E30 conversies en andere BMW, pre 1991, modellen

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joostt
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 nov 2010, 22:18

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door Joostt » 25 aug 2012, 18:57

Paskal schreef:
Joostt schreef:Mijn auto weegt 1020 kg op kenteken. Daar is aardig wat gewicht vanaf gesnoept.
De kooi weegt 28kg, en het interieur wat eruit komt woog echt veel meer.
Alle isolatie/demping en vloermat weegt al behoorlijk veel!
Meten = weten......
Allemaal leuk die papieren kilo's op kenteken, maar de werkelijkheid wil nog wel eens heeeeel anders zijn. Zet hem eens op een weegschaal en dan weet je pas echt wat hij weegt. Dat kan wel eens tientallen kilo's meer zjin, maar ik hoop uiteraard voor je dat dat niet het geval is :)
De auto is met invoeren opnieuw gewogen bij de RDW, dus dit zou moeten kloppen!
Als de ruiten erin zitten en de uitlaat hangt eronder ga ik hem uitwegen, dan kan ik het hier laten zien :blink:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door GTRene » 01 sep 2012, 14:47

mooie E30 lijkt me, heeft een E36 3.2 en turbo :shock:

21.900,-euro uit 1989 mooie warsteiner look auto, lijkt me niet duur.

Bmw m3 e30 moteur m3 e36 3.2 + turbo 390 cv

hm, kan geen foto's plukken...dan maar linkje>>

http://www.leboncoin.fr/voitures/343568975.htm?ca=26_s#

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2854
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door FreudeamFahren » 01 sep 2012, 15:59

Ondertussen in Zweden voor 179k SEK of € 21k EUR...
325iM M-Tech II 1988

Beschrijving in grote lijnen

Motor - S38B38 3.8 liter -93. Compleet gereviseerd. CP Pistons gesmede zuigers, speciale nokkenassen, instelbare nokkenas tandwielen. Motorpositie gelijk aan Alpina B6 3.5.
Vipec V44 controlesysteem. Vliegwiel van een S38B36. Aangepast B38 spruitstuk, roestvrij 2x63, 5mm uitlaat van Ferrita. ITG rallycross luchtfilter. Mocal oliekoeling.
Alle zichtbare motoronderdelen zijn glasparel gestraald en / of gespoten.
346 pk & 392 nm aan de achterwielen

Versnellingsbak - M3 E30 dogleg, compleet gereviseerd door Mobimec.
Differentieell - 4,10:1 met 25% sper.
Cardanas gebouwd door Svea Garage.

Chassis - Voor as schroefset met race veren en Bilstein Gr. N schokdempers. Verstelbare aluminium camber platen. Achter 2,25" race veren met Bilstein Gr. N schokdempers. Gesmeed aluminium topmounts. Alle chassiscomponenten betrokken bij Millway Motorsport. Chassis is uitgewogen.
Alle bussen in de vooras en achteras zijn delrin / polyurethaan.

Remmen - 4-zuiger remklauwen vooraan Brembo 302 mm. Achter standaard, race remblokken voor en achter. ABS.
Compomotive TH 8x16 "wielen, Toyo R888 banden.

Halve kooi geschroefd gebouwd door Rally Racing Products. Sabelt 6p veiligheidsgordels. Sparco EVO stoelen, Sparco suede stuurwiel.
M3 E30 originele instumenthus met olie temperatuur. Geflockt dashboard en middenconsole. Gloednieuw M3 stuur en pookknop.
De auto heeft 2 tot 3.000 km op straat gereden na de ombouw, en recent verse olie gehad.

Verzorgde Zweedse auto, nooit in de winter gebruikt, in diamant zwart.

Elektrisch bedienbare ruiten
Elektrisch schuifdak
Centrale vergrendeling
Ingevoerd door mij (originele versie) uit Duitsland in 2003, en in mijn bezit sinds die tijd.

Prijs 179.000 SEK
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door GTRene » 01 sep 2012, 17:21

prachtig...

alleen die grijzige goedkope mattenset dat kan echt niet :D

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 1680
Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
Locatie: Hengelo

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door Jan-Willem » 04 sep 2012, 19:53

Dat is wel een erg mooie!
Zal wel aardig van kiet gaan, blok ligt ook lekker ver naar achteren :cool:

Gebruikersavatar
Jules
Berichten: 1909
Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
Auto: F31 320d|1100 Evo SP|848Evo

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door Jules » 06 sep 2012, 14:40

mattenset lijkt mij origineel bmw!

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2854
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door FreudeamFahren » 09 sep 2012, 08:26

Kleppendekseltjes en motorafdekking moeten weer zilver met zwart, maar verder is hij he-le-maal perfect! Briljante sleeper uitlaat ook!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door Xave30 » 09 sep 2012, 08:47

:) Zelfs een sleeper einddemper.

Gebruikersavatar
Erik dB
Berichten: 2489
Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
Locatie: Amsterdam

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door Erik dB » 09 sep 2012, 09:58

Oei! Die staat er fijn bij! Het blok lijkt wel wat ver naar voren te liggen, maar dat zal wel met de omvang te maken hebben :-)

Walter
Berichten: 2316
Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door Walter » 09 sep 2012, 10:00

:love:

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2854
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door FreudeamFahren » 09 sep 2012, 10:05

Erik dB schreef:Oei! Die staat er fijn bij! Het blok lijkt wel wat ver naar voren te liggen, maar dat zal wel met de omvang te maken hebben :-)
Da's dan optisch bedrog. De voorste cilinder rij zit net voor de wielnaaf als je de auto van opzij bekijkt. Vergelijkbaar met een 4 pitter... Daarbij is een M60 geheel uit alu opgetrokken en daarmee is het feest compleet ;-) Ter vergelijk een 335i met M30 "blokje" in de neus:
Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door GTRene » 09 sep 2012, 10:24

FreudeamFahren schreef:Kleppendekseltjes en motorafdekking moeten weer zilver met zwart, maar verder is hij he-le-maal perfect! Briljante sleeper uitlaat ook!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
wow, what else can I say, prachtig :wave:
idd die uitlaat ook :lol: mooi gedaan, je fopt ze zo nog meer.
en ook dat 316i er achterop, lol...
voorkant ook fraai onder de bumper...extra koeling naar remmen en een sleuf voor de oliekoeler denk?
nice.

zit wel te kijken naar die aftakking wat uit de kunststof afdekkap komt...iets van ontluchting/overdruk koelwater maar waarom daaruit? normaal komt ie van boven de radiateur dacht ik? zo ook wat lastig als je de kap eraf wil halen lijkt me.

Online
Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6781
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door EvdP » 09 sep 2012, 10:27

Die V8 is wel erg mooi!

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door Peric » 09 sep 2012, 13:35

Gaat dat 'm worden FaF?
Geweldig ding! Heeft even geduurd.. :)

Jeroen E21
Berichten: 544
Lid geworden op: 24 okt 2008, 10:24
Locatie: Woerden

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door Jeroen E21 » 09 sep 2012, 23:23

Geweldige sleeper!!!!!

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2854
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door FreudeamFahren » 10 sep 2012, 08:06

Peric schreef:Gaat dat 'm worden FaF?
Geweldig ding! Heeft even geduurd.. :)
LOL :D Hij staat niet te koop en hij heeft geen schuifdakje. Het één is een nog groter obstakel dan het ander ;-)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door GTRene » 10 sep 2012, 10:38

ik heb juist liever zonder schuifdakje...immers, meer kans op lekkage met dakje en iets meer gewicht op een verkeerd punt...

peter87
Berichten: 99
Lid geworden op: 18 jun 2010, 15:00

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door peter87 » 10 sep 2012, 18:53

dat gewicht zou k me niet zo'n zorgen om maken rene, dat wordt ruimschoots gecompenseerd in vermogen! :police:

enige puntje is de remmerij, die heeft met een v8 echt wel een update nodig en dan passen deze velgjes niet meer denk ik. voor je eigen gemoedsrust zou je dat ook wel willen lijkt mij...

uitlaat is wel een grappige oplossing, k vind t een beetje beun, maar voor de sleeper look is het wel erg gaaf.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door GTRene » 10 sep 2012, 19:36

het is ook niet veel gewicht, doch het zit boven aan de kar...en dus op een "verkeerd" punt...hefboom zeg maar.

ik weet niet wat voor remmen eronder zitten?
wellicht wat van een zwaardere auto,
dat met goede remblokjes zou voldoende moeten zijn wat past achter die velgen voor die auto denk...

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2854
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door FreudeamFahren » 10 sep 2012, 22:39

Maak je over de remmerij geen zorgen. Hij rijdt met deze set rond. Voor 294 mm schijven van een John Cooper Works MINI met e36 remklauwen en achter schijven van een Z1 in 280 mm met e34 remklauwen. Remt als een dolle, past prima achter de 15" kruisspaakjes en kan zich verheugen op de zegen van de TÜV meneer.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door GTRene » 10 sep 2012, 23:35

ziet er goed uit voor zoiets, zo te lezen krijg je dan voor meteen 4mm spoorverbreding mee met die schijven :D
leuk dat er mensen zijn die dat soort zaken allemaal bij elkaar zoeken en pas mogelijkheden maken.

peter87
Berichten: 99
Lid geworden op: 18 jun 2010, 15:00

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door peter87 » 11 sep 2012, 12:09

had niet verwacht dat zo'n remmen upgrade in de kruisspaakjes zou passen, maar daar is gelukkig wel genoeg aandacht aan besteed dan.

je wil echt niet met de standaard remmetjes blijven rijden met zo'n upgrade, ongeacht wat voor remblokjes, schijven etc. je hebt.

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2854
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door FreudeamFahren » 11 sep 2012, 14:52

De ultieme cruizer e30 staat te koop in Finland: 4 liter V8, met automaat... Alle foto's vind je hier.
BMW E30 V8 cabriolett "Gentleman Edition"
BIETE · Anzeige-Nr. 113224 vom 11.09.2012 · 184-mal angesehen
A real opportunity in Finland for a true BMW “old school” supporter!

This unique BMW E30 325iA cabriolet (yearmodel 1987) has been swapped with a BMW V8 M60 engine with all ancillaries. The whole car has been basically re-built with quality parts and “enough” extras, which were quite rare to acquire in the '80s: the style “Gentleman Edition” indicates automatic transmission, air conditioning, cruise control and original Recaro sport seats with electric adjustments - all genuine BMW E30 parts of course. Visually the aim has been to have a strong contrast: black exterior (Diamond Schwartz Metallic) combined with white nappa leather interior. The rims are original 16” from E28 M5. All in all: a solid sleeper look, however equipped with a strong V8 heart - all executed with OEM+ quality.
The project began in Spring 2011 by purchasing the E30 cabrio along with miscellaneous parts. The actual stripping of E30 body began in autumn 2011 and first test-drive was made in Spring 2012. There are several pictures taken during the project, visible at http://v8cabrio.kuvat.fi.

The project has not been an easy entity to put together, a special knowhow from various angles has been a must requirement. Therefore I had gathered a special group of experts in Finland, each possessing a unique skill needed for this project: e.g. “Chief Technical Architect” has been a Finnish BMW enthusiastic whose white E30 M-Tech II cabrio with V8 engine made the cover of Performance BMW magazine in November 2010 (http://www.performancebmwmag.com/pastis ... issueID=34) , white leather interior has been stitched together by Finnish famous Khrelix Design http://www.kxd.fi and hifi & music turf was reserved for Autostudio http://www.autostudio.fi. The car has been equipped with a huge number of original parts from BMW, delivered by Schmiedmann http://www.schmiedmann.fi .

The whole project has been prudently documented with a folder full of information. I will be happy to discuss the details further on the phone. Below is, however, a rough summary of the specs:

Bodywork:
BMW E30 325iA cabriolet yearmodel 1987, well maintained and basically a rust free body even before the actual bodywork and re-paint to Diamond Schwarz Metallic

Engine and drivetrain:
BMW V8 M60 engine
ZF 5-speed automatic transmission
25% Locked Differential

Suspension and brakes:
Porsche Boxter 4-piston brake calipers
300mm / 294mm brake discs
H&R Cup Kit with 35mm drop
Adjustable suspension geometry

Rims:
BBS style 5 (7.5 x 16”, ET20), optional extra for BMW E28 M5
205/45 + 225/40 Toyo Proxes tires

Interior:
Original E30 Recaro Sport seats front, original backseat from E30 cabriolet, both being upholstered in white nappa leather by Khrelix Design
Original BMW E30 M3 instrument cluster + M3 rearview mirror with reading lights

Extras:
Air conditioning
Cruise control
AUX-adjusted soundsystem (Hertz and Audison) in addition to original BMW Bavaria / Autostudio
Remote central locking / alarm with interior radar (in addition to declination sensors etc.) by Cobra

Misc:
A large variety of new original parts / powder coated parts all over the car
Brand new roof
Stainless steel exhaust by KKD Motorsport
All quarantees for the music and alarm systems valid and in force
The car has been duly inspected to Finnish traffic system up to 11/2013

Price for this unique entity is 18,000 EUR, a real opportunity in terms of autumn pricing.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door GTRene » 11 sep 2012, 15:15

heel fraai geworden, jammer dat het een cabrio is, doch wel heel mooi.

wat ik echter scary vind is deze oplossing van bloksteunen...

Afbeelding

hefboom principe op 2 bouten ook nog...als je daar goed mee van leer gaat ben ik bang dat het niet lang houd.

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7753
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door Tim N » 12 sep 2012, 09:48

4 bouten, ziet er grof genoeg uit.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], liquidpopcorn en 5 gasten