E89 Z4+E34 M5+C400X+Kodiaq
- Knot
- Berichten: 40262
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i + E36 M3 3.2 sedan
Oke, dat moet ik ook nog doen bij de E36 maar mij werd verteld dat de ruit er dan uit moest omdat het rubber 1 geheel is waarvan de hoekjes na verloop van tijd loslaten, kans op bartsten van de ruit weerhield mij ervan die hoekjes in orde te maken.
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i + E36 M3 3.2 sedan
Exact wat mij ook verteld was.Knot schreef:Oke, dat moet ik ook nog doen bij de E36 maar mij werd verteld dat de ruit er dan uit moest omdat het rubber 1 geheel is waarvan de hoekjes na verloop van tijd loslaten, kans op bartsten van de ruit weerhield mij ervan die hoekjes in orde te maken.
Anders had ik dat voor die EUR 15,- ook wel laten doen

- Fabian
- Berichten: 7254
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i + E36 M3 3.2 sedan
Het rubber zit gewoon om de ruit gevouwen, je hebt flink wat dreft nodig om het te laten lukken. Maar was binnen 10 minuten gefikst. En dat was inclusief het schoonmaken van de sponningen
Het oude rubber trek je er zo uit. De ruit zelf zit gelijmd inderdaad, maar dat staat los van dit rubber.

Het oude rubber trek je er zo uit. De ruit zelf zit gelijmd inderdaad, maar dat staat los van dit rubber.
- Knot
- Berichten: 40262
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i + E36 M3 3.2 sedan
Gezien jij nu de expert bent mag je dat bij mij in november bij ATP even uitvoeren.. betaal ik het eten wel 

- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i + E36 M3 3.2 sedan
Als ik dat had geweten, dan had ik ze toen bij mijn E36 ook vervangen. Maar ik hoorde ook het verhaal van de achterruit en heb het toen ook niet gedaan. Stoorde me er mateloos aan.
- Flamman
- Berichten: 426
- Lid geworden op: 02 nov 2011, 19:27
- Locatie: Carrera T, e36 M3 sedan, e90 330d, e36 323ti
Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i + E36 M3 3.2 sedan
Knot schreef:Gezien jij nu de expert bent mag je dat bij mij in november bij ATP even uitvoeren.. betaal ik het eten wel
Dat wil ik 1 oktober op ATP ook wel voor je doen hoor, is echt zo gebeurd neem ik wel een beetje glijmiddel
mee !
-
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i + E36 M3 3.2 sedan
Ach daar is Luco weer de expert in.


- Knot
- Berichten: 40262
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i + E36 M3 3.2 sedan
Gewoon even dat rubber bestellen, oude eruit halen en denk goed schoonmaken eronder en dan de nieuwe erin....?
Zat er nog veel vuil onder de ruit Fabian toen je het ouder rubber weghaalde?
Zat er nog veel vuil onder de ruit Fabian toen je het ouder rubber weghaalde?
- Fabian
- Berichten: 7254
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i + E36 M3 3.2 sedan
Alleen wat aangekoekt zand, heb het ingespoten met dasty en vervolgens met een kwast even schoongemaakt en afgespoeld met water.Knot schreef:Gewoon even dat rubber bestellen, oude eruit halen en denk goed schoonmaken eronder en dan de nieuwe erin....?
Zat er nog veel vuil onder de ruit Fabian toen je het ouder rubber weghaalde?
Daarna even knoeien met dreft (heel het rubber insmeren) en dan frunniken om te monteren.
Stelt echt niets voor......
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i + E36 M3 3.2 sedan
dreft is ook een ontvetter...is dat in theorie niet licht schadelijk voor het rubber qua uitdrogen? (wat overdreven gedacht)
zou je in theorie niet beter? een ander soort glij/smering kunnen gebruiken wat in theorie minder schadelijk is en of juist rubber beschermt?
zou je in theorie niet beter? een ander soort glij/smering kunnen gebruiken wat in theorie minder schadelijk is en of juist rubber beschermt?
- Tim N
- Berichten: 7750
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i + E36 M3 3.2 sedan
In theorie wel
- Knot
- Berichten: 40262
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i + E36 M3 3.2 sedan
Hier komen de "rubber" experts hoor 
Als ik zin heb zel ik t ook eens gaan doen.. eerst remblokken rondom, voorruit, clima etc.

Als ik zin heb zel ik t ook eens gaan doen.. eerst remblokken rondom, voorruit, clima etc.
-
OnlineD20VT
- Berichten: 884
- Lid geworden op: 26 jun 2011, 21:43
Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i + E36 M3 3.2 sedan
De rubbers kun je altijd met WD40 inspuiten, deden wij altijd bij montage van deurrubbers e.d
- Joy
- Berichten: 10872
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i + E36 M3 3.2 sedan
Hmm dan ga ik ook eens zo een nieuw raamrubber bestellen. Ik dacht ook dat het redelijk onmogelijk was zonder de ruit te demonteren.
- Knot
- Berichten: 40262
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i + E36 M3 3.2 sedan
Ik voel een raamrubber meet aankomen... wie doet m binnen 10 min 

-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i + E36 M3 3.2 sedan
Kan wel binnen 10 minuten, maar als je de sponning ff schoon wilt maken en conserveren kost het je wat meer tijd. We hebben de achterste bij Derrick al vervangen, voorste moet nog ff.
- Fabian
- Berichten: 7254
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i + E36 M3 3.2 sedan
Vanavond van de Z4 de kleppendekselpakking vervangen, moest al een paar maanden, maar ja de tijd he! En meteen weer even olie en filter vervangen.
Kan die er weer een jaar tegenaan. Toch al 5000 km mee gereden dit jaar
, kmstand nu 156500 km.
Kan die er weer een jaar tegenaan. Toch al 5000 km mee gereden dit jaar

- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i + E36 M3 3.2 sedan
Ouwe automonteur 

- Knot
- Berichten: 40262
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i + E36 M3 3.2 sedan
Toch netjes dat je dat zelf doet hoor, is best een tijdrovend klusje als de oude pakking van beton is geworden door de loop de tijd.
Ik kijk dan naar die kleppendeksel en naar de kurk in de fles wijn op tafel en denk ik, trek die laatste er wel af
Ik kijk dan naar die kleppendeksel en naar de kurk in de fles wijn op tafel en denk ik, trek die laatste er wel af

- Fabian
- Berichten: 7254
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i + E36 M3 3.2 sedan
Haha, nou wijn blief ik niet dus die keuze is makkelijk gemaakt
Pakking vervangen is niet veel werk hoor, hooguit een uurtje. En bij zo'n jonge auto is alles nog mooi soepel, snap eerlijk gezegd ook niet waarom hij lekte. De pakking die eruit kwam was net zo "mooi" als de pakking die er weer in ging zeg maar. Nu maar hopen dat hij niet meer lekt

Pakking vervangen is niet veel werk hoor, hooguit een uurtje. En bij zo'n jonge auto is alles nog mooi soepel, snap eerlijk gezegd ook niet waarom hij lekte. De pakking die eruit kwam was net zo "mooi" als de pakking die er weer in ging zeg maar. Nu maar hopen dat hij niet meer lekt

- Joy
- Berichten: 10872
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i + E36 M3 3.2 sedan
Vandaag het raamrubber vervangen van de M3. Was inderdaad een fluitje van een cent. Dat had ik eerder moeten weten.
Wat wel handig is om te gebruiken is een bandenlichter (kunststof) van een fiets. Daarmee kun je de randjes mooi in de gleuf duwen. Ook handig is een spitsbektang om de hoekjes vast te pakken van het oude rubber. Met de hand lukt dat niet.
De sponning wel even goed schoon moeten maken. Zat toch wel wat rommel onder. Vaatborstel en een tandenborstel + een sopje did the trick.
Monteren heb ik gedaan met een beetje zonnebloemolie, ging soepel en rap. Had alleen aan de onderkant van de ruit een kitprop zitten waardoor het rubber er niet helemaal erin ging. Die prop even weg moeten snijden, daarna geen probleem meer.

Wat wel handig is om te gebruiken is een bandenlichter (kunststof) van een fiets. Daarmee kun je de randjes mooi in de gleuf duwen. Ook handig is een spitsbektang om de hoekjes vast te pakken van het oude rubber. Met de hand lukt dat niet.
De sponning wel even goed schoon moeten maken. Zat toch wel wat rommel onder. Vaatborstel en een tandenborstel + een sopje did the trick.
Monteren heb ik gedaan met een beetje zonnebloemolie, ging soepel en rap. Had alleen aan de onderkant van de ruit een kitprop zitten waardoor het rubber er niet helemaal erin ging. Die prop even weg moeten snijden, daarna geen probleem meer.
- Fabian
- Berichten: 7254
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i + E36 M3 3.2 sedan
Joy schreef:Vandaag het raamrubber vervangen van de M3. Was inderdaad een fluitje van een cent. Dat had ik eerder moeten weten.![]()
Wat wel handig is om te gebruiken is een bandenlichter (kunststof) van een fiets. Daarmee kun je de randjes mooi in de gleuf duwen. Ook handig is een spitsbektang om de hoekjes vast te pakken van het oude rubber. Met de hand lukt dat niet.
De sponning wel even goed schoon moeten maken. Zat toch wel wat rommel onder. Vaatborstel en een tandenborstel + een sopje did the trick.
Monteren heb ik gedaan met een beetje zonnebloemolie, ging soepel en rap. Had alleen aan de onderkant van de ruit een kitprop zitten waardoor het rubber er niet helemaal erin ging. Die prop even weg moeten snijden, daarna geen probleem meer.

met een tang kun je het beste het oude rubber eruit trekken inderdaad, dat lukt met de vingertjes niet

- Geert.
- Berichten: 998
- Lid geworden op: 16 mar 2007, 23:43
Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i + E36 M3 3.2 sedan
Hoe bevallen de pole positions op lange afstanden Fabian? Ik krijg wat last op lange afstanden met de standaard stoelen, een beetje door de hoogte en door een korte zit bij onderbenen. Korte ritjes van max een uur gaan perfect maar daarna wordt het niet echt lekker zitten meer ... Vraag me af of de recaro's daar verandering in gaan brengen, naast het feit dat ze heel mooi staan uiteraard
..

- Knot
- Berichten: 40262
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i + E36 M3 3.2 sedan
Ik had het vorige week vrijdag ook nog even nagevraagd bij autoglas schiedam maar die raden het ook af, als er een aardig stuk vastgekit zit krijg je dat niet mooi weg en past de nieuwe lijst er niet strak in.
- Fabian
- Berichten: 7254
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i + E36 M3 3.2 sedan
Hij zit niet gekit, de ruit zit gekit, maar het rubber niet.Knot schreef:Ik had het vorige week vrijdag ook nog even nagevraagd bij autoglas schiedam maar die raden het ook af, als er een aardig stuk vastgekit zit krijg je dat niet mooi weg en past de nieuwe lijst er niet strak in.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 10 gasten