Het maakt 't kind in mij weer helemaal los. Die kleine van mij kruipt sinds een week, dus het wordt tijd om een de garage vol te plempen met fraaie setjes wielen, toch? Je kunt daar niet vroeg genoeg mee beginnen. Ze heeft nu als enige vervoermiddel een plastic loopauto. Maar die is roze, van plastic en heet Puky

Dat kan beter en stoerder. Dus ik ben al een tijdje aan 't kijken wat er zoal nieuw en 2e hands te vinden is voor knap spul. Tegen de tijd dat ze echte volzinnen kan uitspreken mag ze zich er zelf mee bemoeien.

Ieder kind hoort een Radio Flyer te hebben imho. Dus die komt er sowieso.
Ik had vroeger zo'n Driewieler, dus daardoor altijd een zwak gehad voor Radio Flyers:
Ook had ik zo'n skelter als deze met handrem, semi off road bandjes en 100% sper. Daar ging ik serieus dwars de bocht mee om.
(dat ben ik dus niet, ik had altijd een dikke smile op mijn gezicht!!)
Dit is altijd gaaf, volgens mij elektrisch aangedreven.
Wij hebben (bijna) alle kinderen van vrienden en familie dit soort dingen kado gedaan:
Helaas heeft niemand ons nog zo één geschonken... de hint leek ons duidelijk! Dus gaan we zelf deze maar halen:
En uiteindelijk wil papa natuurlijk ook gewoon een zeepkist bouwen voor zijn dochter (lees: zichzelf). We wonen aan een dijk, met mooi lang aflopend asfalt pad met 7 meter hoogteverschil en halverwege een afslag met haripin naar rechts en daarna haaks links into jump over bruggetje maybe... hehe
Wanna race?
Piet Heen Eek heeft dit ding op de markt gebracht:
http://www.pietheineek.nl/nl/nieuws?bid=68
Gelukkig heeft Henk Vos voor zijn kleinkinderen een aantal skelters besteld. Dit was aanleiding de skelter definitief uit te werken. Het project, ontstaan uit een lang gekoesterde droom, gecombineerd met een beeld en constructie van een fiets is nu eindelijk uitgewerkt. Op de een of andere manier was het enorm ingewikkeld tijd vrij te maken voor de skelters. Meer dan een jaar gelden kregen we de bestellingen al binnen. Tot onze spijt hebben we de ontwikkeling steeds moeten uitstellen en zelfs nu op het laatste nippertje was het er op of er onder. Het werd er op! De skelters zijn uitgevoerd met drie versnellingen, achteruittraprem en ook de mogelijkheid om achteruit te rijden. Het is een oerstijve doosconstructie en voldoet volledig aan onze verwachtingen. "Dit is de mooiste dag uit mijn leven" vertelde Wiebe tegen zijn vader toen hij zijn eerste meters maakte, en dat terwijl hij volgens Henk nog niet eens weet wat voor mooi ding hij eigenlijk heeft gekregen.