Stemwijzer 2012
- Dennis Cavallino
Re: Stemwijzer 2012
Voor de twijfelaars en mensen die tactisch willen stemmen was er http://www.stemdeler.nl, maar die site ligt er volgens mij uit...
Het meest bijzonder initiatief van de afgelopen tijd om echt wat te veranderen in NL is http://www.g500.nl
Zijn er al DF-ers die daaraan mee doen? Je wordt lid van diverse partijen en gaat actief naar partijcongressen waar je met andere G500 'leden' de agenda mede bepaalt en besluiten weet tegen te houden, aan te passen en/of goed te keuren.
G500 komt met allerlei punten die door de G500 'leden' democratisch tot stand komen. Je kunt het dus met punten eens of oneens zijn, maar het is de meerderheid die bepaalt. Wil je dingen veranderen, dan zul je anderen moeten overtuigen. Ze hebben heel veel punten waar ik 't volkomen mee eens ben, dus ik denk dat als de uitslag van 12 september me droevig stemt, ik mij hierbij ga aansluiten.
Het meest bijzonder initiatief van de afgelopen tijd om echt wat te veranderen in NL is http://www.g500.nl
Zijn er al DF-ers die daaraan mee doen? Je wordt lid van diverse partijen en gaat actief naar partijcongressen waar je met andere G500 'leden' de agenda mede bepaalt en besluiten weet tegen te houden, aan te passen en/of goed te keuren.
G500 komt met allerlei punten die door de G500 'leden' democratisch tot stand komen. Je kunt het dus met punten eens of oneens zijn, maar het is de meerderheid die bepaalt. Wil je dingen veranderen, dan zul je anderen moeten overtuigen. Ze hebben heel veel punten waar ik 't volkomen mee eens ben, dus ik denk dat als de uitslag van 12 september me droevig stemt, ik mij hierbij ga aansluiten.
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Ziet er interessant uit
Ben gisteren bij het lijsttrekkersdebat van Omroep Brabant in Breda geweest, Diederik Samsom was te gast. Deed het redelijk, al wilde de zaal graag een verklaring voor het feit dat de PvdA het de laatste jaren zo slecht doet, maar daar draaide hij behoorlijk omheen...Verder vond ik dat hij geen slecht verhaal had en hij is duidelijk stukken beter in debatteren dan zijn voorganger.
Vorige week was ik ook bij het debat met Alexander Pechtold en de dag erna met Emile Roemer, leuk om mee te maken, heb zelf ook een aantal vragen kunnen stellen.
Om 11.00 uur begint het debat met Jolande Sap, maar die sla ik over, 4x op en neer naar Breda word me iets te dol...Allemaal live te volgen op de site van Omroep Brabant trouwens

Ben gisteren bij het lijsttrekkersdebat van Omroep Brabant in Breda geweest, Diederik Samsom was te gast. Deed het redelijk, al wilde de zaal graag een verklaring voor het feit dat de PvdA het de laatste jaren zo slecht doet, maar daar draaide hij behoorlijk omheen...Verder vond ik dat hij geen slecht verhaal had en hij is duidelijk stukken beter in debatteren dan zijn voorganger.
Vorige week was ik ook bij het debat met Alexander Pechtold en de dag erna met Emile Roemer, leuk om mee te maken, heb zelf ook een aantal vragen kunnen stellen.
Om 11.00 uur begint het debat met Jolande Sap, maar die sla ik over, 4x op en neer naar Breda word me iets te dol...Allemaal live te volgen op de site van Omroep Brabant trouwens

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Je kan goed debateren, je kan slecht debateren.............
Maar goed debateren bij een abjecte boodschap...............daar heb ik dan weer geen boodschap aan..........
Kortom; doorheenprikken door gladde smoeltjes, gelikte verkoop verhalen en beloftes............
Maar goed debateren bij een abjecte boodschap...............daar heb ik dan weer geen boodschap aan..........
Kortom; doorheenprikken door gladde smoeltjes, gelikte verkoop verhalen en beloftes............
- Bram
Vanzelfsprekend...
Bij een verkooppraatje in de winkel haal ik er ook alleen maar uit wat voor mij van belang is. Desalniettemin is het leuk om dat soort mensen eens 'live' te zien acteren
Bij een verkooppraatje in de winkel haal ik er ook alleen maar uit wat voor mij van belang is. Desalniettemin is het leuk om dat soort mensen eens 'live' te zien acteren

- Dennis Cavallino
Dat is zeker leuk.
Zo heb ik Rutte ooit ontmoet, omdat mijn pa hem had uitgenodigd voor een avondvullend programma. Ik was echt verbaasd dat hij naar mijn verhaal luisterde en eerlijk reageerde op wat 'ie ervan vond. Hij was toen nog een opkomend VVD-talent.
Jij bent toch bezig om docent maatschappijleer te worden? GF vindt dat ook echt iets voor mij, maar ik heb geen zin om weer de boeken in te duiken.
Zo heb ik Rutte ooit ontmoet, omdat mijn pa hem had uitgenodigd voor een avondvullend programma. Ik was echt verbaasd dat hij naar mijn verhaal luisterde en eerlijk reageerde op wat 'ie ervan vond. Hij was toen nog een opkomend VVD-talent.
Jij bent toch bezig om docent maatschappijleer te worden? GF vindt dat ook echt iets voor mij, maar ik heb geen zin om weer de boeken in te duiken.
- Bram
Jup, eerste jaar net afgesloten met m'n P en ben echt de 'schade' van de afgelopen jaren aan het inhalen, ik doel dan op dit soort bijeenkomsten actief meemaken, het bezoeken van het Wereldpodium in Tilburg, boeken lezen die het Jip & Janneke niveau ontstijgen etc
Trouwens, dat Wereldpodium en de debatten van afgelopen week worden allemaal geleid en gepresenteerd door m'n zus :banging:
Wereldpodium klinkt misschien wat geitewollensokkerig maar is erg interessant, vaak aansprekende maatschappelijke/culturele thema's. Hoe de zorg aanpakken/hervormen nu deze onderhand onbetaalbaar dreigt te worden, het gevangenis klimaat in Nederland in vergelijk met het buitenland, linkse hobby's en rechtse daadkracht (ontwikkelingshulp), de ideologie van de PVV etc. Er worden daar altijd interessante sprekers uitgenodigd waar je vragen aan kunt stellen en die met elkaar in debat gaan
Samsom zei gisteren dat hij ook gewoon bij de mensen thuis komt. Hij ontvangt veel mail en als mensen echt boos/verdrietig/gefrustreerd of wat dan ook zijn en ze komen er met de mail niet 'uit', dan gaat hij gewoon langs om in gesprek te gaan

Trouwens, dat Wereldpodium en de debatten van afgelopen week worden allemaal geleid en gepresenteerd door m'n zus :banging:
Wereldpodium klinkt misschien wat geitewollensokkerig maar is erg interessant, vaak aansprekende maatschappelijke/culturele thema's. Hoe de zorg aanpakken/hervormen nu deze onderhand onbetaalbaar dreigt te worden, het gevangenis klimaat in Nederland in vergelijk met het buitenland, linkse hobby's en rechtse daadkracht (ontwikkelingshulp), de ideologie van de PVV etc. Er worden daar altijd interessante sprekers uitgenodigd waar je vragen aan kunt stellen en die met elkaar in debat gaan

Samsom zei gisteren dat hij ook gewoon bij de mensen thuis komt. Hij ontvangt veel mail en als mensen echt boos/verdrietig/gefrustreerd of wat dan ook zijn en ze komen er met de mail niet 'uit', dan gaat hij gewoon langs om in gesprek te gaan

- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Pechtold is 'n goeie kennis van m'n pa, al 'n 15 jaar of langer. Hij was hier vorig jaar nog bij ons in de winkel, praatje maken etc.
Maar dat is voor mij nooit 'n reden geweest D66 te stemmen. Voor pa de laatste jaren wel:)
Ik ga zoals 't er nu voor staat toch maar eens overstag, want wat moet je anders.
Maar dat is voor mij nooit 'n reden geweest D66 te stemmen. Voor pa de laatste jaren wel:)
Ik ga zoals 't er nu voor staat toch maar eens overstag, want wat moet je anders.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Pechthold is een gluiperd hors categorie;
Dom 66 zit in een onmogelijke spagaat aangaande het referendum (kroonjuweel) enerzijds en anderzijds haar duidelijk pro EU standpunt........
Maar nu het elecotoraat schreeuwt om een volksraadpleging aangaande de EU is kereltje P niet huis, de uitslag komt nu even niet gelegen............
Dus gewoon blijven draaien................
Dom 66 zit in een onmogelijke spagaat aangaande het referendum (kroonjuweel) enerzijds en anderzijds haar duidelijk pro EU standpunt........
Maar nu het elecotoraat schreeuwt om een volksraadpleging aangaande de EU is kereltje P niet huis, de uitslag komt nu even niet gelegen............
Dus gewoon blijven draaien................
- Bram
Ach, ze draaien allemaal op de momenten dat het nodig is, daar zal Pechtold vast geen uitzondering op zijn. Dat gaat ook echt niet veranderen.
- Dennis Cavallino
Dat zou ik ook doen denk ik, hij heeft toch niets beters te doen, maar dat zijn kleine problemen. De grote problemen lost hij daar niet mee op, dat soort bezoekjes zorgen ervoor dat hij in ieder debat terugvalt op een paar one-liners en voorbeelden van de gewone man. Ik krijg iedere keer de kriebels als 'ie er weer 1 uit zijn mouw schudt. Dan denk ik: Vent, denk eens na, kijk verder dan je neus lang is en probeer het grote geheel te zien. Dat doet 'ie niet. Ergens ben ik daar wel blij mee, want ik vind 't een naar mannetje die ik voor geen ene mallemoer vertrouw (politiek gezien, want privé zou ik er zelfs graag een keer een biertje mee drinken om te discussiëren over ons verschil in inzicht).partyondude schreef:Samsom zei gisteren dat hij ook gewoon bij de mensen thuis komt. Hij ontvangt veel mail en als mensen echt boos/verdrietig/gefrustreerd of wat dan ook zijn en ze komen er met de mail niet 'uit', dan gaat hij gewoon langs om in gesprek te gaan
- Bram
Ja, dat soort opmerkingen zijn natuurlijk bedoeld om aan te geven dat het een betrokken politicus is en dat scoort, of dat is in ieder geval de intentie.
Ik moet zeggen dat ik nog te weinig van hem gezien hem om een goed beeld te vormen. Ik verwacht wel dat ze bij de PvdA het verlies (in de peilingen) waar ze nu op staan wat goed gaan maken, al gaan ze de huidige 30 zetels natuurlijk niet halen.
Ik moet zeggen dat ik nog te weinig van hem gezien hem om een goed beeld te vormen. Ik verwacht wel dat ze bij de PvdA het verlies (in de peilingen) waar ze nu op staan wat goed gaan maken, al gaan ze de huidige 30 zetels natuurlijk niet halen.
- romo
Betrokkenheid, bij elke politicus, gaat niet verder dan de voordeur............of limo portier in onderhavig geval;
Bekend is het interview van Gordon Brown, met een huisvrouw op straat, vervolgens nam ie plaats in zijn limo, maar de microfoon was nog om, en open.................nu, dan weet je hoe er dus gedacht wordt over dit soort "betrokken" politici..............
Google maar ...............
Bekend is het interview van Gordon Brown, met een huisvrouw op straat, vervolgens nam ie plaats in zijn limo, maar de microfoon was nog om, en open.................nu, dan weet je hoe er dus gedacht wordt over dit soort "betrokken" politici..............
Google maar ...............
- Dennis Cavallino
Dan noem je er ook wel één hoor. Dat is gewoon een omhoog gevallen kolenschepper (qua niveau).
Overigens is dat juist een politicus die ik wel 'cool' vind. Doorgaans zegt 'ie t namelijk wel allemaal in the face.

- Robin Hartog
- Bram
- romo
- Robin
PvdA wil dus meer belasting bemoeienis in het MKB.
D66 wil om bureaucratische redenen besparen op provincies , dus 7 stuks max hoor ik. Friesland /Groningen en Drenthe bij mekaar.
Dat wordt dus ook geen D66 voor mij.
Van alle kwaden stem ik misschien niet of CDA, anders misschien weer VVD.
Bernard Wientjes, voorzitter MKB noemt 't 'n rampvoor Nederland als de SP gaat regeren.
Nu ben ik MKB-er.
Tja.
D66 wil om bureaucratische redenen besparen op provincies , dus 7 stuks max hoor ik. Friesland /Groningen en Drenthe bij mekaar.
Dat wordt dus ook geen D66 voor mij.

Van alle kwaden stem ik misschien niet of CDA, anders misschien weer VVD.
Bernard Wientjes, voorzitter MKB noemt 't 'n rampvoor Nederland als de SP gaat regeren.
Nu ben ik MKB-er.
Tja.
-
@ Robin;
Libdem is ook een partij voor de ondernemers....... Moet je hun programma maar eens doorlezen.
Libdem is ook een partij voor de ondernemers....... Moet je hun programma maar eens doorlezen.
- Snipe
Ze willen landsdelen in plaats van provincies, om op die manier te bezuinigen (om dezelfde reden willen ze kleinere ministeries trouwens). In het verkiezingsprogramma wordt geen aantal genoemd, daar staat alleen dat er minder provincies moeten komen. Het enige landsdeel dat concreet genoemd wordt, is het landsdeel Randstad.Robin schreef:D66 wil om bureaucratische redenen besparen op provincies , dus 7 stuks max hoor ik. Friesland /Groningen en Drenthe bij mekaar.
Dat wordt dus ook geen D66 voor mij.![]()
Provincies worden landsdelen
Provincies zijn een tussenlaag tussen Europa, rijk en gemeenten. Zij leveren een belangrijke bijdrage aan de bestuurlijke drukte. Ook vervullen zij taken die, te kleine, ge- meenten niet aankunnen. D66 wil voor provincies enerzijds een focus op kerntaken en aan de andere kant een samenvoeging tot een kleiner aantal, grotere landsdelen, te beginnen met de Randstad. In de Randstad is de behoefte aan betere afstemming tus- sen grote steden, verschillende provincies en andere gemeenten urgent. Een nieuw kabinet komt na een half jaar met een wetsvoorstel op het Randstadbestuur, met daarin de wijze waarop en de voorwaarden waaronder het randstedelijk gebied – de vierhoek Amsterdam - Den Haag - Rotterdam - Utrecht – een landsdeel wordt. D66 wil dat landsde- len zich concentreren op ruimtelijke, economische en verkeer- en vervoeronderwerpen. Binnen de landsdelen blijft aandacht voor de culturele eigen- heid van de oorspronkelijke provincies en er blijven aanspreekpunten in de afzonderlijke provincies om toegankelijkheid te garanderen.
D66 wil de waterschappen laten opgaan in het middenbestuur als uitvoeringsorganisaties. De belas- tinggrondslag van deze landsdelen wordt samen met die van de gemeenten en het opgaan van de water- schappen opnieuw bekeken.
- Robin
Perry dat zal wel. Het hele Frl Gr Dr verhaal bij elkaar speelt al langer dan vandaag.
In de landelijke pers van 1 a 2 week terug werd er letterlijk gerept van FRl Gr Dr in de landelijke provinciale herinideling.
Als D66 dit door wil voeren ga er dan maar vanuit dat het dan ook Frl Gr Dr wordt.
Verder heeft D66 ook op de DF frontpage hier uitgelicht best prima punten vind ik. Dus wie weet.
In de landelijke pers van 1 a 2 week terug werd er letterlijk gerept van FRl Gr Dr in de landelijke provinciale herinideling.
Als D66 dit door wil voeren ga er dan maar vanuit dat het dan ook Frl Gr Dr wordt.
Verder heeft D66 ook op de DF frontpage hier uitgelicht best prima punten vind ik. Dus wie weet.
- romo
Lees ik net een artikel in de Telebaron; Jinek ontmoet..............Jack de Vries (CDA spindoctor, ex staatsecretairs min v. Defensie))
Ik citeer;
"Je kan niet iedereen te vriend houden, maar vals spelen doe ik niet"
"Ik twijfel niet aan God, nee God laat me nooit in de steek"
"Ik geloof heel erg in de eigen verantwoordelijkheid van mensen"
Tuurlijk Jack, daarom ging je ook rollebollen met je Adjudant, drukke bureauwerkzaamheden uiteraard.......
Allemachtig hoor zo`n "schuinsmarcheerder", durft God ook nog in de mond te temen als CDA-er, bij het kerkelijk huwelijk hoor je " al wat God verbonden heeft zal door de mens niet verbroken worden, maar toen kwam een wulpse Adjudant en God was een blokje om en niet thuis, how conveniënt...........braakneigingen krijg je toch bij zo`n aperte leugenaar..............dit is dus hoe politiek stinkt..........
Zo`n partij zal je toch maar het "licht" laten zien...............
Ik citeer;
"Je kan niet iedereen te vriend houden, maar vals spelen doe ik niet"
"Ik twijfel niet aan God, nee God laat me nooit in de steek"
"Ik geloof heel erg in de eigen verantwoordelijkheid van mensen"
Tuurlijk Jack, daarom ging je ook rollebollen met je Adjudant, drukke bureauwerkzaamheden uiteraard.......
Allemachtig hoor zo`n "schuinsmarcheerder", durft God ook nog in de mond te temen als CDA-er, bij het kerkelijk huwelijk hoor je " al wat God verbonden heeft zal door de mens niet verbroken worden, maar toen kwam een wulpse Adjudant en God was een blokje om en niet thuis, how conveniënt...........braakneigingen krijg je toch bij zo`n aperte leugenaar..............dit is dus hoe politiek stinkt..........
Zo`n partij zal je toch maar het "licht" laten zien...............
- Robin
Jack de Vries een echt groot polygami...politicus.

- romo
Exact
Wippen voor God en Vaderland, vlag in top........................voor het landsbelang moet alles wijken, de blik fier vooruit, en alleswat daar onder zit...............
Wippen voor God en Vaderland, vlag in top........................voor het landsbelang moet alles wijken, de blik fier vooruit, en alleswat daar onder zit...............
- Robin
Dat wordt weer VVD stemmen voor mij ben ik bang.Protest bij VVD-congres
25.8.2012 - 14:24
ROTTERDAM (ANP) - Een groep van zo'n 20 jongeren houdt zaterdag buiten bij het VVD-verkiezingscongres in congresgebouw De Doelen in Rotterdam een protestactie. Ze protesteren tegen het asociale beleid dat de VVD in hun ogen wil voeren.
Volgens de initiatiefnemers zijn de lage inkomens de klos bij de VVD. Ook vakbond FNV Bondgenoten voert actie en vraagt aandacht voor de rechten van werknemers.
De leden van de VVD stellen zaterdag het verkiezingsprogramma definitief vast. De ochtend is gebruikt voor discussie, zaterdagmiddag zijn de stemmingen.

-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Afgunstprotesters.... zorg dan zelf dat je het beter krijgt. Werk harder, zorg dat je hogerop komt, begin voor jezelf, maak jezelf waardevoller door het volgen van extra studie.....maar nee, we gaan wel protesteren. Wat heb ik daar een hekel aan, van die calimero's die niets zinnigs met hun leven doen. Alleen maar afgunst, kift... richting mensen die meer verdienen dan hen.