Bouwen garage's

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Jeroen K.

Bouwen garage's

Bericht door Jeroen K. » 27 aug 2012, 17:47

Mijn ouders zijn bezig een 2e huis te kopen in omgeving haarlem, hierbij zit al een dubbele garage, maar te klein voor wat wij willen. (alleen al te laag, me vader is 2M en kan er niet eens rechtop staan)

nu hebben wij de volgende afmetingen in onze hoofden:

6 meter breed, 7 a 8 meter diep/lang en dan 3.5 a 4 meter hoog (dit ivm een brug erin) wat zullen hier ongeveer de kosten van zijn? ik weet zogoed als zeker dat hier wel mensen zijn die zelf ook een garage hebben laten bouwen, of hebben/werken bij een aannemers bedrijf...

Rebel

Re: Bouwen garage's

Bericht door Rebel » 27 aug 2012, 18:03

Zorgen voor een tekening en dan 3 of 4 aannemers langs laten komen en een offerte laten maken.
Wat heb je er nu aan als men bedragen gaat roepen op een forum? Ik denk dat iemand als jouw vader de route van dit parcours wel kent. Toch?

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 27 aug 2012, 18:19

jawel, maar hij denkt omdat ik mensen ken binnen de auto branche en auto als hobbies dat ik mensen ken die garages heeft laten bouwen dusja...

Joy

Bericht door Joy » 27 aug 2012, 18:27

Wij hebben offertes laten maken voor een bakstenen garage van 3,5m breed, 12m diep en 2,5m hoog + een puntdak met zolder. Dat bleek toch al gauw 35-45 mille te kosten. Nu komt er een grenen garage. Om en nabij de 20 mille.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 27 aug 2012, 18:34

Jouw pa is toch wel slimmer dan dat?

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 27 aug 2012, 18:42

appel <---> boom

Richard430

Bericht door Richard430 » 27 aug 2012, 19:04

MartijnGizmo schreef:appel <---> boom
Volgens mij staat daar nog een streepje teveel tussen..

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 27 aug 2012, 19:29

Joy schreef:Wij hebben offertes laten maken voor een bakstenen garage van 3,5m breed, 12m diep en 2,5m hoog + een puntdak met zolder. Dat bleek toch al gauw 35-45 mille te kosten. Nu komt er een grenen garage. Om en nabij de 20 mille.
thanx daar hebben we teminste wat aan, niet zoals al die andere oude ventjes die hier een beetje zitten te rukken in het NSFW topic en commentaar leveren waar niemand wat aan heeft :)

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 27 aug 2012, 19:31

Jeroen K. schreef:
Joy schreef:Wij hebben offertes laten maken voor een bakstenen garage van 3,5m breed, 12m diep en 2,5m hoog + een puntdak met zolder. Dat bleek toch al gauw 35-45 mille te kosten. Nu komt er een grenen garage. Om en nabij de 20 mille.
thanx daar hebben we teminste wat aan, niet zoals al die andere oude ventjes die hier een beetje zitten te rukken in het NSFW topic en commentaar leveren waar niemand wat aan heeft :)
Want dat is wat iedere DF-er doet ja....... :hmmm: We kunnen niet allemaal de hele dag in de zandbak met iemand anders zijn supercars spelen Jeroen, sommige mensen moeten gewoon werken.

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 27 aug 2012, 19:41

ow ik ook hoor, alweer sinds ik terug ben en de hele zomer lang ook al :) geen week vrij gehad ofzo dus ik weet hoe het werkt ;)

Luco

Bericht door Luco » 27 aug 2012, 19:54

Als je pa bouwbegeleiding nodig heeft en hulp of advies bij de aanbesteding, geef maar een gil.
Tarief vanaf 45 euro ex

Rebel

Bericht door Rebel » 27 aug 2012, 21:18

:lol:

dvh

Bericht door dvh » 27 aug 2012, 21:44

En nu snel weer terug naar het NSFW-topic......... * trekt broek alvast uit * ........

ErikS

Bericht door ErikS » 27 aug 2012, 21:50

Hahahahahaha

RutgerK

Bericht door RutgerK » 27 aug 2012, 22:04

Jeroen K. schreef:
Je vraag is natuurlijk een beetje van het niveau: "Ik zoek een nieuwe blauwe auto. Er zijn hier vast wel mensen die eens een blauwe auto hebben gekocht. Wat kost dat ongeveer?"

Persoonlijk denk ik dat het bedrag afhangt van de ondergrond, moet er geheid worden, kan er aangesloten worden bij besteden bouw, enkelsteens muur of dubbel, soort vloer, bouwvergunning, plat dak, puntdak, soort garagedeur en ga zo maar door. Met een brug (ik weet niet wat voor een brug) denk ik ook dat 6m te smal is als dat betekent dat er een auto naast een brug gezet moet kunnen worden.

EvdP
Auto: Volg de Skoda rijder

Bericht door EvdP » 28 aug 2012, 09:24

Heien zal denk ik niet zo snel hoeven. Maar wat hierboven staat is wel een punt van aandacht. Een betonvloertje zal het probleem (en de kosten ) niet zijn. Maar meer wat je daaromheen gaat plaatsen. Op het moment dat je een vergunning gaat aanvragen moet je daar ook weer voor betalen. En bij mijn weten zijn de vergunningskosten afhankelijk van de kosten van de garage. Hoe duurder je garage, hoe duurder de vergunning.

Wil je een puntdak of wil je een plat dak? Voor een plat dak moet er dakleer op, wil je een puntdak dan kun je kiezen voor platen of dakpannen. Platen zijn er als dunne maar ook compleet geïsoleerd.

Hoe makkelijk krijg je een vergunning? Krijg je relatief eenvoudig een vergunning voor een 4 meter hoog gebouw met een plat dak of hebben ze liever een garage waar de punt 4 meter hoog is? Wat hebben je buurtgenoten staan? Ik weet niet of dat een issue is maar het is wel verstandig om te weten wat je wilt en of de gemeente het hier ook mee eens is.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 28 aug 2012, 10:06

Check het forum op www.garagejournal.com voor inspiratie om er echt iets knaps van te maken.

<blaaskaakt lekker mee met topicstarter>
Je kunt 't natuurlijk zo gek maken als jezelf wilt. Uiteindelijk bepalen budget en bouwvoorschriften wat er komt. Voorbeeld: Garage van mijn moeder kostte +- 2,5 ton om te bouwen. Prachtig houten frame met pen-gat verbindingen. Aan 2 zijden openslaande vouwdeuren over gehele breedte, rieten dak, metsel- en stucwerk buiten, vloerverwarming, natuurstenen tegelvloer, toilet etc etc.

Het is inmiddels geen garage meer maar heeft een bar/café en jacuzzi ipv auto's. Het heeft een eigen huisnr, waardoor je meer mogelijkheden hebt om 't groots aan te pakken. Aan de andere kant van 't huis hebben ze voor <20 mille een eenvoudig houten schuurtje neergezet dat prima geschikt is als garage. Volgens mij is die meldingsplichtig, maar vergunningsvrij geplaatst. Ik heb me er niet mee bemoeid, maar 't is tegenwoordig stukken makkelijk om zoiets neer te zetten dan 15 jaar terug.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 28 aug 2012, 15:38

zerotolerance schreef:Heien zal denk ik niet zo snel hoeven. Maar wat hierboven staat is wel een punt van aandacht. Een betonvloertje zal het probleem (en de kosten ) niet zijn. Maar meer wat je daaromheen gaat plaatsen. Op het moment dat je een vergunning gaat aanvragen moet je daar ook weer voor betalen. En bij mijn weten zijn de vergunningskosten afhankelijk van de kosten van de garage. Hoe duurder je garage, hoe duurder de vergunning.
Dat klopt inderdaad. Ik heb wat offertes lopen voor een houten garage van ongeveer 50m2 (6x8 of 5x9) en een dakhelling van nagenoeg 45 graden. Het verschil tussen het goedkoopste dak (golf platen) en standaard pannen loopt al tegen de 5K aan. Anyways, de gemeente doet moeilijk dus of het er allemaal van komt...

Offertes lopen tot zo'n 18K zonder bijzondere dingen. Ik denk dat een stenen garage x2 is, komt nog een beton vloertje overheen en eventueel een mooiere dakpan, zinken goten etc.

EvdP

Bericht door EvdP » 28 aug 2012, 15:49

Je hebt dakplaten die lijken op dakpannen. Pannen zelf zijn duur en het is arbeidsintensiever dan platen. Het makkelijkst is een houten schuur, enkelwandig. Daar vraag je een vergunning voor aan en betaal je dan leges voor. Vervolgens kun je "vergunningsvrij" de binnenkant afwerken. Als je dat namelijk in je aanvraag zet betaal je daar ook voor.

Steen is mooier en steviger maar vereist wel meer voorbereiding (en kosten) dan wat palen en plankjes.

Luco

Bericht door Luco » 28 aug 2012, 15:57

Niels schreef:
zerotolerance schreef:Heien zal denk ik niet zo snel hoeven. Maar wat hierboven staat is wel een punt van aandacht. Een betonvloertje zal het probleem (en de kosten ) niet zijn. Maar meer wat je daaromheen gaat plaatsen. Op het moment dat je een vergunning gaat aanvragen moet je daar ook weer voor betalen. En bij mijn weten zijn de vergunningskosten afhankelijk van de kosten van de garage. Hoe duurder je garage, hoe duurder de vergunning.
Dat klopt inderdaad. Ik heb wat offertes lopen voor een houten garage van ongeveer 50m2 (6x8 of 5x9) en een dakhelling van nagenoeg 45 graden. Het verschil tussen het goedkoopste dak (golf platen) en standaard pannen loopt al tegen de 5K aan. Anyways, de gemeente doet moeilijk dus of het er allemaal van komt...

Offertes lopen tot zo'n 18K zonder bijzondere dingen. Ik denk dat een stenen garage x2 is, komt nog een beton vloertje overheen en eventueel een mooiere dakpan, zinken goten etc.
Als je binnen het bouwbesluit/bestemmingsplan valt mag de gemeente niet moeilijk doen al proberen ze het vaak wel, dus zoek dat even goed uit.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 28 aug 2012, 17:16

Mijn moeder woont in een gebied waar je parasol met een betonnen voet al bijna moet onderheien tegen het verzakken. Vandaar dat ik het voor de zekerheid meld.

JeroenT

Bericht door JeroenT » 28 aug 2012, 22:15

Wat zijn de gedachten hier over prefab garages?

Luco

Bericht door Luco » 28 aug 2012, 22:47

JeroenT schreef:Wat zijn de gedachten hier over prefab garages?
Die vieze betonnen hokken?

EvdP

Bericht door EvdP » 29 aug 2012, 08:00

Het is maar net wat je wilt. Prefab betekent niet direct dat het rommel is. Maar ik vind niet alles even mooi. Betonnen prefab ken ik niet, wel van hout.
Laatst gewijzigd door EvdP op 29 aug 2012, 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.

JeroenT

Bericht door JeroenT » 29 aug 2012, 13:41

Ik doel inderdaad op de betonnen variant.
Mooi zijn ze misschien niet, tenzij je ze extra aankleed.
Maar wel snel geplaatst, praktisch en goed geprijsd.

Plaats reactie