Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
GTRene

Re: Wereldwijde recessie + bestuurscrisis NL/EU vanaf pagina

Bericht door GTRene » 11 sep 2012, 23:38

volgens mij hebben ze het daar laatst over gehad, ik dacht dat ie zei dat ie een bewijs van goed gedrag had maar dat antwoord er wat uit frommelde, er werd snel weer een ander onderwerp aangehaald :D

waren wellicht zijn wilde haren destijds en waarschijnlijk geen grote zaken :bro:

GTRene

Bericht door GTRene » 11 sep 2012, 23:47

lol, die ene (naam vergeten) die gast was bij wat kiest NL vertelde uiteindelijk waar hij al 38 jaar op stemde...
hij stemt op geen enkele partij maar alleen op Sjors en Sjimmie :lol:

hij kalkt dan schijnbaar Sjors en een kruisje erachter op dat formelier :tooth:

das ook een leuke manier van stemmen, ipv alleen blanco (niks erop en dat papier in de bus dumpen) wat op het papier schrijven (veilig stukje)

hoorde ook wel een goede in de bar (stel oude mannen over politiek e.d.)
ja zegt 1oude man, ik ben alleen en blablabla (weet niet meer wat) en zegt ie, toch heb ik nog veel sex :lol:
ik wordt telkens genaaid door de regering :lollerdelol:

iets in die geest maar dan leuker :mrgreen:

dvh

Bericht door dvh » 12 sep 2012, 00:16

Hij heeft geen strafblad.
Om een strafblad te hebben moet je veroordeeld zijn, dat is bij hem nooit gebeurd. Gearresteerd worden en veroordeeld zijn 2 verschillende dingen.

Maar al had hij een strafblad, dan nog. Zou het een probleem moeten zijn ?
Ik stem sowieso voor een Nederland met minder bureaucratie. Dus dan ga ik ook niet zeiken over een strafblad wel of niet.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 12 sep 2012, 08:09

GTRene schreef:lol, die ene (naam vergeten) die gast was bij wat kiest NL vertelde uiteindelijk waar hij al 38 jaar op stemde...

das ook een leuke manier van stemmen, ipv alleen blanco (niks erop en dat papier in de bus dumpen) wat op het papier schrijven (veilig stukje)

ja zegt 1oude man, ik ben alleen en blablabla (weet niet meer wat) en zegt ie, toch heb ik nog veel sex :lol:

Haha mooie verhalen.

Af en toe mis ik wel een kroeg bij mij in de buurt. Die oude mannetjes zijn allemaal net Statler en Waldorf. Mooie oneliners vol levenswijsheid en humor die het leven doen versimpelen.

Vanmorgen kreeg ik een sms van stembreker.nl, ik word geadviseerd VVD te stemmen. Dat had ik zelf ook al besloten nadat ik afzag van het blanco stemmen.

Vanavond lekker stemmen :eatpaper:

GTRene

Bericht door GTRene » 12 sep 2012, 09:18

Dennis Cavallino schreef:
GTRene schreef:lol, die ene (naam vergeten) die gast was bij wat kiest NL vertelde uiteindelijk waar hij al 38 jaar op stemde...

Haha mooie verhalen.

Af en toe mis ik wel een kroeg bij mij in de buurt. Die oude mannetjes zijn allemaal net Statler en Waldorf. Mooie oneliners vol levenswijsheid en humor die het leven doen versimpelen.

Vanmorgen kreeg ik een sms van stembreker.nl, ik word geadviseerd VVD te stemmen. Dat had ik zelf ook al besloten nadat ik afzag van het blanco stemmen.

Vanavond lekker stemmen :eatpaper:
lol, ja dat hadden ze wel, die man floepte dat ook zo der uit na wat heen en weer gepraat daarover.

het was op TV :TV kijken: (ik kom men huisje bijna niet uit dus ook geen kroeg, alleen 1x in de 2 weken ongeveer boodschappen en vandaag stemmen :D )

was tijdens het programma "Wat kiest Nederland" op RTL 4 gisteravond, waarbij ze vanaf het plein even filmden in de kroeg bij die (dacht 4) oudere mannen, was een leuk fragment.

zal eens kijken of die 5 of 10 min te vinden is, dan plaats ik het ff als het er is.

wel gevonden via 2 sites maar beide zeggen , sorry er gaat iets fout, heb het al 10x geprobeerd andere video's werken doch die wat ik wil zien niet :devil: zodra die doet en ik het fragment heb zet ik het hiero.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 12 sep 2012, 11:37

Positieve berichten in toespraak Barroso (imho!):
Barroso wil nieuwe richting voor Europa
STRAATSBURG - Meer Europa. In zijn jaarlijkse toespraak tot het Europees Parlement in Straatsburg pleitte commissievoorzitter José Manuel Barroso woensdag hiervoor.

Hij sprak over een federatie van nationale staten, niet over één Europese superstaat.
''Laten we niet bang zijn voor het woord: we zullen naar een federatie van staten moeten gaan'', aldus Barroso. Hiervoor is een wijziging van het Europese verdrag nodig, zo bepleitte de commissievoorzitter.

''Europa heeft een nieuwe richting nodig, een nieuwe manier van denken'', aldus Barroso, die met name inzette op de verdere integratie van Europa. De problemen van Europa kunnen volgens de commissievoorzitter niet met nationale oplossingen aangepakt worden.

Deze herfst nog zullen er voorstellen komen voor een versterkte economische en monetaire unie, beloofde Barroso.

Toezichthouder
Een eerste stap hiernaartoe is het opzetten van een toezichthouder op alle banken in de eurozone, zo kondigde Barroso aan, om in de toekomst te voorkomen dat de Europese belastingbetalers opdraaien voor in problemen geraakte banken.

Volgens Barroso kijkt Europa niet aan tegen een financiële of een economische crisis, maar tegen een politieke crisis. Hij hekelde het gedrag van regeringsleiders die na een top de daar besloten actiepunten in twijfel trekken. Hij pleitte voor meer solidariteit onder de lidstaten.

Griekenland
Barroso stipte in zijn toespraak ook even de problemen in Griekenland aan. Hij meent dat deze herfst een omslagpunt kan zijn. ''Als Griekenland zijn verplichtingen nakomt, blijft het in de eurozone.''

Het is de derde keer in de geschiedenis van de Europese Unie dat de commissievoorzitter bij het begin van het nieuwe parlementaire jaar een zogeheten 'state of the union' houdt. De benaming verwijst naar de jaarlijkse toespraak van de Amerikaanse president in het Amerikaanse parlement.

Voorzitter
Barroso zei in zijn speech dat de volgende voorzitter gekozen wordt. Nu is het aan de 27 EU-lidstaten om een kandidaat te nomineren voor het voorzitterschap van de Europese Commissie. Het Europees Parlement stemt dan over de voorgedragen kandidaat.

In 2014 loopt de 5-jarige termijn van de huidige Europese Commissie, onder leiding van Barroso, af.

Leest Barroso mijn posts hier, of is het toeval dat hij de dingen zegt zoals ik ze graag wil horen? :duh: :ongeveer als:

GTRene

Bericht door GTRene » 12 sep 2012, 12:21

Hij sprak over een federatie van nationale staten, niet over één Europese superstaat.
''Laten we niet bang zijn voor het woord: we zullen naar een federatie van staten moeten gaan'', aldus Barroso. Hiervoor is een wijziging van het Europese verdrag nodig, zo bepleitte de commissievoorzitter.
kijk, dat zou beter kunnen, das ook meer ala de VS dacht ik?
magoed we zaten/zitten al in Europa, ook al voordat de euro en al begon :ongeveer als:

1 stapje @the time.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 12 sep 2012, 12:32

Ja in de VS heb je een heel groot verschil tussen bijvoorbeeld Texas, California en (ik noem maar een staat): North Carolina. Toch vormen ze één land, één natie, één volk.

Die mensen die daar wonen voelen zich allemaal Amerikaan, maar ze hebben karaktertrekken die bij hun staat passen (in de ene staat meer dan de andere). Ik geloof er absoluut in dat wij ons allemaal Europeaan voelen en Wereldburger, met karaktertrekken die bij je eigen land, regio, stad of dorp passen. Ik voel mij absoluut geen Zuid-Hollander (daar woon ik), maar ook geen rasechte Utrechter (geboortestad). Ik voel me in de eerste plaats wereldburger, daarna Europaan en pas daarna Nederlander. Ik ben trots op Nederland, ik vind Nederland een prachtig land, maar ik hou van de hele wereld. Ik geniet van de natuur, van fraaie steden, van cultuurverschillen. Ik vind in principe alle mensen leuk/mooi/interessant. Ik probeer zoveel mogelijk verschillen tussen mensen te begrijpen zonder direct een waardeoordeel klaar te hebben (knap lastig!). Dat laatste kan bijna niemand, maar in mijn ideale wereld zou dat 't mooiste zijn als iedereen dat na streeft.

Als men denkt dat we alleen in Europa verschillen hebben tussen landen en 'volken', dan zou ik zeggen: kijk eens naar Russen, Chinezen, Brazilianen, Australiërs, maar vooral naar Amerikanen. Overal is er een mix. Nobody is perfect. Daarom lijken we allemaal verdomd veel op elkaar. Het is jammer dat velen dat niet meer helder zien.

Rebel

Bericht door Rebel » 12 sep 2012, 16:32

Niemand die zich aan een voorspelling durft te wagen? Of wachten we allemaal tot vanavond :D

Hielke

Bericht door Hielke » 12 sep 2012, 16:41

Rebel schreef:Niemand die zich aan een voorspelling durft te wagen? Of wachten we allemaal tot vanavond :D
De SGP wint het deze keer niet.

Luco

Bericht door Luco » 12 sep 2012, 16:51

Rebel schreef:Niemand die zich aan een voorspelling durft te wagen? Of wachten we allemaal tot vanavond :D
Maakt het verschil dan door wie we besodemieterd worden?

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 12 sep 2012, 16:57

Mijn voorspelling:

Rebel wordt president, Luco verdwijnt achter slot en grendel, René moet aan 't werk, Sebastian Keijmel vervangt André voortaan bij de DF stunts, Romo wordt een wandelende datingshow, MartijnGizmo pimpt zijn ventieldopjes want al 't andere heeft 'ie al vervangen en desondanks bekijkt dvh alles door een roze bril.

Alles wordt anders, bijna alles! :tong uitsteken:

Rebel

Bericht door Rebel » 12 sep 2012, 19:49

En Hielke heeft 5 keer Carre' uitverkocht met zijn nieuwe cabaretshow..

GTRene

Bericht door GTRene » 12 sep 2012, 20:31

:lol: about remark Dennis :clap:

wat me laatst opviel dat een paar van die hele kleine nwe partijen bijna de zelfde dingen wilden zien/doen...
ook een soort schreeuw om hulp oid, jammer dat het dan niet beter georganiseerd was dan konden ze samen sterker staan als 1 vertegenwoordiger voor min of meer dezelfde belangen.

magoed, zal me trouwens ook benieuwen hoe de 50+ het gaat doen, vele oudjes die vroeger altijd vaste prik stemden komen toch iets meer los en of worden/werden geraakt door de crisis of wat ook, en in huidige digitale tijden e.d. staan ze meer open voor en of veranderen ze toch van mening maar waar op stemmen is moeilijk, maakt weinig uit als het ware...

doch 50+ is meer voor die doelgroep en zijn/haar belangen en dus wellicht simpele keuze voor een aardige groep van hen...
ik schat dat ze wellicht 5 tot zelfs 7 stemmen kunnen halen.

zag trouwens vanmiddag ook wat nwe stemmers de net 18 jarigen...die dan gaan stemmen stemmen toch vrij snel voor iets als de dierenpartij of groen links merkte ik wel :'(

terwijl dat soort zaken van beide partijen gewoon als een "basis" in elke partij kan/hoort te zitten als het waarde van waarden en normen zeg maar...nu heb je een paar schreeuwers aan die kant in een apart hokje.

magoed, best interessant, dat weer wel...
wat ik trouwens ook goed/interessant vond was dat ze een oproep deden in wat kiest NL of mensen het huidige systeem fijn/goed vonden of iets heel anders willen waar we hier op DF ook wel eens over praten...

85% was daar ook voor en dus maar 15% voor het huidige systeem...dus wie weet, hoe vaker onder de aandacht hoe beter.

zo, nu RTL4 voor de uitslagen...

Rebel

Bericht door Rebel » 12 sep 2012, 20:39

Yesss..VVD is de grootste! Gefelicteerd Mark

:bag:

Luco

Bericht door Luco » 12 sep 2012, 21:05

Nou, de formatie gaat niet lukken op basis van de prognose.

Zowel de VVD als de PVDA zou drie andere middelpartijen nodig hebben om te regeren en dat gaat niet lukken.
Dit wordt weer een langdurende soap.

HansD

Bericht door HansD » 12 sep 2012, 21:18

Waarom reageert 'iedereen' op een eerste prognose na 21 uur alsof dit al de definitieve uitslag is? Misschien een paar uurtjes geduld en dan pas reageren als de definitieve uitslag bekend is? Dan weet je pas wat het geworden is

Luco

Bericht door Luco » 12 sep 2012, 21:23

Omdat de exitpolls er maximaal 1 of 2 zetels naast zitten, dus een wezenlijke verandering zit er niet in.

HansD

Bericht door HansD » 12 sep 2012, 21:26

Het zal best dat ze er geen 10 zetels naast zitten maar het gaat me om het hijgerige gelul sinds 21.01. Even geduld schijnt teveel gevraagd te zijn. Ik zie morgen wel of het land nog bestaat :D .

Overigens kan 1 of 2 zetels verschil bij de VVD of PVDA een behoorlijke invloed hebben.

GTRene

Bericht door GTRene » 12 sep 2012, 21:29

heb wel ff genoeg van de VVD daar, voor mij mag PVDA nu de kar sleuren.

kiek'n wat ut wurt :TV kijken:

Luco

Bericht door Luco » 12 sep 2012, 21:31

HansD schreef:
Overigens kan 1 of 2 zetels verschil bij de VVD of PVDA een behoorlijke invloed hebben.
Leg eens uit dan, het enige wat ik me voor kan stellen is dat de grootste de premier levert, maar qua formatie maakt het niks uit.

HansD

Bericht door HansD » 12 sep 2012, 21:36

Ik bedoel idd dat de grootste partij het initiatief voor de formatie neemt en zeer waarschijnlijk de premier zal leveren.

Ik lees alweer de nodige posts van PVV stemmers op verschillende sites die fraude en/of complotten insinueren. Dat gaat nog lachen worden vanavond.

GTRene

Bericht door GTRene » 12 sep 2012, 21:45

nu denk je (ik) mooi verdeeld, de VVD en PvdA gaan samen is zeg (zo het nu is) 81 en hup...

maar nee?? hebben ze schijnbaar geen meerderheid nog in de eerste kamer??

was dat nou dan? hoe zit dat...wat een gedoe moeten ze schijnbaar met nog een extra partij erbij en dus weer gezeur pfff

HansD

Bericht door HansD » 12 sep 2012, 21:56

Voor een kabinet heb je geen meerderheid in de eerste kamer nodig rene. De eerste kamer toetst -als laatste- wetsvoorstellen die de 2e kamer voorstelt maar bepaald geen beleid.

Rebel

Bericht door Rebel » 12 sep 2012, 21:57

HansD schreef:Het zal best dat ze er geen 10 zetels naast zitten maar het gaat me om het hijgerige gelul sinds 21.01. Even geduld schijnt teveel gevraagd te zijn. Ik zie morgen wel of het land nog bestaat :D .

Mijn voorspelling was een half uur voor de eerste prognose....zie tijdstip :D

Plaats reactie