Clio eruit en nu.....

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Reind

Clio eruit en nu.....

Bericht door Reind » 28 aug 2012, 09:15

Heren,

Vrouwtje rijd nu een jaartje in een Clio (2002) maar kan haar draai met dat ding niet echt vinden. Er gingen teveel van die kleine (voornamelijk electrisch gerelateerde) dingtjes kapot en dat irriteerde haar. Maargoed hiervoor had ze een Starlet en die krijg je gewoon niet kapot.

Mijn eerste gevoel zegt een Audi A2. Ik vind dat een tijdloos autotje die erg ruim, zuinig en waardevast is. Iemand ervaring mee?

Ook vind ze een C3 een leuke auto. Daar ben ik zelf niet zo van maar voldoet wel aan de voorwaarden. Iemand ervaring mee?

Andere suggusties uiteraard welkom. Een echte huisvrouw auto dus met 5 deuren, ruim, licht en zuinig. Budget is max €4.000 en moet

Knot

Re: Clio eruit en nu.....

Bericht door Knot » 28 aug 2012, 09:24

Honda Jazz? Vind ik een echte huisvrouwen auto en geen electrische storingen zoals bij de fransen en italiaanse meuk.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 28 aug 2012, 10:14

BMW E46 (touring) waar je voor de Clio aan dacht ;)

Cpee

Bericht door Cpee » 28 aug 2012, 10:34

Audi A2 is dan in mijn ogen een goede keus!

Rijd/stuurt ook goed en van binnen een ruimere auto dan je zou verwachten.
Is in alle opzichten een volwassen auto.

Reind

Bericht door Reind » 28 aug 2012, 10:42

Een Jazz had ik nog niet aan gedacht. Is niet echt een schoonheid maar wel pratisch zo lijkt het. Zal het eens voorstellen.

En een BMW? Ik heb er al tig laten zien maar ze wil het gewoon niet :( . Ze wil alles zelf betalen en als je de runningcosts even op een rij zet is een BMW veel duurder en voor haar dus echt geen optie.

Maar iemand ervaringen met een C3 en/of A2?

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 28 aug 2012, 10:56

Suzuki Swiffer! Betrouwbaar, lage massa en is leuk om in te rijden.

SvB

Bericht door SvB » 28 aug 2012, 12:01

Ik heb voor MdV een kleine 2 jaar terug een Peugeot 307 1.6 XSI gekocht, bwjr 2003 (pr. 3500 euro) full options, leer, clima, schuifkanteldak, cruisecontrol
Na 2 jaar vind ze het nog steeds geweldig, ruim, hoge zit (1e MPV) en als ze eens echt een ritje moet maken dan ook nog comfortabel.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 28 aug 2012, 12:08

Eerste type C3 zou ik nooit kopen als je nu al klaar bent met typische 'Franse' storingen. Ik vond dat type C3 helemaal niets. Eén van de slechtste auto's ooit. Bijna alles aan die auto vind ik slecht. Nieuwe type C3 heb ik zelf. Kwaliteitsverschil = Nough said.

A2 is een prachtige automobiel. Erg onderschat. Op verkeerde moment op de markt gebracht en op 't allerslechtste moment ooit weer van de markt gehaald... ik denk dat 't een (moderne) klassieker van de toekomst is. Eén van de meest bijzondere gewone Audi's. Binnen je budget is 't wel even zoeken naar een mooi/net/goed exemplaar. Ze weten de prijzen van die dingen... onderhoud nooit laten doen door dealer, maar door gewone garage. Dan ga je niet dood door hartinfarcten.

Mijn alternatief: Honda Civic Aerodeck 1.5i VTEC-E. Je houdt geld over. Ze zijn erg zuinig, licht van gewicht, betrouwbaar, sturen goed en voldoende ruim en voldoende rap. Het is makkelijk om een goed exemplaar te vinden. En je komt er ook weer snel vanaf. Onderhoud is betaalbaar. Roesten doen ze amper/niet. Als je distributieriem op tijd vervangt gaan ze eeuwen mee.

307 vind ik ook een goeie trouwens. Heb er zakelijk 1 gehad en privé hadden wij voor de c3 een 307 break. Ze kosten geen drol. Rijden prima. Onderhoudskosten kunnen weleens tegenvallen. Maar dat geldt natuurlijk voor heel veel auto's...

Reind

Bericht door Reind » 28 aug 2012, 12:48

Leuk en bruikbaar advies weer. Daarvoor dank.

Een Civic met een 1.5vtec lijkt echt een goede optie. Het hoeft echt geen station te zijn, dus een aerodeck is niet nodig. Vind dat ook een erg lelijke auto. Maar een normale 5 deurs is best een mooi ding voor weinig.
Ik dacht dat Honda graag roest. Is dat voor deze ook niet van toepassing?

Een 307 lijkt ook niet slecht. Veel auto voor het geld en qua runningcosts niet gek. Maar het is een franse auto waarbij ik nooit zo goed gevoel over heb. Maar als je er een koop met weinig km´s en goed onderhoud moet het zeker lukken.

dvh

Bericht door dvh » 28 aug 2012, 12:52

Swiftje is idd ook erg leuk. Rijdt ook prima.
Maar die heb je nog niet voor 4k.

ErikS

Bericht door ErikS » 28 aug 2012, 13:01

Nieuwe 107 met de helft over 4 jaar betalen?

Scheelt zoveel aan kosten dat dat zo gek nog niet hoeft te zijn... :kikker:
(Of de helft financieren, je heb toch geen wegenbelasting etc... Dus je weet maar nooit of het uitkan.)

dvh

Bericht door dvh » 28 aug 2012, 13:04

Mijn 107 kost me maandelijks minder dan de oude E46 318......... nuff said..

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 28 aug 2012, 13:05

Dat lijkt me ook nogal simpel. En totaal niet met elkaar te vergelijken.

107 is trouwens 50/50 deal tot 31-08-2012 en de tweede helft moet je in/voor 2014 betalen.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 28 aug 2012, 13:26

Reind schreef:Een Jazz had ik nog niet aan gedacht. Is niet echt een schoonheid maar wel pratisch zo lijkt het. Zal het eens voorstellen.

En een BMW? Ik heb er al tig laten zien maar ze wil het gewoon niet :( . Ze wil alles zelf betalen en als je de runningcosts even op een rij zet is een BMW veel duurder en voor haar dus echt geen optie.

Maar iemand ervaringen met een C3 en/of A2?
Ik heb een week in Thailand rondgereden met een Honda Jazz automaat. Zijn best leuke autotjes voor dagelijks gebruik. Je kan er comfortabel met 5 man in zitten als het moet. Ze zijn alleen niet erg sportief maar als je vrouw dat niet zoekt is het een prima auto.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 28 aug 2012, 14:00

Martin van der Zwaard schreef:Dat lijkt me ook nogal simpel. En totaal niet met elkaar te vergelijken.

107 is trouwens 50/50 deal tot 31-08-2012 en de tweede helft moet je in/voor 2014 betalen.
Vergeet niet om eerst je korting en inruil te bedingen.

Geld lenen kost geld. :)

107 is wel erg klein in vergelijking tot de auto's die hij zoekt. Dan zou ik eerder voor een Panda gaan.

Reind

Bericht door Reind » 28 aug 2012, 15:56

Een Aygo, C1 of 107 gaat het niet worden. Voor die paar tientje in de maand meer liever een wat grotere, luxere en mooiere auto. En lenen doet ze bij voorbaat niet. Ze heeft al genoeg vaste lasten :? Ze geeft liever geld uit wat gewoon op de bank staat. Tukkers zijn wat dat betreft heel principieel :D

Het word toch maar een A2 denk ik. Die wou ze vorig jaar eigenlijk ook al maar toen koos ze voor een goedkopere Clio. Ik spring gewoon wat bij en ze kan weer jaren voorruit. En als je naar auto's zoekt en op een gegeven moment bij de A2 terecht komt is het echt een mooie auto. Ik vind het echt een auto van deze tijd. Ik weet ook niet waarom.

Nu eerst de Clio verkopen.

Voorbeeldjes van kanshebbers
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/au ... rigin=PARK

Thom

Bericht door Thom » 30 aug 2012, 22:05

Reind schreef:Leuk en bruikbaar advies weer. Daarvoor dank.

Een Civic met een 1.5vtec lijkt echt een goede optie. Het hoeft echt geen station te zijn, dus een aerodeck is niet nodig. Vind dat ook een erg lelijke auto. Maar een normale 5 deurs is best een mooi ding voor weinig.
Ik dacht dat Honda graag roest. Is dat voor deze ook niet van toepassing?
Hier een bezitter van een Civic vtec-e Aerodeck. Ding staat op 277.000km en ik heb nog NOOIT iets aan de motor gedaan. Behalve af en toe olie verversen en een keer de distributieriem. Afgelopen meivakantie nog naar Toscane op en neer gereden. Sterk dus. En roesten? Dat doet'ie niet.
Ik heb hem ook vanwege het verbruik gekocht (zo'n 1:15 gemiddeld uiteindelijk) maar hij is wel een beetje saai. Maar goed, dat is bijvoorbeeld een 307 ook.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 31 aug 2012, 21:51

Vorig jaar stonden we voor dezelfde keuze. De A2 was wel favoriet maar ik vond ze net ff te duur dus voor een Ibiza gegaan. Zelfde techniek maar iets minder Premium. De Ibiza staat nu weer te koop en voldoet aan al je eisen :wink:

Plaats reactie