Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa
-
Rebel
Re: Wereldwijde recessie + bestuurscrisis NL/EU vanaf pagina
Ik denk dat president Rutte en vice-president Samsom dit kunstje samen gaan doen. Beide proberen er het beste uit te halen voor hun achterban (geven en nemen) maar zullen deze winst zeker niet uit handen gaan geven of nog meer gezagvoerders op het schip halen.
Dus toch weer een paars kabinet. Alleen dit keer met jongere en misschien "daadkrachtigere" leiders als toen...
Dus toch weer een paars kabinet. Alleen dit keer met jongere en misschien "daadkrachtigere" leiders als toen...
- Maus335i
Simpel, PvdA en VVD met eventueel D66 of CDA. Overige combinaties kunnen vrijwel niet, dus tenzij er nieuwe verkiezingen worden uitgeschreven worden het die 2.
Nu kijken welke standpunten een regeerakkoord halen
Ben benieuwd!
En die maurice de hond laat ik mn olie niet eens peilen :p Waardeloze vent heh.
Nu kijken welke standpunten een regeerakkoord halen
-
Rebel
Maus335i schreef:
ROFL
- GTRene
hoop in elk geval niet dat er een geloofs partij meedoet, in dit geval 1 van de "kanshebbers" daarvoor het CDA.
het hele geloofs gebeuren moet er uit, ook al hebben ze best ook wat goede punten.
politiek (regeren) moet helemaal los komen te staan van een geloof.
waarden en normen zitten er al in, daar "kan" iemands geloof (onder voorwaarden) ook al onder vallen.
het hele geloofs gebeuren moet er uit, ook al hebben ze best ook wat goede punten.
politiek (regeren) moet helemaal los komen te staan van een geloof.
waarden en normen zitten er al in, daar "kan" iemands geloof (onder voorwaarden) ook al onder vallen.
- HansD
Lijkt me ook terecht als de voorlopige uitslag klopt.Ik denk dat president Rutte en vice-president Samsom dit kunstje samen gaan doen.
Of alleen VVD/PVDA. Wat mij betreft mag D'66 er wel bij trouwens. Ik was -en ben- wel voor een paars kabinet. CDA zie ik persoonlijk wat minder zittenSimpel, PvdA en VVD met eventueel D66 of CDA
- GTRene
idd, desnoods D66 er bij.
trouwens net lachen
iets van, wat vind u van de voorlopige "uitslag" was de vraag aan euh financien minister...
die heeft nu een dikke koortslip (uitslag ) haha owja de Jager.
trouwens net lachen
iets van, wat vind u van de voorlopige "uitslag" was de vraag aan euh financien minister...
die heeft nu een dikke koortslip (uitslag ) haha owja de Jager.
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
@HansD. Liever Paars dan iets met 'n C erbij inderdaad. Mee eens.
http://www.nu.nl/nieuws/2907898/rutte-e ... ingen.html
Dus VVD , PvdA en D66 graag. Ik heb op die laatste gestemd. Voor 't eerst in m'n leven.
Nu koffie.
http://www.nu.nl/nieuws/2907898/rutte-e ... ingen.html
Dus VVD , PvdA en D66 graag. Ik heb op die laatste gestemd. Voor 't eerst in m'n leven.
Nu koffie.
-
Shakes
Heerlijk dat die GL fucks 4 zetels hebben...... zo dat moest even
SP ook weer weg zoals usual. PVDA weer lekker bezig met die mislukte cliniclown. Onbegrijpelijk maar zo veelzeggend over dit land
VVD weer op 1. Heb op ze gestemd omdat ze het minst slecht zijn imo.
SP ook weer weg zoals usual. PVDA weer lekker bezig met die mislukte cliniclown. Onbegrijpelijk maar zo veelzeggend over dit land
VVD weer op 1. Heb op ze gestemd omdat ze het minst slecht zijn imo.
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Het lijkt erop dus PVV met 15 die je kunt wegstrepen tegen de SP met 15. Een pot nat. Dat zijn dus 30 zetels met totaal niks toe te voegen imo. Alleen maar stemmingmaken en chaos/negativiteit willen creeeren die twee partijen. Dan CDA met 13. D66 van 10 naar 12. Joehoe!!! 
Kortom. Het wordt weer niks. Volgende verkiezingen ben ik erbij als lijsttrekker van de GVD.
Kortom. Het wordt weer niks. Volgende verkiezingen ben ik erbij als lijsttrekker van de GVD.
- HansD
Me 2.Dus VVD , PvdA en D66 graag. Ik heb op die laatste gestemd.
Ik heb gisteravond niet alles meer gevolgd maar wel oa de reactie van Wilders, erg netjes en professioneel, en die van Sap gehoord. Wat liet die Sap zich kennen zeg, zielig over de PVV zeuren terwijl je eigen partijtje amper meer bestaat en nog sterker afgestraft is door de kiezers.
- Dennis Cavallino
Alle uitspraken van politici ten spijt, maar het Nederlandse volk laat niet met zich dollen. We zijn geen dom volk, zoals ze ons doen geloven. We weten prima wat we willen.
Het volk wil stabiliteit, doorpakken, meer liberaal beleid, maar ook meer sociaal beleid, meer werk, minder geneuzel, meer Europa mag best (onder voorwaarden en strenge eisen), maar we willen vooral dat ze in Den Haag eens goed aan 't werk gaan.
Ik zeg een kabinet van enkel en alleen maar stijgende partijen: VVD, PvdA, D66
CDA, PVV, GL zijn verliezers. Die willen we dus niet. Van die partijen zou 't slim zijn om het CDA in het kabinet te hevelen, gezien de hoeveelheid 1e kamerleden die zij hebben en de breedte die ze kunnen bieden in de onderhandelingen, zonder 't verschil alleen door D66 te laten bepalen.
SP is gelijk gebleven, maar morele verliezer, dus die zijn nu grootste oppositie partij. PVV willen we niet meer aan de macht. Prima in de oppositie. Laat die twee partijen de boel maar aanscherpen.
Partij voor de Dieren is van de kleine partijen meest stabiel gebleken met 2 zetels. Evenveel als de 50+ ers erbij hebben gekregen. Dat is van de kleine partijen de enige stijger. Alle religieus getinte partijen zijn gedaald. Nough said.
Het volk wil stabiliteit, doorpakken, meer liberaal beleid, maar ook meer sociaal beleid, meer werk, minder geneuzel, meer Europa mag best (onder voorwaarden en strenge eisen), maar we willen vooral dat ze in Den Haag eens goed aan 't werk gaan.
Ik zeg een kabinet van enkel en alleen maar stijgende partijen: VVD, PvdA, D66
CDA, PVV, GL zijn verliezers. Die willen we dus niet. Van die partijen zou 't slim zijn om het CDA in het kabinet te hevelen, gezien de hoeveelheid 1e kamerleden die zij hebben en de breedte die ze kunnen bieden in de onderhandelingen, zonder 't verschil alleen door D66 te laten bepalen.
SP is gelijk gebleven, maar morele verliezer, dus die zijn nu grootste oppositie partij. PVV willen we niet meer aan de macht. Prima in de oppositie. Laat die twee partijen de boel maar aanscherpen.
Partij voor de Dieren is van de kleine partijen meest stabiel gebleken met 2 zetels. Evenveel als de 50+ ers erbij hebben gekregen. Dat is van de kleine partijen de enige stijger. Alle religieus getinte partijen zijn gedaald. Nough said.
-
OnlineLuco
Laten we hopen dat er snel spijkers met koppen geslagen worden en ze het ook volhouden, dan kan ik de volgende keer op 50+ stemmen

- Tristan
Voorkeur voor mij is ook VVD, PvdA (moeten samenwerken, kiezers hebben gesproken) en D66 erbij. Meeste blij ben ik dat de SP niet zo hoog gescoord heeft. Dat was de grootste opluchting. 
-
Onlinetomgtr
Ik denk dat 75 pct van Nederlanders prima kan leven met een kabinet van VVD/PVDA/D66. Ik ook. Alleen zou voor de daadkracht van het Kabinet VVD/PVDA/CDA beter zijn omdat ze dan de 1e kamer mee hebben.
- GTRene
hoe kan het dat de eerste kamer zoveel CDA? leden heeft...
hoe wordt die gekozen dan?
of is dat met leden daar...van die oude kerkgangers die lid zijn en dat bijna blijven tot ze de pijp uit gaan?
das dan niet erg democratisch en niet gekozen doch gekocht...(als dat zo gaat)
lol @Robin...parij GVD

hoe wordt die gekozen dan?
of is dat met leden daar...van die oude kerkgangers die lid zijn en dat bijna blijven tot ze de pijp uit gaan?
das dan niet erg democratisch en niet gekozen doch gekocht...(als dat zo gaat)
lol @Robin...parij GVD
- HansD
Google is your friend Rene. De eerste kamer wordt gekozen via de Provinciale Statenverkiezingen, de reden dat het CDA daar -nog- veel zetels heeft is omdat ze de laatste PS verkiezingen veel stemmen hebben gekregen
.
Ik geloof dat er over 2 jaar weer PS verkiezingen zijn dus dan zal de zetelverhouding anders zijn.
aanvulling: http://www.eerstekamer.nl/begrip/eerste ... rkiezingen
Ik geloof dat er over 2 jaar weer PS verkiezingen zijn dus dan zal de zetelverhouding anders zijn.
- Dennis Cavallino
Dus wordt 't VVD/PVDA/CDA/D66tomgtr schreef:Ik denk dat 75 pct van Nederlanders prima kan leven met een kabinet van VVD/PVDA/D66. Ik ook. Alleen zou voor de daadkracht van het Kabinet VVD/PVDA/CDA beter zijn omdat ze dan de 1e kamer mee hebben.
<Rutte zwaait naar oppositie>
Of gewoon 2 partijen:
Er is wat voor te zeggen, zeker als je kijkt naar Lubbers.Dat de PVV is "weggevaagd'' bij de verkiezingen is een opsteker voor de VVD. "Hopelijk gaan we nu wat relaxter met die partij om'', zegt VVD-prominent Frank de Grave in een reactie.
Volgens hem wist de VVD de afgelopen jaren moeilijk haar houding te bepalen tegenover de grote concurrent op rechts.
De Grave, senator en oud-minister in enkele kabinetten, is opgetogen over de recorduitslag die zijn partij lijkt te gaan halen. ,,Het is sinds Lubbers niet meer voorgekomen dat twee partijen een meerderheid haalden'', zegt hij met een verwijzing naar de CDA-leider, die in de jaren 80 drie kabinetten met twee partijen leidde. De Grave wijst erop dat VVD-leider Mark Rutte de eerste premier in Europa is van de afgelopen jaren die door de kiezers niet is afgestraft voor zijn beleid.
De formatie wordt nog een puzzel, geeft De Grave toe. Maar hij ziet wel mogelijkheden voor een tweepartijenkabinet. ,,Laten we het gewoon proberen. Geen meerderheid in de Eerste Kamer? Ik zit zelf in de Eerste Kamer, en ik ben er niet zo bang voor.'' De Grave gaat ervan uit dat andere middenpartijen het beleid van een VVD-PvdA-kabinet niet snel zullen wegstemmen in de Senaat.
- GTRene
thanks...HansD schreef:Google is your friend Rene. De eerste kamer wordt gekozen via de Provinciale Statenverkiezingen, de reden dat het CDA daar -nog- veel zetels heeft is omdat ze de laatste PS verkiezingen veel stemmen hebben gekregen.
doch staat er daar wel iets vreemds...ik dacht gekozen door de burgers doch hier staat wat anders? best scary en niet democratisch if so.
wat schimmig...?De 75 leden van de Eerste Kamer worden gekozen door de leden van de twaalf Provinciale Staten. De vorm is die van getrapte verkiezingen: de burgers kiezen Provinciale Staten en de leden van Provinciale Staten kiezen op hun beurt de leden van de Eerste Kamer.
Doordat de Eerste Kamerleden niet rechtstreeks door de burgers worden gekozen, staan ze wat verder van de dagelijkse politiek af. Zij voeren bijvoorbeeld geen verkiezingscampagne.
iets met achterkamertjes/touwtjes werk?
- Arthur
- Auto: Nr.51
Wel apart te zien dat GL zo weggevaagd is... Zijn we niet meer van het groene in NL?
@Dennis: Frank de Grave? "Nobody fucks with Frank de Grave"
(Koefnoen "ofzo"
)
@Dennis: Frank de Grave? "Nobody fucks with Frank de Grave"
- Dennis Cavallino
Ook al vind ik Koefnoen tegenwoordig totaal niet grappig, Die Frank de Grave persiflage was geniaal! 
@GTRené: Zo schimmig is 't niet. Want de 1e kamer komt ook niet dagelijks bij elkaar. En ja, het speelt zich af buiten het zicht van camera's. Zie het als een soort Raad van Toezicht bij stichtingen, of Raad van Commissarissen bij bedrijven. Het is een bijbaan. Eigenlijk gebeuren er nauwelijks gekke dingen in de 1e kamer. Heel soms houden ze een wetsvoorstel tegen. Bij principiële kwesties zie je zelfs dat ze boven partijpolitiek uitstijgen (daar kun je 't vervolgens mee eens zijn of niet, maar ik vind 't wel iets hebben, alsof Opa zich opeens met zijn familiebedrijf gaat bemoeien onder 't mom: zo heb ik dat niet gewild).
@GTRené: Zo schimmig is 't niet. Want de 1e kamer komt ook niet dagelijks bij elkaar. En ja, het speelt zich af buiten het zicht van camera's. Zie het als een soort Raad van Toezicht bij stichtingen, of Raad van Commissarissen bij bedrijven. Het is een bijbaan. Eigenlijk gebeuren er nauwelijks gekke dingen in de 1e kamer. Heel soms houden ze een wetsvoorstel tegen. Bij principiële kwesties zie je zelfs dat ze boven partijpolitiek uitstijgen (daar kun je 't vervolgens mee eens zijn of niet, maar ik vind 't wel iets hebben, alsof Opa zich opeens met zijn familiebedrijf gaat bemoeien onder 't mom: zo heb ik dat niet gewild).
- Hielke
Politiek is het spel van de poppetjes. Vergeet de programma's maar.
Bij het begin van de campagne stond de PvdA op 17 zetels en de SP op ruim 30. Was Samsom de leider van de SP geweest dan was de SP ook richting de 40 zetels gegaan. Roemer kwam nu als een wat goeiige sukkel over. Allesbehalve een staatsman die zich op Europees niveau staande kan houden. Voor Sap geldt hetzelfde. Ze raakten al vroeg in de campagne totaal ondergesneeuwd.
Voor zover mijn spot on analyse.
Bij het begin van de campagne stond de PvdA op 17 zetels en de SP op ruim 30. Was Samsom de leider van de SP geweest dan was de SP ook richting de 40 zetels gegaan. Roemer kwam nu als een wat goeiige sukkel over. Allesbehalve een staatsman die zich op Europees niveau staande kan houden. Voor Sap geldt hetzelfde. Ze raakten al vroeg in de campagne totaal ondergesneeuwd.
Voor zover mijn spot on analyse.
- Dennis Cavallino
Eens hoor.
De poppetjes krijgen teveel aandacht (en stemmen).
@Arthur: Sinds duurzaamheid in ieder programma is opgenomen en veel bedrijven hun activiteiten achter een duurzame facade hebben verstopt (of 't daadwerkelijk 'groen' doen), zie je Groen Links worstelen met de identiteit. Voorheen waren ze nog nuttig in de oppositie. Nu zie je interne strubbelingen. Ze kunnen niet meer uitgaan van hun eigen kracht, dus gaan ze anderen bashen, zowel intern als extern. Daar zit niemand op te wachten. Ze zijn niet bij machte om de quasi-duurzaamheid aan te pakken.
De poppetjes krijgen teveel aandacht (en stemmen).
@Arthur: Sinds duurzaamheid in ieder programma is opgenomen en veel bedrijven hun activiteiten achter een duurzame facade hebben verstopt (of 't daadwerkelijk 'groen' doen), zie je Groen Links worstelen met de identiteit. Voorheen waren ze nog nuttig in de oppositie. Nu zie je interne strubbelingen. Ze kunnen niet meer uitgaan van hun eigen kracht, dus gaan ze anderen bashen, zowel intern als extern. Daar zit niemand op te wachten. Ze zijn niet bij machte om de quasi-duurzaamheid aan te pakken.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Dus de stemmers zijn nu alleen nog de echte boomknuffelaars en geitenwollensokken figuren?

- dvh
De overeenkomst tussen politici en luiers is dat ze beide regelmatig vervangen moeten worden om dezelfde reden..
-
OnlineWJ
Shakes schreef: SP ook weer weg zoals usual. PVDA weer lekker bezig met die mislukte cliniclown. Onbegrijpelijk maar zo veelzeggend over dit land![]()