Olietemperatuursensor lekvrij plaatsen
-
Olietemperatuursensor lekvrij plaatsen
Hoe plaatsen jullie een olie druk/temperatuur sensor lekvrij?
Als ik op internet zoek dan kom ik vaak loctite 565 tegen als schroefdraadopvulling. Alleen is deze loctite heel moeilijk te leveren.
Wat ik wel vond is loctite 577 en loctite 542 maar daar staat niet bij tegen hoeveel druk dit bestand is en er staat niet specifiek bij dat het tegen olie kan.
Ik ben benieuwd naar jullie oplossingen.
Als ik op internet zoek dan kom ik vaak loctite 565 tegen als schroefdraadopvulling. Alleen is deze loctite heel moeilijk te leveren.
Wat ik wel vond is loctite 577 en loctite 542 maar daar staat niet bij tegen hoeveel druk dit bestand is en er staat niet specifiek bij dat het tegen olie kan.
Ik ben benieuwd naar jullie oplossingen.
- bilkert35
- Auto: E36 M3
Re: Olietemperatuursensor lekvrij plaatsen
Weet niet of het duur is of niet maar LINK.
http://www.ebay.co.uk/itm/Loctite-PST-5 ... 4169bf1f52
http://www.ebay.co.uk/itm/Loctite-PST-5 ... 4169bf1f52
- TurboClouseau
koperen o-ring niet mogelijk?
-
OnlineLuco
Raar dat bij loctite europe de 565 dus ook niet leverbaar is.
Je kan ook gewoon gastape gebruiken en een koperen ring van de juiste maat, zo heb ik hem ook in het carter zitten.
Je kan ook gewoon gastape gebruiken en een koperen ring van de juiste maat, zo heb ik hem ook in het carter zitten.
- Roy RS
Waar woon je? Ik heb nog wat van de draadafdichtings loctite staan...mag je gebruiken als je wilt
- Nutkees
- Auto: Dodge Viper
Wat Luco zegt!
-
Bedankt voor jullie reacties.
@bilkert35, dat was inderdaad mijn laatste redmiddel. Ik had zoiets van eerst maar eens kijken of er nog andere oplossingen zijn.
@Luco, trekt die olie dan niet alsnog in de gastape en gaat dan lekken als het verzadigt is? Dat is namelijk wat ik veel zie/lees bij mensen die het op deze manier hebben opgelost.
@Roy RS, bedankt voor het aanbod. Ik woon in de omgeving van Eindhoven maar ik kom nog wel eens ergens in het land. Als je wilt stuur maar een pm met je adres/woonplaats dan kan ik even zien of ik daar in de buurt ben de komende tijd.
@bilkert35, dat was inderdaad mijn laatste redmiddel. Ik had zoiets van eerst maar eens kijken of er nog andere oplossingen zijn.
@Luco, trekt die olie dan niet alsnog in de gastape en gaat dan lekken als het verzadigt is? Dat is namelijk wat ik veel zie/lees bij mensen die het op deze manier hebben opgelost.
@Roy RS, bedankt voor het aanbod. Ik woon in de omgeving van Eindhoven maar ik kom nog wel eens ergens in het land. Als je wilt stuur maar een pm met je adres/woonplaats dan kan ik even zien of ik daar in de buurt ben de komende tijd.
-
OnlineLuco
Als je het goed doet niet gastape is gewoon vloeistofdicht maar je moet het wel goed strak om de draad doen doe je dat niet gaat het meedraaien en is het niet meer dicht.
- marlon_ruchtie
- Auto: '78 Alfetta
Mooiste is netjes een pasvlakje laten frezen met de juiste oppervlaktegesteldheid en een koperen ring gebruiken.
Maar wat Luco zegt moet ook wel werken. (en is veel goedkoper natuurlijk, is ook wat waard)
Maar wat Luco zegt moet ook wel werken. (en is veel goedkoper natuurlijk, is ook wat waard)
- HJ2
Met Teflon tape wel even kijken of de sensor niet de massa van de schroefdraad pakt. Anders zeker zorgen dat er een 'bloot' stukkie zit 
Werkt verder prima hoor!

Werkt verder prima hoor!
- yorick
Teflontape is vloeistof en gasdicht. tape met de klok mee opdraaien als de draad naar je toewijst.