Japanese-spec Type R Sedan
- Roman
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
- Locatie: Liverpool
Japanese-spec Type R Sedan
This is the Civic Type R as the Japanese will know it. Unlike ‘our’ new Civic Type R hatchback – largely developed in Europe and built in the UK - it’s based on the saloon version of the current Civic available in Japan, the USA and also as the Civic Hybrid model in the UK. It goes on sale in Japan this Friday (30th March).
Predictably, engine outputs are a little higher than its European cousin, with 222bhp being developed at 8,000rpm and 159lb ft of torque peaking at 6,100rpm (the euro Type R makes 198bhp at 7,800rpm and 142lb ft at 5,600rpm).
Drive is fed through a close ratio six speed gearbox, and a limited slip differential is fitted as standard. To cope with the demands of track work,the front brake discs are 17 inches in diameter with four pot Brembo callipers and the car runs on 225/40 R18 Bridgestone Potenza RE070 tyres. A Type R aero kit and trademark black and red bucket seats help lift the usually rather staid Civic saloon appearance.
Honda claims the body is 50% more rigid than the previous Japan-only Integra Type R, and crucially, this saloon Type R retains the traditional Honda independent rear suspension abandoned for a torsion beam set up on the latest European Civic Type R.
The Euro Type R has massively split opinion in the UK motoring press. Is this the car we really want?
[img:1280:772]http://www.blogsmithmedia.com/www.autob ... _r_001.jpg[/img]
[img:1280:701]http://www.blogsmithmedia.com/www.autob ... _r_002.jpg[/img]
[img:1280:830]http://www.blogsmithmedia.com/www.autob ... _r_003.jpg[/img]
[img:1280:650]http://www.blogsmithmedia.com/www.autob ... _r_004.jpg[/img]
[img:1280:917]http://www.blogsmithmedia.com/www.autob ... _r_005.jpg[/img]
Predictably, engine outputs are a little higher than its European cousin, with 222bhp being developed at 8,000rpm and 159lb ft of torque peaking at 6,100rpm (the euro Type R makes 198bhp at 7,800rpm and 142lb ft at 5,600rpm).
Drive is fed through a close ratio six speed gearbox, and a limited slip differential is fitted as standard. To cope with the demands of track work,the front brake discs are 17 inches in diameter with four pot Brembo callipers and the car runs on 225/40 R18 Bridgestone Potenza RE070 tyres. A Type R aero kit and trademark black and red bucket seats help lift the usually rather staid Civic saloon appearance.
Honda claims the body is 50% more rigid than the previous Japan-only Integra Type R, and crucially, this saloon Type R retains the traditional Honda independent rear suspension abandoned for a torsion beam set up on the latest European Civic Type R.
The Euro Type R has massively split opinion in the UK motoring press. Is this the car we really want?
[img:1280:772]http://www.blogsmithmedia.com/www.autob ... _r_001.jpg[/img]
[img:1280:701]http://www.blogsmithmedia.com/www.autob ... _r_002.jpg[/img]
[img:1280:830]http://www.blogsmithmedia.com/www.autob ... _r_003.jpg[/img]
[img:1280:650]http://www.blogsmithmedia.com/www.autob ... _r_004.jpg[/img]
[img:1280:917]http://www.blogsmithmedia.com/www.autob ... _r_005.jpg[/img]
- Damir Vukovic
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 10:29
- Locatie: Delft
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
Honda aan het testen met de JDM spec Civic sedan Typ-R op tsukuba. Beelden zijn van Best Motoring.
http://www.youtube.com/watch?v=rBRbCrqMQB4
http://www.youtube.com/watch?v=rBRbCrqMQB4
- MartijnGizmo
- Berichten: 13019
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
- Damir Vukovic
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 10:29
- Locatie: Delft
Hmm heeft er iemand een linkje met de beschikbare octaangehalten van japanse brandstof? Toen ik er zelf was zag ik voornamelijk 91 octaan bij de pompen beschikbaar en ik geloof dat dat zelfs RON is (dus geen MON of RON+MON/2).
Misschien dat het Japanse meetsysteem voor vermogen anders werkt? Ik weet dat vroeger het vermogen genoteerd werd zonder extra verbruikers (dus geen airco, stuurbekrachtiging, dynamo, waterpomp etc.
Misschien dat het Japanse meetsysteem voor vermogen anders werkt? Ik weet dat vroeger het vermogen genoteerd werd zonder extra verbruikers (dus geen airco, stuurbekrachtiging, dynamo, waterpomp etc.
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
Nee geen idee, maar ik heb ooit wel eens ergens gelezen dat je in Japan Op veel plaatsen octaan 101+ kan tanken. Ook las ik dat ze in Japan in de toekomst de bezine willen gaan vermengen met ethanol. Is beter voor het milieu zeggen ze. Dat mogen ze hier ook wel doen want methanol heeft volgens mij octaan 130 :!: :!:
- Mari Oh Oh!
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
- Locatie: Assen
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
Och, in vergelijking met...
[img:420:269]http://www2.uol.com.br/bestcars/carros/ ... n_1985.jpg[/img]
[img:640:480]http://www.autoinzerce.info/soukrom/891818.JPG[/img]
[img:500:261]http://www.cflcomputing.com/other/af-sig.jpg[/img]
[img:543:347]http://www.jaycronen.com/vehicles/image ... a-full.jpg[/img]
Deze staan zeker in mijn toptien van lelijkste auto's aller tijden, waarvoor je als 'kleine sedan' al snel in aanmerking komt. En veel fraaier zijn kleine sedans er sindsdien niet echt op geworden...
[img:420:269]http://www2.uol.com.br/bestcars/carros/ ... n_1985.jpg[/img]
[img:640:480]http://www.autoinzerce.info/soukrom/891818.JPG[/img]
[img:500:261]http://www.cflcomputing.com/other/af-sig.jpg[/img]
[img:543:347]http://www.jaycronen.com/vehicles/image ... a-full.jpg[/img]

Deze staan zeker in mijn toptien van lelijkste auto's aller tijden, waarvoor je als 'kleine sedan' al snel in aanmerking komt. En veel fraaier zijn kleine sedans er sindsdien niet echt op geworden...
- Mari Oh Oh!
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
- Locatie: Assen
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
Serieus? Nee, voor mij geldt, even generaliserend, het volgende: kleiner dan, pakweg, een Mondeo moet een sedan niet worden, zeker niet als het een hatchback met aangeplakte kont wordt.Mari Oh Oh! schreef:Ik vind een mooi aangeklede 2-deurs Jetta en Corsa anders best leuk
Maar eenmaal op dat formaat zie ik weer het liefst een sedan.

- Mari Oh Oh!
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
- Locatie: Assen
Als de hatchback een naar mijn mening te steile achterkant heeft(oftewel een station met te weinig overhang) meen ik het toch wel vaak. Zo'n afhak-kont vind ik helemaal niks m.u.v. bijvoorbeeld een 205, maar dan wel liefst met GTI-pak. Al heeft die nog een vrij vlakke achterruit, dus eigenlijk telt die ook niet.
Tevens hebben de hatchbacks vaak een vooroverhang die groter/gelijk is dan de achteroverhang en de sedans niet. Dat alleen is voor mij al bijna genoeg reden om de auto mooier te vinden
Tevens hebben de hatchbacks vaak een vooroverhang die groter/gelijk is dan de achteroverhang en de sedans niet. Dat alleen is voor mij al bijna genoeg reden om de auto mooier te vinden
- Gijzer
- Berichten: 1339
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 20:51
- Locatie: Elke bocht is een uitdaging.
Mooier dan dit zijn ze toch niet gemaakt...... NOT
[img:310:189]http://www.davidscars.com/DAVID/polo.jpg[/img]
[img:160:120]http://img.netcarshow.com/Volkswagen-Po ... ail_07.jpg[/img]
[img:310:189]http://www.davidscars.com/DAVID/polo.jpg[/img]
[img:160:120]http://img.netcarshow.com/Volkswagen-Po ... ail_07.jpg[/img]
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast