Nieuwe Mercedes C-klasse: wat vinden jullie?

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
René130i

Bericht door René130i » 31 mar 2007, 10:32

Zeker wel een mooie wagen imo 8)

En dat zeg ik niet gauw van een C klasse :oops:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 31 mar 2007, 16:10

Die spiegels zijn toch in de toekomst helemaal niet meer nodig, man dan hebben we al lang en breed een camera met beeld op de voorruit geprojecteerd of op een appart scherm; Spiegels zijn achterhaald voorspel ik U.......................................en omdat het natuurlijk minder weerstand genereerd, dus ook minder CO2 uitstoot ( das heilig natuurlijk ) gaat het er zeker van komen.................... :wink:

Macboy

Bericht door Macboy » 31 mar 2007, 17:06

veiligheidsprobleem:

1. spiegels zijn dus echt LELIJK groot uitgevallen. Vooral vanuit de auto op de rijdersstoel ziet het er bijzonder lomp uit.
2. motorkap is inderdaad uit proportie, maar ook noodgedwongen vanwege EU veiligheidsmaatregelen, afstand motor/motorkap.

Verder: het interieur vond ik ook bagger, maar in het eggie is hij geweldig. Ook erg fijne zit met hoge middenconsole, voor een zeer sportief gevoel.

Interieur vind ik dus HELEMAAL geweldig, hoewel ik het op de foto´s dus bagger vond :)

Joop

Bericht door Joop » 31 mar 2007, 17:32

romo schreef:Die spiegels zijn toch in de toekomst helemaal niet meer nodig, man dan hebben we al lang en breed een camera met beeld op de voorruit geprojecteerd of op een appart scherm; Spiegels zijn achterhaald voorspel ik U.......................................en omdat het natuurlijk minder weerstand genereerd, dus ook minder CO2 uitstoot ( das heilig natuurlijk ) gaat het er zeker van komen.................... :wink:

Spiegels niet weg doen, moet je op zo'n schermpje krijgen, ik heb daar helemaal niets mee, misschien ben ik ook de enige in NL die geen spelcomputer heb, maar dat idee komt naar voren. Gewoon spiegels dus.
Macboy schreef:...
2. motorkap is inderdaad uit proportie, maar ook noodgedwongen vanwege EU veiligheidsmaatregelen, afstand motor/motorkap.
Dat kan ook anders, wat explosieven/of een luchtzak onder die kap en de kap komt vanzelf omhoog als er een voetganger op valt. Het kan bij een Jaguar XJK en Citroën C6 ook, dus waarom niet bij Mercedes.
BMW heeft zich altijd afzijdig gehouden van deze voetgangerproblematiek omdat dit de vormgeving te veel in de weg zit, maar met een oplossing als bij de Jag en Citroën houdt je vormen wel in verhouding.

Francisco

Bericht door Francisco » 01 apr 2007, 13:55

net op de rai gezien. mooi ding. eindelijk weer een echte benz. gewoon groot en hoekig van voren met een lekker rechte grill. die flaporen detoneren niet echt bij dat groteske.

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 01 apr 2007, 14:17

Wat kost zo'n wagen in vergelijking tot de 3 serie ?

Gino

Bericht door Gino » 01 apr 2007, 14:42

Voor het geld wat je voor een C180 neerlegt kun je bij BMW een 320i meenemen. Wat motorisering betreft komen deze twee goed overeen. Alleen krijg je bij mercedes wel standaard climate control als ik de autoweek site mag geloven ;)

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 01 apr 2007, 15:23

beetje jammer, dat is dus zelfs op een 3 serie nog niet standaard :?
Bij een 1 kan ik me er nog wat bij voorstellen...

Plaats reactie