beste weg te volgen? Hoe geef je trouwens aan de GPS in dat je persé via bv. de A61 in Duitsland wil rijden? Moet je dan gewoon steeds de steden die op de route liggen ingeven of is er een snellere manier?

Daarnaast zouden we bij DKV-tankstations moeten tanken om gebruik te kunnen maken van de tankkaart. Weet er iemand of er zijn op de snelweg op/naast de route? Ik heb wel al een adreslijst gevonden van DKV tankstations in Duitsland maar da's alsof je een speld in een hooiberg zoekt.

Andere praktische tips omtrent de reis mogen steeds gegeven worden. Het is de eerste keer dat ik naar Zürich rijd.

Alvast bedankt.

Barend
Auto: F20 m135i

Re: Van België naar Zürich: DKV tankstations

Bericht door Barend » 14 sep 2012, 10:00

Jussi schreef:DF'ers,

Dit weekend ga ik mijn nieuwe wagen in Zürich halen. We zouden uit Antwerpen vertrekken en op aanraden van de verkoper best Zwitserland vermijden en via Duitsland rijden (A61). Dit is 100km verder en 20 minuten langer dan de snelste route via Google te volgen. Is dit de beste weg te volgen? Hoe geef je trouwens aan de GPS in dat je persé via bv. de A61 in Duitsland wil rijden? Moet je dan gewoon steeds de steden die op de route liggen ingeven of is er een snellere manier?

Daarnaast zouden we bij DKV-tankstations moeten tanken om gebruik te kunnen maken van de tankkaart. Weet er iemand of er zijn op de snelweg op/naast de route? Ik heb wel al een adreslijst gevonden van DKV tankstations in Duitsland maar da's alsof je een speld in een hooiberg zoekt.

Andere praktische tips omtrent de reis mogen steeds gegeven worden. Het is de eerste keer dat ik naar Zürich rijd.

Alvast bedankt.
Eigenlijk heeft ieder snelweg tankstation in Duitsland wel DKV ondersteuning. Het wordt sowieso meestal wel aangegeven op de borden voor de afslag van het pompstation.

JP

Bericht door JP » 14 sep 2012, 10:04

Met de vrachtauto hadden wij naast IDS en Shell, als nood altijd DKV bij ons, voor het geval je echt nergens 1 vd eerste 2 tegenkomen. Zeker tankstations langs de autobahnen, de zogenaamde BAB's accepteerden bijna allemaal DKV. Vaak al te herkennen aan de logo's aan de paal met de prijzen (als je het tankstation oprijdt)

Anders kun je ook kiezen voor een autohof.

Afbeelding

Staan altijd goed aangegeven, liggen (ander mogen ze het woord "Autohof" niet voeren) binnen 1km van de afrit. Zeker langs de A61 liggen er genoeg

Afrit 45 Rheinbollen, verder omlaag nog nabij Hockenheim etc.etc.

oftewel wat Barend zegt. Trouwens verbazend, want DKV rekent de meeste administratiekosten zover ik weet.

Spijkerhard
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Bericht door Spijkerhard » 14 sep 2012, 11:37

In je routeplanner eerst bijvoorbeeld Frankfurt of Heidelberg ingeven, zodra je in 50km in Dld bent Zurich aangeven.
Ik zou overigens doorsteken naar de A3 ipv A61. Meer driebaans, en meer doorrijden dan de A61 (Hoewel je in het weekend niet zoveel last hebt van vrachtverkeer op de A61.)

Jussi

Bericht door Jussi » 14 sep 2012, 17:10

Weet er iemand of je vanaf Stuttgart Zwitserland kan binnenrijden zodat je de snelweg vermijdt? Ik wil gerust tol betalen maar 40 euro voor een paar uur er te zijn, vind ik toch een beetje overdreven. :?

Bedankt al voor de antwoorden overigens!

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 14 sep 2012, 18:21

In Frankrijk betaal je ook 50eur voor een paar uur autoroute naar het zuiden :mrgreen:

Geintje, ik snap het wel zou zeggen kijk ff op google maps ;-)

Joop

Bericht door Joop » 15 sep 2012, 10:06

Als je net voor Basel via Frankrijk Basel binnen rijdt kun je zo door tuffen...
...de laatste keer via St. Louis (F) gereden. Bijna nooit controle aan de grens.

http://goo.gl/maps/MNCyJ

Plaats reactie