Ervan uitgaande dat Knot nog nooit in een 997 gereden heeft, kan hij zonder te vergelijken echt niet zeggen of het een S is of niet. Back to back zeker wel, maar zonder referentie zeker niet. Maar goed, vooral lekker S blijven fappen met zijn allen: alleen maar goed voor de prijzen van zo'n muffe saaie slome gewonecooldragon schreef:FreudeamFahren schreef:Als ik jou blinddoek en in een 997 zet voor een proefritje, weet jij echt niet of een het een S is of een "gewone"...Knot schreef: Een S'je is toch wel lekker hoor, net even dat beetje extra.
Zonder S is net als sex met condoom, het voelt gewoon niet helemaal zoals je het zou willen...
Oh trust me ......dat merkt ie zeker wel!!
De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
EDIT dubbel post
- Knot
- Berichten: 40478
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Even voor de info, heb ze beiden gereden een 997 coupe en een 997 S cabrio
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Heerlijk, he! Die aannames op DF. 
- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Cool! Heb ik een draadje gemist?Knot schreef:Even voor de info, heb ze beiden gereden een 997 coupe en een 997 S cabrio
Ik zit eropMathieu schreef:Heerlijk, he! Die aannames op DF.
- Knot
- Berichten: 40478
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Nee, heb er niet speciaal iets over geschreven. Heb de S zelfs gedrift, best lastig nog op standaard banden, in 2 ging ie wel in 3 was het verdomde lastig om er beweging in te krijgen.
Had wel meer van de auto's verwacht eigenlijk maar dat komt omdat je met een GT3 in je hoofd zit en dan is een standaard Carrera, en ook een S toch wat aan de comfy kant. Beetje het 328 rijden terwijl je denkt dat je in een M3 zit.
Bij de 991 zit er natuurlijk meer power in, beter onderstel/platform en haalt ie verder door in de toeren. Dan is zo'n S met powerpack (430pk) ineens wel tussen comfy en gt3 in.
Had wel meer van de auto's verwacht eigenlijk maar dat komt omdat je met een GT3 in je hoofd zit en dan is een standaard Carrera, en ook een S toch wat aan de comfy kant. Beetje het 328 rijden terwijl je denkt dat je in een M3 zit.
Bij de 991 zit er natuurlijk meer power in, beter onderstel/platform en haalt ie verder door in de toeren. Dan is zo'n S met powerpack (430pk) ineens wel tussen comfy en gt3 in.
- Knot
- Berichten: 40478
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
We have a winner!
En je kunt meteen wat gopro plaatsingsinfo op doen.
- romo
- Berichten: 27089
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Kost een beurtje bij een Porker?
- Joop
- Berichten: 9071
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
http://imp.porsche.com/netherlands/nl/a ... ceprijzen/romo schreef:Kost een beurtje bij een Porker?
Serviceprijzen bij de Porsche-dealer vallen mij nog reuze mee eerlijk gezegd...
- romo
- Berichten: 27089
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
idd, dat zijn niet heel abnormale prijzen...............
- Knot
- Berichten: 40478
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Eh, valt mee alleen bijv remblokken voor een S'je is 579 euro.. WTF.... de meest dikke Hawk HT10 blokken zijn 220 euro.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
wat raar idd...bij sommige andere types ook...
terwijl beurtjes e.d. goedkoper zijn dan bv een M bmw...
zal daar iets aparts mee gebeuren oid?
dus niet alleen "simpel" andere blokjes ofzo, lijkt me anders apart.
terwijl beurtjes e.d. goedkoper zijn dan bv een M bmw...
zal daar iets aparts mee gebeuren oid?
dus niet alleen "simpel" andere blokjes ofzo, lijkt me anders apart.
- Knot
- Berichten: 40478
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Ik heb geen idee maar als je keramische schijven hebt mag het misschien iets duurder zijn (al dacht ik dat het verschil meeviel) toch blijft 579 euro te bizar voor woorden.
Ferdinand is er niet meer dus hij kan er niet persoonlijk schuine kantjes aan beveren voor de montage...
Ferdinand is er niet meer dus hij kan er niet persoonlijk schuine kantjes aan beveren voor de montage...
- Knot
- Berichten: 40478
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Hoe zit het nou eigenlijk met dat 4(S) systeem van Porsche?
Ben zelf natuurlijk RWD fan, lekker ouderwets driften etc.... maar een 4S ziet er wel dikker uit vind ik.
Hoe is die verhouding, wat voor diffs, middendiff etc?
Is het op een 991 een goed systeem en op bijvoorbeeld een 996 iets wat totaal niet werkt?
Ben zelf natuurlijk RWD fan, lekker ouderwets driften etc.... maar een 4S ziet er wel dikker uit vind ik.
Hoe is die verhouding, wat voor diffs, middendiff etc?
Is het op een 991 een goed systeem en op bijvoorbeeld een 996 iets wat totaal niet werkt?
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Ik vond dit wel een mooi stuk over het verschil tussen RWD en 4WD van de 911 :Knot schreef:Hoe zit het nou eigenlijk met dat 4(S) systeem van Porsche?
Ben zelf natuurlijk RWD fan, lekker ouderwets driften etc.... maar een 4S ziet er wel dikker uit vind ik.
Hoe is die verhouding, wat voor diffs, middendiff etc?
Is het op een 991 een goed systeem en op bijvoorbeeld een 996 iets wat totaal niet werkt?
http://answers.yahoo.com/question/index ... 938AAsL0wd
Is wel 4 jaar geleden dus gaat over de 997, maar toch.
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
??Knot schreef:...
Ferdinand is er niet meer dus hij kan er niet persoonlijk schuine kantjes aan beveren voor de montage...
Voliá: :banging: alive and kikking, c'est mois
- Tom van H.
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
- Locatie: Wijchen
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Daarom zitten er nu op mijn S'je aftermarket remblokkenKnot schreef:Eh, valt mee alleen bijv remblokken voor een S'je is 579 euro.. WTF.... de meest dikke Hawk HT10 blokken zijn 220 euro.
- Knot
- Berichten: 40478
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Wat heb je er voor merk (en type) op gezet Tom?
-
Tom
- Berichten: 22358
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
-
indobesar
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Robin
- Berichten: 55687
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Een Panamera naast 'n ouwe Elfer. 
- matthyssie
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
- Locatie: VAM-berg
- Joop
- Berichten: 9071
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Je zou het haast zeggen Robin...
...de 991 is in alle richtingen zo'n beetje 25% gegroeid, ofwel 2x zo groot geworden.
...de 991 is in alle richtingen zo'n beetje 25% gegroeid, ofwel 2x zo groot geworden.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Je kunt ook gewoon zeggen dat de lijnen in 40 jaar hetzelfde zijn gebleven en dat elke nieuwe Porsche een ode is aan de eerste 911. Maar ja ik zal wel te positief zijn ingesteld ?
- Joop
- Berichten: 9071
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Ik zie het zeker niet als iets negatief, maar het is gewoon een feit.
Het blijft wel knap dat de auto na 50 jaar nog steeds herkenbaar blijft als een 911, zelfs voor een leek.
Het blijft wel knap dat de auto na 50 jaar nog steeds herkenbaar blijft als een 911, zelfs voor een leek.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Semrush [Bot] en 8 gasten
