Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Re: Wereldwijde recessie + bestuurscrisis NL/EU vanaf pagina
+1 Rico. Maar dat wordt je door je strot gedouwd dat je alles wat de VVD vindt , jij als ondernemer ook moet vinden....
Ja hallo, ik zit wel wat vaker op één lijn met de VVD dan met de SP/GL/PvdA. Maar ieder knokt toch voor 't zijne nietwaar?
Ja hallo, ik zit wel wat vaker op één lijn met de VVD dan met de SP/GL/PvdA. Maar ieder knokt toch voor 't zijne nietwaar?
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Heb je niks(te verliezen), wil je risicoloos van je krib naar rusthuis Grafzicht, jezelf irriteren aan anderen die wél wat(te verliezen) hebben, wil je gewoon eigenlijk 'veel voor niks'. Ja dan is de SP jouw partij....
- Maus335i
Lol.....Robin schreef:Ja wie heeft 't hier erover dat Rutte zo'n uitmuntende visie heeft? Ik niet. Niremand hier niet.
Roemer knalt NL naar de barrebiesjes.
http://www.nu.nl/economie/2891056/rente ... oemer.html
Bij Roemer denk ik vaak: veel woorden, maar weinig verstand. Hij heeft schijt aan internationale politiek en economie en heeft blijkbaar het idee dat hij het allemaal wel alleen kan redden. En ohja, het ligt allemaal aan die verschrikkelijke en enge beleggers! Zij zijn het grote kwaad dat voor de wereldwijde crisis hebben gezorgd! Jaja....
Dat de SP over het algemeen niet bolstaat van kennis van economie (of andere belangrijke onderwerpen) was me al langer duidelijk, maar lekker arrogant je neus ophalen naar Europa en de financiële markten zou ik op zn minst als "dom" willen bestempen, misschien wel achterlijk. Achterlijk in de zin van: geen flauw idee waar hij mee bezig is.
Elke keer als ik Roemer hoor praten over "armoede in Nederland".... sorry? Wel eens je neus buiten de Nederlandse grenzen gestoken?
Hij komt een beetje bij mij over als het typ dat de banken en overheden de schuld geven van het feit dat ze 3 ton hypotheek hebben op een huis dat 2 ton waard is. Het ligt aan alles en iedereen, behalve hemzelf.
- Dennis Cavallino
Late reactie. Dat was inderdaad niet iemand die bij de SP past, maar waarvoor de SP wel deze maatregelen treft, terwijl dat nooit hun bedoeling zou zijn geweest. Dunkt mij. Dat vind ik dus wel weer grappig....Robin schreef:Dennis, nu zijn wij 't wel eens denk ik, dat deze dame niet helemaal tot die SP doelgroep behoort, maar 't voorbeeld is er.
Back on topic.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
-
Rebel
Roemer doet het prima in het debat op RTL4. Samsom praat veel maar heeft nog steeds geen charisma. Rutten komt helaas erg matjes voor de dag. Wilders doet zijn truukje weer als vanouds.
- Hielke
Samsom komt inderdaad erg kleurloos over.
-
Rebel
Sja, anderhalf uur verder en ik kan niet echt een persoon aanwijzen die er echt goed uitspringt. Voor de zwevende kiezer is het nog steeds even lastig als gisteren. Ik vraag me af of dit soort confrontaties uberhaupt nog zin hebben. Rommelige en te oppervlakkige antwoorden in enkele minuten moeten duidelijkheid geven aan de mensen.
Zelf stem ik op de VVD, omdat ik vind dat ze de kans moeten krijgen om hun programma en visie te continueren.
Zelf stem ik op de VVD, omdat ik vind dat ze de kans moeten krijgen om hun programma en visie te continueren.
-
Wouter81
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
Dat er nog iemamd vertrouwen heeft in één van die clowns...
Roemer is wel erg zwak trouwens. Pijnlijk.
Roemer is wel erg zwak trouwens. Pijnlijk.
- GTRene
wel iets meer duidelijkheid over welke (van die 4) niet te stemmen
geen 1 die helemaal past, magoed der komt toch een coalitie dus niet zo'n probleem dan.
geen 1 die helemaal past, magoed der komt toch een coalitie dus niet zo'n probleem dan.
- Hielke
Samsom mag dan weinig uitstraling als staatsman hebben, inhoudelijk staat ie z'n mannetje. Hele intelligente knaap ook die niet bang is om onder het mom van voortschrijdend inzicht nieuwe standpunten in te nemen.
Het is dat de PvdA geen antwoorden op het multicultidrama wil formuleren want anders kregen ze m'n stem weer. Nu wordt het weer een proteststem. Partij voor de dieren of zo.
Het is dat de PvdA geen antwoorden op het multicultidrama wil formuleren want anders kregen ze m'n stem weer. Nu wordt het weer een proteststem. Partij voor de dieren of zo.
- Fernando
Nu op tv2: "Inside Job" de docu die het falen van het financieel systeem laat zien.... 
- GTRene
damn..lees ik veels te laat...kon wel interessant zijn ook al weten we eigenlijk al best veel, een deel bv een opsomming van groter/meer en nog meer en niemand stopt als eerste en gaan zo lang mogelijk door.
benieuwd hoe het verliep en of ging en of er nwe zaken aan het licht zijn gekomen oid.
benieuwd hoe het verliep en of ging en of er nwe zaken aan het licht zijn gekomen oid.
- Dennis Cavallino
Kijk, dit roep ik dus al jaren:
Vergeet die kortingsacties. ALLES IS GEWOON TE DUUR.
Dat weet iedereen, maar het lukt niet echt om 't te doorbreken... Ik ben benieuwd wat Unilever gaat doen.
Ik heb al gehoord dat Afrika ons ontwikkelingshulp gaat doneren. HAHAHAHA
Unilever wapent zich tegen de Europese crisis door in te zetten op goedkopere producten. Dat heeft Jan Zijderveld, president Europa van het Brits-Nederlandse was- en voedingsmiddelenconcern, gezegd in een interview met Financial Times Deutschland.
"De armoede keert terug in Europa'', aldus de topman.
Zijderveld doelt met name op de Zuid-Europese landen, die al jaren kampen met economische tegenwind en torenhoge werkloosheid. "Als een Spanjaard bij het boodschappen doen gemiddeld nog maar 17 euro uitgeeft, dan kan ik hem geen wasmiddel verkopen voor de helft van dat budget'', zegt hij.
Unilever wil volgens Zijderveld leren van Azië, waar het winst maakt ondanks zeer lage prijzen. ,,In Indonesië verkopen wij flessen shampoo voor 2 tot 3 cent, en verdienen wij desondanks behoorlijk geld. Wij weten hoe dat moet, maar in Europa zijn wij het in de jaren voor de crisis verleerd.''
Vergeet die kortingsacties. ALLES IS GEWOON TE DUUR.
Dat weet iedereen, maar het lukt niet echt om 't te doorbreken... Ik ben benieuwd wat Unilever gaat doen.
Ik heb al gehoord dat Afrika ons ontwikkelingshulp gaat doneren. HAHAHAHA
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Intussen heeft het CPB alles doorgerekend.........
Nou trek uw eigen conclusies..........
Nou trek uw eigen conclusies..........
-
Wouter81
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
Volgens het CPB gaan bij de SP honderdduizenden banen verloren.
Dat is natuurlijk wel erg sociaal. Universele armoede!
- Dennis Cavallino
Volgens mij is dat ook 't doel van de SP: veel geld naar werklozen sturen. Toch? Dus dit noemen ze nieuws?
Het is diep triest dat wij in NL zoveel af laten hangen van de CBS cijfers. Die lui zitten er bijna altijd naast en lopen heel erg achter de feiten aan. Al is hun rol de laatste jaren wel iets verbeterd.
Het is diep triest dat wij in NL zoveel af laten hangen van de CBS cijfers. Die lui zitten er bijna altijd naast en lopen heel erg achter de feiten aan. Al is hun rol de laatste jaren wel iets verbeterd.
- dvh
Het liefst stem ik eigenlijk in Nederland op een partij die gewoon heel groot gaat worden.
Gewoon zodat plannen doorgezet kunnen worden en niet elke beslissing een eeuwigheid moet duren.
En of het dan goed of fout is, het gaat in ieder geval sneller en geeft meer duidelijkheid.
Gewoon zodat plannen doorgezet kunnen worden en niet elke beslissing een eeuwigheid moet duren.
En of het dan goed of fout is, het gaat in ieder geval sneller en geeft meer duidelijkheid.
- Dennis Cavallino
+1
Nu krijgen we een coalitie met 3, 4, of 5 partijen. Schiet voor geen meter op allemaal.
Nu krijgen we een coalitie met 3, 4, of 5 partijen. Schiet voor geen meter op allemaal.
- GTRene
der zou eigenlijk een soort groep wijze mannen/vrouwen moeten zijn die het bestuur zijn en een soort algemeen programma hebben wat de basis is.
en dan bv die mensen die nu in al die partijen zitten? iets kunnen aandragen wat bv beter is op welk vlak dan ook wat in de basis zit...natuurlijk zijn die partijen dan niet meer zoals het nu is maar meer een bijzaak en dus ook niet meer zo betaald en of in die groottes, het zijn dan min of meer medewerkers voor het volk/bedrijven die als een soort ideeënbus werken (positief gezien) en niet als "partij" (zijn we ook van die valse beloftes af en gezeur.
dat moeten ze dan echt uitvoerig bewijzen en mocht dat voor een gemiddeld NL dan echt "beter" zijn kan zoiets ingevoerd worden en dan als "basis" dienen voor een soort 'grondregeling".
dan kun je iets hebben wat redelijk waardevast is en dus duidelijk qua richtlijn en bedrijven en mensen zich daarop kunnen aanpassen e.d.
en dan bv die mensen die nu in al die partijen zitten? iets kunnen aandragen wat bv beter is op welk vlak dan ook wat in de basis zit...natuurlijk zijn die partijen dan niet meer zoals het nu is maar meer een bijzaak en dus ook niet meer zo betaald en of in die groottes, het zijn dan min of meer medewerkers voor het volk/bedrijven die als een soort ideeënbus werken (positief gezien) en niet als "partij" (zijn we ook van die valse beloftes af en gezeur.
dat moeten ze dan echt uitvoerig bewijzen en mocht dat voor een gemiddeld NL dan echt "beter" zijn kan zoiets ingevoerd worden en dan als "basis" dienen voor een soort 'grondregeling".
dan kun je iets hebben wat redelijk waardevast is en dus duidelijk qua richtlijn en bedrijven en mensen zich daarop kunnen aanpassen e.d.
- Tristan
Hoop uit de grond van m'n hart dat SP buiten de coalitie blijft. Heb daar een heel naar gevoel over. Ook hebben ze een enorm gebrek aan ervaring om te regeren. Laat ze maar lekker in de oppositie, waar ze goed in zijn.Wouter81 schreef:Volgens het CPB gaan bij de SP honderdduizenden banen verloren.
Laatst gewijzigd door Tristan op 27 aug 2012, 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- Dennis Cavallino
@René:
Dat is dus min of meer wat g500.nl wil bereiken.
Dat is dus min of meer wat g500.nl wil bereiken.
- Dennis Cavallino
Ergens had ik het over stemdeler.nl, maar die site lag plat. Ik ben er dit weekend achter gekomen dat het
www.stembreker.nl moest zijn.
Die site is bedoeld om tactisch te stemmen.
www.stembreker.nl moest zijn.
Die site is bedoeld om tactisch te stemmen.
- Dennis Cavallino
Net zelf www.stembreker.nl ingevuld, ik hoor nu bij de Groenvolks66-coalitie.
Op 12 september krijg ik een sms waarop ik moet stemmen.
Op 12 september krijg ik een sms waarop ik moet stemmen.
- GTRene
die site is niet beveiligd krijg ik te zien...