Bron: http://www.formule1nieuws.nlProfessor doktor Sid Watkins is woensdag 12 september 2012 overleden op 84 jarige leeftijd. Sid Watkins was tot eind vorig jaar actief als president van de FIA.
De Brit werd op 6 september 1928 geboren in het Engelse Liverpool en was vanaf de jaren zestig actief binnen de Formule 1 als doktor en aanspreekpunt voor velen coureurs. Zo hielp hij coureurs als Gerhard Berger, Eric Comas, Karl Wendlinger, Martin Donnelly, Mika Häkkinen en Rubens Barrichello, elk na een zware crash.
Ook zag hij de tragedie van de sport van dichtbij, met ondermeer Gilles Villeneuve en Ayrton Senna. Met Senna had hij een erg persoonlijke band en de dood van de Braziliaan heeft de Brit destijds erg aangegrepen. Na het fatale ongeluk in 1994 vertelde hij de afgelopen jaren: "Het voelde alsof ik een zoon verloor".
Over de oorzaak van het overlijden is nog niets bekend.
Sid Watkins R.I.P.
- Peric
Sid Watkins R.I.P.
Een zeer grote naam in de F1 is niet meer..
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Re: Sid Watkins R.I.P.
Ben totaal niet religieus en geloof niet in een leven in het hiernamaals maar toch zie ik het zo voor me, Sid die nu daarboven ergens met Ayrton kan gaan vissen.
RIP, een geweldige man.
RIP, een geweldige man.
- Dennis Cavallino
Het was een prachtige kerel voor die coureurs. Echt iemand die je kon vertrouwen, als één van de weinigen in hun wereldje.
Naast bovenstaande opsomming zijn zijn verhalen uit de begindagen ook prachtig om te lezen, hoe verschrikkelijk ze soms ook waren. Zoals 't toen allemaal ging (hij had meestal niets en moest 't zelf maar uitzoeken) kunnen velen zich nu echt niet meer voorstellen. Veel dingen ontstonden door toeval.
Prima leeftijd, mooi leven gehad, ik zou d'r voor tekenen. Jammer dat 'ie er op Goodwood al niet meer bij is komend weekend. Hij zal mooi worden geeerd.
Naast bovenstaande opsomming zijn zijn verhalen uit de begindagen ook prachtig om te lezen, hoe verschrikkelijk ze soms ook waren. Zoals 't toen allemaal ging (hij had meestal niets en moest 't zelf maar uitzoeken) kunnen velen zich nu echt niet meer voorstellen. Veel dingen ontstonden door toeval.
Prima leeftijd, mooi leven gehad, ik zou d'r voor tekenen. Jammer dat 'ie er op Goodwood al niet meer bij is komend weekend. Hij zal mooi worden geeerd.
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Sid Vicious dus eigenlijk.Wouter81 schreef:Sid kan gaan vissen.
Anyway RIP.