Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Dennis Cavallino

Re: Wereldwijde recessie + bestuurscrisis NL/EU vanaf pagina

Bericht door Dennis Cavallino » 06 sep 2012, 15:18

True true.

Dat is overal en van alle tijden. Binnen de achterban van Hitler waren er ten slotte ook de nodige akkefietjes (understatement). Zelfs bij gewone verenigingen heb je dat al. Leden met een hart voor de clubleden, leden met alleen oog voor financiën, leden die macht willen, leden die alleen denken aan 't hier en nu, maar ook leden die denken aan de toekomst. Iedereen heeft zo zijn eigen visie, doelstellingen en belangen. Het is mooi om daar gezamenlijk uit te komen zonder elkaar de hersens in te slaan.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 06 sep 2012, 20:08

Nederlandse Politiek op zijn Belgisch samengevat;

We drinken een glas, we plegen een plas..............en alles bleef zoals het was..................

GTRene

Bericht door GTRene » 06 sep 2012, 22:03

:lol: ohnee eigenlijk diep triest he...ff denke, deze? :ziek:

dvh

Bericht door dvh » 06 sep 2012, 22:15

GTRene

Bericht door GTRene » 06 sep 2012, 22:31

whahah :tooth:
lache die antwoorden.

Luco

Bericht door Luco » 07 sep 2012, 08:35

Zie je nou dat die partijen allemaal oplichters zijn.

Niks zeggen in de programmas, maar wel stiekem even een vaartax door laten rekenen.
:kotsen:

Rutger

Bericht door Rutger » 07 sep 2012, 10:51

Piratenpartij.

GTRene

Bericht door GTRene » 07 sep 2012, 10:55

niemand die straks meer in het huwelijks-bootje stapt :coffee:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 07 sep 2012, 11:14

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 07 sep 2012, 13:11

Met het nieuwe beleid van Draghi/ECB op handen, ben ik toch werkelijk benieuwd hoe het met de bloeddruk staat van de Deutsche Bank.........ik vermoed dat die door het plafond gaat en off scale is...........

Wellicht neemt nu de druk op het Duitse Constitutionele Hof nog verder toe vwb de uitspraak over de grondwettelijke houdbaarheid van het ESM, d.d. 12-09.

Als de Duitsers een gouden kans hebben gekregen om Draghi een loer te draaien dan is het wel met die uitspraak, ik denk dat de lobby machine overuren draait momenteel inDuitsland..........

GTRene

Bericht door GTRene » 07 sep 2012, 15:07

of het is allemaal 1 groot "toneelspel" ?

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 07 sep 2012, 15:14

^Drama.

:coffee:

Robin

Bericht door Robin » 07 sep 2012, 16:05

romo

Bericht door romo » 07 sep 2012, 17:27

Totaal ongeloofwaardig uiteraard

Het ergste is toch wel dat werkelijk geen middel wordt geschuwd om aan zieltjeswinnerij te doen, de kerk is er een slap aftreksel bij.........

Opportunisme in overtreffende trap........

GTRene

Bericht door GTRene » 07 sep 2012, 17:30

@ Robin's standpunt (VVD)

-1 :lol: ik denk dat ik eens gek doe, Partij voor de Almeloers :lol:

in elk geval Samson Premier, heb nu wel genoeg van Rutte, hij wordt steeds vreemder (verder van "ons" af) vind ik, steeds onduidelijker verdraaiender? kan wellicht aan de druk liggen van de EU ofzo, maar hoe dan ook, hij gaat vallen dit jaar lijkt me.

Hielke

Bericht door Hielke » 07 sep 2012, 18:16

Rutte moet met deze uitspraak wel gedacht hebben; laat Samsom het nu maar eens proberen. Alsof die 1000 euro grap al niet erg genoeg was.

Ongelofelijk :? En heerlijk, zo menselijk :lol:

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 07 sep 2012, 19:51

ik heb er eens goed over na gedacht,en heb een besluit genomen,ik ga NIET meer STEMMEN,telkens hoor ik ,ja we hebben met zijn alle zoveel schuld ,ik heb geen STAATSSCHULD ,IK HEB IN HET GEHEEL, TOTAAL GEEN SCHULD,wat is dit voor onzin om dit in de schoenen van de Nederlandse burger te schuiven,ZIJ DE BANEN POOLERS {politici} VAN HET NEDERLANDSE VOLK,HEBBEN SCHULDEN NIET WIJ.

Ik vind dit soort boosheid altijd zo lekker kort door de bocht :) . Alsof zo'n schrijver nooit onderwijs heeft gehad, nog nooit over een weg heeft gereden, off the grid is (eigen stroom + watervoorziening), schijt op een gat in de grond, nog nooit een pil van het ziekenfonds heeft geclaimd en z'n ouders tot aan de dood zelf heeft onderhouden en heeft verzorgd.

That said, dat wil niet zeggen dat ze in Den Haag alles perfect doen (verre van).

Luco

Bericht door Luco » 07 sep 2012, 20:15

G Kolkman schreef:
ik heb er eens goed over na gedacht,en heb een besluit genomen,ik ga NIET meer STEMMEN,telkens hoor ik ,ja we hebben met zijn alle zoveel schuld ,ik heb geen STAATSSCHULD ,IK HEB IN HET GEHEEL, TOTAAL GEEN SCHULD,wat is dit voor onzin om dit in de schoenen van de Nederlandse burger te schuiven,ZIJ DE BANEN POOLERS {politici} VAN HET NEDERLANDSE VOLK,HEBBEN SCHULDEN NIET WIJ.

Ik vind dit soort boosheid altijd zo lekker kort door de bocht :) . Alsof zo'n schrijver nooit onderwijs heeft gehad, nog nooit over een weg heeft gereden, off the grid is (eigen stroom + watervoorziening), schijt op een gat in de grond, nog nooit een pil van het ziekenfonds heeft geclaimd en z'n ouders tot aan de dood zelf heeft onderhouden en heeft verzorgd.

That said, dat wil niet zeggen dat ze in Den Haag alles perfect doen (verre van).
Twee zinnen uit een heel verhaal halen en roepen dat het kort door de bocht is, dat is pas kort door de bocht.

romo

Bericht door romo » 07 sep 2012, 20:18

Rebel

Bericht door Rebel » 07 sep 2012, 20:32

Thx Robert! Goeie info.
Maar euh, kun je misschien ook eens een concrete voorspelling doen, want ons staat te wachten komende tijd?
Moet ik de vakantie in november cancelen en morgen nog gaan "hamsteren bij AH of verwacht je dat het nog een jaartje gaat duren alvorens overal het licht uitvalt?

romo

Bericht door romo » 07 sep 2012, 20:41

Je maakt het altijd zo persoonlijk Rebel..

Niet nodig, dit is wat er leeft, je kan er over discussieren, een mening hebben, lullen op een forum,.........

Een linkje hier en daar is prima voor een forum, een foto idem, waarom dan zo`n Golf plaatje plakken? Je wil ook iets melden niet waar?

Buitendat, ik ben graag goed geïnformeerd, ik ben, zoals eerder gemeld, benieuwd wat het Constitutionele Hof in Karlsruhe gaat doen..........

Rebel

Bericht door Rebel » 07 sep 2012, 20:51

romo schreef:Je maakt het altijd zo persoonlijk Rebel..

Niet nodig, dit is wat er leeft, je kan er over discussieren, een mening hebben, lullen op een forum,.........

Een linkje hier en daar is prima voor een forum, een foto idem, waarom dan zo`n Golf plaatje plakken? Je wil ook iets melden niet waar?

Buitendat, ik ben graag goed geïnformeerd, ik ben, zoals eerder gemeld, benieuwd wat het Constitutionele Hof in Karlsruhe gaat doen..........

Romo, ik zie niks persoonlijks staan in mijn bericht?
En wat heeft een Golf er mee te maken?

Verder is het een serieuze vraag. Ik vraag jou als "crisis-watcher" wat mij/ons misschien te wachten staat, en op welke termijn? Ik verdiep me er zelf niet zo in, maar zou toch wel graag een voorspelling horen van iemand die meer thuis is in deze materie.
Maar het is me duidelijk dat je daar geen antwoord op gaat geven door van alles erbij te halen wat nergens op slaat, dus ga maar gewoon door met ongefundeerde bangmakerij :D ;-)

HansD

Bericht door HansD » 07 sep 2012, 21:24

ik ben, zoals eerder gemeld, benieuwd wat het Constitutionele Hof in Karlsruhe gaat doen.........
Goedkeuren.

PS Dat je nog op Rebel reageert. Zonde van je energie.

Robin

Bericht door Robin » 08 sep 2012, 10:46

GTRene

Bericht door GTRene » 08 sep 2012, 11:18

met de stelling wel, doch banken moet wel onder scherp toezicht blijven, eigenlijk liever nog van/door de staat en die belachelijke bonus cultuur er uit, doch daarvoor in de plaats wel meer verantwoording afleggen en dragen voor diegenen (van die banken) die bv absurde risico's nemen oid.

Plaats reactie