De Volkswagen Up! -- GTI p.47

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Arthur
Auto: Nr.51

Re: De Volkswagen Up!

Bericht door Arthur » 02 sep 2012, 11:36

Das voor een paar honderd euro toch ook wel op te lossen?
ErikS schreef:
KoenM schreef:Geen Cruisecontrol snap ik dan weer niet :bag:
Wel een mooi ding verder :)
Nee, ach..... Deze stond er en was verder naar het zin.
Anders was het weer wachten. Echt lange afstanden maak ik er toch niet mee, en ik rijd er zo'n 10K km per jaar mee. Vandaar de keuze gemaakt om deze 'mee te nemen'.

@ Kevin, Ik ontken niet dat de polo niet de betere auto is, integendeel.
De Polo is de betere auto, zeker als je meer km's maakt! Die maak ik niet. ;)
Om daar dan dus +/-6K meer voor neer te leggen, nee.

Dan vind ik dat ik veel meer heb aan een auto'tje van 12,5K dik in de opties en het rijd prima als het moet op de snelweg. (Ding haalt ook 160, met comfort genoeg)

ErikS

Bericht door ErikS » 03 sep 2012, 07:49

@ JP;

15K? De mijne kost 12.5 en heeft alleen geen leer en cruise. (PDC heb je niet nodig met zo'n auto-tje....)

Overigens is mijn gem. verbruik over 2500 km nu 5.0 @ de 100km. Netjes 1 op 20 dus!
En nee, ik rijd niet via de thinkbleutrainer......... :tong:

JP

Bericht door JP » 03 sep 2012, 07:57

12.5k incl. afleverkosten ?? Mijn offertre ging over een tutti lampioni WhiteUp! 5 deurs en schuifkantel.
Tel daarbij nog de btw-verhoging bij en het gaat hard !

ErikS

Bericht door ErikS » 03 sep 2012, 08:54

Nee, incl afleveren was het 13.700 maar daar zit ook nog een setje winterwielen+banden nieuw bij......
Ik heb ook een white high up met schuifkantel. (Wel de 60PK, vind de 75 echt niet nodig....)

M'n neef kan eventueel wel offerte doen voor je?!

5drs scheelt natuurlijk ook.

dvh

Bericht door dvh » 03 sep 2012, 08:57

Ik haalde de 15k ook niet. Kwam ook iets van 12 en een beetje met destijds alle opties excl leer. Voor een Up White / black edition met schuifdak.

De 107 was alleen goedkoper. En ja, het interieur is mooier bij de Up. Maar om nou te zeggen dat ik onder de indruk was van de materialen of afwerking, nee. Het design was beter. Maar het voelt imho net zo blikkerig aan al bij mijn 107. Heb destijds wel eens in en Alto gereden.. Dat interieur is inderdaad weer net wat minder.. beetje jaren '90 stijl zeg maar :-)

Nu is het gebruikte materiaal bij een Aygo/107/C1 ook niet hoogstaand, maar ze zijn er creatief mee om gesprongen zodat het nog een klein beetje flair heeft. De Up heeft dit beter voor elkaar.

Voor zijn klasse is het gewoon de top. Hoe betrekkelijk die top ook mag zijn :mrgreen:
Aan de andere kant, krijg je voor dat geld wel veel auto. Het is klein, ok. Maar het rijdt best prima. Er zitten dan veel opties op. Best leuke opties zoals maps&more. En je rijdt ook nog eens zuinig.

Arthur

Bericht door Arthur » 03 sep 2012, 09:41

Ben toch benieuwd wat een Up! van 13k-15k nog opbrengt over 2-3 jaar? Mijn 1e gedachte is dat je compleet gestoord moet zijn om zo'n bedrag voor zo'n koekblik te betalen! Aan de andere kant ben ik ook compleet gestoord met wat ik voor auto's uitgeef. Daarom kan ik dat ook denken :mrgreen:
Maar goed, ik heb het zelf aan den lijve ondervonden met een Ibiza van 20k. Okay, is een grotere auto en geen VW maar toch. Als je nl van dat kleine spul de dikste neemt ga je mega afschrijven heb ik het id. En dan mega relatief gezien. Voor zo'n koekblik dus. Want ze gooien je gewoon voor de voeten dat je voor voor 9k er al eentje hebt. Dat je dan een kaal kl*tending hebt zeggen ze er niet bij. Maar ook potentiele kopers denken vaak zo. Nee, niet allemaal maar de praktijk werkt voor een groot gedeelte wel zo. Ik maak de fout hopelijk niet weer en zou gewoon een redelijk basis ding nemen met een paar praktisch opties.
Maar ja, ik ben dan (ook) gestoord :tooth: :wink:

JP

Bericht door JP » 03 sep 2012, 10:00

Ok, maar een Ibiza begint toch ook al bij €11395? Dus waarom er eentje kopen die er €20k kost? :tooth:

Maar ik ben ook gestoord hoor als het om autos gaat.... Kijk, dan stap ik in die demo. "Hé parkeersensoren" Das handig, ff op de offerte aanvinken. Hetzelfde geld voor verwarmde voorstoelen, cruisecontrol, elekt. spiegels, panoramadak, leren bekleding etc.etc.

Ga ik kijken wat ik echt nodig heb, dan staat eigenlijk bij mij alleen 4 deuren zeker, maar de rest maakt de auto nóg leuker en completer. Althans imho, en ja.....dan moet je bloeden bij de dealer..... :wink:

Arthur

Bericht door Arthur » 03 sep 2012, 10:10

Dat bedoel ik dus met "aan den lijve" ondervonden... :)
JP schreef:Ok, maar een Ibiza begint toch ook al bij €11395? Dus waarom er eentje kopen die er €20k kost? :tooth:

Rebel

Bericht door Rebel » 03 sep 2012, 10:14

Die "mega"-afschrijving verdien je makkelijk terug op verbruik en andere maandelijkse onkosten.
Dus dat argument valt best wel mee. Het is alleen een tikkeltje nerdy als je als volwassen kerel in zo'n damesauto rijdt. But hey, ik heb jaren in een dameskapper-auto gereden en ik heb het ook overleefd.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 03 sep 2012, 10:16

Je ziet die dingen trouwens wel enorm veel rijden. Voor m'n gevoel veel meer dan een Polo of Golf.

Zijn er al verkoopcijfers bekend, want daar zal-ie best hoog scoren gok ik.

Rebel

Bericht door Rebel » 03 sep 2012, 10:22

Rebel

Bericht door Rebel » 03 sep 2012, 10:25

En ook deze link: Top 100 kentekenregistratie http://www.autozine.nl/enquete_verkoop.html

allen

Bericht door allen » 03 sep 2012, 10:26

Man + kleine auto = loser, nerd, homo, weet ik het. sommige mensen leven echt nog in de jaren 60.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 03 sep 2012, 10:28

Rebel schreef:En ook deze link: Top 100 kentekenregistratie http://www.autozine.nl/enquete_verkoop.html
Zat mijn gevoel toch in de goede richting. Aantallen van juni kijk ik even niet naar, want vind dat nogal een vertekend beeld geven vanwege de bijtellingsregels.

Maar in juli toch meer Up's dan Polo's verkocht. Goede zet van VW dus.

ErikS

Bericht door ErikS » 03 sep 2012, 10:31

Nee, heb je het over Polo's.... Ik heb me gisteren toch een lekkere witte Polo gespot....

Ongehoord, wat zag dat ding er goed uit. (Plat op z'n plaat, 17 of 18 inch witte velgen... xenon koplampjes, heerlijk!)

dvh

Bericht door dvh » 03 sep 2012, 10:33

Rebel schreef:Die "mega"-afschrijving verdien je makkelijk terug op verbruik en andere maandelijkse onkosten.
Dus dat argument valt best wel mee. Het is alleen een tikkeltje nerdy als je als volwassen kerel in zo'n damesauto rijdt. But hey, ik heb jaren in een dameskapper-auto gereden en ik heb het ook overleefd.

Ik ben ook een nerd, dus ik heb een geldig argument om ermee rond te rijden..... :kikker:

Rebel

Bericht door Rebel » 03 sep 2012, 10:34

Zonder knipoog-smiley, staat Allen meteen op scherp :D

Arthur

Bericht door Arthur » 03 sep 2012, 11:08

Lijkt me niet, Rob. Die van 9K verbruikt net zoveel als die van 15k.
Rebel schreef:Die "mega"-afschrijving verdien je makkelijk terug op verbruik en andere maandelijkse onkosten.
Dus dat argument valt best wel mee.

VLA

Bericht door VLA » 05 sep 2012, 11:07

Ik heb gisteren 2 uurtjes in een Up gereden, en ik moet zeggen dat hij echt zeer lekker rijd voor zo een klein wagentje. Rijd veel volwassener dan bijvoorbeeld een Toyota Aygo. Interieur is ook nog best netjes vergeleken met de concurrenten, en het verbruik zat gemiddeld op 4,8 liter op de 100 km (grootste deel waren wel snelweg kilometers). Erg netjes moet ik zeggen. Ruimte voorin was ook voldoende, achterin is het niet te doen.

Enige wat mij stoorde waren de trillingen/vibraties van de wagen bij stationair.

Hielke

Bericht door Hielke » 05 sep 2012, 12:25

Iedere vent die in een auto met een nieuwprijs lager dan 15.280 euro rijdt is zwaar verdacht.

Trillingen in een auto met een koffiezetter aka driepitter als motor? Hoe kan dat nou?

Nee, laten we elkaar geen mietje noemen. Die samenkomsten van leden van Up-club's kun je allemaal onder de noemer van "zelfhulpgroepen" scharen. Zoals alcohol en drugsverslaafden bij elkaar komen om elkaar vertrouwen en steun in te praten.

Verder een leuke auto hoor zo'n Up. Maar een normaal mens ziet normaliter een Up rijder niet eens staan. Zie je eigenaren van Philips staafmixers bij elkaar komen? Van eigenaren van Braun tandenborstels? Het is de über 'utility' car. Hyperefficiënt voor naar de AH, de blokker en de bloemschikcursus. Waarom er meer van maken dan het is.

Ashley

Bericht door Ashley » 05 sep 2012, 22:08

ik heb sinds kort ook een zwarte nieuwe ''Up'' en ik heb er al bijna 13000 mee gereden en het rijdt wel lekker

dvh

Bericht door dvh » 05 sep 2012, 22:09

Sinds kort en 13dkm verder ? Doe je goed...... !

Ashley

Bericht door Ashley » 05 sep 2012, 22:18

ja 2500km per maand dat tikt heel snel aan maar gelukkig is het niet echt ''mijn'' auto het is een lease

ondanks dat het een kleine auto is heb ik toch de nodige krassen en deuken erin zitten van mede parkeer mensen die zo de deur open slaan zonder respect te hebben van andere auto's die er naast staan echt heel zonde

Rebel

Bericht door Rebel » 05 sep 2012, 22:32

Hielke schreef:Iedere vent die in een auto met een nieuwprijs lager dan 15.280 euro rijdt is zwaar verdacht.

Trillingen in een auto met een koffiezetter aka driepitter als motor? Hoe kan dat nou?

Nee, laten we elkaar geen mietje noemen. Die samenkomsten van leden van Up-club's kun je allemaal onder de noemer van "zelfhulpgroepen" scharen. Zoals alcohol en drugsverslaafden bij elkaar komen om elkaar vertrouwen en steun in te praten.

Verder een leuke auto hoor zo'n Up. Maar een normaal mens ziet normaliter een Up rijder niet eens staan. Zie je eigenaren van Philips staafmixers bij elkaar komen? Van eigenaren van Braun tandenborstels? Het is de über 'utility' car. Hyperefficiënt voor naar de AH, de blokker en de bloemschikcursus. Waarom er meer van maken dan het is.
ROFL :D

RutgerK

Bericht door RutgerK » 05 sep 2012, 23:24

Lancia was natuurlijk wel weer een trendsetter met de Ypsilon als dure en luxe kleine auto. Zoals wel vaker was Lancia weer te vroeg en heeft er niet van kunnen profiteren.

Plaats reactie