Transvetten, voedingsleer en wetenswaardigheden over voeding

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Transvetten, voedingsleer en wetenswaardigheden over voe

Bericht door romo » 25 aug 2012, 14:22

Jussie, zie PB

Er moet wat gebeuren, dit gaat veel te traag

Fietsen is geen probleem, lage weerstand, hoge RPM, wel correctie zadelhoogte instellen (zitten op zadel, trapper naar diepste stand, hak er op, dan moet je het been kunnen strekken, dan heb je de correcte hoogte)

Keep me informed !!

Rebel

Bericht door Rebel » 25 aug 2012, 14:52

Shakes schreef: Dan vrouwen, believe me they know and they effing love it als je gewoon voor je lichaam zorgt en er strak uitziet. Nu draag ik nog steeds hele informele en vaak wat grotere kleding maar vrouwen weten als geen ander wat er onder dat shirt zit. Je kan geld en een leuke auto hebben maar ze gaan voor de dude met een sixpack.

N

Hahahaha !! Dwaas :D
Typisch een opmerking van iemand die dagelijks in de sportschool traint....
Geloof me, er zijn legio vrouwen die dat totaal niet belangrijk vinden.

Rebel

Bericht door Rebel » 25 aug 2012, 14:56

RVV schreef:
Overigens heb ik veel respect voor de discipline waarmee bodybuilders bezig zijn en welk resultaat ze daarmee bereiken.

Ik ook...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Riceaux

Bericht door Riceaux » 25 aug 2012, 15:00

Rebel schreef:
Shakes schreef: Dan vrouwen, believe me they know and they effing love it als je gewoon voor je lichaam zorgt en er strak uitziet. Nu draag ik nog steeds hele informele en vaak wat grotere kleding maar vrouwen weten als geen ander wat er onder dat shirt zit. Je kan geld en een leuke auto hebben maar ze gaan voor de dude met de grote l*l.

N

Even de quote aangepast naar waarheid.

Shakes

Bericht door Shakes » 25 aug 2012, 15:10

Eiwitten naar binnen krijgen zou ik zo ongeveer doen:

Beleg--> kip/kalkoen etc. 100 gram is rond de 20 gram eiwit.
Stuk vlees bij je avondeten. zou 30 gram moeten kunnen zijn.
Na je training,zeg 15 minuten later een eiwitshake. Zeg 50 gram waarvan 40 effectief.
S'morgens drie eitjes (20 gram)
30 gram shake (25 effectief)

Ik zit zelf op de 280 gram per dag.

Blikje tonijn, pakje cottage cheese ook allemaal prima. Geen kwark en die rotzooi! Mensen zweren erbij maar ik vind het waardeloze meuk.

Jussi

Bericht door Jussi » 25 aug 2012, 15:22

Ja ik las ook net over de dingen die je aanhaalde. Maar dan weer in verband met afvallen of bedoelen ze daarmee gezond voedsel waardoor je geen vet extra krijgt?

Kalkoen en kip kan ik wel op de boterham eten. Moeten die eieren hard of zachtgekookt worden of boeit dat niet? Ik eet wel graag hardgekookt ei op mini toasts. Ik las ook over Whey shakes. Dat is die eiwit shake die je aanhaalt zeker? Is dat max 1x per dag of kan dat ook meerdere keren per dag?

Kwark en cottage cheese lust ik niet. Die zullen de menu kaart dus niet halen.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 25 aug 2012, 15:33

Magere kwark (AH) bevat 11 gr eiwit per 100gr kwark............is op zich een prima leverancier, is ook nog zeer mager, dus niet verkeerd......

Als je een Lactose intolerantie hebt gaat het natuurlijk over...........

Mathieu

Bericht door Mathieu » 25 aug 2012, 15:55

Gewoon een Bourgondische levensstijl aanhouden maar alles met mate.
Lekker rood wijntje, af en toe een pilsje.
Vers geperste sinaasappel/grapefruitsap in de ochtend, in de middag een lekker appeltje na de lunch.
In de avond een lekkere maaltijd.

Probeer zo weinig mogelijk te snoepen maar een een stukje chocolade op z'n tijd is natuurlijk niet versmaden.

Twee keer in de week sporten, fietsen of lopen waarvan een lange duurtraining. Een 1 of 2 keer in de week op de fiets naar het werk.

Ik heb geen <9 % vet meer meer maar ik ben nog vrij slank voor mijn leeftijd. Die streek rond de navel daar gelaten.

Ik voel me gezond en ben het volgens mij ook. Wat ik wel probeer ik het niet zo ver te laten komen dat ik kilo's en kilo's moet afvallen. Voorkomen is beter dan genezen, zou mijn oma gezegd hebben.

Peric

Bericht door Peric » 25 aug 2012, 15:58

Ik probeer het laatste jaar 's avonds geen koolhydraten meer te eten en ben behoorlijk wat vet kwijt.
Nu helpt het ook wel dat ik iedere avond een lekker stuk ga lopen met de honden. Consistentie is erg belangrijk. Ik stap stevig door maar loop zeker niet hard.
Verder eet ik de hele dag door, ontbijten(met een eiwit-shake erbij), 1.5 uur later een banaantje. 1.5 uur later de eerste boterham ,met beleg(kip-filet of kalkoen-filet). en ga zo de hele dag door met eten. Is dus helemaal niet veel, maar heb de hele dag energieaanvoer. 's Avonds eet ik voornamelijk kip met groentes. En 1 keer in de week patat met frikandellen.. YAY! :)
Nu sport ik ook wel 5 keer in de week. Zondags fitness, maandag squash, dinsdag fitness, woensdag squash en donderdag weer fitness. Soms pak ik de vrijdag er ook wel bij.. :)
Doe een 3 dagen routine voor het fitness. Als ik die rond heb begin ik weer overnieuw.
Weeg nu ong. 90 kg, vetpercentage weet ik niet. Maar six-pack begint te komen.

Verder neem ik vanwege het nogal zware trainen vanalles erbij. Calcium-magnesium-zink, visolie, vitamine C. Zit nu ook met een blessure aan m'n elleboog, tennisarm. Gaat maar niet over, maar dat heb ik aan mezelf te danken, ik neem geen rust. Daar helpen de bovengenoemde spullen ook bij, het herstel.

Oh ja, dat alles op 45-jarige leeftijd.. :P

Ik hou gewoon van lekker zwaar trainen, dat is mijn voordeel.. :)

Shakes

Bericht door Shakes » 25 aug 2012, 16:02

Shakes (jajaja) kun je zoveel nemen als je wil als je geen allergieen ed hebt.
De whey perfection van bodyenfitshop is prima geprijsd en smaakt goed. De kokos/chocola is fucking briljant.

Kwark gaf bij mij in ieder geval een zwaar storend gevoel in m'n spijsvertering. Zat wel aan de kilo per dag maar ik begin er niet meer aan. Ik kook mijn eitjes altijd hard en gooi het geel weg.

N.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 25 aug 2012, 16:05

Rebel schreef:
Shakes schreef: Dan vrouwen, believe me they know and they effing love it als je gewoon voor je lichaam zorgt en er strak uitziet. Nu draag ik nog steeds hele informele en vaak wat grotere kleding maar vrouwen weten als geen ander wat er onder dat shirt zit. Je kan geld en een leuke auto hebben maar ze gaan voor de dude met een sixpack.

N

Heb jij even mazzel........................ :lol:

Shakes

Bericht door Shakes » 25 aug 2012, 16:09

Tja,

Rob heeft natuurlijk een innemende persoonlijkheid die iedereen aantrekt. :D

Peric

Bericht door Peric » 25 aug 2012, 16:14

Ik heb de Isolaat van Power-supplements Nandor, werkt ook prima. En er zit geen zoetigheid in.

romo

Bericht door romo » 25 aug 2012, 16:18

Ter kennisgeving, wellicht reeds bekend of niet van toepassing...........enfin, U ziet maar;

http://www.nu.nl/gezondheid/2891478/waa ... ement.html

Jussi

Bericht door Jussi » 25 aug 2012, 16:55

Een vriend van me die als vertegenwoordiger werkt voor een supplementenproducent werkt raadde me PRO88 Night and Day (url's met de telefoon lukken niet goed). Kost alleen wel duiten allemaal. 2 shakes per dag is al 3,80€. Maar ik denk dat ik met shakes het beste ben want ik heb echt niet zo'n grote eetlust.

Shakes

Bericht door Shakes » 26 aug 2012, 08:36

Ha Peric,

ik zie het nut van isolaat niet. Wellicht als je voor wedstrijd opgaat maar tot die tijd neem ik genoegen met perfection.

RVV

Bericht door RVV » 26 aug 2012, 10:22

Wat is een isolaat? En wat doet het precies? En wat doen shakes nu precies? Ben echt een leek op dit gebied.

Jussi

Bericht door Jussi » 26 aug 2012, 10:58

Hier het verkoopspraatje van die eiwitten shake:
NIGHT AND DAY, de beste proteïnes op elk tijdstip!

P88 Night &DAY bevat een optimale combinatie van geselecteerde proteïnes, voor spieropbouw en tegen spierafbraak . De hoogwaardige eiwitbronnen in night and day zijn voor elk tijdstip; 's ochtends, voor- en na de training en voor het slapengaan. Night and day zorgt voor een constante positieve stikstof balans waardoor proteine opname strek verhoogt. Night&Day is een combinatie van verschillende soorten eiwitten. Night&Day geeft je lichaam een geleidelijke afgifte van aminozuren en is daardoor uitstekend geschikt om op elk tijdstip van de dag te nemen. 's ochtends, voor- en na de training en voor het slapengaan

Night&Day is speciaal ontwikkeld om gedurende de dag je eiwitbehoefte aan te vullen. Deze speciale samenstelling van maar liefst 6 soorten proteïne die zorgen voor een snelle, middellange en lange afgifte van aminozuren aan het lichaam. Het unieke van de aminozuren in Night & Day is dat ze geleidelijk worden afgegeven en dat deze volledig door het lichaam kunnen worden opgenomen.

Night&Day bevat isolaten die vanwege de snelle opname zeer geschikt zijn voor het ontbijt en je trainingen te nemen

Night&Day heeft ook voor het slapengaan een proteïne voorzien met zeer trage afgifte en zal je lichaam gedurende 8 uur voorzien van eiwitten. De hele nacht krijgen je spieren dan langzaam de voedingstoffen die het nodig heeft. Spierafbraak tijdens de nacht is vanaf nu verleden tijd.

Facts

6 soorten proteïne
Bevat 80g aan hoogwaardige aminozuren
Ideaal voor elk moment van de dag
Geleidelijke afgifte van aminozuren aan het lichaam
Heerlijke smaken
Geweldig om te nemen voor het slapen gaan
De ideale proteïne voor in een eiwitdieet
Kost wel duiten als je dat steeds moet onderhouden. Ik krijg nu wel zo'n 2kg pot aan inkoopprijs dus dat scheelt. Ik vraag me af of je er ook echt afhankelijk van wordt.

@Shakes: waarom doe je het eigeel uit de eieren? Is dat niet goed? Een
Ommelet, roer- of spiegelei is dan ook niet aan te raden?

Fernando

Bericht door Fernando » 26 aug 2012, 11:25

@ Jussi

In eigeel zit veel cholesterol maar of het daadwerkelijk slecht voor je gezondheid is daar verschillen de meningen over.

@ Shakes

Heb jij toevallig ervaring met Mass Perfection? En wat het grote verschil is tov Whey Perfection? Lees trouwens nu dat het net op de markt is.....

alt

Bericht door alt » 26 aug 2012, 11:47

Dit begint toch redelijk op een religie te lijken.
Het geloof in de gezonde voeding.

Dat je op je uiterlijk let, oké.
Dan kan je volgens mij beter minder eten, eet verse producten, dus niet versverpakte producten en helemaal geen supplementen, dan ben net zo bezig als voedselproducenten van gerede producten.

Even tussen ons, ik zie hier in dit draadje hoe mijn vrouw tegen eten aankijkt en dat heeft een lange en vervelende geschiedenis opgeleverd, die ik niemand toewenst.
Calorieën tellen, eten wat "gezond" is, een humeur ver onder het NAP.
Houdt het redelijke, kijk naar het figuur van je ouders en bedenk dat je later hetzelfde figuur zal krijgen en wees daar content mee.

Een pessimist is een optimist met levenservaring.

Shakes

Bericht door Shakes » 26 aug 2012, 12:03

Daar ben ik het totaal niet mee eens. Je moet alles wat je doet kunnen relativeren. Ik kies heel bewust voor wat ik nu doe omdat het nu kan. Kan het op een ander moment niet dan kan het niet.

Als ik op mijn 60e nog een sixpack wil hebben dan is dat mijn keus. Als je op je 24e een 458 Italia wil dan is dat de jouwe. Wie ben ik om daar over te oordelen.

Kom later even terug op de shakes.

Peric

Bericht door Peric » 26 aug 2012, 12:05

RVV schreef:Wat is een isolaat? En wat doet het precies? En wat doen shakes nu precies? Ben echt een leek op dit gebied.
Een isolaat heeft een veel hoger zuiver eiwitgehalte.
Wat shakes doen is voorzien in extra eiwitten. Je spieren hebben aminozuren nodig om weer op te bouwen. Eiwitten worden omgezet in aminozuren.
Als je dus zwaar traint heb je extra eiwitten nodig. In je normale voeding zitten niet voldoende eiwitten dus een lekkere shake extra kan geen kwaad. :)

RVV

Bericht door RVV » 26 aug 2012, 12:11

Het figuur en het daaraan gekoppelde "schoonheidsideaal" is natuurlijk compleet subjectief. Het figuur wat je hebt kun je vanuit gezondheidsperspectief invloed op uitoefenen. Zowel positief als negatief. Als voorbeeld, het figuur van mijn vader die overleed toen hij 65 jaar was, dat figuur was niet eens fors of dik. Maar omdat door alcohol zijn lever zodanig beschadigd was, werd voeding niet meer goed door zijn spijsvertering afgebroken/verwerkt. Zou ik daar dan genoegen mee moeten nemen als ik het figuur van mijn vader op mezelf zou moeten projecteren? Nee natuurlijk niet. Je figuur is onlosmakelijk verbonden met je gezondheid. Maar een goed en gespierd postuur is geen garantie dat je gezond bezig bent. Want ook gemeld in dit draadje. Overbelasting ligt op de loer. Heel belangrijk dat je daar een bepaalde balans in vind. Want wat heb je aan spieren als je je lichaam daarmee voorziet van sportblessures?

Voeding heeft een hele grote invloed op je figuur. Dat kun je als je je er van bewust bent in grote mate sturen. Maar dat is een keuze.

Overigens wil ik melden dat ondanks mijn big mac voorbeelden ik nauwlijks tot niet bezig ben met calorien tellen. Een calorie opzich zegt namelijk niets. Die calorie heeft pas waarde als je hem plaats in je dagelijkse energie inname en verbruik. Gisteren weer een pizza gehad. Schat in 1500 kcal. Daarna 3 ijsbollen 600 kcal. Redelijk fors voor een avondmaal. Maar ook gisteravond 2 uur doorgewandeld en een half uur push ups en stretched crunches, verbrande energie pak en beet 1000 tot 1500 kcal.

Op die manier voor jezelf een balans realiseren. Zo zie ik het tenminste. Ik ga me iig niet meer neerleggen bij het feit, helaas niets aan te doen en pindakaas.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 26 aug 2012, 12:19

Neem niet meer energie tot je als dat je verbruikt................................zo, klaar.............. :wink:

romo

Bericht door romo » 26 aug 2012, 14:20

Downforce Hans schreef:Neem niet meer energie tot je als dat je verbruikt................................zo, klaar.............. :wink:

Voor iemand die reeds 150 kg weegt en graag naar 100 wil, niet bepaald aan te raden................. :D

Zit je op een goed c.q. streef gewicht dan klopt het als een zwerende vinger.............

Plaats reactie