De basismotor dus, maar met 184 pk en 270Nm kom je in het dagelijks verkeer prima vooruit. De meerprijs van de 528i van bijna 100 euro netto per maand was me simpelweg te gortig. Dit ding komt uiteindelijk al uit op bijna 700 euro netto en dat vind ik meer dan genoeg.
Met dank aan de upgrade-actie van BMW heb ik hem wel nog redelijk aan kunnen kleden, al heb ik echte nice-to-haves zoals de HUD en de actieve cruise control weggelaten.
Wat zit er wel op:
Levering zonder typeaanduiding (320)
Metallic lak
18" Lichtmetalen wielen V-spaak (styling 328), 8Jx18 (2K2)
Black Panel instrumentenpaneel (6WA)
Sportstuurwiel (multifunctioneel) (255)
Comfortzetels met elektrische verstelling, lendensteunen (488) actieve comfort hoofdsteunen, geheugen op beide voorzetels, zittinglengte-verstelling, leuningbreedte-verstelling (456)
Stoelventilatie voor beide voorstoelen (453)
Extra 12V aansluitingen (1 aansluiting in de middenconsole voorin, 1 aansluiting in de bagageruimte rechts) (575)
HiFi systeem Professional (677)
Automatische sporttransmissie Steptronic (stuurschakeling) 8-versnellingen (2TB)
Comfortontgrendeling en -sluiting op portieren, starten zonder sleutel (322)
Dakdraagsysteem, aluminium zijdeglans (twee langsdragers) (3AT)
Ambianceverlichting (deurvakverlichting voor en achter, verlicht opbergvak in middenconsole, verlichte zijkanten middenconsole achter, sfeerverlichting achterin) (4UR)
Speed Limit weergave (8TH)
Niet rokers uitvoering Z41
Uitgebreid geheugen boordcomputer (6VA)
Buiten (Imperialblau briljanteffect metallic):
Binnen (Oyster - Schwarz leer):
Levering waarschijnlijk ergens 1e week januari, tot die tijd nog even hannesen met enkel een niet prive te rijden leaseauto en de Polo BM van mijn vrouw