Kennis maken met elektrische auto's? Kom op 8 september naar

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Aernoudt

Kennis maken met elektrische auto's? Kom op 8 september naar

Bericht door Aernoudt » 25 aug 2012, 08:38

Op 8 September wordt in de historische hanze stad Doesburg het 'Zin in de toekomst, rij elektrisch' evenement gehouden: het grootste elektrische auto evenement van oost Nederland, welke wordt opgeluisterd door het TU Delft NUON Solar Challenge team en de NUNA 6 race auto.

Doel van deze dag is niet alleen het bekend worden met de mogelijkheden en voordelen van elektrisch auto rijden voor dagelijks gebruik (een elektrische auto om met de caravan mee naar Zuid-Frankrik te rijden zit er voorlopig niet in, net als een leuke drift dag bijvoorbeeld), maar ook de andere kant van de stekker: wat is er aan infratructuur allemaal nodig en mogelijk. De groene economie werkt als motto, want dit levert naast uitstoot en financiele voordelen ook veel werkgelegenheid op!

Naast proefzitten, kunt u ook proefrijden in een groot aantal elektrische auto's van diverse fabrikanten (o.a. Opel, Nissan, Peugeot en Renault); ook een Tesla Roadster is aanwezig (en (onder voorbehoud) mogelijk ook een Fisker! Daarnaast u kunt bijvoorbeeld ook kennis maken met de Energy Port van de firma Kremer: een carport van zonnepanelen, zodat u bij thuiskomst uit uw werk uw auto weer oplaadt met zonnenergie! Dan wordt mobiliteit wel heel erg voordelig qua verbuikskosten!

Deze dag wordt mede mogelijk gemaakt door Auto Palace Doetinchem, Herwers Groep en de firma Kremer.

Een initiatief van GroenLinks Doesburg.
http://doesburg.groenlinks.nl/node/87383

Let op: er zijn in Doesburg meerdere plaatsen waar u gratis kunt parkeren. Meer informatie hier:
http://www.doesburg.nl/Wonen_en_leven/V ... r/Parkeren
Bijlagen
NUNA 6  van het TU Delft NUON Solar Team
NUNA 6 van het TU Delft NUON Solar Team
Nuna6.jpg (69.54 KiB) 634 keer bekeken
Kremer Energy Port
Kremer Energy Port
Kremer-Energy-Port.jpg (248.71 KiB) 634 keer bekeken

Peric

Re: Kennis maken met elektrische auto's? Kom op 8 september

Bericht door Peric » 25 aug 2012, 20:21

Het loopt storm zo te zien.. :)
Denk niet dat er veel mensen van DF voor te porren zijn.
Niks voor mij in ieder geval. Heb helemaal niets met electrisch rijden. Ben denk ik qua automotive erg van de oude stempel. Ik heb eigenlijk al niks met alle moderne hulpmiddelen die in auto's zitten.
Autorijden moet puur zijn.

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 25 aug 2012, 20:27

Mij verwachting mbt bezoekers van DF is ook niet hoog. Geeft ook niet, ieder zijn/haar ding. als iemand wil komen is hij/zij welkom. Ik ken heel wat mensen die een hobby auto hebben maar die een elektrische auto als lease auto nemen; scheelt veel geld in de knip.

Ben het met je eens Peric; een leuke auto moet inderdaad puur zijn, geen electronica meuk (en naar mijn mening vooral ook RWD en een V8 hebben) deze dag gaat voornamelijk over dagelijkse niet over hobby auto's :)

Jurjen
Auto: 987S / 955

Bericht door Jurjen » 25 aug 2012, 20:36

Dan nog zullen de meesten hier bijzonder onder de indruk zijn van de acceleratie van de Tesla. Interessant onderwerp.

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 25 aug 2012, 20:45

Die is niet bepaald langzaam inderdaad...

GTRene

Bericht door GTRene » 25 aug 2012, 20:58

der komen wat dat betreft steeds meer "mooie" EV auto's, mag van mij, sommige zijn rete snel en sporty ook qua gevoel, en sommige (voor andere mensen ;-)) gebruiken geen/weinig brandstof en kunnen de V8 slurpers wat langer blijven rijden :D

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 26 aug 2012, 11:00

Er komen ook elektrische fietsen, steps, scooters en zeer waarschijnlijk ook een elektrische motorfiets!

GTRene

Bericht door GTRene » 26 aug 2012, 11:13

de boel komt dus goed onder spanning te staan daar :D

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 26 aug 2012, 11:22

GTRene schreef:de boel komt dus goed onder spanning te staan daar :D
:) lol, dat zou je zon inderdaad wel kunnen zeggen Rene

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 04 sep 2012, 09:23

Ook de elektrische motorfiets is inmiddels bevestigd voor deelname! In totaal zijn er nu tientallen auto's, fietsen, steps, scooters en dus ook de motorfiets op 8 september in Doesburg.

Daarmee is het een behoorlijk groot evenement geworden, en met de huidige weersvoorspellingen hebben we als organisatie ook gezorgd voor eten, drinken en een (fraaie) ijscokar, om de inwendige mensn van alle bezoekers ook niet uit het oog te verliezen.

Ik zou zeggen: kom ook een kijkje nemen, en/of probeer eens zo'n elektrisch voertuig.

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 08 sep 2012, 22:12

Gewedlige dag vandaag: enorm aanbod aan elektrische auto,s motoren, scooters, fietsen etc (> 35 !), geweldig weer, goede catering (Hotel Doesburg), dus wat wil een mens nog meer?

Juist een proefrit in een elektrische sportauto, nou, ook dat is was er :)

{img]https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/ ... 3542_o.jpg[/img]

De Tesla Roadster. Eerlijk is eerlijk, ik mis de ound van ene USA V8, dat is makkelijk zat, maar wat een performance! Super accelleratie, heel direct sturen: heerlijke auto! Ook proefgereden met alle andere elektrsiche auto's. Erg leuk; wat een comfort...

Een korte impressie:
Nuna + AB
Afbeelding

Overview:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie