Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Wereldwijde recessie + bestuurscrisis NL/EU vanaf pagina

Bericht door romo » 30 aug 2012, 20:52

'Word wakker, eurofielen, en herstel de democratie in ere'

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/10484/Re ... -ere.dhtml

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 30 aug 2012, 20:53

Maar natuurlijk........................

http://www.nu.nl/economie/2897093/europ ... aaien.html

GTRene

Bericht door GTRene » 30 aug 2012, 22:34

romo schreef:'Word wakker, eurofielen, en herstel de democratie in ere'

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/10484/Re ... -ere.dhtml
heel erg goed verhaal, de meeste punten dacht ik net zo over toen ik ze op TV hoorde ik dacht echt WTF hebben we nooit voor de EU bestaan?? :lol:

ze maken je bang terwijl ze zeggen dat de media je bang maakt...
het zijn vieze achterbakse ratten...
trouwens nu ik over ratten spreek...sowieso dat stuk van die Draghi wist ik niet >>
Hoe is het bijvoorbeeld mogelijk dat Mario Draghi, voorheen vice-president bij misschien wel het grootste rattenbedrijf ter wereld, Goldman Sachs, de huidige president van de ECB is? Waarom bepaalt een Trojka gevuld met bankiers de gang van zaken in de oude democratie Griekenland? Waarom zitten de Italianen opgescheept met een technocratische regering? Waarom wordt het ESM tijdens een demissionaire periode door de Nederlandse kamer gejast? Waarom is Herman van Rompuy de ongekozen voorzitter van de Europese Raad? Vragen, vragen, nog meer vragen.

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 30 aug 2012, 23:34

Sesamstraat is maar laat vanavond, Nederland 1. Een slecht geleid kakelfestijn. Herhaling van zetten, gespeelde emoties en betrokkenheid. Wat gruwel ik toch van die charlatans. Waarom kijk ik dan toch? Soort van masochisme denk ik.

dvh

Bericht door dvh » 30 aug 2012, 23:55

Potverdikke wat hebben de pro-europa partijen toch een waardeloos verhaal.
Ik bedoel, als ik Wilders zo hoor, sta ik niet raar te kijken als mensen voor hem stemmen. Hij heeft een verhaal. Je kan het er mee eens zijn of mee eens zijn, het verhaal heeft een punt.

Ik hoor werkelijk waar geen enkel fatsoenlijk verhaal, of punt uit de mond van ( dit geval CDA ).
Echt waardeloos..

CDA dient overigens een genadeschot te krijgen..

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 31 aug 2012, 08:51

Als voorstander van 1 Europa, ben ik het helemaal eens met de kritiiek op de Pro-Europese partijen en 't gelul dat we zonder Europa pulp waren geweest.

Ik ben ook alleen voor 1 Europa als we op een directe wijze democratische invloed hebben op 't bestuur in Brussel.

Wat ze allemaal missen in hun verhaal is een filosofische benadering waar 't volk zich in kan vinden.

Luco

Bericht door Luco » 31 aug 2012, 09:11

Wat een gelul allemaal, het is een grote soap.
Stempassen zijn inmiddels in de schredder verdwenen.
Een grote klucht, en dan denken mensen dat ze toch wat te stemmen hebben :goodnight:

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 31 aug 2012, 09:25

ING Nederland-topman Nick Jue gaat diep door het stof na zijn weinig respectvolle uitspraak over mensen die hun baan zijn kwijtgeraakt.

In een verklaring aan zijn personeel liet hij donderdag weten niemand te hebben willen kwetsen. Jue haalde gisteren in De Telegraaf fel uit naar mensen die kwaad hadden gereageerd op hun ontslag bij zijn bank, terwijl ze volgens hem ’elke avond met hun dikke kont op de bank Goede Tijden, Slechte Tijden hadden zitten kijken’. In een verklaring noemde Jue zijn uitspraken gisteren een ’uitglijder’. „Ik kan mij goed voorstellen dat deze uitspraak bij mensen in het verkeerde keelgat is geschoten en eventueel als kwetsend wordt ervaren. Dat is zeker nooit mijn bedoeling geweest”, schreef hij.
Tja, hij betuigt wel spijt en tactvol was het niet maar er zit wel een kern van waarheid in zijn woorden. Gister veel ophef op internet over deze uitspraken maar IMO heeft hij in de basis gewoon gelijk. Een baan is niet meer een vanzelfsprekend iets. Teveel werknemers hebben de instelling van "ik zit gebeiteld, nu is het klaar". Nee, je zult je door moeten blijven ontwikkelen. In kennis, in waarde voor het bedrijf waarvoor je werkt. In deze roerige tijden moet je als werknemer ook gas blijven geven, je zien te onderscheiden.

Stilstand is achteruitgang, dat geldt voor ondernemers maar ook voor werknemers.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 31 aug 2012, 09:27

Helemaal mee eens.

<ga maar even een keer de facturen uit de printer pakken die er al een half uur liggen> :slapen:

romo

Bericht door romo » 31 aug 2012, 09:58

Of je het er mee eens bent of niet, maar zo kan het ook................(Romo ain`t no Romny voter)

http://edition.cnn.com/video/?hpt=hp_mi ... stwood.cnn

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 31 aug 2012, 10:27

Wouter81 schreef:
ING Nederland-topman Nick Jue gaat diep door het stof na zijn weinig respectvolle uitspraak over mensen die hun baan zijn kwijtgeraakt.

In een verklaring aan zijn personeel liet hij donderdag weten niemand te hebben willen kwetsen. Jue haalde gisteren in De Telegraaf fel uit naar mensen die kwaad hadden gereageerd op hun ontslag bij zijn bank, terwijl ze volgens hem ’elke avond met hun dikke kont op de bank Goede Tijden, Slechte Tijden hadden zitten kijken’. In een verklaring noemde Jue zijn uitspraken gisteren een ’uitglijder’. „Ik kan mij goed voorstellen dat deze uitspraak bij mensen in het verkeerde keelgat is geschoten en eventueel als kwetsend wordt ervaren. Dat is zeker nooit mijn bedoeling geweest”, schreef hij.
Tja, hij betuigt wel spijt en tactvol was het niet maar er zit wel een kern van waarheid in zijn woorden. Gister veel ophef op internet over deze uitspraken maar IMO heeft hij in de basis gewoon gelijk. Een baan is niet meer een vanzelfsprekend iets. Teveel werknemers hebben de instelling van "ik zit gebeiteld, nu is het klaar". Nee, je zult je door moeten blijven ontwikkelen. In kennis, in waarde voor het bedrijf waarvoor je werkt. In deze roerige tijden moet je als werknemer ook gas blijven geven, je zien te onderscheiden.

Stilstand is achteruitgang, dat geldt voor ondernemers maar ook voor werknemers.
eens! als ik zie hoeveel mensen er bij ons ook exact van 9-17uur AANWEZIG zijn en de grootste tijd daarvan lullen met collega's over prive zaken, koffie drinken etc. en nooit een stapje harder willen lopen... dan denk ik ook als er een reorganisatie komt moet je niet raar staan te kijken als die als eerste kunnen gaan...

als ik vroeger zat te zeuren dat ik een moeilijke dag op school had omdat ik een SO/repetitie/examen had zei me pa altijd, je moet niet zo zeuren ik moet elke dag examen doen op me werk ;) en eigenlijk had hij gelijk! het lui hangen op school in de schoolbanken kan je niet doorzetten op je werk daar moet je gewoon elke dag scherp zijn en bezig zijn om je te onderscheiden van de rest ;)

romo

Bericht door romo » 31 aug 2012, 10:49

Eastwood die tegen een lege stoel ( wwar Obama zou moeten zitten) aanlult om kritische vragen te stellen aan Mr President.......

Obama die vervolgens briljant terug twittert..............

Afbeelding

GTRene

Bankroet DSB goudmijn voor curatoren

Bericht door GTRene » 31 aug 2012, 10:58

romo schreef:Of je het er mee eens bent of niet, maar zo kan het ook................(Romo ain`t no Romny voter)

hij wordt oud, maar wat hij zegt (meeste) ben ik wel met hem eens :D

edit: zag op CNN nu meer van de uitzending met Clint Eastwood...daar maakte hij een paar opmerkingen waar ik het zeer oneens mee ben...en al helemaal die haal met z'n duim voor z'n keel langs (keel doorsnijden beweging) als het ware Obama hoe dan ook daar weghalen...no way, vele Replubikeinen vind ik erg gevaarlijk en meer kapitalisme ipv zorg om de mensen....bah :kotsen:

en ik ben zeker geen Rom(o)ney voter.

trouwens van een recessie zal bij deze bedrijven die vanwege de DSB aan het werk zijn, waarschijnlijk ook geen sprake meer zijn...

en dan denken ze nog wel een paar jaar werk te hebben...
en al dat geld gaat dan niet naar de ex klanten/gedupeerden van die bank...
waarschijnlijk betalen dat dan weer voor een deel de belastingbetalers? anyways>>

Iedereen verloor bij het faillissement van Scheringa's DSB in 2009. Hoewel, iedereen...

Er is een partij die tot nu toe voor 30 miljoen aan rekeningen indiende:de curatoren en hun adviseurs.
De afwikkeling van het faillissement is daarmee nu al één van de duurste ooit in Nederland.

Failliet
Bijna drie jaar geleden alweer verklaart de Amsterdamse rechtbank DSB Bank en DSB Beheer failliet. Curator Rutger Jan Schimmelpenninck neemt de afwikkeling van het faillissement voortvarend ter hand, maar de klus blijkt tijdrovend. Schimmelpenninck en zijn collega's besteden tussen oktober 2009 en juli 2012 ruim 56.000 uur (56.678) aan de afwikkeling van het faillissement, zo blijkt uit de faillissementsverslagen.

En ze sturen voor een bedrag van 29,1 miljoen euro (29.073.329) aan rekeningen voor DSB Banken DSB Beheer (zie bijlage 17)

Dat bedrag van 29 miljoen bestaat uit kosten voor curatoren, advocaten, fiscalisten, externe adviseurs, alles bij elkaar zijn dat tot nu toe de kosten, ja”, erkent Schimmelpenninck in dit exclusieve interview met RTL Z. Het gaat volgens Schimmelpenninck om ‘het grootste faillissement in Nederland’.

23 miljoen euro
De curatoren en hun kantoorgenoten boekten 23,1 miljoen euro ten laste van de boedels van DSB Bank en Beheer. Accountantskantoor PWC maakte 36.249 uur, en diende daarvoor voor in totaal 9,5 miljoen euro aan rekeningen in. Aan andere adviseurs ging 1,8 miljoen euro op, zo blijkt uit een overzicht (zie overzicht links) dat de curatoren op verzoek van RTL Z hebben opgesteld.

“Sinds de oorlog is er werkelijk nooit zo’n groot faillissement geweest”, legt Schimmelpenninck de bedragen uit. “Meer dan 100.000 klanten hadden een lening. 25.000 mensen hebben een zorgplichtklacht ingediend dus u kunt zich voorstellen dat we daar heel veel werk aan hebben.”

Schimmelpenninck wijst erop dat het tarief dat een curator in rekening mag brengen wordt vastgesteld door een rechter-commissaris. “Daar bestaan richtlijnen voor en daar houden wij ons aan.”

Bovendien is er een schuldeiserscommissie die er volgens Schimmelpenninck op toeziet dat er niet te veel kosten worden gemaakt bij de afwikkeling van de faillissementen.
staat ook een overzicht bij wie wat uren e.d. dacht ik>>

http://www.rtl.nl/components/financien/ ... atoren.xml

als je dat bedrag (tot nu toe dan...) deelt door het aantal uren dan zou dat gemiddeld 513,-euro per uur zijn :hot:

het lijkt of men zich verrijkt, dat soort bedragen is toch niet normaal...daar wordt veel op den duur weer duurder van, balansen worden weer her en der verstoord, magoed...zo schijnt dat te gaan en niet alleen daar.
Laatst gewijzigd door GTRene op 01 sep 2012, 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 31 aug 2012, 11:12

Goede curatoren zijn duur Rene. En vergeet niet dat dit de enige kans is voor de schuldeisers om nog iets van hun geld terug te zien. Als je daar een paar prutsers neerzet dan kost het meer geld dan die uren die de curatoren schrijven.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 31 aug 2012, 11:16

Wouter81 schreef:

Ook mee eens. Waarheid is hard. :D

Die coloumn in de Volkskrant hier ergens boven die Romo linkte en later René ook nog. Daarin vind ik die schrijver bestewel frusti overkomen. Een negatieverige linkse frusti schrijfstijl met 'n kern van waarheid ook weer natuurlijk. Toen ik 't las als MKB er zei ik tegen pa die nog de Volkskrant leest(RK achtergrond) dat ie meteen beter dat abonnement op kan zeggen met dat soort rooie praat van die gast. De ouweheer gaf me gelijk ook nog! LOL :D

ze hebben 't wel eens over die ongenuanceerde scheldpartijen van die kut PVV, maar deze Volkskrantcommulumnist is gewoon van 't zelfde van dik hout imo....

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Re: Bankroet DSB goudmijn voor curatoren

Bericht door Richardt. » 31 aug 2012, 13:01

GTRene schreef:
romo schreef:Of je het er mee eens bent of niet, maar zo kan het ook................(Romo ain`t no Romny voter)

hij wordt oud, maar wat hij zegt (meeste) ben ik wel met hem eens :D

en ik ben zeker geen Rom(o)ney voter.

trouwens van een recessie zal bij deze bedrijven die vanwege de DSB aan het werk zijn, waarschijnlijk ook geen sprake meer zijn...

en dan denken ze nog wel een paar jaar werk te hebben...
en al dat geld gaat dan niet naar de ex klanten/gedupeerden van die bank...
waarschijnlijk betalen dat dan weer voor een deel de belastingbetalers? anyways>>

Iedereen verloor bij het faillissement van Scheringa's DSB in 2009. Hoewel, iedereen...

Er is een partij die tot nu toe voor 30 miljoen aan rekeningen indiende:de curatoren en hun adviseurs.
De afwikkeling van het faillissement is daarmee nu al één van de duurste ooit in Nederland.

Failliet
Bijna drie jaar geleden alweer verklaart de Amsterdamse rechtbank DSB Bank en DSB Beheer failliet. Curator Rutger Jan Schimmelpenninck neemt de afwikkeling van het faillissement voortvarend ter hand, maar de klus blijkt tijdrovend. Schimmelpenninck en zijn collega's besteden tussen oktober 2009 en juli 2012 ruim 56.000 uur (56.678) aan de afwikkeling van het faillissement, zo blijkt uit de faillissementsverslagen.

En ze sturen voor een bedrag van 29,1 miljoen euro (29.073.329) aan rekeningen voor DSB Banken DSB Beheer (zie bijlage 17)

Dat bedrag van 29 miljoen bestaat uit kosten voor curatoren, advocaten, fiscalisten, externe adviseurs, alles bij elkaar zijn dat tot nu toe de kosten, ja”, erkent Schimmelpenninck in dit exclusieve interview met RTL Z. Het gaat volgens Schimmelpenninck om ‘het grootste faillissement in Nederland’.

23 miljoen euro
De curatoren en hun kantoorgenoten boekten 23,1 miljoen euro ten laste van de boedels van DSB Bank en Beheer. Accountantskantoor PWC maakte 36.249 uur, en diende daarvoor voor in totaal 9,5 miljoen euro aan rekeningen in. Aan andere adviseurs ging 1,8 miljoen euro op, zo blijkt uit een overzicht (zie overzicht links) dat de curatoren op verzoek van RTL Z hebben opgesteld.

“Sinds de oorlog is er werkelijk nooit zo’n groot faillissement geweest”, legt Schimmelpenninck de bedragen uit. “Meer dan 100.000 klanten hadden een lening. 25.000 mensen hebben een zorgplichtklacht ingediend dus u kunt zich voorstellen dat we daar heel veel werk aan hebben.”

Schimmelpenninck wijst erop dat het tarief dat een curator in rekening mag brengen wordt vastgesteld door een rechter-commissaris. “Daar bestaan richtlijnen voor en daar houden wij ons aan.”

Bovendien is er een schuldeiserscommissie die er volgens Schimmelpenninck op toeziet dat er niet te veel kosten worden gemaakt bij de afwikkeling van de faillissementen.
staat ook een overzicht bij wie wat uren e.d. dacht ik>>

http://www.rtl.nl/components/financien/ ... atoren.xml

als je dat bedrag (tot nu toe dan...) deelt door het aantal uren dan zou dat gemiddeld 513,-euro per uur zijn :hot:

het lijkt of men zich verrijkt, dat soort bedragen is toch niet normaal...daar wordt veel op den duur weer duurder van, balansen worden weer her en der verstoord, magoed...zo schijnt dat te gaan en niet alleen daar.
Tja, curator. Prachtig vak, maar vaak genoeg valt er ook voor een curator geen geld te halen en moet er toch gewerkt worden.
Pareltjes als DSB hoop je als curator ooit dan eens binnen te slepen, das lekker cashen.

Ook voor bedrijven zoals Enron, Parmalat, Lehman Brothers etc. Alhoewel al jaaaaaren failliet, nog steeds zijn de curatoren daar fulltime mee aan het werk om alles af te wikkelen. En nee, dat doen ze niet voor niks en ook niet voor 2x modaal ;)

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 31 aug 2012, 13:34

59.000 uur?

Dat is inclusief lummelen neem ik aan? :)

GTRene

Bericht door GTRene » 31 aug 2012, 13:43

Dennis Cavallino schreef:59.000 uur?

lummelen en of op DF zitten staat er niet bij :lol:

Afbeelding

hij vertelde wel (denk wel in de video ook onder de originele link) dat ze er nog wel 2 jaar mee bezig zijn...wellicht rekken ze het nog een beetje want het levert ook aardig wat op ;-)

Peric

Bericht door Peric » 31 aug 2012, 13:51

Petrolhead Tom schreef:Goede curatoren zijn duur Rene. En vergeet niet dat dit de enige kans is voor de schuldeisers om nog iets van hun geld terug te zien. Als je daar een paar prutsers neerzet dan kost het meer geld dan die uren die de curatoren schrijven.
Dat zal best Tom, maar € 512,- per uur?? Is dat niet een beetje overdreven?

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 31 aug 2012, 13:55

GTRene schreef:
Dennis Cavallino schreef:59.000 uur?

lummelen en of op DF zitten staat er niet bij :lol:

Afbeelding

hij vertelde wel (denk wel in de video ook onder de originele link) dat ze er nog wel 2 jaar mee bezig zijn...wellicht rekken ze het nog een beetje want het levert ook aardig wat op ;-)
Dat is echt 't nadeel van zakelijke dienstverlening dat per uur wordt afgetikt. Wie controleert de kwaliteit/inzet/etc?

Sommige nota's worden altijd met een hark geschreven. Zolang niemand klaagt...

Luco

Bericht door Luco » 31 aug 2012, 14:29

Dat zijn alleen de uren van het bedrijf, volgens mij zijn er ook nog externen bij betrokken en die staan niet op die urenlijst.
Verder is het tarief vastgesteld, en dat is echt geen 512,- euro per uur.

Maar lijkt weer een beetje kift, hij kan 512,- euro per uur rekenen (wat al een aanname is), nou en, als ze het betalen.
Net of als je de kans krijgt het zelf niet zou rekenen.

dvh

Bericht door dvh » 31 aug 2012, 16:29

En zo werd ik gisteren gebeld door Nieuwe Revu. Of Revu, geen idee hoe het tegenwoordig heet maar whatever. Ik werd dus gebeld door dat blaadje waar Willem Holleeder een column in heeft, tegen een bedrag dat ik nog moet uitonderhandelen met GeenStijl. Onderhandelen kan ‘ie wel, die Holleeder. Of ik een stemadvies wilde geven. Aan de Revu lezer. Nu geef ik regelmatig advies, over nagellak en autokleuren – dat eerste moet rood zijn en dat andere in ieder geval niet wit - maar een stemadvies was de eerste keer. Een fractie van een seconde vraag je je dan af of Frans Bauer je belt maar de nummerherkenning gaf duidelijk aan dat het telefoontje uit Hoofddorp kwam. Een stemadvies. Alsof er iemand in dit land nog zin heeft om te stemmen. Alsof er iemand in dit land nog gelooft dat stemmen zin heeft. Alsof er iemand in dit land nog denkt dat politici het beste met ons en Nederland voor hebben.
Politici doen alles om onze stem af te troggelen. Hun nieuwste wapen is toegeven wat wij al jaren weten: dat ze liegen. U liegt! Alsof ze het ei van Columbus hebben ontdekt, vertellen ze elkaar te pas en te onpas dat ze liegen. Ontkennen lijkt krachtig, maar na een week van ontkennen is de lol er ook wel vanaf. “Nee!”. Hoezo nee?! Gaat de economie opeens beter na 12 september? Komen er opeens 500.000 banen bij na 12 september? Gaan de banken opeens doen waar ze voor zijn opgericht ipv financiële producten verzinnen die bestuurders spekken na 12 september? Stroomt de woningmarkt opeens door na 12 september? Krijgen jongeren opeens wél een hypotheek na 12 september? Wordt het onderwijs beter, krijgt Griekenland geen *nood*steun meer, negeren we Italië, Spanje en Portugals’ roep om geld, doen we niet meer mee aan de monetaire unie, weigeren we de politieke unie, rijdt het ov en gaan multinationals die in Nederland zitten ‘ns belasting betalen na 12 september?
Politici liegen.
De oude Grieken wisten al dat politici liegen.
Dat staat in hun functieomschrijving.
Die de oude Grieken geschreven hebben.
Ik was redelijk goed in Grieks... Dus dat stemadvies? Ik heb maar één advies: koop mijn stem. Richtprijs: BMW 335 i touring. Ik heb een nieuwe auto nodig. And that’s no lie.

Robin

Bericht door Robin » 31 aug 2012, 16:34

@dvh, van wie is die quote?

dvh

Bericht door dvh » 31 aug 2012, 16:42

Robin

Bericht door Robin » 31 aug 2012, 16:50

OK, maar dan weet ik nog niet hoe hij dat bedoelt met die auto. Wie schreef dit? Als ik de quote nu lees vind ik er weinig aan eerlijk gezegd. Zal wel aan mij liggen. :D

Plaats reactie