De Ford Escort MK1/Mk2
- Richard430
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 06 nov 2011, 21:53
Re: De Ford Escort MK1/Mk2
Afgelopen maandag op het Duitse Autosport Festival deze nog op de plaat gezet, erg leuk ding.
- Bijlagen
-
- P1010147 (816 x 612).jpg (149.4 KiB) 9689 keer bekeken
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: De Ford Escort MK1/Mk2
Ik heb in totaal 5 van die dingen gehad, waarvan de eerste in 1983 en de laatste in 1992
doch elke keer als ik er weer 1 op het net voorbij zie komen kriebelt het weer
maar pfff als ik er aan denk hoe hard ze kunnen roesten en dat sommige uit die tijd bv op bepaalde plekken van de bodem of bij de veerpoten (voor) het al goed gaar was, dan moet je wel mazzel hebben voor een goed geconserveerde
doch elke keer als ik er weer 1 op het net voorbij zie komen kriebelt het weer
maar pfff als ik er aan denk hoe hard ze kunnen roesten en dat sommige uit die tijd bv op bepaalde plekken van de bodem of bij de veerpoten (voor) het al goed gaar was, dan moet je wel mazzel hebben voor een goed geconserveerde
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: De Ford Escort MK1/Mk2
wat breed
trouwens die zakspeed is wel leuk>>
hm, in deze kleuren nog nooit gezien denk, kan het me niet herinneren....die beemer ook niet.
trouwens die zakspeed is wel leuk>>
hm, in deze kleuren nog nooit gezien denk, kan het me niet herinneren....die beemer ook niet.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: De Ford Escort MK1/Mk2
ook gaaf>>
Jake Green – Mk2 RS2000
One off body kit, all steel Cosworth turbo yb t34 turbo stage 3, TVR gearbox, full width Atlas axle with LSD 3 piece split rims 16inch, Cobra bucket seats, stack dash, custom interior. Has taken seven years on and off to finish
-
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Re: De Ford Escort MK1/Mk2
Waarom staat dit topic in McDrive? Deze auto heeft helemaal niets met USA auto's te maken. Is geproduceerd door een zelfstandig bedirjf: Ford Europa met als hoofdkwartier Duitsland (bij Köln)...
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: De Ford Escort MK1/Mk2
nooit op gelet en goed gespot, ik dacht al wat een lauw publiek hier op die prachtige escorts
hopelijk leest een Moderator mee en verplaatst dit draadje naar "Bratwursten en Jägermeister"
http://www.driving-fun.com/forum/viewforum.php?f=13
heb een melding verzonden.
hopelijk leest een Moderator mee en verplaatst dit draadje naar "Bratwursten en Jägermeister"
http://www.driving-fun.com/forum/viewforum.php?f=13
heb een melding verzonden.
- ErikMartijn
- Berichten: 1816
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 15:41
- Locatie: 323ti
Re: De Ford Escort MK1/Mk2
De eerste Escort is in Engeland ontwikkeld door de Engelse tak van Ford Motor Company, hij is ook gebouwd in Engeland en voor een deel in België. De mk. 2 is een samenwerking tussen de Duitse en de Engelse tak dacht ik.
Ik zou dit topic dus eerder in het 'Engelse Drop' gedeelte plaatsen.
Ik zou dit topic dus eerder in het 'Engelse Drop' gedeelte plaatsen.
- Snipe
- Berichten: 12631
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: De Ford Escort MK1/Mk2
Geen idee waarom het hier staat. Misschien omdat Ford een Amerikaans merk is?Pingus schreef:Waarom staat dit topic in McDrive? Deze auto heeft helemaal niets met USA auto's te maken. Is geproduceerd door een zelfstandig bedirjf: Ford Europa met als hoofdkwartier Duitsland (bij Köln)...
Toen de eerste Escort ontwikkeld werd bestond Ford of Europe overigens nog niet. Er bestonden in Europa toen nog twee afzonderlijke bedrijven: Ford Deutschland en Ford England. (Eerder bestond er ook een Franse tak met eigen modellen, de Nederlandse fabriek hoorde bij Ford England).
Die eerste Escort werd ontwikkeld in Engeland, terwijl de productie voor het grootste deel plaatsvond in Halewood (nu een fabriek van Land Rover). De tweede Escort was wat Duitser (ook omdat Ford Europe toen wel bestond en het hoofdkwartier inderdaad in Keulen had), maar de Escort II was feitelijk eerder een grote facelift dan een heel nieuw model.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: De Ford Escort MK1/Mk2
Engelse drop ook goed
die kunnen wel wat weerstand gebruiken tegen over het DLD Bier und Wurst
bij US Ford denk je meer aan Mustangs, Mercury's and Mavericks
MMM (not so)
die kunnen wel wat weerstand gebruiken tegen over het DLD Bier und Wurst
bij US Ford denk je meer aan Mustangs, Mercury's and Mavericks
MMM (not so)
-
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Re: De Ford Escort MK1/Mk2
Deze Escorts passen dan het beste bij Engelse drop denk ik. Met USA Ford heeft het in elk geval niks van doen.
- Snipe
- Berichten: 12631
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: De Ford Escort MK1/Mk2
Amerika is best een creatieve oplossing als je niet kunt kiezen tussen Engeland en DuitslandPingus schreef:Deze Escorts passen dan het beste bij Engelse drop denk ik. Met USA Ford heeft het in elk geval niks van doen.
(En Ford of Britain was voor 60 procent eigendom van Ford USA)
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: De Ford Escort MK1/Mk2
Dit hoort gewoon in Uit den ouden Doosch. Einde discussie.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: De Ford Escort MK1/Mk2
sommige oude plaatjes wellicht...doch die uit huidige tijden van die oudere escorts niet :drieling:
Engelse dropjes..mmm lekker
tis bijna een "polletje" waard
Engelse dropjes..mmm lekker
tis bijna een "polletje" waard
- Luco
- Berichten: 28006
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: De Ford Escort MK1/Mk2
Best lastige keuzesSnipe schreef:Amerika is best een creatieve oplossing als je niet kunt kiezen tussen Engeland en DuitslandPingus schreef:Deze Escorts passen dan het beste bij Engelse drop denk ik. Met USA Ford heeft het in elk geval niks van doen.
(En Ford of Britain was voor 60 procent eigendom van Ford USA)
Moet opel dan ook niet naar mcdrive, tenslotte is gm de uiteindelijke eigenaar
- EvdP
- Berichten: 6193
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: De Ford Escort MK1/Mk2
Die is van uitlijnspecialist Lammert van der Meulen uit Dokkum.Richard430 schreef:Afgelopen maandag op het Duitse Autosport Festival deze nog op de plaat gezet, erg leuk ding.
Erg nette auto!
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 05 sep 2012, 14:37
Re: De Ford Escort MK1/Mk2
Onze RS 2000 MK2 1977 orig Hollands, reeds 10 jaar in bezit en rijdt er nog regelmatig een rally mee,
Alexander
Alexander
- Bijlagen
-
- horn2008.png (240.77 KiB) 9422 keer bekeken
- jaydee
- Berichten: 784
- Lid geworden op: 21 sep 2007, 11:42
- Locatie: Zeewolde
Re: De Ford Escort MK1/Mk2
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 76#p865976GTRene schreef: hm, in deze kleuren nog nooit gezien denk, kan het me niet herinneren....die beemer ook niet.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: De Ford Escort MK1/Mk2
@Jaydee, dat is niet die, die heeft andere kleuren e.d.
@Alexander Strik...auto's en Nijverdal?? (mooie foto btw)
eneuh die rode RS2000 kon nog wel eens van een vriend van mij zijn geweest die ook in Nijverdal woont, een zekere Jan, maar dat was al heel lang gelden (langer dan die 10 jaar langer dan 20 zelfs denk ) in die tijd had hij een rode, zijn vriend een gele met zwart dak en ik had later verschillende, 3 x een gele en 2 x een oranje RS2000, de laatste had ik in 1992 (long time ago)
@Alexander Strik...auto's en Nijverdal?? (mooie foto btw)
eneuh die rode RS2000 kon nog wel eens van een vriend van mij zijn geweest die ook in Nijverdal woont, een zekere Jan, maar dat was al heel lang gelden (langer dan die 10 jaar langer dan 20 zelfs denk ) in die tijd had hij een rode, zijn vriend een gele met zwart dak en ik had later verschillende, 3 x een gele en 2 x een oranje RS2000, de laatste had ik in 1992 (long time ago)
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 05 sep 2012, 14:37
Re: De Ford Escort MK1/Mk2
Absoluut niet van ene Jan uit Nijverdal geweest, kocht hem van iemand uit Spakenburg die de Ford van de 1e eigenaar had,had er ook rallyplannen mee,ging niet door.GTRene schreef:@Jaydee, dat is niet die, die heeft andere kleuren e.d.
@Alexander Strik...auto's en Nijverdal?? (mooie foto btw)
eneuh die rode RS2000 kon nog wel eens van een vriend van mij zijn geweest die ook in Nijverdal woont, een zekere Jan, maar dat was al heel lang gelden (langer dan die 10 jaar langer dan 20 zelfs denk ) in die tijd had hij een rode, zijn vriend een gele met zwart dak en ik had later verschillende, 3 x een gele en 2 x een oranje RS2000, de laatste had ik in 1992 (long time ago)
Alexander
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: De Ford Escort MK1/Mk2
bedoel ook lang daarvoor, jaren 80 denk ik dat het was, ik had mijn eerste RS2000 in 1983, hij en die andere Jan hadden ook zo 1 in die jaren, Jan Gre... en Jan Aa...
en dat kenteken komt wat bekend voor, doch met auto's uit die tijd heb je dat toch al snel
hoe dan ook, leuke wagens die makkelijk dwars gaan weet ik nog, doch ook goed kunnen roesten, sommige op belangrijke plekken/balken.
hoe dan ook, blijft het leuk spul, vooral een mooie (strakke) met X-pack en wat meer power.
meer van dit soort zeg maar>>
en dat kenteken komt wat bekend voor, doch met auto's uit die tijd heb je dat toch al snel
hoe dan ook, leuke wagens die makkelijk dwars gaan weet ik nog, doch ook goed kunnen roesten, sommige op belangrijke plekken/balken.
hoe dan ook, blijft het leuk spul, vooral een mooie (strakke) met X-pack en wat meer power.
meer van dit soort zeg maar>>
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 05 sep 2012, 14:37
Re: De Ford Escort MK1/Mk2
Ik vindt het leuk wat men zoal met de MK2 doet maar ik ben nu eenmaal voor originaliteit. Motortunen ok maar dan de originele, die van ons had voor 8 jaar geleden 170pk op de testbank wat er nu nog van over is weet ik niet maar hij voldoet nog goed,GTRene schreef:bedoel ook lang daarvoor, jaren 80 denk ik dat het was, ik had mijn eerste RS2000 in 1983, hij en die andere Jan hadden ook zo 1 in die jaren, Jan Gre... en Jan Aa...
en dat kenteken komt wat bekend voor, doch met auto's uit die tijd heb je dat toch al snel
hoe dan ook, leuke wagens die makkelijk dwars gaan weet ik nog, doch ook goed kunnen roesten, sommige op belangrijke plekken/balken.
hoe dan ook, blijft het leuk spul, vooral een mooie (strakke) met X-pack en wat meer power.
meer van dit soort zeg maar>>
Alexander
- Bijlagen
-
- escmk2mot.JPG (44.73 KiB) 9377 keer bekeken
- Steef-bmw
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 21 feb 2012, 20:16
- Locatie: Zaanstreek
Re: De Ford Escort MK1/Mk2
In mijn ogen toch wel 1 van de leukste auto's..
Licht, veel vermogen. en een hoog rij plezier.. + gewoon stoere looks..
Tijdens de rally heb ik een keer mee mogen helpen bij een team met 2 MK1's erg gaaf!
Simpele techniek maar alles bij mekaar erg goed!
Als ik het geld had zouw ik toch wel zoiets willen..
Licht, veel vermogen. en een hoog rij plezier.. + gewoon stoere looks..
Tijdens de rally heb ik een keer mee mogen helpen bij een team met 2 MK1's erg gaaf!
Simpele techniek maar alles bij mekaar erg goed!
Als ik het geld had zouw ik toch wel zoiets willen..
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: De Ford Escort MK1/Mk2
das idd ook het mooie, simpele techniek waar je zelf nog aardig mee kunt werken en idd relatief lightweight
vroeger toen je nog de bossen in mocht zonder dat ze zo streng waren, heb ik ook regelmatig die paden bezocht tussen Nijverdal en Holten, ik ging vaak uit in Holten dus af en toe binnendoor
vroeger toen je nog de bossen in mocht zonder dat ze zo streng waren, heb ik ook regelmatig die paden bezocht tussen Nijverdal en Holten, ik ging vaak uit in Holten dus af en toe binnendoor
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten