Nieuwe laptop, welke?
-
Re: Nieuwe laptop, welke?
Persoonlijk zou ik ook voor een DELL gaan.
Op mijn werk gebruiken we deze al jaren en er is echt zelden iets aan kapot .
Een jaar of twee geleden voor mijn vader ook een dell laptop van ongeveer 500 euro gekocht en nooit problemen mee gehad.
Op mijn werk gebruiken we deze al jaren en er is echt zelden iets aan kapot .
Een jaar of twee geleden voor mijn vader ook een dell laptop van ongeveer 500 euro gekocht en nooit problemen mee gehad.
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Afgelopen maand hetzelfde dilemma gehad. Gebruik nog amper een laptop, maar voor m'n afstuderen was ik wel een nieuwe nodig in mijn ogen. Als doel alleen m'n scriptie schrijven, beetje internetten en meer niet.
Budget eerst op 400eu gezet. Na een rondje langs de winkels dat budget maar verhoogt tot 500eu.
- Ook ik ging voor een 15,6". Dat lukt prima.
- Ik wilde wel een beetje een vlot apparaat, een Intel i3 processor lukt prima voor dat geld. Met goed zoeken wellicht een i5 ook wel, maar voor huis/tuin/keuken gebruik is dat al weer wat teveel van het goede.
- Hardeschijf, ik geef daar niet zoveel om. Ik zit nu op 320GB, 500 moet ook wel lukken.
Wat ik toen heb gedaan is op Tweakers.net de pricewatch gebruikt. Daar kun je je eisen steeds verder uitbreiden, tot er maar een aantal laptops in jouw budget overblijven.
Ik had overigens geen merk voorkeur. Dik 5 jaar een Acer laptop gehad, die is nu door de tijd achterhaalt. Maar 0,0 problemen mee gehad, zou ik dus zo weer kopen.
Op stage veel gewerkt met HP's, was wel de zakelijke lijn telkens en die weer gewoon super goed.
Ik heb uiteindelijk een paar maanden oude HP ProBook gekocht met alles er op en eraan.
Budget eerst op 400eu gezet. Na een rondje langs de winkels dat budget maar verhoogt tot 500eu.
- Ook ik ging voor een 15,6". Dat lukt prima.
- Ik wilde wel een beetje een vlot apparaat, een Intel i3 processor lukt prima voor dat geld. Met goed zoeken wellicht een i5 ook wel, maar voor huis/tuin/keuken gebruik is dat al weer wat teveel van het goede.
- Hardeschijf, ik geef daar niet zoveel om. Ik zit nu op 320GB, 500 moet ook wel lukken.
Wat ik toen heb gedaan is op Tweakers.net de pricewatch gebruikt. Daar kun je je eisen steeds verder uitbreiden, tot er maar een aantal laptops in jouw budget overblijven.
Ik had overigens geen merk voorkeur. Dik 5 jaar een Acer laptop gehad, die is nu door de tijd achterhaalt. Maar 0,0 problemen mee gehad, zou ik dus zo weer kopen.
Op stage veel gewerkt met HP's, was wel de zakelijke lijn telkens en die weer gewoon super goed.
Ik heb uiteindelijk een paar maanden oude HP ProBook gekocht met alles er op en eraan.
- Niels
- Auto: Prius+
Dell is zeker goed maar momenteel kun je voor minder ook een leuk ding scoren. Daarnaast kun je Dell (tenminste mijn oude) maar slecht reinigen mbt aangezogen stof e.d. Het ding wordt dus lawaaiig en trager is mijn ervaring. Die van mij is zeer intesief gebruikt en heeft verder nooit problemen gegeven. Dell is zeker wel prima dus.
Acer blinkt niet uit door kwaliteit alhoewel er mensen zijn die probleemloos jaren met een Acer werken. Mijn zwager is een intensieve computer freak en die heeft andere ervaringen. Packard Bell is familie van Acer dus die heb ik ook overgeslagen de laatste keer. Een half jaar terug heb ik een Asus voor mezelf gekocht (op advies van mijn zwager). Goede specs voor het geld en goede kwaliteit. Gisteren heb ik een laptop voor een kennis gekocht waarbij ik twijfelde tussen HP, Toshiba en Asus. De Asus was niet meer leverbaar en de HP heeft betere specs voor het geld dan de Toshiba. Een leuk ding voor erg scherp geld vind ik: http://www.dixons.nl/laptops/notebooks/ ... -b960.html
Acer blinkt niet uit door kwaliteit alhoewel er mensen zijn die probleemloos jaren met een Acer werken. Mijn zwager is een intensieve computer freak en die heeft andere ervaringen. Packard Bell is familie van Acer dus die heb ik ook overgeslagen de laatste keer. Een half jaar terug heb ik een Asus voor mezelf gekocht (op advies van mijn zwager). Goede specs voor het geld en goede kwaliteit. Gisteren heb ik een laptop voor een kennis gekocht waarbij ik twijfelde tussen HP, Toshiba en Asus. De Asus was niet meer leverbaar en de HP heeft betere specs voor het geld dan de Toshiba. Een leuk ding voor erg scherp geld vind ik: http://www.dixons.nl/laptops/notebooks/ ... -b960.html
- Arthur
- Auto: Nr.51
Das ook een mooi ding, Niels. Heb geen pb gehad maar neem aan dat je deze bedoelt. Maar als ik dan de specs bekijk van die ik post in de openingspost dan is die voor 100,- meer niet verkeerd dacht ik. I3 processor met 6GB werkgeheugen en 500GB harde schijf?
@Wouter: dat is idd wel de beste tip en gang van zaken maar die dingen boeien me niet echt. Om dan uitgebreid te gaan zoeken dan raak ik verveeld van het lezen...
Vorige keer ook zomaar een 17" Acer gekocht en die hebben we nog steeds. Werkt prima. Maar wil er gewoon nog eentje bij hebben en omdat er al een 17" staat wil ik een handzamer ding in 15". Vandaar dat ik gewoon lui hier de vraag stel en de leukste koop die eruit komt tot 500,-
Al met al wel leuk om te lezen, zijn net automerken lees ik wel
@Wouter: dat is idd wel de beste tip en gang van zaken maar die dingen boeien me niet echt. Om dan uitgebreid te gaan zoeken dan raak ik verveeld van het lezen...

Al met al wel leuk om te lezen, zijn net automerken lees ik wel

- Niels
- Auto: Prius+
Asus is goed, de eis voor deze die ik heb gekocht heb was dat het een 17" moest zijn, niet te duur, beetje opslag etc. Goed voor internet, Word en foto's. Super deal vond ik
Over het algemeen is Dixons vrij scherp met sommige dingen en geven ze 3 jaar garantie. Kun je ook ff kijken.

Over het algemeen is Dixons vrij scherp met sommige dingen en geven ze 3 jaar garantie. Kun je ook ff kijken.
- WJ
Als je echt niet meer dan 500e wil uitgeven, ipv de 15R deze gewone 15 van Dell:
http://configure.euro.dell.com/dellstor ... &cs=nldhs1
(iets logger dan een 15R)
Deze dell inspiron lijn (15 of 15R) is gewoon heel deugelijk, je komt de Inspiron over tegen en heeft gewoon een goede naam. Kwaliteit is bij Dell ook dik in orde.
http://configure.euro.dell.com/dellstor ... &cs=nldhs1
(iets logger dan een 15R)
Deze dell inspiron lijn (15 of 15R) is gewoon heel deugelijk, je komt de Inspiron over tegen en heeft gewoon een goede naam. Kwaliteit is bij Dell ook dik in orde.
- dvh
Mijn Alienware , wat in feite ook van Dell komt , is ook erg fijn !
Ben er zeer tevreden over.
Dell heeft goede support mocht er een keer wat zijn.
Ben er zeer tevreden over.
Dell heeft goede support mocht er een keer wat zijn.
-
- Auto: Renooit
Klopt helemaal. Ik heb er zelf ook één en die komt best stevig over voor zo'n lage prijs.WJ schreef:Deze dell inspiron lijn (15 of 15R) is gewoon heel deugelijk, je komt de Inspiron over tegen en heeft gewoon een goede naam. Kwaliteit is bij Dell ook dik in orde.
Heb hem in m'n slaap ook al een keer uit bed gegooid, ondanks de harde klap was er niets aan de hand.
Verder is die ook geslaagd voor z'n zwemdiploma

- Arthur
Goed, toch ff op Tweakers (pricewatch) gekeken en nu vraag ik mij het volgende af: wat voor geheugentype moet je hebben? Ik heb DDR3 en DDR3 (SODIMM) aangevinkt. Geen idee waar het over gaat. Hardeschijftype heb ik 7200rpm en SSD aangevinkt. Ga ervan uit dat de snelle jongens zijn... En dan schermgrootte van 15"-17". En tot 540,-. Dan komen deze eruit: http://tweakers.net/pricewatch/cat/496/ ... nyChiI6TW8
Zegt mij allemaal niets maar is het wat? En welke te nemen? Of moet ik nog andere variabelen aankruisen om een andere goede te vinden?
Wel wat eenzijdig met 4x Lenovo en 1x Acer?
Ben er echt niet in thuis...

Zegt mij allemaal niets maar is het wat? En welke te nemen? Of moet ik nog andere variabelen aankruisen om een andere goede te vinden?
Wel wat eenzijdig met 4x Lenovo en 1x Acer?
Ben er echt niet in thuis...

- Arthur
Iemand nog wat zinnigs te zeggen over geheugens, harde schijven en snelheden? Zoals gezegd, ben er niet in thuis en bestel anders gewoon 1 of ander ding. 500,- kost het toch... 

- Robin Hartog
Meer intern geheugen is altijd fijn; simpel gezegd kun je meer programma's open hebben staan zonder dat hij er merkbaar langzaam van wordt. Harddisks hebben ze meestal wel vanaf 250-500GB ofzo, dus daar hoef je je niet echt zorgen over te maken denk ik zo.
- WJ
Dell inspiron 15. Beter dan die dingen die je hier boven linkt, kwa specs iig.
- dvh
Nogmaals Arthur. Voor een beetje tekstverwerken en internet heb je niks bijzonders nodig.Arthur schreef:Iemand nog wat zinnigs te zeggen over geheugens, harde schijven en snelheden? Zoals gezegd, ben er niet in thuis en bestel anders gewoon 1 of ander ding. 500,- kost het toch...
Koop wat goedkoops met redelijke garantie, thats it.
Al dat geheugen en videokaarten is enkel van belang bij zwaare toepassingen als video-edit , games, flink fotobewerken, ect.
- Arthur
Okay, da's duidelijk. Fotobewerken wordt nog wel eens gedaan, btw. Maar verder dus "normaal" gebruik. Echter als je zoekt tot een 500,- dan heb je zoveel keus, daar wordt je bijna gek van
Omdat ik het budget toch al op 500,- gezet had mag het dat ook wel kosten... En om dan wat langer "up to date" te zijn zou ik dan ook gelijk de sterkste/zwaarste/snelste, of hoe je dat allemaal noemt, nemen. Vandaar dat ik het zoeken heel erg beperkt heb gehouden met bovenstaande als resultaat. Nou ja, ik zie wel, bestel wel wat binnenkort
Thnx iig voor de meningen.

Thnx iig voor de meningen.