De Volkswagen Up! -- GTI p.47

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
ErikS

Re: De Volkswagen Up!

Bericht door ErikS » 26 jun 2012, 11:26

KoenM schreef:Geen Cruisecontrol snap ik dan weer niet :bag:
Wel een mooi ding verder :)
Nee, ach..... Deze stond er en was verder naar het zin.
Anders was het weer wachten. Echt lange afstanden maak ik er toch niet mee, en ik rijd er zo'n 10K km per jaar mee. Vandaar de keuze gemaakt om deze 'mee te nemen'.

@ Kevin, Ik ontken niet dat de polo niet de betere auto is, integendeel.
De Polo is de betere auto, zeker als je meer km's maakt! Die maak ik niet. ;)
Om daar dan dus +/-6K meer voor neer te leggen, nee.

Dan vind ik dat ik veel meer heb aan een auto'tje van 12,5K dik in de opties en het rijd prima als het moet op de snelweg. (Ding haalt ook 160, met comfort genoeg)

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 26 jun 2012, 11:33

Erik, hoe zijn de stoelen in je Up? Ik rijd nu in een Polo Bluemotion met (ik denk) standaard stoelen en die zitten wel prima voor wat ik rijd. (Ook Nurburgring op en neer deed het prima)

En hoe is het comfort/weggedrag vergeleken met een Bluemotion Polo?

En als laatste; ik ben zo'n 1.91m lang, pas ik er dan fatsoenlijk in? (In Polo geen probleem)

allen

Bericht door allen » 26 jun 2012, 11:41

ErikS schreef:Afbeelding

Owh wacht, vergeten; :goodnight:
Afbeelding

Persoonlijk vind ik de Up als de Polo van binnen en buiten steeds om het even in dezelfde 'uitrusting'. Afhankelijk van hoeveel ruimte ik nodig zou hebben, zou ik dan steeds voor de kleinste kiezen. Heeft dat ding overigens een schuifbare achterbank? Zat in de Fox die ik pas mee had. Verrassend handig als je ook nog een kinderwagen mee moet zeulen. Of bijv. wat meer boodschappen voor in de kofferbak als er toch niemand achterin zit.

ErikS

Bericht door ErikS » 26 jun 2012, 11:59

Robin Hartog schreef:Erik, hoe zijn de stoelen in je Up? Ik rijd nu in een Polo Bluemotion met (ik denk) standaard stoelen en die zitten wel prima voor wat ik rijd. (Ook Nurburgring op en neer deed het prima)

En hoe is het comfort/weggedrag vergeleken met een Bluemotion Polo?

En als laatste; ik ben zo'n 1.91m lang, pas ik er dan fatsoenlijk in? (In Polo geen probleem)
Ik heb niet gereden met de bleumotion polo.

Stoelen zitten prima, zijn geen kuipen maar prima stoelen met voldoende steun aan de benen. (1.83m)
(ook voor mijn vader 1.96)

Wat ik weet over de up:
Hij geeft mij een beetje een 'rallye 106' gevoel.
veel gevoel in het stuur, precies te plaatsen. (wel met bredere banden)
Rallye is veel stugger en veeeeel meer beleving, maar stuurgevoel is een beetje die richting.

Het gewicht van 830kg helpt daar natuurlijk aan mee.
Comfort is prima. Ik vind de neus soms wat deinerig op de snelweg.

@ Allen;

Ik ben het eens hoor.

Standaard Up!: zeg maar €9K ziet er ook niet uit vanbinnen. Verschil met de kaalste polo is hier ook €6K!
Ik heb liever een kale Up! dan een Polo als ik eerlijk ben..... €15K neertellen voor iets wat je voor €9K ook kan rijden incl afleveren.... En tuurlijk is de POLO een klasse beter..... Maar alleen 'iets' meer ruimte (want de Up is echt groot vanbinnen) en een iets beter weggedrag op de snelweg? Nee, daar heb ik geen 6K voor over!

Edit:

Geen verschuifbare achterbank. Je kan wel een volledig vlakke laadvloer maken! (De bodem van de kofferbak kan je in hoogte stellen als de bank plat ligt.)

Kevin20v

Bericht door Kevin20v » 26 jun 2012, 12:09

De kaalste polo rijd je ook al vanaf 10k, dan heb je dezelfde 1.2 3 pitter die ook in de up ligt. Dat rijdt ook niet verschrikkelijk als stadsauto maar houdt verder ook niks over.

Als ik zo weinig km's zou rijden zou ik waarschijnlijk ook voor de up gaan, want het is echt wel een leuk karretje om mee te rijden. Helaas moest ik het doen met de 60pk? versie toen ik hem mee kreeg... Ik ben erg benieuwd naar de gt up, dat moet haast wel een bommetje worden zoals de Lupo GTI toen!

ErikS

Bericht door ErikS » 26 jun 2012, 12:27

Kevin20v schreef:De kaalste polo rijd je ook al vanaf 10k, dan heb je dezelfde 1.2 3 pitter die ook in de up ligt. Dat rijdt ook niet verschrikkelijk als stadsauto maar houdt verder ook niks over.

Als ik zo weinig km's zou rijden zou ik waarschijnlijk ook voor de up gaan, want het is echt wel een leuk karretje om mee te rijden. Helaas moest ik het doen met de 60pk? versie toen ik hem mee kreeg... Ik ben erg benieuwd naar de gt up, dat moet haast wel een bommetje worden zoals de Lupo GTI toen!
Up is een 1.0 3 pitter!
en belangrijker; 14% bijtelling en HSB vrij; Polo niet!

Ik heb ook de 60PK. 75 PK merk je vrijwel niks (Echt weinig) van want koppel is hetzelfde.
Ik heb me daar goed over ingelezen en de 60PK gereden; Is echt voldoende!

Tim N

Bericht door Tim N » 26 jun 2012, 13:16

BAM!!!
Afbeelding

Afbeelding

Kevin20v

Bericht door Kevin20v » 26 jun 2012, 13:44

De UP! hierboven ligt op luchtvering :tooth:

JP

Bericht door JP » 27 aug 2012, 14:36

Ook eco-blasters houden wel eens meetings....... :blink:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

:df:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 27 aug 2012, 18:14

Afbeelding
Untitled by Petrolhead Tom, on Flickr

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ErikS

Bericht door ErikS » 27 aug 2012, 21:08

Die black edition is ook lekker....... :strong:

Rebel

Bericht door Rebel » 27 aug 2012, 21:14

Schitterend, daar sta je dan als jonge gast op zo'n meeting, tussen de huismoeders en gepensioneerde UP-rijders :D

ErikS

Bericht door ErikS » 27 aug 2012, 21:21

Ja indeed, zou er voor geen goud heengaan... :p

Hielke

Bericht door Hielke » 27 aug 2012, 22:34

Rebel schreef:Schitterend, daar sta je dan als jonge gast op zo'n meeting, tussen de huismoeders en gepensioneerde UP-rijders :D
Dat kuddegedrag van die gasten om helemaal niks. Fascinerend. Waarom willen ze zo'n samenzijn? Leedvermaak? Bevestiging?

allen

Bericht door allen » 27 aug 2012, 22:47

Gebeurt op Df toch ook?

JP

Bericht door JP » 27 aug 2012, 22:48

Elke andere loonslaaf zou gaan slijmen met een advocaat op de kartbaan.....en tussentijds 1M fappen.. :zwijntje:

Maar hier ging het voor de schrapers om GRATIS een gezellig dagje te hebben en GRATIS vagcom aanpassingen te laten uitvoeren. Wat wil je als schraper nog meer?

Hielke

Bericht door Hielke » 27 aug 2012, 23:08

allen schreef:Gebeurt op Df toch ook?
Maar dan om auto's die je de pis nog eens lauw kunnen maken. Een 1M bijvoorbeeld.

Macboy

Bericht door Macboy » 28 aug 2012, 02:00

Saamhorigheid is altijd leuk. Ook hier geldt weer: you're not obliged

Joël D.
Auto: Alfa 155 / Z4 3.0

Bericht door Joël D. » 28 aug 2012, 12:10

Cantameeting...

Rebel

Bericht door Rebel » 28 aug 2012, 18:12

Een ding is zeker. Op deze meeting is er geen "wie heeft de langste.." competitie

JP

Bericht door JP » 01 sep 2012, 21:10

Toch gaan wij gewoon lekker verder met de Up!'s, Mii's en Citigo's met vandaag een toertochtje door de omgeving Brielle, Oostvoorne, en Rockanje

Vandaag ondanks de afstand gewoon vanuit het pittoreske Zuid-Limburg afgereden naar Spijkenisse. Vertrokken om 0820uur, met een beoogde aankomstijd van 1030uur. Helaas liep het niet goed op de A15 thv Vaanplein, alwaar de weg helemaal afgesloten was. Dankzij de navi in de Golf, binnendoor Rotterdam gereden om pas tegen 1120u op de Faradayweg te arriveren. Gelukkig was de stoet nog lang niet vertrokken (en compleet)

Mick had voor mij een demo geregeld (waarvoor nogmaals dank !) zodat ik eindelijk eens al rijdend met de Up! kon kennismaken....Ja.... :oops: schaamteloos want als medeoprichter van dit forum had ik nog steeds niet de Up! kunnen berijden, dat kon écht niet....Vandaag dus met een 60pk White Up! 5 deurs kennis mogen maken.

Afbeelding

Prive hebben we naast de GTi een 68pk Pixo. Daar kon ik dan mooi mee vergelijken.

Wat zullen we zeggen. Positief verrast? Ja....200% De Up! is gewoon één (of meer?) klasse hoger en beter afgewerkt dan de Pixo.
Toerenteller, leren bekleding, cruisecontrol, Maps&More.....allemaal zaken die op de Up! zaten, die ik in de Pixo moet ontberen.

Tijdens de toerrit veel geexperimenteerd met Maps&More, en de Think Blue Trainer met schakeladvies.
Volgens die laatste kun je bij een 1700tpm al gaan opschakelen. Hetgeen resulteert in nog geen 60km/h te rijden en je al in het 5e verzet rijdt. Wel had dit een goede uitwerking op het verbruik. Vandaag kwam ik uit op 4.9l/100km.

Afbeelding

Veercomfort, afwerking en het motorgeluid binnenin verraste mij positief. Evenals de kwaliteit van de speakers. Daar kwam toch genoeg geluid uit en goéd !

Résume! Ja...de Up! is op alle vlakken veel beter dan onze Pixo. Heb ter plekke al een offerte laten maken, maar dan blijf je aanvinken. Althans ik wel..... ;) :D White Up! 5 deurs, schuifkanteldak, etc..etc.. Quanta costa ? >€15000 Alwaar me de Pixo nieuw maar ±€9000 heeft gekost....en toch is de Up! het in mijn ogen waard.
Aldanniet misschien de GTi inruilen op 2 Up!s........ :?: Wie zal het zeggen.......... :mrgreen:

Afbeelding

Met hartelijke dank aan VPAutogroep.nl

Nog wat foto's voor de liefhebbers alhier......;

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 01 sep 2012, 22:04

Dus 6K opties aanvinken en vervolgens concluderen dat een UP een klasse hoger is? :lol:

Ik was laatst bij de Seat dealer waar zo'n ding stond en om eerlijk te zijn vond ik het een mega afknapper. Net zo'n wegwerp product als een C1/107. Van buiten niet onaardig maar qua interieur vond ik het helemaal niks. Liever echt een stapje hoger al dan niet (jong) gebruikt.....

RVV

Bericht door RVV » 01 sep 2012, 22:23

Plus 1, nu heb ik persoonlijk niet zoveel met de Up en de afgeleide varianten. Maar ik kan me voorstellen dat Up rijders het leuk vinden om bij elkaar te komen. Zie ook niet echt verschil tussen een DF meet en een Up meet. Het is toch de mens achter de auto waar dit soort meetings omdraait.

JP

Bericht door JP » 02 sep 2012, 09:17

Niels schreef:Dus 6K opties aanvinken en vervolgens concluderen dat een UP een klasse hoger is? :lol:
(...)
Nou...meer dat het gewoon netjes en rustig rijdt. In mijn ogen goed geveerd is, en een veel betere afwerking dan voorgenoemde Pixo. Dat zal bij elke Up! wel zo zijn, ongeacht welke opties je allemaal aanvinkt.
Als je bij 1700tpm die 60pk op zijn staartje duwt, dan sterft die motor niet af en trekt gewoon door. Tuurlijk niet zo als de Golf die 200pk meer heeft, maar voor een auto met máár 60pk....Nee, dat viel echt niet tegen !

In die 6k die je noemt, zit dan wel oa. leer, schuifkantel, parkeersensoren, 2 deuren extra en Maps&More...en de meerprijs voor de 75pk versie.
RVV schreef:
Plus 1, nu heb ik persoonlijk niet zoveel met de Up en de afgeleide varianten. Maar ik kan me voorstellen dat Up rijders het leuk vinden om bij elkaar te komen. Zie ook niet echt verschil tussen een DF meet en een Up meet. Het is toch de mens achter de auto waar dit soort meetings omdraait.
+1 Autoliefhebbers heb je overal. Of ze nou 60 of 600pk hebben..... :blink:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 02 sep 2012, 10:50

Ik snap het "probleem" ook niet zo. De ecoblaster rijder is gewoon bijzonder blij als hij een middag heeft rondgereden zonder een monsterverbruik. De spirited driver met zijn dikke bak heeft liever volgas rondgereden met een bijbehorend verbruik en een paar millimeter op de banden. Ieder zijn meug toch? Veroordelen is lekker makkelijk.

Plaats reactie