Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Re: Wereldwijde recessie + bestuurscrisis NL/EU vanaf pagina
Wat dvh zegt inderdaad.
We hebben de laatste jaren veel te veel splinterpartijtjes van lui met geldingdrang voor vanalles en nogwat gekregen. Bomen en bos.
Met < 5 partijen was de boel veel overzichtelijker.
Nu gaat men proteststemmen(ik niet, ik doe weer VVD) op de partij van Kees Augurk voor 't behoud van de jojo pimpampet en tjechisch lego.
We hebben de laatste jaren veel te veel splinterpartijtjes van lui met geldingdrang voor vanalles en nogwat gekregen. Bomen en bos.
Nu gaat men proteststemmen(ik niet, ik doe weer VVD) op de partij van Kees Augurk voor 't behoud van de jojo pimpampet en tjechisch lego.
- Dennis Cavallino
Kon ik maar op jou stemmen Robin, dan had ik nog wat te lachen. 
- Dennis Cavallino
Ja hier ook zie ik nu.GTRene schreef:die site is niet beveiligd krijg ik te zien...
Zeker Arafat die erachter zit nu hij uit de dood is herrezen.
<twiligh zone tune>
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Een http vimeo'tje laden in een geforceerde https site.GTRene schreef:die site is niet beveiligd krijg ik te zien...
Amateuristisch gepruts.
-
Rebel
Robin schreef:Wat dvh zegt inderdaad.
- GTRene
ik lees net op teletekst dat
Wilders wel een coalitie ziet zitten tussen de PVV & SP & VVD
opzich lijkt me dat best een goede coalitie en goed idee, redelijke mix van 3 vrij grote partijen die tezamen niet nog een partij erbij hoeven (voldoende stemmen dacht ik)
http://www.ad.nl/ad/nl/10640/Dossier-Ve ... lijk.dhtml
Wilders wel een coalitie ziet zitten tussen de PVV & SP & VVD
opzich lijkt me dat best een goede coalitie en goed idee, redelijke mix van 3 vrij grote partijen die tezamen niet nog een partij erbij hoeven (voldoende stemmen dacht ik)
http://www.ad.nl/ad/nl/10640/Dossier-Ve ... lijk.dhtml
- Tristan
Daar wordt ik niet vrolijk van.
- Dennis Cavallino
PVV houdt weinig stemmen over. Het was een ééndagsvlieg. Daar moeten we geen energie meer in steken. Mooi dat 't door Rutte geprobeerd is, dat was een zeer groots gebaar aan het electoraat, maar nu moet Wilders zijn smoel gaan leren houden.
Je moet partijen hebben die op een zakelijke manier agendapunten kunnen afhameren. Dan komen we weer voorwaarts. Liefst een visie die elkaar omarmt. Beetje oppositie voeren door anderen om alle punten af te wegen en argumenten te wikken en te wegen. Daarna wel doorpakken en knopen doorhakken. Over kleine en zeer grote thema's.
Dat gaat met PVV + SP + VVD nooit werken. Dan kunnen we na 5 weken weer naar de stembus.........
Je moet partijen hebben die op een zakelijke manier agendapunten kunnen afhameren. Dan komen we weer voorwaarts. Liefst een visie die elkaar omarmt. Beetje oppositie voeren door anderen om alle punten af te wegen en argumenten te wikken en te wegen. Daarna wel doorpakken en knopen doorhakken. Over kleine en zeer grote thema's.
Dat gaat met PVV + SP + VVD nooit werken. Dan kunnen we na 5 weken weer naar de stembus.........
- GTRene
dat ga je toch niet snel verkrijgen zoals de huidige partij stelsels? in elkaar steken...
dan moet eerst al dat gedoe eruit
en dan een heel ander systeem erin zoiets wat ik bv een eindje terug voorlegde.
met huidige stelsels krijg je zolang alles goed draait in de wereld/nederland geen problemen maar zodra het is en of voorlopig blijft, zoals het de afgelopen jaren was...
dan blijf je dit soort zaken houden met uitzondering op een paar vlakken wat 'echt" moet of vrij "normaal" is, lees niet zo'n druk op staat als bepaalde andere onderwerpen.
dan moet eerst al dat gedoe eruit
en dan een heel ander systeem erin zoiets wat ik bv een eindje terug voorlegde.
met huidige stelsels krijg je zolang alles goed draait in de wereld/nederland geen problemen maar zodra het is en of voorlopig blijft, zoals het de afgelopen jaren was...
dan blijf je dit soort zaken houden met uitzondering op een paar vlakken wat 'echt" moet of vrij "normaal" is, lees niet zo'n druk op staat als bepaalde andere onderwerpen.
- Dennis Cavallino
Ik geloof meer in een samenwerking tussen VVD, Groen Links, D66 en bijvoorbeeld CDA.
Het nadeel is dat de oppositie met SP en PvdA + PVV dan zeer sterk is. Maar misschien is dat wel de beste afspiegeling van 't electoraat. Opschieten doet 't helaas niet, want 't wordt dan over en weer moddergooien. Heb je niets aan, want haast is geboden als we NL willen behoeden voor een hoop ellende.
Om voor de verkiezingen op basis van peilingen al te speculeren over coalities heeft amper zin. Die peilingen hebben al zo vaak gelogen.
Partijprogramma's moeten overboord gegooid worden. Het nieuwe kabinet moet de kans krijgen om een soort masterplan uit te werken, uit te rollen in de praktijk, na te streven en aan te passen waar nodig. Hopelijk gaan ze voor tig jaar een verbinding aan.... dan zijn we van dat oeverloze geneuzel af.
Het nadeel is dat de oppositie met SP en PvdA + PVV dan zeer sterk is. Maar misschien is dat wel de beste afspiegeling van 't electoraat. Opschieten doet 't helaas niet, want 't wordt dan over en weer moddergooien. Heb je niets aan, want haast is geboden als we NL willen behoeden voor een hoop ellende.
Om voor de verkiezingen op basis van peilingen al te speculeren over coalities heeft amper zin. Die peilingen hebben al zo vaak gelogen.
Partijprogramma's moeten overboord gegooid worden. Het nieuwe kabinet moet de kans krijgen om een soort masterplan uit te werken, uit te rollen in de praktijk, na te streven en aan te passen waar nodig. Hopelijk gaan ze voor tig jaar een verbinding aan.... dan zijn we van dat oeverloze geneuzel af.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- PD power
Zag net Sap zietjes winnen bij de geestelijk beperkte medemens, zum kotsen, die mensen zijn zo beinvloedbaar, triest... 
-
Shakes
Ze heeft een flink aantal zelfs op de GL lijst gezet......
Niks zeggen over GL hoor. Ken iemand die daar niet zo goed tegenkan.
Niks zeggen over GL hoor. Ken iemand die daar niet zo goed tegenkan.
- Dennis Cavallino
- Luco
Ja en die mongool van de SGP leeft ook nog in de middeleeuwen 
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Als dat ook een DF'er is, dan zou ik niet graag in zijn schoenen staan.Shakes schreef:Niks zeggen over GL hoor. Ken iemand die daar niet zo goed tegenkan.
Intern verscheurd worden tussen aan de ene kant voorliefde voor auto's, en de andere kant het vervoer van satan zelf.
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
GL zijn commies, dit is wat bepaalde (oud) commies doen als 't hun voor de wind gaat, met centen van 'n ander, logisch :
http://www.nu.nl/buitenland/2895120/lev ... arden.html
- Tristan
Lees dat zowel SP als GL beide behoorlijk willen korten op innovatie. Zo ontzettend stom! Nederland staat juist bekent om hun innovatie in diverse sectoren. Dat is de motor van onze economie. Hoe help je NL nog meer naar de (economische) knoppen.
- GTRene
Robin schreef:GL zijn commies, dit is wat bepaalde (oud) commies doen als 't hun voor de wind gaat, met centen van 'n ander, logisch :
wat een bedragen...
-
Shakes
Ja
prima kerel meen ik oprecht maar een groene plaat voor z'n hoofd gekregen. Met sommige mensen moet je niet praten over religie of politiek dat is weer duidelijk.
En dan heb ik hier een Prius voor de deur staan. De ultieme GL mobiel.
Politiek is een keuze uit slecht en waardeloos.
prima kerel meen ik oprecht maar een groene plaat voor z'n hoofd gekregen. Met sommige mensen moet je niet praten over religie of politiek dat is weer duidelijk.
En dan heb ik hier een Prius voor de deur staan. De ultieme GL mobiel.
Politiek is een keuze uit slecht en waardeloos.
- Dennis Cavallino
Dat valt wel op ja. Vooral omdat er door hem niet uitgegaan wordt van de eigen kracht van de partij, maar politici van andere partijen het steeds moeten ontgelden. Zo zou Femke 't niet gewild hebben...
Verder prima kerel, maar die groene plaat hakte er kennelijk hard in.
<wacht op reactie AB>
Cav, die in zijn woonplaats ook op GL heeft gestemd om de VVD een beetje aan te scherpen. Nu is 't weer mooi in balans (wonen, werken/ondernemen, recreëren). Landelijk zou ik dat niet aandurven.
Verder prima kerel, maar die groene plaat hakte er kennelijk hard in.
<wacht op reactie AB>
Cav, die in zijn woonplaats ook op GL heeft gestemd om de VVD een beetje aan te scherpen. Nu is 't weer mooi in balans (wonen, werken/ondernemen, recreëren). Landelijk zou ik dat niet aandurven.
-
Shakes
Ach iedereen z'n ding. Ik stem straks ook op een partij die voor mij het minst slecht is.
Om over joue clubje alles dat fout is goed te praten, en niet in staat te zijn dat ook je eigen toko wel wat lichte aanpassingen kan gebruiken, dat gaat er bij mij niet in.
Om over joue clubje alles dat fout is goed te praten, en niet in staat te zijn dat ook je eigen toko wel wat lichte aanpassingen kan gebruiken, dat gaat er bij mij niet in.
- PD power
Huh, en nu in begrijpelijk nederlands.....Shakes schreef:Ach iedereen z'n ding. Ik stem straks ook op een partij die voor mij het minst slecht is.
- Dennis Cavallino
Wat Shakes bedoelt is dat sommige mensen die bij een 'clubje' horen, zich blind staren. Ze staan niet open voor andere meningen en visies. Ze accepteren geen feedback, laat staan commentaar. Ze beschermen hun clubje. De realiteit onder ogen zien lukt niet meer zo goed. Dat alles creëert een fanatisme en gedrevenheid die bijna eng wordt en zielig tegelijk. De mening van anderen doet er voor hen niet meer toe. Het is daardoor niet leuk om met ze te praten, laat staan te discussiëren.
Correct me if I'm wrong Nandor.
Correct me if I'm wrong Nandor.
-
Shakes
Excuus.
Nachtrust gaat nog wel eens niet helemaal naar wens hier.
Dennis,
Nachtrust gaat nog wel eens niet helemaal naar wens hier.
Dennis,